החברים של ג'ורג'

להתחיל לכתוב את הגט

זה התחיל עם חוק קק"ל, שהיה מיועד להשליך סוף סוף את קליפת ה"יהודית ודמוקרטית" מעל ישראל, ולהבהיר סופית מי בעל הבית ומי נמצא כאן בחסד ולא בזכות, חסד שעשוי להפסק ללא התראה.

 

זה נגמר השבוע, כשרוב מוחלט בוועדת הבחירות פסל את שתי המפלגות הערביות שהצליחו להכנס לכנסת מלהתמודד בבחירות הקרובות. אי אפשר עוד להעמיד פנים שיכול להיות דבר כזה, מדינה שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית. באותה הזדמנות, הגיע להפסיק להעמיד פנים שאפשר לדרוש מהציבור הערבי נאמנות למדינה יהודית, או נאמנות מצד דמוקרטים בכלל לישראל.

*           *            *            *            *

 

כמה נלעג היה, לאחר מעשה, איתן כבל, כשהסביר מדוע החליט להתעלם בבוז מהחלטת סיעתו ולהצביע בעד פסילתן של שתי מפלגות: "נכון שאמרנו מראש שלא נפסול, אבל ההתרסה של ח"כ זחאלקה, שאמר בנאומו שהוא עומד בקשר עם [העבריין הנמלט עזמי -יצ"ג] בשארה הביאה אותי לחשוב שיש גבול גם להתרסה ולבוטות… מותר לי שתהיה לי אמירה, גם אם אני יודע שהדבר לא יעמוד בבג"צ ובצדק [הדגשה שלי – יצ"ג] משום שאין תשתית ראייתית להחלטה. למרות זאת מותר לי שתהיה לי זכות הצעקה".

 

בוא נראה. איתן "הייתי מטר שבעים!" כבל בעצם הודיע לכלל הציבור, ראשית כל, שהוא אדם אימפולסיבי שהחלטותיו השקולות עפות מהחלון ברגע שדבריו הצפויים למדי של חבר כנסת אחר עולים לו על הסעיף; שנית, שהוא עבריין שלוקח לעצמו במודע סמכות שלא כחוק ובניגוד לצדק; ושלישית, שהוא עושה תרגילים פוליטיים ושהוא מצפה שבג"צ יאבד עוד מסמכותו המוסרית וינקה אחריו את החרא.

 

תמיד קל היה לרדת על כבל. זו לא הנקודה. הנקודה – בעצם, כמה נקודות – היא שמפלגתו של כבל הצביעה איתו; שרוב מוחלט של יהודי ישראל, באמצעות נציגיהם הנבחרים, אמר לתושבי ישראל הערבים שהם יכולים לשכוח מדו קיום ובעצם, שיתחילו לארוז את המזוודות; שהפוליטיקאים בנוסח כבל הם-הם אלה שמאלצים את בג"צ להכנס לתחום הפוליטי; שכבל הוא פוליטיקאי מתחיל, שלא הבין שההימור שלו, הצבת השמאל הציוני מאחורי ההחלטה הזו, מקשה על בג"צ לבטל אותה –  ושבהחלט יתכן שההימור שלו ייכשל.

 

כלומר? כלומר שלא בטוח שבג"צ יבטל את הפסילה, ולא בטוח שאם הוא יבטל אותה – יישמעו לו.

 

*           *            *            *            *

לפני שבוע – התותחים רעמו, איש לא הבחין – אישר בג"צ פשע מלחמה קטן: הוא הרשה להרוס (סליחה, "לאטום באופן השקול להריסה") את בית משפחתו של עלא א דים, שחיסל את תלמידי ישיבת מרכז הרב. דוק: הוא לא הורה על הריסת "בית המחבל", כפי שדוברי הימין וצה"ל התייחסו לכך, אלא על הפעלת ענישה קולקטיבית כנגד אנשים שלא פשעו.

 

רגע, רגע, יאמרו לי: האנשים האלה הניפו דגלי חמאס וחיזבאללה, שזו עבירה על החוק. יכול להיות. אין סיבה עלי אדמות לקבל את עדותה של המשטרה ללא חקירה ובדיקה. אם בוצעה כאן עבירה על חוקי ההסתה, יובאו נא האנשים הללו לדין: יועמד להם קטגור, הם ימצאו להם סניגור, יועלו ראיות, יתנהל דיון. והיה ויורשעו בדין, יקבלו את עונשם כדין.

 

אבל לא זה מה שקרה כאן. קצין צבאי הוציא צו – על פי תקנות שעת חירום – ומכוחו מוחרב הבית. בתקנות – סעיף 119 (1) – נאמר כך: "מפקד צבאי רשאי להורות בצו שיוחרמו לזכות ממשלת ישראל כל בית, מבנה או קרקע, שיש לו טעם לחשוד בהם שמהם נורה כל כלי יריה שלא בחוק, או שמהם נזרקו, פוצצו, התפוצצו, או נורו באופן אחר פצצה, רימון יד או כל חפץ נפיץ או או מבעיר שלא כחוק, או כל בית, מבנה או קרקע השכונים בכל שטח, עיר, כפר שכונה או רחוב, שמהם נוכח לדעת כי תושביהם, או מקצת מתושביהם, עברו, או ניסו לעבור, או חיזקו את ידי העוברים, או היו שותפים לאחר מעשה לעוברים עבירה על התקנות האלה, עבירה שבה כרוכות אלימות או הטלת אימה או עבירה שעליה נידונים בבית משפט צבאי; ומשהוחרמו כל בית או מבנה או קרקע כנ"ל, רשאי המפקד הצבאי להחריב את הבית או את המבנה או כל דבר הנמצא בבית…"

 

ובכן, על פניו נראה שאין עילה להחרבת הבית אפילו לטענת הצבא. הירי לא בוצע מתוך המבנה, או אפילו בקרבה אליו. התושבים "לא עברו או ניסו לעבור" על חוקי המדינה בקשר לשימוש בכלי נפיץ; מי שעשה כן כבר מת. התקנה הזו גם לא מתייחסת להנפת דגלי אויב. ועדיין בג"צ אישר לצה"ל להחריב מבנה של אנשים לא מעורבים, על סמך תקנות לשעת חירום שהוגדרו על ידי משפטן מובהק כמנחם בגין כ"גרועות יותר מאלו של הנאצים" – וזאת בתחום שמוגדר בחוק הישראלי (ירושלים המזרחית) כחלק ממדינת ישראל גופא. אגב – המפקד הצבאי שחתום על הצו? מדובר באלוף פיקוד העורף.

 

כלומר, מול לחץ ציבורי כבד, בג"צ התקפל והניח לבהמה הירוקה להפעיל ענישה קולקטיבית – צעד שהוא מנוגד לאמנות ז'נבה – כנגד בני משפחה. בג"צ – הוא ולא מלאך, הוא ולא שרף – קבע שלאלוף פיקוד העורף יש סמכות להחריב מבנים בישראל ולהעניש אנשים ללא משפט. האנשים האלה, כמובן, לא בדיוק אנשים; הם לא יהודים. קשה להעלות על הדעת, למשל, שבג"צ היה מאפשר לעלוב הפיקוד לפוצץ את בתיהם של רוצחיו של החייל נידאל מנסור. מדובר ביהודים כשרים, אחרי הכל. ישראל גם לא פוצצה את ביתו של ברוך גולדשטיין, לא פיזרה את סוכת האבלים שלו, ולא עצרה את המשתתפים בעוון הנפת דגלים של ארגון טרור (כ"ך), וזאת למרות שביתו של גולדשטיין נמצא במובהק באזור שיפוט צבאי. ביתו של אף טרוריסט יהודי לא הוחרב. רחמנות לטרור יהודי היא מסימניהם המובהקים של שופטי ישראל.

Not Arabs but Amalekites

 

ישנן ראיות נוספות למכביר באשר לכך שבג"צ נוטה לאשר, כמעט כחותמת גומי, את החלטות מערכת הבטחון. ישנם מקרים חריגים שבהם אי החוקיות של פעולות הבהמה זועקת לשמיים, אבל גם אז, בג"צ נדרש לשנים ארוכות מאד של התחמקות בטרם יתערב: החלטתו בנושא "נוהל שכן", שאסרה על חיילי צה"ל להשתמש בפלסטינים כמגנים אנושיים, הגיעה לאחר שלוש שנים תמימות. וזה לא היה נושא מסובך במיוחד.

 

ואיך ינהג עכשיו בג"צ, כשמגיעה אליו – בעצם ימי לחימה – עתירה כנגד החלטה שנתמכת על ידי חלק ניכר מהציבור, החלטה כה פופולרית שאפילו השופט העליון ריבלין, יו"ר ועדת הבחירות, נמנע מלהצביע נגדה? האם בג"צ יעיז להרים גרזן על מעמדו המתרופף בציבור ויזכיר לאסופת הפראים היהודית את דבריו של אלתרמן על תופיק טובי ש"ככל צירי הבית, גם טובי יושב בו מכוח המשטר"?

 

אם לא יעשה כן, ימעל בתפקידו. אם יעשה כן, יאבד את כוחו ויאבד את יכולתו העתידית לעשות את תפקידו. בניגוד לאגדה שהם מפיצים על עצמם – אגדה הכרחית, אולי, אבל אגדה – שופטים קוראים עיתונים, והם לא לגמרי חסינים לדעת הקהל. הרבה מההחלטה תלוי בזהותם של השופטים: אם אדמונד לוי ואליוקים רובינשטיין יהיו בהרכב, לא קשה לחזות את התוצאה. אם יורשה לי ניחוש, הם יאשרו את פסילת בל"ד ויפסלו את פסילת רע"מ-תע"ל. אמנם, יש תקדים לאי-פסילתה של בל"ד, אבל יש גם תקדים נגדי – זה של אל ארד משנות השישים, שהאידיאולוגיה שלה מזכירה מאד את בל"ד. אם זה יקרה, האשמה תחולק במידה שווה בין זחאלקה, שאמר בנאומו המתריס שהוא נמצא בקשר עם בשארה, ובין כבל, שהחזיר את מפלגת העבודה לימי המשטר הצבאי.

 

אבל אם בג"צ אכן יאשר את פסילת בל"ד, מעמדו הציבורי הוא הדבר האחרון שיעניין אותנו: הוא יאשר בכך את פתיחתה של מלחמת אזרחים ישראלית, בנשלו חלק גדול מאזרחיה המנוכרים ממילא של המדינה מזכותם לבחור את נציגיהם. סימנים לכך כבר ראינו, כשהתחיל זחאלקה לדבר על "פרלמנט נפרד".

 

יתר על כן, מערכת בחירות בלי מפלגות ערביות צריכה להעמיד בסימן שאלה את ההשתתפות בה: היא דומה מדי – דומה, לא זהה – לבחירות במדינת האפרטהייד דרום אפריקה. זו תהיה מערכת פוליטית שבמידה רבה ניטלה הלגיטימיות שלה, שמזכירה מאד את איראן, שגם בה מתמודדות רק מפלגות שאישר המשטר.

 

*           *            *            *            *

ישנה, למעשה, אפשרות גרועה יותר: שבג"צ יבטל את החלטת ועדת הבחירות המרכזית – אבל שזו תחליט לצפצף על החלטת בג"צ. כלומר, תורה שלא להציב בקלפיות את פתקיהן של בל"ד ורע"מ-תע"ל.

 

הסבירות של התרחיש הזה נמוכה יותר. אמנם, צה"ל התעלם בבוז מהחלטת בג"צ שהורתה להניח למספר מצומצם של עיתונאים להכנס לרצועה, אבל הבהמה תמיד היתה כאן מעל לחוק. קשה לראות את הליכוד, קדימה והעבודה תומכים בהחלטה לכופף את בית המשפט.

 

אבל זה יכול לקרות. אנחנו כרגע בשיאה של התלהמות חסרת תקדים. אם ליברמן יצעק מספיק חזק, יכול להיות שכבל יתקפל שוב. ובקדימה יש סוסים טרויאניים שנאמנותם לעקרונות דמוקרטיים, אם הם יודעים מה הם, מוטלת בספק. זה יכול לקרות.

 

ואם זה יקרה, אם ההימור המטומטם של כבל יתפוצץ לו בפרצוף, מומלץ לכל אדם שפוי לארוז ולהשאיר את המקום המקולל הזה לאנשים שמגיע להם לחיות בו. אם זה יקרה, ישראל תאבד את זכותה לבקש נאמנות מתושביה. משטר כזה, תיאוקרטיה יהודית, צריך יהיה להפיל – גם במחיר התערבות צבאית זרה. והעובדה שמשטר כזה הוא הרצוי בעיני רוב מוחלט של הציבור היהודי, צריכה לפקוח את עיניהם של אלו הסבורים שההלחם "יהודית ודמוקרטית" הוא אפשרי. אם יהודי בביתך, בלתי אפשרי כמעט להיות אדם בצאתך.(עדכון: שווה מאד לקרוא את הפוסט המופתי של נעמה כרמי בנושא. הנה דוגמה לאופן שבו מחליפים הבלוגרים את העיתונאים).

 

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

56 תגובות על ”להתחיל לכתוב את הגט“

  1. ירדן הגיב:

    למה לעזוב? אני מבין למה אתה מתכוון. ובאמת אם לא תהיה פה דמוקרטיה אני לא ארצה לגור פה.
    מצד שני, למה לי לעזוב? אם תהיה מלחמת אזרחים אני יודע באיזה צד אני.

    אני ישראלי. זו התרבות שלי והשפה שלי וזה מה שאני מכיר.
    אולי הציונות כשלה כשניסתה להפוך את היהדות ללאום, אבל אצלי היא לא כשלה.
    אני אוהב את הארץ כפי שהיא היום – רק בלי המלחמות.
    אם לא תהיה דמוקרטיה, אז במקום מפלגה תהיה מחתרת. ואז אולי אנשים יבינו למה דמוקרטיה זה טוב ליהודים.

  2. אני הגיב:

    כשאתה מסתכל על השורה התחתונה, וקורא ראיון אם מוחמד בארכה (חד"ש):
    ח"כ מוחמד בראכה אמר בראיון לתחנת הטלוויזיה הטוניסאית כי בעזה אין מלחמה בטרור, אלא "מבצע להכחדת העם הפלסטיני. זו אינה מלחמה בטרור כפי שמציגה אותה ממשלת ישראל אלא מלחמת טרור נגד הפלסטינים". ח"כ בראכה אמר עוד כי "ישראל מציגה את המלחמה כהגנה על ההתנחלויות בדרום ישראל, אך העובדות הן שבמהלך המלחמה הזו נפלו יותר טילים על ההתנחלויות הישראליות מאשר במשך שמונה השנים האחרונות".

    ברכה אף הוסיף כי "ישראל מייצרת נשקים מסוכנים במפעליה ועושה בהם ניסויים על העם הפלסטיני". כאשר שאל אותו המראיין אם כוונתו לפצצות הזרחן השיב בראכה בשלילה. "אלה לא הנשקים המוכרים בעולם והזרחן הוא לא הנשק המסוכן ביותר שישראל משתמשת בו, אם כי יש כלי נשק מסוכנים יותר מתוצרתה שישראל בהם ניסויים נגד הערבים בכלל ובמלחמה הזו בפרט נגד הפלסטינים".

    האם בנאדם כזה צריך להיות בכנסת ? התשובה היא לא. מקווה שגם שלך.

    • ישראל הגיב:

      אתה לא חושב שהוא צריך להיות בכנסת? אז אל תצביע למפלגה שלו.
      אם אתה מרגיש שזה לא מספיק, אני ממליץ לך לפנות לבוחרים פוטנציאליים ולנסות לשכנע גם אותם.

      • אני הגיב:

        אז במילים אחרות אתה לא מסכים בכלל עם הרעיון של דמוקרטיה מטגוננת?

        בוא נעשה הפוך. מה כן צריך ח"כ (יהודי או ערבי) על מנת לזכות בפסילה של הרשימה שלו ?

        • ygurvitz הגיב:

          מה מתגונן פה? בטח לא הדמוקרטיה. האתנוקרטיה, אולי.

          מה צריך לעשות כדי להפסל? לקרוא לשימוש באלימות או לשלטון בלתי דמוקרטי. אגב, על התנאי האחרון המפלגות הדתיות עונות נהדר.

          • אסף הגיב:

            הסעיף המדובר הוא סעיף 7א בחוק יסוד הכנסת. הוא קובע כך:

            7א. רשימת מועמדים לא תשתתף בבחירות לכנסת ולא יהיה אדם מועמד בבחירות לכנסת, אם יש במטרותיה או במעשיה של הרשימה או במעשיו של האדם, לפי הענין, במפורש או במשתמע, אחד מאלה:
            (1) שלילת קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית;
            (2) הסתה לגזענות;
            (3) תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל.

            • ygurvitz הגיב:

              אני מכיר את החוק, אסף. על זה כבר ענה נמרוד יפה כאן .

              • אסף הגיב:

                אוף. התגובה שלי נעלמה.

                טוב, בקצר:

                א) אני יודע שאתה מכיר את החוקואני לא בא לסנגר עליו. אני חושב שכדאי להזכיר אותו, בהקשר של הדיון הנוכחי, עבור מי שאינו מכיר את החוק.

                ב) לגבי התגובה של נמרוד: יפה, אבל הוא לא הלך רחוק מספיק. החוק דורש גם פסילה של מועמדים ולא רק רשימות.

                רוצה לומר – מן הראוי לבקש את פסילתו של פרוש אישית. בימים הקרובים עדיין ניתן לעתור לבג"צ בנושא. במינימום, זה יכריח את פורש להצהיר שהוא מתנער מהדברים (גם משהו).

    • ג'ו הגיב:

      אני מצביע למפלגה שלו למרות ברכה שלא לגמרי נראה לי אבל לפחות שלושת אלו הבאים בתור אחריו ראויים ביותר, אגב, לזכותו של ברכה (וחנא סוויד) צריך גם לזקוף את היותם המתנגדים היחידים לדו"ח בכר שודד הפנסיות.

      זו אכן מלחמת טרור כנגד הפלסטינים, הדרישה של ישראל היא לא הפסקת האלימות של הפלסטינים (זאת הם מוכנים בתמורה לפתיחת מעבר רפיח) אלא החלפת השלטון (הנבחר, אגב).

      ”אך העובדות הן שבמהלך המלחמה הזו נפלו יותר טילים על ההתנחלויות הישראליות מאשר במשך שמונה השנים האחרונות“

      זהו ציון עובדה ותו לו , אני לא בטוח שהיא לגמרי מדויקת אבל זה לא עד כדי כך משנה.

      ”ישראל מייצרת נשקים מסוכנים במפעליה ועושה בהם ניסויים על העם הפלסטיני … אלה לא הנשקים המוכרים בעולם והזרחן הוא לא הנשק המסוכן ביותר שישראל משתמשת בו, אם כי יש כלי נשק מסוכנים יותר מתוצרתה שישראל בהם ניסויים נגד הערבים בכלל ובמלחמה הזו בפרט נגד הפלסטינים“.

      עדויות גורפות מהרצועה וראה כתבתה של הס מהיום מדברות על כך שמדובר בנשקים חדישים, לתושבי הרצועה הכרות אינטימית עם מגוון הנשקים של צה"ל לא מהשבועיים האחרונים, אני לא רואה סיבה להניח שהם משקרים בנושא (כולם קולקטיבית).

      כיוון שהכניסה לרצועה נמנעת מגורמי פיקוח בילאומיים כולל מהאו"ם ומארגונים לא ממשלתיים המעוניינים לבדוק טענות אלו, איך אפשר לפסול טענות כאלו על הסף? בגלל שדוברי צהל מכחישים זאת?

      • יהושאפט הגיב:

        על "ניסויים נגד הערבים בכלל" כבר שמעתי במלחמת לבנון. בעיקר דובר על נשק כימי, אבל כרגיל שום הוכחה לא ניתנה. מה שלא מפריע מאף אחד לחזור על זה בכל פעם שרק אפשר. לפי חוקי המשפט השמורים לישראל בלבד, ישראל הרי אשמה בכל דבר שניתן להעלות על הדעת, עד אשר יוכח אחרת. וגם אם אכן הוכח אחרת.

        ולכן ההוכחה הטובה ביותר שהטענה הזו הינה שקר, היא כמובן העובדה שהנשק המדובר הורס את הגופות לרמה כזו שלא ניתן להשתמש בדם שבהן לאפות מצות.

        • אסף הגיב:

          הרגת אותי מצחוק. סחטיין!

          (כותב מהקבר, כמובן)

        • ygurvitz הגיב:

          תלוי איזה רב אתה שואל. הרב גורן העלה עליו את חמתם של הרבנים הליטאים בפסיקתו החדשנית בנושא.

      • Space Monkey הגיב:

        אני חושב שאופי השלטון הפלסטיני הוא בעיקר בעיה של הפלסטינים, ושזה לא מתפקידה של ישראל להחליט איזה אופי תקבל הלאומיות הפלסטינית (אם חילונית-לאומית או לאומית-פונדמנטליסטית), אבל על דבר אחד אני לא יכול לעבור בשתיקה:

        "הדרישה של ישראל היא לא הפסקת האלימות של הפלסטינים (זאת הם מוכנים בתמורה לפתיחת מעבר רפיח) אלא החלפת השלטון (הנבחר, אגב)."

        איכשהו אתה (והרבה אחרים) זוכרים שהחמאס זכה בבחירות, אבל משום מה אתה לא זוכר שחצי שנה אח"כ הוא ביצע הפיכה אלימה ותפס את השלטון בכוח תוך רצח מתנגדיו ובני משפחותיהם. זה בערך כמו ש"הבית היהודי" ינצחו כאן בבחירות ואז נוער הגבעות ישתלט בצורה אלימה על המשטרה והצבא. תעשה טובה ואל תקשקש על "שלטון נבחר".

    • עופר נ. הגיב:

      הדברים האלה עדיפים בהרבה על דבריהם של אותם נכבדי האומה שדוגלים בהרג ללא הבחנה (רבני יש"ע, ליברמן, וגם אנשים בקדימה ובעבודה , שחלקם גרועים מדברנים – הם *עושים* זאת)

  3. דור הגיב:

    היי יוסי,

    שאלה:
    מה דעתך על ההחלטה לפסול את תנועת כ"ך?

    אני לא שואל כדי לעשות הקבלה למקרה הנוכחי, אלא כדי לדעת מה דעתך(ם) על הנושא של שלילת הזכות לבחור ולהיבחר בדמוקרטיה.

  4. אבנר לנגוט הגיב:

    קצת ניתוח פוליטי על ההחלטה של כבל (לא של העבודה) לתמוך בפסילה.
    מה שאנחנו רואים פה זו ירית הפתיחה במאבק פנימי שיקבל הד תקשורתי רק אחרי הבחירות. אני מעריך שהתקשורת תקרא לו מאבק בין הפלג הימני והשמאלי של המפלגה למרות שתיאור יותר מדויק יהיה בין הפלג הבטחוני ובין הפלג הכלכלי-אזרחי של המפלגה. בין ברית ברק-כבל-פואד ובין ברית (שונאים) של פינס-יחימוביץ-ברוורמן. המאבק יהיה על שתי החלטות-
    א) האם להיכנס לקואליציה הבאה? שאלה קריטית, במיוחד עם ביבי ינצח בבחירות.
    ב) חצי שנה אחרי הבחירות חייבות להיערך בחירות ליו"ר, עד לפני המבצע הצפי היה שברק אפילו לא יטרח לרוץ ויוחלף על ידי פינס או בוז'י. המבצע מעלה בחזרה את האפשרות שברק ישאר בתור מנהיג המפלגה.
    ההחלטה של כבל לא הייתה אמפולס של הרגע, זאת היית החלטה מודעת להתחיל למצב את עצמו בצד ה"לאומי" ואת מתנגדיו (פינס ויחימוביץ שהביעו תראומת על ההחלטה) בתור מר"צניקים בתחפושת.

  5. יאיר הגיב:

    נדמה לי שרוב השפויים שהיתה להם האפשרות והרצון כבר עזבו לפני שנים. מבין אלה המעדיפים את הדמוקרטית על פני היהודית (השמאל הלא ציוני, ערביי ישראל), הבחירה היא להלחם, ואם לשפוט על פי התרבות הציתותים, המעקבים והמעצרים, הפחד ותאוות הדם הם הדדיים.

    אלא שזו מלחמה שתפתח בתבוסה ותדרדר משם. קשה לי לראות איזשהו גורם, חיצוני או פנימי, שיוכל להוות יריב ראוי לבהמה ולמוסדותיה. אולי אובאמה, מאד אולי. בינתיים, מוטב לכולנו שהגאמביט של כבל יוכיח את עצמו.

  6. יואב (לונדון) הגיב:

    אני לא בטוח שהבנתי, כבל הצביע נגד רע"מ-תע"ל בגלל שחבר כנסת מבל"ד עצבן אותו?!

    • ג'ו הגיב:

      לא, העבודה הצביעה רק בעד פסילת בל"ד. רעמ-תעל נפסלה כי קדימה תמכה בכך.

      • יואב (לונדון) הגיב:

        אה, הרבה יותר הגיוני.

        (יוסי, דווקא בפוסט שאמור לצאת כנגד הגזענות אתה מתעלם מהדקויות שבין טיבי לבאשארה?!)

    • אבנר לנגוט הגיב:

      כמו שאמרתי אני בספק אם כבל באמת אילתר את ההחלטה שלו, היא פשוט יותר מידי נוחה לו בזירה הפנים מפלגתית

  7. ג'ו הגיב:

    כבל ”הייתי מטר שבעים!“

    אני לא בדיוק יודע איזה ציטוט מדובר, אבל בדיחות על נמוכים הן פשוט גועל נפש, אף אחד לא צוחק פה עליך בגלל שאתה שמן.

    • ygurvitz הגיב:

      אני גם לא מטר שבעים. מה שכן, לא תשמע אותי זועק למיקרופון, באיזה רגע משבר, "אז הייתי אצלכם גיבור, הייתי גדול, הייתי מטר-שבעים!".

  8. הבעיה בעניין הזה שבכלל נותנים לחברי כנסת להצביע על עניין כזה, הוועדה הזאת הפכה להיות הפור פליי של תעמולת הבחירות וחברי הכנסת מצביעים שם בהרגשה שאחרינו הבג"ץ. צריך להפסיק עם הריטואל הזה וזהו.

    אבל בגדול מדובר במדיניות מתמשכת, כל המדיניות הישראלית פעלה בצורה כזאת שלפחות בדיעבד הקולות המתונים והכי חשוב ראציונאלים בצד שמנגד נחלשו והקולות הקיצוניים גברו. אפשר לראות את זה בתמיכה לה זכה החמאס מישראל בתקופת האינתיפדה הראשונה. מה שנעשה בהדרגה עם כל הצבעה כזאת אפילו אם בג"ץ הופך אותה הוא שיותר פלסטינים ישראלים ואפילו אנשים כמוני לא רוצים לבחור בבחירות ובעצם מישרים קו עם התנועה האיסלמית של שיח ראד שמחרימים את הבחירות לכנסת.

    • אסף הגיב:

      היו דיונים (בכנסת) על העברת הסמכות לפסילת מפלגות/אישים לועדה משפטית, במקום לועדת הבחירות (שהיא פוליטית, כאמור). לא יצא מזה כלום בקדנציה הזאת.

      ולא לבחור בבחירות גם זאת בחירה. והגרועה מכולן. אתה בעצם בוחר לחלק את הקול שלך בין כל המפלגות. נותן קצת גם לליברמן, לדוגמא. איך אפשר בכלל לשקול כזה דבר?!

      • בנתיים אני מתכוון לבחור אבל אם בג"ץ לא יהפוך את החלטת ועדת הבחירות אני אתחיל לשקול ברצינות לא לבחור, אני מנסה לא לחשב מה יותר גרוע לפני שתתקבל החלטה בבג"ץ. אם בג"ץ יחליט לא להפוך את החלטת הועשה אז אני אתחיל לשקול אם להצביע או לא.

  9. אלעד-וו הגיב:

    "אגב – המפקד הצבאי שחתום על הצו? מדובר באלוף פיקוד העורף." דורות של קומיקאים ישראלים מתהפכים בקברם. סיטואציה כזאת אפילו הם לא יכלו להמציא. חנוך לוין – ליבנו איתך.

    בנוסף, נראה לי שאתה טועה בעניין החרבת הבית. ציטטת את החוקהצבאי: "מפקד צבאי רשאי להורות בצו שיוחרמו […] כל בית […] שיש לו טעם לחשוד בהם […] שמהם נוכח לדעת כי תושביהם, או מקצת מתושביהם, עברו, או ניסו לעבור, או חיזקו את ידי העוברים, או היו שותפים לאחר מעשה לעוברים עבירה על התקנות האלה, עבירה שבה כרוכות אלימות או הטלת אימה או עבירה שעליה נידונים בבית משפט צבאי"

    יוסי — אתה אחרי זהמנסה לטעון שאפילו לצה"ל לא היתה סיבה. בשתגעת?! תקרא שוב את החוק. צה"ל יכול היה להחריב גם את הבית שלי אם היה נמצא בשטחים (או במזרח ירושלים, מסתבר). "שיש לו טעם לחשוד בהם"? דרקוני זו מחמאה לחוק הזה. אין מה להתווכח איתו. מספיק לצטט אותו, החוק הזה הוא עדות חיה לעוולות הכיבוש. וזה שמחילים אותו בשטחי ישראל זו גבר עליית מדרגה. אלוף פיקוד העורף. לול.

  10. ליאור הגיב:

    אוי, חורבן המדינה, זחאלקה לא יהיה בכנסת! רדיפה! זה ממש כמו בזמנים אפלים!

    פפפחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח

    אף אחד לא שולל את זכותם של הערבים לקחת חלק בתהליך הפוליטי. פשוט בועטים החוצה מפלגה שמייצגת את הלאומנות הפלסטינית, ששואפת להחלפת מדינת ישראל ב"מדינת כל ערבייה". באמת חוצפנים הציוניסטים האלה שמתנגדים לצדק האוניברסלי של הלאום הפלסטיני האותוכטוני!

    אז ערביי ישראל לא יוכלו להצביע למפלגות שמייצגות את תפיסותיו הלאומניות של האויב. ביג דיל, אני גם לא רואה שיש בכנסת נציגות למפלגת הבעת' או לחיזבאללה, אז למה שתהיה לאש"ף? מישהו בעד זה שהליכוד ישתתף בבחירות לרש"פ? הרי ליודונאצי ההוא פייגלין יש המון תומכים שגרים בשטחים, לא?

    מי שממש רוצה להצביע למפלגות המבוססות על תכנים לאומיים פלסטיניים, יכול לעשות את זה בשטחים. אין שום סיבה שישראל תאפשר פעילות של מפלגות שקוראות להעלמתה – מין קטע מצחיק כזה של מדינות ריבוניות, מכירים?

    מה שערביי ישראל יכולים לעשות זה להצביע למפלגות אחרות ולהקים מפלגות לא-פלסטיניות. אם כהנא היה גזען מטונף (שהוא ומשפחתו סוכלו בסיכולים ממוקדים – מי אמר שאין אידיוטים מועילים גם בצד הערבי?) אז בשארה הוא פשאשיסט נתעב, שהסיבה היחידה שמישהו טורח להגדיר אותו כ"איש שמאל" היא בגלל שיש בשמאל האופנתי כל מיני כסילים שהקשיבו יותר מידי לתעמולת הקופיפים של הליכוד והתחילו להאמין שכדי לממש את שמאלנותם הם חייבים לתמוך בכל צווחה לאומנית של ערבי עם שפם.

    אז בשארה ברח (ועדיין מקבל כסף מישראל, באדיבות האידיוטים המועילים) ומפלגתו לא בדיוק הוקיעה אותו. הלאה הפאשיזם, הלאה בל"ד. הלאה זחאלקה ושפמו המכונם. חבל רק שבאיחור.

  11. ענר רבון הגיב:

    אבל אתה הרי לא תעזוב את המקום המקולל שמפרנס אותך, אז מה עכשיו?

    • ygurvitz הגיב:

      המקום מפרנס אותי? באמת? אני הולך ברחוב ונופל עלי הר של דולרים? מה זה הבולשיט הזה? אף אחד לא "מפרנס" אותי. אני מספק שירותים, ללקוחות ספציפיים, ומקבל תמורתם תשלום. אם כבר, אני מפרנס את המקום, משום שאני מפריש 16% מההכנסות שלי לביטוח לאומי – שמחשב את זה על סמך ההכנסות שלי מזמנים טובים יותר – אבל אם מחר הלקוחות שלי יסגרו את הבאסטה (אחד, כך נראה, כבר סוגר), אני לא אהיה זכאי לדמי אבטלה.

      וכן, המצב שלי יותר מסובך משום שא. עיקר הפרנסה שלי היא מכתיבה בעברית וב. אני כנראה מבוגר מדי להגירה. אבל לידידים צעירים שלי כבר אמרתי שיעופו מכאן כל עוד הם יכולים, ולפני שהם נכבלים.

      • ענר רבון הגיב:

        נו טוב, המקום בוא אתה מוציא את פרנסתך (שגיאה שלי, לא התכוונתי לרמוז שאתה טפיל חלילה!)

        אתה מובגר מדי להגירה? איזה מן קשקוש זה! אתה בפירוש יכול להגר ולהמיר את מקצועך באחד אולי פחות מספק, כפי שעשו ועושים מליונים מבוגרים ובעלי מקצוע ספציפי ממך. אתה יכול לנהוג מונית או להיות סניטר במדינות רבות שייתכן ואפילו תסכמנה להעניק לך אשרה מטעמי מצפון. אם תרצה אתה יכול עוד חודש לא להיות כאן. אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, על מצפון נקי משלמים מחיר כלכלי ואישי. לפעמים כבד. אתה מסוגל?

        מדוע שלא תודה שאתה פשוט קצת מפונק ובעיקר קשור למקום הזה? כאן קהלך, זה הבית שלך וסה"כ טוב לך בו. זה לא שאתה "מוציא את פרנסתך מכתיבה בעברית" כמו שאתה נהנה מקהל שהוא מאד ישראלי אליו אתה מטיף על הנושאים הקרובים לליבך.

        מדוע אני חופר בכל זה? מכיוון שאתה מסיר מעצמך אחריות דרך פוסטים זועמים ולא דרך מעשה. סה"כ אני מאד מזדהה עם עמדתך לגבי פסילת המפלגות הערביות, אני חושב שהיא גם לא דמוקרטית וגם מטומטמת, אבל אם אתה מתחיל עם תעמולת ההגירה, אנא ממך, הפגן דוגמא אישית.

        • MuyaMan הגיב:

          אני לא מצליח להבין למה התגובה הימנית האוטומטית לכל טענה שמושמעת כלפי המדינה ומוסדותיה ע"י שמאלני (ועל אחת כמה וכמה ע"י ערבי) היא "תעבור למקום אחר". המדינה הזאת שייכת ליוסי לא פחות משהיא שייכת לך, ענר, וזכותו של יוסי להלחם על האופי שלה מבפנים לא פחותה מזכותך לפעול לשימורו ו/או הקצנתו.

        • ygurvitz הגיב:

          מתי הכחשתי שאני קשור למקום הזה? ומממתי ההחלטה שלא להוריד את רמת חייך (וסתם לידיעה, בעיות הראיה שלי מונעות ממני רשיון נהיגה, כך שנהג מונית כבר לט ייצא ממני) באופן דרסטי או שלא לזנק אל הלא-ידוע היא "פינוק"? אולי קל לכתוב את זה כשאתה עובד בהייטק.

          אם וכאשר תהיה פזורה גדולה די הצורך של ישראלים-לשעבר – היי, כבר יש כמעט מיליון! – שתהיה מוכנה גם לשלם על כתיבה בעברית, סביר מאד שתמצא אותי שם. לברטולד ברכט היו מספיק, אז הוא נמלט מוקדם. אם כי אני מניח שגם הרדיפה מצד הגסטפו היתה תמריץ…

      • יריב הגיב:

        יוסי, דרך מקובלת היום ליציאה היא לימודים אקדמאים בחו"ל, במיוחד בארה"ב.
        אני מתרשם שיש לך ידע רב ונרחב וכבוגר אוניברסיטה תוכל להתקבל ללימודי מאסטר/דוקטורט.
        אני לא יודע איזה כבלים קושרים אותך לארץ, אבל מרוב הפוסטים שלך משתקפת תחושת דחיה עזה כל כך לגביי כמעט כל דבר שנעשה בישראל, שהמתח שנוצר הרסני.

        • אסף הגיב:

          האמת שמבחינה סטטיסטית רוב היוצאים עושים זאת באמצעות אזרחות זרה ו/או נישואים לבעלי אזרחות זרה ו/או אשרת עבודה.

          לגבי לימודים לתואר מתקדם – אני לא יודע אם עשית את זה, אבל אני יכול לספר לך שקבלה ללימודים כאלו היא הליך ארוך ומורכב, וחשוב לא פחות – יקר. ואם לא הוצאת מלגת קיום מלאה – זה ממשיך להיות יקר גם אחרי.

          מה שכן, מעניין איך מצליחה ישראל להביא חלק מאיתנו לתחושת מיאוס כזאת. ברמה האוביקטיבית, הרי, מדובר במקום טוב לחיות בו – מזג אוויר מוצלח, תוחלת חיים מהגבוהות בעולם המערבי, תל-אביב היא עיר תוססת בקנה מידה בינלאומי, מערכת בריאות טובה (יחסית!), שפת אם משותפת, חברים, משפחה. לכאורה – נתוני פתיחה טובים.

          ובכל זאת, המיאוס שם. אני חושב שאם לצטט את האימרה הישנה – זאת לא ישראל. אלו הישראלים.

  12. אזרח. הגיב:

    הזהרתי בעבר שישראל מתדרדרת לכיוון הפשיסטי.השילוב של ריקבון כלכלי חברתי דוחף בייתר שאת לכיוון הגרוע ביותר.

    http://www.hahem.co.il/friendsofgeorge/?p=208

    תגובה מאת אזרח.
    2008-05-29 22:27:10

    ליאור הזכיר מה אמר לנין.לנין גם טען ש….
    Fascism ,is capitalism in decay.
    Vladimir Lenin.
    14 Points of fascism: The warning signs.

    http://www.oldamericancentury.org/14pts.htm

    מצידי,שנתיני המדינה הזו יאכלו את שבישלו.

    • ליאור הגיב:

      פרט שולי – לפאשיזם שורשים דווקא באנארכו-סינדיקליזם, בתורת המיתוסים של סורל הסוציאליסט ובפוטוריזם.

      אם לצטט את שטרנהל, אזי הפאשיזם הוא רוויזיה אנטי-מטריאליסטית של המרקסיזם בשילוב עם לאומיות אורגנית.

      וכעת חידה למיטיבי-קרוא: איזו תנועה לאומית במזרח התיכון מדברת במונחים של אומה-שהיא-מעמד, מאדירה את כוחה המשחרר של האלימות כנגד זרים ומציגה את עצמה כגוף אורגני ואוטוכתוני (המשול לעץ הזית) שנאבק כנגד לא-אומה של לא-אנשים?

      המנחש נכונה יזכה במוסטאש + הערבוש הכבוש שמחובר אליו.

      • החתול של שרדינגר הגיב:

        מה?
        אתה פוסט פוסט רציונליסט?
        הפוסט הזה הוא כמו טרנסלציה ע"י אמצעים אוטמיאטים של פסאודו דיסרטציה בפקולטה של גדי טאוב

    • ygurvitz הגיב:

      למה שלמישהו יהיה אכפת מה אמר לנין? אפילו הרוסים מתאמצים לשכוח.

  13. הומניסט הגיב:

    נו הנה, כבר הגענו לשיא השפל

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3657566,00.html

    רצח ילדים זאת פרופוגנדה שיש לצנזר. הרי ברור שחיי חילים יהודים קדושים יותר מחיים של ילדים פלסטינאים לא חמושים, אז שימותו מה יש? מלחמה, ככה זה.

    במקום להתבייש בכך שהבנים החיילים שלה רוצחים ילדים, היא מאשימה אדם שאיבד חצי ממשפחתו.

    • MuyaMan הגיב:

      מזל שלפחות הטוקבקים מעמידים אותה במקום. אה, אופס.

    • יריב הגיב:

      ובעילגת מדוברת:
      "הבן שלי בצנחנים, מי יודע מה היה לך בתוך הבית, מי יודע מה היה לך בתוך הבית, אף אחד לא אומר את זה. אף אחד לא מדבר. מי יודע איזה נשק היה לך בתוך הבית. אז מה אם הוא רופא? החיילים ידעו בדיוק. היה להם נשק בתוך הבית, אתם יכולים להתבייש לכם. שלושה חיילים יש לי, למה הם יורים עליהם? אתם יכולים להתבייש לכם כולכם"

      אין עם מי לדבר:-(

      • מני זהבי הגיב:

        זה ש"מסעודה משדרות" (סליחה, לבנה שטרן מהשד-יודע-איפה) מדברת ככה, זה לא מפתיע. השאלה היא למה שום דובר רשמי של ישראל לא יצא בהודעה בסגנון: "אנו מצטערים על הרג בנותיו של ד"ר אבו אל עיש. ככל הנראה, מדובר בטעות. עם כל מאמצינו להימנע מירי מוטעה, אי-אפשר להימנע מכך לחלוטין. עובדה: כמחצית מן האבידות של צה"ל ברצועת עזה נהרגו מירי כוחותינו"
        משיקולי תעמולה גרידא, הודעה כזאת מתבקשת גם אם אינה נכונה מבחינה עובדתית. לכן, הימנעות ממנה מדגימה היטב את זילות חייהם של ערבים בעיני דרג מקבלי ההחלטות בישראל. וזה חמור הרבה יותר מהבליה של גברת שטרן

  14. אסף הגיב:

    אגב, להיפסל לא מגיע להם. אבל הרבה שכל? גם אין.

    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/841/853.html?hp=0&loc=3&tmp=3764

    לעשות דבר כזה בימים בהם בית המשפט דן בעירעור על פסילת המפלגה שלך. נו, באמת.

  15. רגיש בקצה הגיב:

    מני,
    אם זה לא נכון למה להודות? לא הספיק לך א-דורה אחד?
    תן לחקירה להגמר אח"כ תתחיל להתנצל, אם צריך.

  16. מני זהבי הגיב:

    אבל הדובר כן הודה שצה"ל ירה לשם. הסיפור עם צלף הוא ביזיון, בין אם הוא נכון עובדתית ובין אם לאו. במקרה כזה, מבחינת יחסי ציבור (שזה תפקידו של הדו"צ), עדיף פשוט להתנצל — אא"כ מניחים מראש שחיי ערבים אינם שווים הרבה

  17. רגיש בקצה הגיב:

    מני,צה"ל גם ירה לכיוון של א-דורה, הוא פגע?
    אתה מתנצל על משהו שעשית לא על משהו שלא עשית.
    לדעתי אתה מתבלבל עם הבעת צער,שזה משהו אחר.

  18. אסף הגיב:

    השכל הישר ניצח (בסיבוב הזה, לפחות).

    בג"צ הפך את ההחלטה, לגבי שתי המפלגות:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3659919,00.html