הסיפור האמיתי והמזעזע של הפורנו

פורנוגרפיה היא הטאבו האחרון שמאפשר להגן על הפרטיות. תחשבו על זה, הפורנוגרפיה היא המאחז האחרון בו אנשים עוד מתביישים. אנשים כבר לא מתביישים להודות שהם אוהבים מין, שהם מהמרים, שהם צופים בדודו טופז ואפילו שהם קוראים דן בראון למען השם. הפורנוגרפיה היא המפלט הפרטי האחרון שיש לאדם. בלא הפורנוגרפיה היו נעלמות הסיבות (והתירוצים) לפרטיות אמיתית. הרי מה יש לאנשים כבר להסתיר במחשבים מלבד אוסף הפורנו.

פורנו הוא מצרך, כמו כל דבר אחר בשוק, והוא נצרך עקב הביקוש. עד כאן כלכלה. פורנו נצרך על ידי גברים ונשים כאחד, בלי הבדלה. רוב הבנות שאני מכיר ברמה קרובה מאוד צורכות פורנו, עם שאר הבנות לא הגעתי לרמת שיחה כה מעמיקה. האהבה שלהן לפורנו היא אותה אהבה גברית, הן אוהבות לראות בנות "נטחנות" ובנים "מזיינים". בעצם, אם נהיה פמיניסטים לרגע, הדיכוי הגברי השתלט עליהן כל כך שהן מוכנות להתגרות מאותם דברים שנועדו לגרות גברים.

אבל בפורנו, או בעיסוק בו, יש משהו קוסם. אם יש מקצועות שאותם אתה מעריך על עבודתם אך בחיים לא היית מוכן לעשות אותם, כמו נניח עבודה בנקיון (והכבוד שמור לאלו שכן עובדים שם, לדעתי לפחות) או שליח, ויש מקצועות שאתה מעריך על עבודתם ומקנא באורח החיים המעניין שלהם (נניח עורך דין, רופא, סופר או עיתונאי אפילו), יש מקצוע שאותו אתה מעריך, מקנא ולא מוכן שילדייך יעבדו בו לעולם.

הפורנוגרפיה היא מיוחדת כי קשר השתיקה מסביב לתעשיה הוא הסוד הגדול ביותר שלה, והפיתוי האולטימטיבי. כולם רוצים את החברה כוכבת פורנו במיטה, אבל לא מוכנים לדעת מאיפה היא יודעת למצוץ כל כך טוב. כולם רוצים חברה שתהיה מלוכלכת ותביא חברה, אבל לא היו מוכנים לחלוק את החברה שלהם עם אף אחד אחר.

הפורנו הוא הקסם כאן. שמעתי שיש זוגות שאפילו צופים בפורנו יחדיו כדי להתגרות. אולם, הפורנו נותר התחום האחרון בו אדם יכול לקיים את הפנטזיות המיניות שלו מבלי לפחד (כמעט) מלהחשף בהן. מי שאוהב אותם גדולות יכול לעשות זאת בביתו מבלי שאף אחד ידע, ללא ההשלכות החברתיות של הנושא; מי שבסתר אוהב גברים יכול להגשים את הפנטזיה ללא הסטיגמה.

לכן, מגני הפרטיות כל כך קנאים כשהדבר נוגע לאתרי פורנוגרפיה. אלו מכילים את המידע הסודי ביותר על אדם, מידע שבמקרה הטוב היחידי שיודע פרט אליו הוא בן זוגו למיטה. הצרכן קנאי מכך שאתר הפורנו שלו, או המחשב האישי, יתחיל לדבר כמו חברה לשעבר שגילתה שבגדו בה, ישפוך הכל על מה ההעדפות, מה התכיפות וחס וחלילה אילו תמונות הגולש העלה.

הטאבו שנוגע לפורנוגרפיה (ואולי גם לאוננות) הוא של מין עצמי, לכן לא מדברים עליו. בעוד ש"לזיין" מכיל אפקט כוחני, של יכולת, לצפות בסרט שמישהו אחר "מזיין" בו אינו כיבוש גדול, ולכן אין שיח בנושא. העדר השיח מבטא את המפלט עצמו, 'אני לא צריך אף אחד לספק אותי מינית, ולכן אני גם לא צריך אף אחד לדבר על זה איתו', חושב הצרכן.

19 תגובות “הסיפור האמיתי והמזעזע של הפורנו”

  1. מעולם לא חשבתי על נקודת הפורנו/פרטיות, ובהחלט יש בזה משהו. אבל אני לא חושב שאין שיח בנושא אוננות בגלל שזה "אינו כיבוש גדול". אצל גברים, לפחות, אוננות נתפסת כעדות לכישלון, לא לחוסר הצלחה. ובלי קשר, השתיקה מייצרת את עצמה. כלומר, מאחר שאיש לא מדבר עם איש על אוננות, אף אחד לא בטוח שהוא מאונן "בסדר".

  2. איתמר,
    קודם כל, אני חייב לציין שכבוד לי להיות ברשימה המכובדת מאוד של הכותבים כאן באתר ואשמח לתת עוד טקסטים בפרוייקטים עתידיים.

    לגבי האוננות (ואולי גם הפורנו), יש כמה חלקים של אוננות – נניח בסרטי פורנו יש את הMoney Shot (ושוב, אנחנו מסכימים שלא לשאול איך אנשים יודעים את הידע שהם יודעים על פורנו) בה הגבר מאונן לתוך פיה של האישה – אותו שוט מכיל את כל האלמנטים של הכיבוש הגברי – (1) הכנעת האישה לקבלת כל כוחו (אונו) של הגבר (2) הגבר שלא מצליח להיות מסופק על ידי האישה וזקוק לעצמו על מנת להיות הגיבור (3) הלגיטימציה המתבקשת לאוננות לאחר אי הסיפוק.

    אני חושב שכל סוג אחר של אוננות (גברית, וגברית בלבד) הוא נתפס ככשלון; אצל נשים לעומת זאת אתה תמצא הרבה יותר סרטים של אישה מאוננת (לרצות את הגברים) בעוד שסרטים של גבר מאונן לסיפוק נשים כמעט ואין בנמצא.

    הרעיון של פורנוגרפיה על פורנוגרפיה (נניח, אישה שמאוננת בעת שהיא צופה בסרט אירוטי) או כל פורנוגרפיה (בל נשכח שהמילה פורנוגרפיה נבעה מ"כתבים על זונות") אחרת על פורנוגרפיה נתפסת כלגיטימית בעת שה"פורנו" לא – ה"גרפיה" כן.

  3. יהונתן, איתמר, שאלה: יהונתן כותב "סרטים של גבר מאונן לסיפוק נשים כמעט ואין בנמצא". אם נדלג על השאלה "מה זה סרטים [פורנו] לסיפוק נשים?" (רמז: אין דבר כזה. לא במיינסטרים המקוון, ואם מישהו רוצה לסתור את דבריי ולהביא לינק – אנא!!) – – ונדלג, כמובן, על ריבוי ההנחות המוטעות והמעצבנות בטקסט של הפוסט; תחת זאת, נתמקד:

    אוננות לא נתפסת ככישלון. מה קורה איתכם. בל תטעה אתכם העובדה שאתם גולשים בפורנו סטרייטי על טהרתו (אני טועה?). אוננות היא לא כישלון. לא בסרטים, ובוודאי שלא בחיים (הלו??). אני חושבת שיהונתן נגע בנקודה וגם סטה ממנה: השוט שבו הגבר מאונן לתוך פיה של האישה, הוא "מסעיר" בגלל אלמנט הכיבוש שכרוך בו – ה"סטייה", במונחי הפוסט הפורנוסטרוקטורלי של איתמר, היא בחריגה מסדר העניינים ה"הגיוני" לשם הגזמה והפגנת כוח, שהיא האירוטית: אם היא מצצה לך, סבבה, יש הסבר מימטי לגמירה בתוך הפה. אבל ככה? כשהפה הוא סמל חסר פונקציונליות? – וזה המגניב. (אני מפרשת את זה מנקודת המבט הגברית, הכל פה מאולתר; אותי זה לא מגרה, רבותיי).

    ומה זה "הגבר שלא מצליח להיות מסופק על ידי האישה וזקוק לעצמו על מנת להיות הגיבור"? – הדימוי יפה, לא אכחיש, אבל אפשר להפוך אותו בקלות, ולהשיג קוהרנטיות על הדרך: לא שהגבר לא "מצליח" עם האישה – – הוא לא זקוק לה. המין הוא אמצעי להכניע אותה בסרטון הזה, ואם יורשה לי לנחש, אני חושבת שמדובר באירוטיקה מזוכיסטית.

    הערה אחרונה.
    יהונתן, "אישה מאוננת בעת שהיא צופה בסרט אירוטי" אינו פורנוגרפיה על פורנוגרפיה. זו תופעה במציאות. לאונן זה כיף. לא כל מה שאנחנו עושות קשור בכם.

  4. בתור תלמיד תיכון, יצא לי לשמוע לא פעם שיחות אוטובוסים על אוננות ופורנוגרפיה. זה לא נראה לי טאבו כזה גדול כמו שאתה מציג את זה.

  5. הקביעה לפיה "פורנו נצרך על ידי נשים וגברים כאחד, בלי הבדלה" מופרכת לגמרי. הצורה הסבילה כמעט בלבלה אותי, אבל לא, מופרך.
    אפילו בלי להתייחס ל-n, היינו למספר הנבדקים, הלא מחקרי שלך. "בחורות שאני מכיר במדה מסוימת של קרבה ומעלה" זה לא חתך אוכלוסיה לבסס עליו שומדבר. אתה חושב שכשאתה שואל את הידידות פלוס האלה שלך מה הן חושבות על פורנו, או איך שאתם לא מגיעים לדבר על זה, אתה מקבל תשובה מהעולם? ואתה חושב שהידידות שלך האלה הן "נשים", נכון? ה"נשים" מהקביעה "להלהלה נשים וגברים כאחד".
    אבל נשים הן כל כך הרבה יותר מזה. לא דיברנו על הנשים הנשואות, על הנשים ההרות,על הנשים הלסביות, על הנשים החרדיות (ובתוכן, על כל מיני נשים). זו לא רשימה בפורנוטיוב הנשים האלה. זו תופעה בעולם (איה, תודה). הנשים האלה זה גם "נצרך וכולי וכולי כאחד" בעיניך?
    אני מניחה, בזהירות, שהבנות שאתה מכיר שמחות לספר לך שהן צורכות פורנו. זה מגניב, זה חרמני והולל, זה יופיומגניב לצרוך פורנו. אבל הייתי מתייחסת לתשובות האלה יותר בזהירות, כאל משהו שהוא גם תלוי זמן ומקום ונסיבות ו… כן, גם מראיין.
    אני נתפסת לזה כי נראה לי שאתה מדבר על פורנו ועל היחסים בין גברים לנשים באיזו זחיחות משונה. בגלל זה הקביעה שלך שאוננות היא כשלון מחמיצה איזה חמישים אחוז מהאוכלוסיה. היא לא כשלון גם עבור מי שנהנית ממנה ממש ממש מגיל צעיר, והיא לא כשלון גם עבור מי שלמדה בגיל השדיודעאיזה, שהגוף שלה הוא מקור לתענוג ושמותר לה גם לגעת בעצמה. עבור רוב רובן של הנשים, אני חושבת, אוננות היא דרך לחגוג את האירוע המכונה "אני יודעת לעשות לעצמי", ובגלל זה הרבה נשים – אם הן לא מתביישות – יאוננו גם תוך כדי זיון.

  6. תמר,
    לא אמרתי שהקביעה שלי מדעית במיוחד, אבל אם תראי את הנתונים המדעיים שצורפו בלינק למעלה, אולי הססטיסטיקה שלי תהיה מספיק מגובה, לא?

    כשאני מדבר על אנשים שאני מכיר, זה בגלל שלא ערכתי מחקר, אבל בשיחות הסלון בימי שישי שלנו, כשכל החברים מתכנסים – לא לבנים ולא לבנות יש בעיה לדבר על פורנו, גם לא על פורנו קשה. (אף אחת מאלו שאני משמש כמקור היא לא 'ידידה פלוס', קרבה מסוימת ומעלה אצלי זה חברות של שנים), לכן אני לא חושב שהמסקנה שלך על כיצד 'השגתי' את המידע נכונה.

    אני לא חושב שאוננות היא כשלון, אני חושב שאוננות אצל גברים נתפסת כמשהו לא גברי, כאי-כיבוש של 'היעד' ולאו דווקא כמשהו שגברים ידברו עליו ('איך אתה אוהב לאונן?')

  7. ברור שלא חשבתי שערכת מחקר, ובגלל זה מאד הצחיק אותי להגיד n, אבל כנראה שרק אותי. פרדון.
    על כל פנים, הסטטיסטיקה היפה עדיין אומרת שהחלוקה במקרה הטוב היא שליש שני שליש (בטבלה למטה, לא לפי מילות חיפוש, לפי כמה מבקרים יש ב"אתרים למבוגרים"). וזה שאין בעיה לדבר על פורנו, גם פורנו קשה, לא אומר שצורכים אותו באותה מדה וגם לא באותו באופן.
    לגבי כשלון – אתה צודק, פספסתי את הסוגריים שלך. אבל אני חייבת להגיד שמהתרשמותי (תמר מביאה n מדעי משל עצמה) גברים – לפחות בשכבת גיל מסוימת, מודים באוננות שלהם בקלות יחסית (לא מאונן – מביא ביד). זה הרבה יותר ברור מאליו מאשר אוננות נשית.
    אני חושבת שהשאלה של לדבר על זה, איך אתה מאונן וכו', היא אחרת. בניגוד לדיווח על זיונים, כולל פרטי מה ואיך היה, איך אתה מאונן לא מספר שומדבר על מישהו אחר, אלא עליך בלבד, משהו כמו השאלה איך אתה גומר. ואני חושבת שלא ממש מדברים על זה בשיחות בחבר'ה, כי לא בהכרח רוצים לחלוק את זה עם החבר'ה.
    אני עדיין חושבת שהקביעות שלך הן הכי אנחנו-אנחנו, ושהיחס של נשים לפורנו הוא, במקרה הטוב, קצת יותר מורכב.
    טוב אולי אני אצטרך לכתוב על זה פוסט ודי.

    שתי הערות לממונים:
    א', איזה סיוט החלון הקטן הזה של התגובה!
    ו-ב', מה, כל פעם שואלים אותה מילה? איזה אדיוט זה. מטאפורה, אמרנו קודם.

  8. אני לא מניח שצורכים אותו באותה מידה ואופן, אני גם חושב שהעובדה שנשים מתגרות מפורנו, שהוא 'גברי' ביסודו, מראה עד כמה המצב קשה (אולי אם היה פורנו יותר 'נשי' המצב היה שונה).

    לגבי אוננות גברית ונשית, אני חושב שהטאבו קיים אצל שניהם, למרות שזוגות אמורים לדבר על זה.

    ויאללה, תכתבי פוסט.

  9. א. קחי את זה לטיפול.
    ב. זה או תרגילים שונים בחשבון או שאלה אחת זהה בספרותית. אי אפשר גם וגם. אלא אם כן גברת תמר רוצה להטריח את הישבן המלכותי שלה לבלוג כדי לחבר מאגר שאלות.

  10. לול.
    מזכירת הבלוג, את אכן נשמעת עוינת, אבל זה כי את ליסבית עוינת.
    ואני רוצה להזכיר לך שאת גם עובדת שם הרבה שעות בלא הרבה כסף. סתם, כדי להרגיע אותך.
    מטא???
    נכון! כל הכבוד אביתר! (הוא יודע למחוא כפיים).

  11. א. תודה ומגניב. נשמח לקבל.
    ב. אני חושב שאיה הגיבה יפה לגבי עניין האוננות. אין לי מושג לגבי סרטים של גבר מאונן, אבל נראה לי שההיכרות שלי עם סרטי פורנו באמת נוטה לפלח מאוד מצומצם.

  12. אין לכם כמה פדופילים והומוסקסואלים נוצרו מכך שמוחם העדין של ילדים,
    נכנס לאתרים האלו, אז כשמגיעים לגילאי העשרים פלוס אישה כבר לא מרגשת אלא רק סטיות
    ואז עושים טעויות בלתי הפיכות

    הפורנוגרפיה החופשית היא אסון התרבות האנושית

  13. אוננות בתורת ישראל:

    אוננות אסורה על פי תורת ישראל:בתורה מסופר על אונן בנו של יהודה שה' אינו מרוצה מדרכיו ופוטרו מהעולם. כמובן שהפירוש שניתן משמו, מעיד על מעשיו והוא אוננות. כמו כן, על פי הקבלה דור המבול אחד מחטאיו הגדולים שהביא לסרחונה של הארץ בעקבות שפיכת הזרע לבטלה. בהמשך (ספר ויקרא,פרשת תזריע-מצורע) התורה מתארת את הדינים על מי שארעה לו שכבת זרע, ועל דיני טהרתו, מצוות אלו חמורות שבעתיים כאשר הן מתרחשת במזיד על ידי האדם. ההשפעה של טומאה מלשון אטימות, ועל פי הקבלה יוצרת מסך והפרדה בין הישראלי לא-ל וגורמת לתחושת ריחוק, והחטאה, והסתדרות עצמית במקום בסעייתה דה שמייא.

  14. זה נכון שהפורנוגרפיה החופשית היא אסון התרבות האנושית, אבל לא מהטעמים שאתה מפרט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>