chatte, salaud, salope

פרדריק בגבדה. ניקולא פארג. מישל וולבק.
ובהתאמה, 69.99 ש"ח.. הייתי מאחורייך. אפשרות של אי
הגיבורה של פארג קוראת את בגבדה. בגבדה מדבר על וולבק. וולבק, הוא מדבר על בודריאר.
תסתכלו עליהם, יש ביניהם אפילו דמיון פיזי:

הילד הרע בגבדה הילד הרע פארג הילד הרע וולבק

 

אם מרחיקים מעט את המבט, מצמצמים את העפעפיים, שלושתם כתבו את אותו הספר: סיפורו המיואש של גבר בתרבות המערבית, שצריך להסתדר עם החיים, עם הזקנה, עם הביות הכפוי, עם הצרכנות, בעודו חולם על כוס לח. כל אחד מהכיוון שלו ועם הדגש שלו, אבל שלושתם עושים זאת בנחרצות של ילד, בשפה פשוטה, כמעט מפשילים את המכנסיים וחושפים את אחוריהם. שלושתם, כך קראתי ברשת, זוכים בכינוי "הילד הרע של הספרות הצרפתית" (דומה קצת למבוקש מספר אחד של החמאס, זה תואר שקשה להחזיק בו לאורך זמן), ושלושתם, אם אני מבינה משהו בעולם הזה, מזיינים עכשיו, אחרי תהילתם, בארגזים.

 מה יש בה, תמהתני, בתרבות הצרפתית, שמנפיק את הסיפור הזה? האם זהו שבוע העבודה הנוח, המלווה באוכל הטוב ובבתי הקיט בפרובנס, שמותיר לאדם זמן ונוחות כדי להתייאש כל כך וכדי לחשוף כך את ייאושו? או שמא זו המסורת של הגברים הצרפתים המיואשים הקודמים כמו בלזק ופרק אהוביי, שכבר הניחו את חולשתם על הצלחת? אני תוהה וחושבת מייד על העמוסעוז/דודגרוסמן/אביהושע, עם אי הנחת שלהם, שהוא כל כך אחר וגא.

 

הפוסט הזה הוא חלק ממשחקו של סיני גז, הלינק שאינו נגמר. קיבלתי אותו בתודה מעדי שורק, ואני מעבירה אותו בהערכה רבה לאקסאקסטרימיסטית, שאת הבלוג שלה אני מחבבת פלוס פלוס פלוס.

כאן הוא עבר בינתיים:

11 תגובות “chatte, salaud, salope”

  1. ווילבק הוא אחד הסופרים האהובים עלי ולכן שמחתי לקרוא עליו.
    אני אשמח אם יכתבו עד פוסטים על ווילבק…

  2. איתמר, :)

    ז'ניה, אני אוהבת את הסיפור הזה.

    א' ויוסי, תודה, אבל הייתי צריכה להגיד מספר 2. מספר אחד נשאר הרבה זמן, נראה לי.

    נמרוד, אז כתוב אותם.

  3. אני לא מבינה למה זו הכותרת. שתי קללות ומילה גסה. זה מתוך הטקסט?
    וסליחה שיש לי שאלות מטומטמות. זה פשוט מטריד אותי מאז שראיתי את זה בג'ימייל אבל הצלחתי לקרוא רק בעבודה, בגלל אפסאחתשתיים המסריחים.
    נא הסבירי לתמר הסתומה.

  4. רציתי לקרוא לזה כוס, כי זה מה שמשותף לשלושתם, אבל רציתי בצרפתית. אז הלכתי לאינטרנט הזותי וחיפשתי cunt וקיבלתי שלוש תשובות, שליד אחד מהן היה כתוב משהו שנראה כמו וולגרי, יעני "עממי" בשפת המילונית העברית, והנחתי שזו המילה שאני מחפשת, ולא ידעתי מה השתיים האחרות, ורציתי לשאול אותך, אבל היית אדומה בגוגל טוק, ואותי לימדו שלא מצביעים ברחוב ולא מפריעים למי שאדום בגוגל טוק וגם לא חוגגים יום הולדת לפני הזמן, אז הנחתי שזה בכל מקרה השדה הסמנטי הנכון ואם לא אז שכבר תבואי לפה ותגידי.

  5. haiti ona, aval afilu hamikledet shel hatsarfatim haantishemim lo nokha. bimkom ze, bdikha aguma.
    tqmqr. cakha korim li bamikledet. ve nekuda osim im shift. ahar kakh mitpalim.

    merde alors
    (haiti osa siman kria, im haiti motset oto)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>