החברים של ג'ורג'

מהומה בכתריאליבקה: שלוש הערות על המצב

אמא'לה, פרובוקציה: בשעות אלה מתמודדת ישראל עם מצב חירום מהקשים בתולדותיה: מאות מטובי אנשינו, מוסווים כשוטרים, מציפים את נמל התעופה בן גוריון בנסיון להתמודד עם פלישה מסוכנת. הפולשים, צוררים אנטישמיים ערמומיים, מנשרים קלו, משועלים חכמו, מתכוונים להגיע לישראל – ולומר עליה דברים רעים. ערפל קרב אופף את אזור לוד; יש שמועות שכמה מן הפולשים הצליחו לחמוק מן הרשת שנטוותה סביבם, והם עושים כעת את דרכם לקראת פיגוע Hasbara איכותי.

מה שמכונה "המטס" הוא בעצם כמה מאות פעילים פרו פלסטיניים, שתכננו להגיע לנתב"ג ובמקום לעשות את מה שהם עושים בדרך כלל, קרי לשקר ולומר שהם באו לשם תיירות, לומר שהם באו לביקור בפלסטין. המטרה היתה לאלץ את ישראל לגרש אותם, ולחשוף בכך בפומבי את העובדה שישראל שולטת לחלוטין על השטחים הפלסטיניים, שהם בעצם מובלעות שלה.

ההצלחה היתה מעבר לכל המשוער: לא רק שישראל גירשה אותם, ובכך סיפקה להם את מבוקשם, היא גם נכנסה להיסטריה. ישראל של בנימין נתניהו ואיילת שקד, לכאורה זקופה וגאה, היא עלה נידף ברוח. ממשלת ישראל יצרה קשר עם מדינות זרות, בנסיון למנוע את כניסתם של הפעילים. היא מתנהלת כאילו היא עומדת בפני התקפת קומנדו. ראש הממשלה נתן תדרוכים מיוחדים וסיפק פקודות לשר לבטחון פנים. ישראל, מעצמה אזורית שחמושה בנשק גרעיני, חוששת ממה שיקרה אם כמה מאות פעילים יגיעו לשטחה ויגידו שהם תומכים בפלסטינים. את ההפגנה הזו מוכרחים להפסיק.

ספק אם יש פעולה כלשהי שיכלו הפעילים לנקוט, שהיתה פוגעת כל כך בלגיטימציה של ישראל. מדינה דמוקרטית-עאלק, שהרעיון של הפגנה נגד מדיניותה מכניס אותה להתקף, רק תזכיר לכולם שהיא בעצם לא דמוקרטית. שכבר 44 שנה היא כובשת עם אחר ומפעילה משטר אפרטהייד, ושהיא נמצאת בשלב המק'ארתיסטי ביותר בתולדותיה. ככל שנתניהו ושקד מצווחים על "דה לגיטימציה", הם שומטים יותר את הלגיטימיות של ישראל. מדינות חופשיות אינן מתנהלות כך. והעולם רואה.

אירונית, השוטרים הונחו לפעול "כאילו שאתם ב'אח הגדול'", כלומר כאילו כל העולם מסתכל עליהם. שימו לב להנחת היסוד על התנהגותם היומיומית של שוטרי ישראל שניצבת שמאחורי ההנחיה הזו.

שב"כניק כלשהו מתהדר בטחולי: מה כבר אפשר לומר על הגרוטסקה של פרשת הגוויות של הימים האחרונים? שההשתלבות הישראלית במרחב כבר הושלמה? שהגענו, אחרי שנים של מאמצים, לרמת עיוורון מוסרי שתאפשר לחמאס ולחיזבאללה להנהן בהסכמה?

מעבר לתרגילים המסריחים של ברק נגד נתניהו, מעבר להכרזות התרנגול ממשרד החוץ, נשארנו עם עובדה עגומה במיוחד: אחד הטיעונים נגד החזרת גוויותיהם של מחבלים למשפחותיהם היתה החשש ממה יחשבו המשפחות השכולות. מסתבר שהתפיסה של מערכת הבטחון, או לפחות חלקים ממנה, היא שהשבת גופה של אויב היא משהו שיפגע ברגשותיהן של המשפחות השכולות. כלומר, שהנימוס הבסיסי ביותר בתנאי המלחמה פוצע את הנפש, לא מתיר לה מנוח.

זה מזכיר את השתוללותו של אכילס, אחרי מותו של פטרוקלוס. אבל ההשתוללות הזו היא חריגה מהסדר הטבעי, סוג של היבריס, ואכילס מציית לצו האלים להחזיר את גופת הקטור. מה שהומרוס תפס, כבר במאה השמינית או השביעית, כעבירה על חוקי הטבע, הופך 28 מאות לאחר מכן למדיניות רשמית של ישראל. בחילה.

הם מפחדים: ועדה של צה"ל בוחנת כעת את הרעיון לטשטש את פניהם של קצינים, כדי למנוע מהם מלעמוד לדין בחו"ל. העיתונות תצווה שלא לפרסם את פניהם, ולא לציין את שמם אלא רק את האות הראשונה בשמם.

מעבר להנחה הבסיסית שהעיתונות הישראלית כל כך מאולפת שהיא תציית ללא היסוס, שהרי קשה יהיה להפעיל את הצנזורה – האמונה על כלל "פגיעה ברורה ומיידית" בבטחון לשם איסור פרסום – לשם כך, חשוב לציין שהנחת היסוד של צה"ל כעת היא שהקצינים שלו יהיו חשודים בעתיד בפשעי מלחמה. במקום לנסות ולמנוע אותם, הוא מעדיף לשפר את סיכויי הבריחה מן הצדק של אנשיו.

פעם זה היה מפתיע.

עדכון: בעקבות החשיפה הציבורית על כוונתם של בוגי "משה" יעלון, אלי ישי ואבי "הבוזז" מזרחי לחלוק כבוד לדב ליאור, הם נסוגו בהם מכוונתם. כל השלושה נמנעו מלנמק את אי הגעתם. עדיין יש אפשרות להשפיע בישראל, אבל צריך לזכור היטב, למשך שארית הקריירה הפוליטית של שלושת הליצנים האלה, את תמיכתו של מי הם מחפשים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

92 תגובות על ”מהומה בכתריאליבקה: שלוש הערות על המצב“

  1. ג'וני הפרד הגיב:

    חסר לך "(על פי פרסומים זרים)".

  2. שחר הגיב:

    אכן שוב הפאניקה תופסת את מקומו של השכל הישר… שהרי אם רק היו נותנים להם להכנס, אם רק לא היו מכינים שוטרים סמויים, גלויים, נחושים ואמיצים, כל הפרובוקציה הייתה מתכווצת.
    סמוך על ביבי על ממשלתו ועל ההיסטריה הטבעית שלו ושלהם כדי שיעשו את הסיפור הזה לכל כך גדול, וכמובן כל כך מחבל באותה hasbara שהם מנסים להשיג…
    אכן, צדיקים מלאכתם נעשית בידי אחרים, הפעם בידי הטיפשות הבלתי חושבת של הקודקודים צרי המוח למעלה.

    ובנימה אופטימית ומשועשעת זו – רק טוב,
    שחר

  3. מרמיט הגיב:

    מחיאות כפיים סוערות. מהפוסטים החזקים והמדויקים שקראתי לאחרונה, אצלך ובכלל. הכית בכל המסמרים הבולטים על ראשם לפי תור.

    כמו זה:
    "ככל שנתניהו ושקד מצווחים על "דה לגיטימציה", הם שומטים יותר את הלגיטימיות של ישראל."

    ניסוח תמציתי למה שצריך להיות לדעתי הטיעון המרכזי של מי שנחרד מהדרך שבה המדינה הזאת מתגלגלת.

    הנה לדוגמא שמעון גפסו, ראש עיריית נצרת עילית שהיה משדרג את מהומות אוקטובר 2000 לטבח מרשים יותר, ושאר פנינים: קריקטורה כזאת מרשימה ומבהילה של פולקיסט ציוני יג"ע, אף עוכר-ישראל/אוטו-אנטישמי לא היה מצליח להמציא.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    שמעון גפסו, כיאה לליכודניק מצוי, היה מובטל שנהג לשחק שש-בש בשווארמה טומסיס ולחיות מהמשכורת של אשתו המורה לפני שנהיה ראש עיר.

    • יוסף הגיב:

      טומסיס במרכז רסקו? שווארמה לא רעה. יש מצב שאשתו של גפסו מורה לאזרחות?

  5. תוהה הגיב:

    "לשפר את סיכויי הבריחה מן הצדק של אנשיו"

    כשאתה מכנה תביעות הטרדה של טרולים פרו פלשתינאים "צדק" – אמרית אמת היא מעשה מהפכני

    • עדו הגיב:

      אני שמח שיש משהו שחוסם את יצר ההתבלטות של קציני צה"ל ותהיה הסיבה אשר תהיה

      • עדו הגיב:

        אה כן, שלא יהיו אי הבנות, אני חושב שבעל הבלוג הזה (ואני לא תמיד מסכים איתו)מחזיק בדעה שאם הכיבוש פסול אז כל מי שמשתתף בו עושה פשע כך שהתביעות הן לא הטרדות אלא עשיית צדק.
        אבל דבר אחד בהחלט מקומם, אם הבריטים חושבים שצריך להגיש תביעה נגד עמיר פרץ – שיגישו קודם תביעות נגד המפקדים מהצבא שלהם מיגוסלביה דרך אפגניסטאן ועד עיראק,יש להם מספיק מקרים והם משום מה לא עושים כלום בעניין.

        • תוהה הגיב:

          ועל זה כבר אמר מאיר אריאל ז"ל:

          הכנסי כבר לאוטו וניסע
          עומדת בגשם בוכה גאה בלי קול
          מה את כל כך צודקת
          מה את כל כך באמת חושבת שאת
          הצדק היחידי עלי אדמות עלי אדמות
          הנה תסתכלי גם עלי רגע
          תראי איזה חתיכת צדק לא מי יודע מה
          אולי רק עפר לרגלייך
          אבל גם כן חתיכת צדק של עפר לרגלייך

  6. אפון הגיב:

    הטפשות היא שצו מעצר לא היהי מבוסס על תמונה אלא על שם. ולכן החלק החשוב (שאני מניח שקיים בהמלצות…) הוא הסתרת השמות, לא הסתרת הפנים.

    זה א'. הנה ב': מה יקרה אם בעקבות מעשה זה, יווצר לחץ לדרוש מישראלים המגיעים לארצות הנכר להצהיר מה היה תפקידם הצבאי ו/או דרגתם. לא קשה לנחש מה תהיה התגובה בארץ.

  7. אזרח הגיב:

    באמת הגזימו עם הסיפור הזה. מצד שני, מאות פעילים שמתבצרים בנמל התעופה זה חתיכת כאב ראש, ומזה היה החשש בעיקר.

    אגב, אתה מוזמן לבקש ויזה לארה"ב ולטעון שאתה הולך להפגין שם נגד הכיבוש באפגניסטן, או להצהיר בפני פקיד ההגירה הספרדי שאתה הולך להפגין למען עצמאותו של חבל הבאסקים. אני בספק שתזכה לראות את פסל החירות או את הגוגנהיים מקרוב.

    • ש.ב הגיב:

      אז ישראל כבר סיפחה את השטחים והם חלק ממנה? איך הצלחתי לפספס את זה?

      • עמית הגיב:

        היא לא סיפחה אותם. בדיוק בגלל היותה כוח כובש יש לה הזכות לקבוע איזה זר יכנס או לא אליהם.

  8. תומר דותן הגיב:

    הצעה טכנית: להוסיף לינקים כך שייפתחו בעמוד נפרד ולא במקום דף הבלוג 🙂
    חוצמזה מפחיד לקרוא כאן וטוב שכך.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הצעה טכנית נגדית: אתה מוזמן לנסות את הפעולה של הכפתור האמצעי של העכבר שלך (ללחוץ על הגלגלת) 🙂

      ואם אתה עובד עם אינטרנט אקספלורר 6 – מגיע לך

    • ygurvitz הגיב:

      זה נחשב בשאר חלקי הרשת לגסות רוח.

      • Quercus הגיב:

        בחיים שלי לא שמעתי על כלל הנימוסין הזה, אבל גסות רוח או לא – זה הרבה יותר נוח והגיוני.
        אתה במהלך קריאת פוסט, ורוצה להיכנס ללינק כדי להשלים את התמונה. אבל אויה, ברגע שנכנסת ללינק – יצאת מהפוסט! ועכשיו איך תמשיך לקרוא?

        • ygurvitz הגיב:

          תפתח את הלינק בטאב חדש?

        • מיקי הגיב:

          אני דווקא שמעתי, וכקורא, אני מעריך את הנימוס הזה שנוהגים בי (ליתר דיוק, מתעצבן כשהנימוס הזה נעדר).

  9. MICHAEL הגיב:

    מצויין – הכל

  10. בנצי הגיב:

    מיתמם.
    העובדה שהמשט של בדיוק לפני שנה הוכיח כי "פעילי השלום" הללו מהווים סכנת נפשות אפילו ללוחמים משורה הראשונה בעולם היא סיבה מספקת לנקיטת אמצעים מחמירים. פעיליפ פרו פלסטינים עלולים להתברר כסכנה אמיתית לחיי העוברים והשבים בנתב"ג. אני מניח שתוצאות טראגיות דוגמת המשט הקודם ישמשו את כותב הבלוג נהדר בהרגלו להשתלח כרגיל בממשלת ישראל. אולי בגלל זה הוא מתרגז כל כך כאשר ממשלת ישראל עושה עבודת הכנה יסודית.

    • ygurvitz הגיב:

      מבזק מהמציאות: האנשים מגיעים במטוסים. קשה מאד להבריח נשק, או משהו דמוי נשק, או משחה מזורגגת, במטוסים. ההיסטריה חסרת בסיס.

      • תוהה הגיב:

        א. ניתן יחסית בקלות להעביר נשק או דמוי נשק במטוס כל עוד הוא לא מוחזק בתיק היד.
        ב. אין צורך בכלי נשק יעודיים כדי לסכן חי אדם או כדי לשבש את שגרת נתב"ג ביולי.
        ג. קל ללעוג על מי שמסרב לקחת סיכונים ולומר שהוא היסטרי או מגזים. זה גם נורא מצחיק.

        • פלג ספיר הגיב:

          אתה צודק, זה באמת נורא מצחיק.

          (ובעצם, גם די עצוב)

        • יונתן שחם הגיב:

          תגיד, טסת בעשר שנים האחרונות? שכחת שכל כבודת הנוסעים משוקפת, גם מטען וגם יד? ושעצרו טיסות בגלל בקבוקי שמפו? ויש מדינית של כל נמלי התעופה לא להטיס מטוס עם מטען של נוסע שלא עלה לטיסה? שלא נותנים לאנשים להעלות למטוס קוצץ ציפורניים?

          • תוהה הגיב:

            טסתי, ואני זוכר שכל כבודת בת מלך פנימה עמנם עוברת שיקוף אבל סכין קצרה אפשר להעביר שם בלי בעיות. תומ"ת כנראה שלא ייתנו לך להעביר.

            • רועי.. הגיב:

              אפשר גם לעצור במסעדה שם בנתב"ג ולקחת סכין מהמטבח..אתה יודע.

              אז אתה מציע שיעשו שימוש אך ורק בסכיני פלסטיק במסעדות? ות'כלס, אחרי כמה שנים גם המזלגות נהיים חדים..מסוכן, מסוכן מאוד.

              סתם תהיה – אתה בכלל מצליח לצאת מביתך? כלומר, מאוד מסוכן שם בחוץ..ברק יכול לפגוע בך.. מסוכן, מסוכן מאוד.

    • מני זהבי הגיב:

      כן כן, פעילי המשט מהווים סכנת נפשות של ממש…
      רגע, רק לי נדמה שפאקינג משמר חופים יווני הצליח להשתלט על הספינות שלהם עם סירת מנוע פר ספינה? אולי אין להם תקציב לשלוח ספינות קרב, מסוקים ואמצעי מיסוך אלקטרוני?

  11. אבנר הגיב:

    מה שהיה מפתיע בסיפור הזה הוא לכמה מעט תשומת לב עולמית הוא זכה. לא CNN לא BBC, אפילו לא אל ג'זירה טרחו לכתוב עליו באתרים שלהם…

    בקיצור נשמע כמו קומדיה של שייקספיר

  12. תוהה הגיב:

    מצטער לאכזב אתכם אבל התקבל אישור מטורקיה לכך שטיוטת הדו"ח של השמו"ם קיבלה את רוב טענות ישראל לגבי חקירת המשט הקודם.

    http://www.presstv.ir/detail/179836.html

    מסתבר שהאו"ם לא עומד בסטנדרט גורביץ להתייצבות פרו פלשתינאית אוטומאטית.

  13. אלעד דקר הגיב:

    הכי מצחיק בכל סיפור הגופות שהוא התחיל בתור יוזמה ישראלית להתנעת המשא ומתן בגלל שהקפאת ההתנחלויות הרי ירדה מהפרק.
    המחשבה שמסירת גופות (דבר אלמנטארי כמו שיוסי כתב) היא תחליף למדיניות נורמלית של הקפאת התנחלויות בזמן משא ומתן היא עוד דוגמה לחוסר הקשר של הממשלה עם המציאות.

  14. עמית הגיב:

    גורביץ, זה מדהים עד כמה אתה טועה בנושא המטס. ה"כיבוש" מעניין אותם כקליפת השום. קוראים למטס הזה "מטס השיבה" ואחת הדרישות הבסיסיות מהפלסטינים שמשתתפים בו היא שהם צאצאים למי שגר -בתוך- הקוו הירוק. הדגש במקור. הדיווחים הראשונים היו על כך שהם מתכננים להפגין ולהתפרע בשדה התעופה, דבר מסוכן מאין כמוהו, ועל כן פריסת כוחות המשטרה.
    הנה סרטון של המארגנים:
    http://www.youtube.com/watch?v=iEaJJsCoTNs&feature=player_embedded
    הנושא הזה הוא בפירוש גבול שמבדיל בין תומכי חיסול ישראל למיניהם (ע"ע האופן בו הם מזכירים, ולרוב נמנעים מלהזכיר, את השם ישראל) לבין שאר מתנגדיה ומבקריה.

    • דורצח הגיב:

      אז שיתחזקו קצת את כוחות המשטרה, שאמורים, כמו גם אנשי הביטחון בנתב"ג, לדעת למנוע התפרעויות. למה לייצר כזאת פאניקה ודרמה תקשורתית כאילו באים עלינו לכלותנו? לא שמעתי אף שר אומר "רוצים המפגינים לעבור לשטחים הכבושים – שיעברו. רוצים להתפרע בנתב"ג – נגרש אותם". כרגיל עושה רושם שההסברה הישראלית מיועדת בעיקר לאוזני אזרחי ישראל. דעותיהם של אנשי המטס לא רלבנטיות לעניין הזה, בניגוד לפעולותיהם. אני בטוח שלא מעט תיירים שהגיעו לפה תומכים בזכות השיבה.

      • תוהה הגיב:

        אני שמח שאתה כבר מסכים שהנוכחות המשטרתית לא מיותרת והגיונית.

        לגבי הדרמה, גם אני מסכים שהיא מיותרת. ככה זה התקשורת – היא מוכנה למלחמה של אתמול.

        • דורצח הגיב:

          הכל עניין של מינון. להציף את נתב"ג בשוטרים ולתקשר את זה כל כך – זה בעיקר משדר לי פאניקה, מדינה שמפוחדת עד דמעות מכמה מאות פעילים מסכנים. להאשים את התקשורת זה נחמד, אבל מישהו מזין את התקשורת הזאת, מישהו מעביר הודעות ותדרוכים.

          • תוהה הגיב:

            מסכים איתך לגבי הפאניקה ולגבי המינון. ועדיין, תן לי פאניקה אחראית ולא רשלנות והפקרות.

            • דורצח הגיב:

              תן לי מדיניות הגיונית ושקולה, קיביניאמו. ותן לי גם משהו נגד טרולים (לא אתה, זה שמעליך).

              • תוהה הגיב:

                משהו נגד טרולים? כוס מים, סבלנות, חוש הומור ופרופורציות בחיים עוזרות בד"כ לא רע.

                לגבי חוש מידה מהרשויות בארץ, זה לצערי קצת יותר קשה לי לתת.

  15. טל כהן הגיב:

    הערה זעירה: כמדומני שהוספת להומרוס מילניום וחצי, בערך; שכחת שם "לפנה"ס".

  16. אבי הגיב:

    ובינתיים סגן השר איוב קרא נפגש עם מנהיג אנטישמי ניאו נאצי שבהוא מחליפו של יורג היידר במפלגה. לא מדובר בסופר אלמוני או באיזה איש רוח, אלא בסגן שר, נציג רשמי ממפלגת הימין הראשית!
    כלומר, כדי להיאבק במוסלמים הימין הישראלי מוכן לשתף פעולה עם המנוולים וחלאות המין האנושי. שלא יטיפו לשמאל אחר כך מוסר על שיתוף פעולה עם אנטישמים.
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/193/030.html

  17. ג'ו הגיב:

    העם דורש שדרוג האתר

  18. מני זהבי הגיב:

    יוסי, יש מצב שתפסיק למחוק תגובות ש"נתלה" עליהן שרשור ארוך ומפוצל של תגובות חדשות?
    תראה מה המחיקה עושה לשרשור…

  19. דורצח הגיב:

    די, יוסי, די! אנא, עשה משהו עם מערכת התגובות הזאת. אפילו לא עברנו את ה-100 וזה כבר מתחרבש לגמרי! אם זה יימשך ככה אני אצטרך לעשות דה לגיטימציה!!!!1

    • ygurvitz הגיב:

      פשוט לא להאכיל את הטרולים. זה הכל.

      • תוהה הגיב:

        הצעה אופרטיבית קטנה:
        אם אתה רואה טרול מגודל שכבר אכל הרבה והשרשור שעליו מסועף – במקום למחוק את התגובה מהיסוד – פשוט תחליף את תוכן התגובה במילה – נמחק.

        כך טרולים שמנים לא ישאירו לנו שאריות על כל הדף…

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    "… ולחשוף בכך בפומבי את העובדה שישראל שולטת לחלוטין על השטחים הפלסטיניים, שהם בעצם מובלעות שלה."

    אתה רציני? זה לא בדיוק סוד, אתה יודע.

    אין לי מושג מה המטרה האמיתית של הפעילים הללו אבל מה שאתה מתאר לא הגיוני בעליל.

  21. יריב לביאב הגיב:

    ככה נראית גזענות רשמית בנתב"ג-טופס רשמי לטיפול בבני מיעוטים.
    http://www.iaa.gov.il/Rashat/he-IL/Airports/BenGurion/InformationforTravelers/SecurityInformation/ethnicMinorities/ethnicreport.htm

    • בטטה הגיב:

      מעניין איך ה HASBARA הייתה מגיבה אילו היה טופס כזה ליהודים בארה"ב/רוסיה/צרפת/ארגנטינה/אוסטרליה וכו'

  22. sus הגיב:

    הועדה עשתה מעשה לא רגיל. פשוט פתחו ספר על החוק הימי. מצור ימי של שטח כבוש הנו דבר רגיל מקובל וחוקי. כך רוסיה באיים הצפוניים של יפן. הממלכה המאוחדת במלוינס ותורכיה בקפריסין הצפונית. גם עירק טוענת עד לרגע זה שכווית היא שטח כבוש והם צודקים למרות זאת כוית שולטת בחופיה ולא אף אחד אחר.
    למרות הנכתב כאן ישראל אינה (כלומר היא לא) מרכז העולם. חוק זה מאפשר מלחמה בפירטים מבריחי סמים וזונות ובכלל עושה סדר בעולם.
    יותר מכך. בהסכם פריז בין ישראל והרש"פ הרש"פ נכנס למעטפת מכס עם ישראל וקיבל את הגדרת ישראל לשערים חוקיים לישראל ופלשטין. חופי רצועת עזה הינם בכלל הסכם זה ואין שם שער כניסה חוקי.
    אם לכל אידיאליסט בשם כל עיקרון של צדק ומוסר עליון יהיה מותר להנחית כל כלי שייט ולפרוק מטען בכל חוף בעולם. העולם יחזור לאי סדר מוחלט.
    שום מדינה מסודרת לא יכולה לקבל חופש מוחלט כזה וכולן מפחדות מתקדים. מכאן החלטת הוועדה.

  23. מני זהבי הגיב:

    חיילי משמר החופים היווני אומנם היו חמושים, אבל לפני שהם עלו לספינות, הם ניהלו מו"מ עם הצוות, הבהירו מה הם רוצים ועשו את הכל לאור יום, כך שלאף אחד לא היה ספק שכל המטרה שלהם היא להשיב את הספינות לנמלים. בנוכחות שלהם הייתה מידה של איום (אותם רובים שלופים), אבל הם לא פגעו באיש, והיה ברור לגמרי שגם לא יפגעו אם צוותי הספינות יעשו את מה שהם דורשים. כך בדיוק נוהגים נציגים של החוק.
    מצד שני, כאשר צה"ל משבש את התקשורת של ספינות, מקיף אותן עם ספינות מלחמה ומנחית עליהן חיילים חמושים ממסוק ללא התראה מוקדמת (לנוסעי הספינות לא היה שום מושג אם מדובר ברובי פיינטבול או לא), סביר לחלוטין שנוסעי הספינות יסיקו שהחיילים עומדים לפגוע בהם ללא קשר למה שהם עצמם יעשו. במצב כזה, אדם סביר צפוי לנסות להגן על עצמו ככל שהוא יכול. לישראלים אולי יש תפיסה שלפיה חיילי צה"ל לא יפגעו במי שאינו מסכן אותם. מה לעשות, בעיניים לא-ישראליות לתפיסה הזאת אין הרבה בסיס.

  24. עדי הגיב:

    רק הערונת: לדעתי לא כדאי לקרוא לפעילים למען צדק, שוויון, שלום ועוד ערכים אוניברסליים – "פרו-פלסטינים". לטעמי זה מחמיץ קצת את הנקודה ואף עלול לשחק לידי השלטונות.