החברים של ג'ורג'

ההסתה מגבירה הילוך

טוב, זה כבר מדאיג. בדרך כלל דברים כאלה מתים תוך שבוע. לא הפעם.

ח"כ ישראל חסון (ישראל ביתנו) הגיש הצעת חוק, שתשבור את מטה לחמם של אלה שצה"ל ויתר עליהם. על פי הצעת החוק, ייאסר על כל גוף ממשלתי לממן מופעים או אירועים בהם מופיעים "משתמטים", הן מופעים בתשלום והן מופעים בחינם, בכלל זה גם אירועי ספורט. גם שידורם של אירועים מסוכנים כאלה ייאסר.

החוק הזה עומד, על פניו, בסתירה לחוק יסוד: חופש העיסוק. מה שלא יפריע, סביר להניח, לחברי הכנסת לאשר אותו. למעטים מהם, נער יספרם, יהיה את האומץ הציבורי לעמוד מול חוק השמירה על הזקפה הלאומית.

מה שאומר שיהיו עתירות לבג"צ, שפתאום ימצא את עצמו צריך להכריע לבטל האם חוק שנהנה מתמיכה עממית לוהטת. סביר להניח שהוא יידרש לכמה שנים כדי להחליט, אם בכלל. אחרי הכל, הוא נדרש לחמש שנים כדי להגיע למסקנה שאסור לצה"ל להשתמש במגנים אנושיים, ול-12 כדי לאסור על עינויים. כלומר, תוך כמה זמן ייאלצו אמרגנים ושירותי שידור למיניהם להתחיל להכין רשימות שחורות, שבהן יהיו שמותיהם של אלה שהופעתם אסורה ושהמוצא היחיד שנותר להם יהיה הסבת מקצוע כפויה. נהדר.

במקביל, הודיעו היום רבני ישיבות ההסדר שאם יעז הרמטכ"ל להאריך את שירותו של הנוער המשובח שלהם ל-22 חודשים במקום 16, כמקובל כרגע, הם לא יתגייסו בכלל. זה בכלל יופי של דיל: משרתים פחות ממחצית הזמן הנדרשת בחוק, משרתים על תנאי (כל זמן שהפקודה מקובלת פוליטית, אחרת יש מרד), משרתים יחד עם החבר'ה מהישיבה ולא איזה אספסוף רנדומלי ונחות, מפזרים סביבם ריח ורדים של "מיטב הנוער", ועוד מעיזים לאיים.

כל מחזור כזה של "מיטב הנוער" גובה מצה"ל הרבה יותר מכל סך כל זמן השירות של כל האמנים מאז הקמתו, אבל קשה להניח שבפגישה עם הרבנים העז אשכנזי לקרוא למשתמטיםלמחצה הללו – שאין להם שום בעיות בריאות, שום בעיות נפשיות, שום תירוץ – להשפיל את מבטם.

כי אשכנזי, כמו כל רמטכ"ל, הוא קודם כל פוליטיקאי. והוא יודע שלמיליציות של הישיבות יש כוח פוליטי ושהם לא מהססים להשתמש בו. לספורטאים, שלא לדבר על האמנים, אין כל כוח או פטרון פוליטי, ובהם אפשר להכנס חופשי, על גבם אפשר לצבור נקודות בדעת הקהל.

אם אפשר לדבר בנשימה אחת על "דעה" ו"קהל" בהקשר לגל ההתלהמות הזה.

ומלבד זאת, יש להפסיק את רצח העם בדארפור

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

אין אפשרות להוסיף תגובה.