חמש דקות בבאר-שבע

נכתבע"י ב יום ראשון, 26 יולי, 2009 ב

 

העבודה על כל גליון חדש של דקה מתחילה בגישוש באפילה, ובתהיה מה יגיח ממנה? ואיזה אנשים נפגוש בדרך? לאט לאט הגליון קורם עור וגידים, האפילה מתחילה להתבהר ומתוכה מגיח סיפורו של הגליון.  במידה רבה תהליך העבודה על הגליונות דומה לתהליך של הריון ולידה. ההבדל המרכזי הוא שההריון מתחיל ברגע של הנאה צרופה והכאבים מגיעים מאוחר יותר, ואילו גליון שירה מתחיל בכאבים ומסתיים בהנאה צרופה.

ההשקות הן תמיד מפגש מעניין עבורי. מפגש בין הכותבים השונים אותם אני בדרך כלל מכיר רק דרך הכתיבה ולא בצורה אישית, מפגש בין השירה לקהל, ובין הקהל לכותבים ולמוזיקאים המשתתפים בהשקות. מוזר לי לחשוב על השקה של דקה שאיני יכול להיות נוכח בה. אני סקרן לראות את הפרצופים של האנשים כאשר הם קוראים לראשונה את הגליון החדש (מומלץ עם כוס ערק אשכוליות קרה).

את ההשקה הראשונה לגליון החמישי נחגוג בבאר שבע ב"עשן הזמן". כל חגיגה ב"עשן הזמן" היא חגיגה כפולה עבורי. העשן ודקה התחילו את דרכם בעולם באותו הזמן. חוסר ההגיון הכלכלי (ולעתים גם הנפשי) העומד מאחורי יסוד כתב עת לשירה בשנת 2007 בישראל דומה לחוסר ההגיון הכלכלי/נפשי העומד מאחורי פתיחת חנות ספרים יד שניה ומקום להופעות אינדי באמצע שכונה ו' בבאר-שבע. מעבר לכך "עשן הזמן" היווה עבורי בתקופות מסוימות בבאר-שבע בית שני. מקום שיכול לספק את כל טווח הרגשות שבין פולמוס אסתטי סוער לבין פולמוס על השווארמה הטובה ביותר בבאר שבע (למרות שקבב אמונה כנראה מנצח בגדול), כשהשיחה מלווה תמיד בערק זול וטעים.

 

אז הודו קצת רחוקה מדי בשביל גיחה לבאר-שבע, אבל אתם לא בהודו (אני מבקש את סליחתם של  שניים וחצי הקוראים המטיילים בהודו) אז תקפצו.

ועכשיו לפרטים קצת יותר פרקטיים:

 

דקה V

השקת הגיליון החמישי

ב עשן הזמן, באר שבע
יום שני | 27.07
21:00
יקראו מתוך הגיליון הטרי:


 
חגית גרוסמן | שחר-מריו מרדכי | ערן צלגוב | רוני הירש
הופעת אורח: זאב טנא

רח' רינגלבלום 86, באר שבע
כניסה חופשית

לדף הארוע בפרצופספר

 

6 תגובות ל “חמש דקות בבאר-שבע”

  1. איזו התראה קצרה. נעשה סלטות וננסה להגיע.
    כבר מזמן רציתי להכיר את המקום, ואני אוהבת את דקה. הצלחתי לאסוף לי את כל הגליונות הקודמים.

  2. ה-מקום להשיק כל דבר ספרותי שהוא ספרותי ויש לו ערך ספרותי ותרבותי באמת.

    חתרני כדבעי ויצירתי כדבעי.
    מזל טוב לכם!

  3. מצפה להחזיק את הגיליון

  4. ר' מוט'ל בוכבוכובסקי

    משום מה אף אחד שם לא מדבר איתי. מתייחסים אליי (אליי!) כמו אל מטרד מהלך. אני לא טיפוס שדוחף את השד העדתי לכל הקשר, אבל במקרה הזה אין לי שום ספק שמוצאי המזרחי לא מוצא חן בעיניהם. חבל. האירוע כשלעצמו מגניב

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מלא חם צפוף בעשן
    אבל קהל טוב ומלא סימפטיה
    לא מספיק ערק
    אבל יופי של יופי של ירוק יצא
    כן ירבו
    אפילו א.ב מהשטח הגיע ונשאר

  6. בעז יניב

    תודה למפרגנים, וגם לחסר השם המדווח על הארוע.
    מצטער על ההתראה המוקדמת… אנסה להעלות את זה כמה ימים לפני בפעם הבאה. אשמח לשמוע עוד רשמים מהערב עצמו.


השאר תגובה