1.
במשחקי המחשב של ×™×ž×™× ×ž×©×›×‘×¨, ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×œ× ×”×™×• מימטיי×, ××œ× ×¡×ž×œ× ×™×™×. ×בל ×œ× ×›×ן ×”×¢× ×™×™×Ÿ – ×”× ×œ× ×”×™×• ×ž×¡×ž× ×™× ×©×œ צליל שה××ž×¦×¢×™× ×§×¦×¨×• מלחקות, ××œ× ×ž×¡×ž× ×™× ×©×œ משמעות. ×”× ×œ× ×ž×¦×™×’×™× ×ת הצליל של ×”×ירוע, ××œ× ×ž×™×™×“×¢×™× ×ודות ×”×ירוע, ו×ודות תפקידו של ×”×ירוע במשחק.
×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×™×• מערכת × ×•×§×©×” ומתודית של ×¤×¨×©× ×•×ª לפעולות ו×ירועי×, וכך ×’× ×”×ובייקט הדה-סוסרי×× ×™ \סטרוקטורליסטי המושל×. לכ×ורה, ממש מערכת צרופה של הבדלי×, שבה כל צליל ×‘×¤× ×™ עצמו ×”×•× ×¦×¤×¦×•×£ שרירותי וחסר ×ופי, הזוכה לתוכן ומהות רק בחברת ×¦×œ×™×œ×™× ×חרי×:
קפיצה עשויה להיות צפצוף גבוה קצר, ו×יבוד פסילה צפצוף × ×ž×•×š ×רוך, ×ו להפך. מרגע שהדבר × ×§×‘×¢, ×פשר כמובן להמשיך ולחלק צליל ×©×•× ×” לגמרי לכל פעולה, ×ך ×פשר ×’× ×œ× ×•×¢ מכ×ן לקר×ת ×יזו לכידות ×©×ž×¡×ž× ×ª יחסי×, כפי ש×כן קרה ×‘×ž×©×—×§×™× ×¨×‘×™×,ולסמן קפיצה גדולה בצפצוף ×רוך יותר, ו×יבוד פסילה סופי בצפצוף × ×ž×•×š ×—×–×§ יותר (ו××–, ר×ו ×–×” פל×, כבר יש ×œ× ×• ×’× "משפחות מילי×" ×•×©×•×¨×©×™× ×•×”×˜×™×•×ª).
×”× ×”, ×× ×›×Ÿ, מגדל ×”×§×œ×¤×™× ×©×ציע על ×ž× ×ª לפרקו: החומר שרירותי , ו×פשרויות ליכודו לכדי מערכת עשירות ומרובות ל××™× ×¡×•×£ ( מרובות ל××™× ×¡×•×£ שכן כל ביטוי צלילי של דמיון והבדל יכול לקדד ×ת המידע).
×בל, כמובן, ×œ× ×”×¦×¢×ª×™ ×ת ×”×פשריות לפיה מכת מוות תהיה צפצוף חלש יותר מזו של המכה הרגילה, ×ו קפיצה גדולה תהיה צפצוף קצר יותר, ××£ שהקידוד ××™× ×• מ×בד כלל מידע. חשיבה מט×פורית ×וטומ×טית מקשרת חוזק צליל לחשיבות ×ירוע, חשיבה ×¡×™× ×¡×ª×˜×™×ª מקשרת ×ורך צליל למרחק קפיצה (×ו, ×ž× ×§×•×“×ª מבט ×©×•× ×” מעט, משך הזמן של הצליל מות×× ×œ×ž×©×š הזמן של הקפיצה). ××¤×§×˜×™× ×¦×¤×¦×•×¤×™×™× ×©×›×לו ×”× ×ž×¢×¨×›×ª ×ž×¡×ž× ×ª של הבדלי×, ×©× ×™×ª×Ÿ לקדד בה ×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ ××™×¨×•×¢×™× ×‘×מצעות ×”×‘×“×œ×™× ×‘×¤×¨×ž×˜×¨×™× ×©×•× ×™× ×•×ž×©×•× ×™× ×•×©×•×•×™× ×‘×ª×•×¢×œ×ª× (כלומר, ×™×©× × ×¦×™×¨×™× ×¨×‘×™× ×•×©×•× ×™× ×©×œ הבדל צלילי בר-כימות ×‘×”× × ×™×ª×Ÿ לעשות שימוש גובה, חוזק, ×“×™×¡×•× × ×˜×™×•×ª, משך זמן, ×ž×™× ×•×¨ ומ××–'ור, סוגי מלודיה, ועוד ×›×”× ×” ×•×›×”× ×”) , ×ך ×ופן ההבדלה בכל פרמטר מציית, ב×ופן ×©×•× ×”, לתכתיבי חשיבה מטפורית ×”×§×•×‘×¢×™× ×ת הקידוד.
×•×’× ×”×¦×œ×™×œ הבדיד ××™× × ×•, בעצ×, שרירותי. קשה לי תמיד להגיע להתמצ×ות × ×•×—×” ×›×שר במשחק מן ×”×™×ž×™× ×”×”× ×ž×¡×ž× ×™× ×יסוף ×ובייקט ×‘×•× ×•×¡×™ בצליל ×“×™×¡×•× × ×¡×™ , ×’× ×× ×ין כל צליל בלתי ×“×™×¡×•× × ×¡×™ במערכת הצלילי×, ומשחקי × ×•×˜×” להיות זהיר פחות כשצליל ההיפגעות, ××£ ×©×”×•× × ×™×ª×Ÿ להבדלה ×‘×œ× ×›×œ קושי ×ž×¦×œ×™×œ×™× ×חרי×, ××™× ×• ×“×™×¡×•× × ×¡×™ מספיק. הקידוד של ×”××™×¨×•×¢×™× ×›×ž×• ××™× × ×• × ×“×‘×§ כר×וי ×ל ×”××™×¨×•×¢×™× ×‘×ž×§×¨×™× ×”×œ×œ×•.
×™×”×™×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ בוד××™, ליצור מערכת ××¤×§×˜×™× ×§×•×œ×™×™× ×ž×”×¡×•×’ הישן, ש××™× × ×” סימולציה של ×¦×œ×™×œ×™× ××œ× ×¡×™×ž×•×Ÿ של ×ירועי×, ב××ž×¦×¢×™× ×ž×•×“×¨× ×™×™×, שמ××¤×©×¨×™× ×œ×™×¦×•×¨ מערכות מורכבות של יחס, ו××¤×§×˜×™× ×‘×“×™×“×™× ×‘×¢×œ×™ ×פקטיביות גבוהה . ×™×©× ×• REZ, הידוע לשבח, שעוסק בזה בדיוק, ×בל REZ מופשט כולו. מה ב×שר למשחק מימטי, ×פילו × ×˜×•×¨×œ×™×¡×˜×™ בצורה גבולית, Half Life 2 למשל, בו יוחלפו ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×ž×™×ž×˜×™×™× ×‘××¤×§×˜×™× ×§×•×œ×™×™× ×ž×¤×¨×©×™× ×•×ž×¡×ž× ×™×?
×“×•×’×ž× ×חת למימוש ×›×–×” עולה בדעתי: ×¡×¦× ×ª הדקירה במקלחת בפסיכו, ×× ×¨×§ ×ž×•×›× ×™× ×œ×—×©×•×‘ על מוזיקת הרקע ×©× ×›××¤×§×˜×™× ×§×•×œ×™×™×, ×•× ×“×ž×” לי שיש בה קורל×ציה מיקרוסקופית מספיק בין צליל ו×ירוע כדי שיהיה בכך טע×.
2.
× ×§×•×“×ª השבירה של השרירותית של מערכת ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×ž×¡×ž× ×™× ×”×™× ×”×ª×•×¤×¢×” ×ותה ×ž×›× ×” ×‘× ×™×ž×™×Ÿ הרשב "מצלול ×קספרסיבי" . זוהי ×”×–×“×ž× ×•×ª סבירה לתהות לרגע על ×§× ×§× ×• של המושג ×”×ž×©×•× ×” ×•×”×—×™×•× ×™ ×”×–×” , המ×גד בתוכו כמה תופעות ×©×•× ×•×ª מ×וד:
ברור למדי ×”×•× ×”×ž×§×¨×” של כעין ××•× ×•×ž×˜×•×¤×™××” ×¡×™× ×¡×ª×˜×™×ª, שבה צליל × ×ª×¤×¡ ×›×× ×לוגי לדבר מה ×ž×ª×—×•×ž× ×©×œ ×”×—×•×©×™× ×”××—×¨×™× (למעשה, כמעט תמיד חוש הר××™×”) ×ו למהותו הפיזית של דבר, בעקבות ×”× ×˜×™×™×” ×”×§×•×’× ×™×˜×™×‘×™×ª לר×ות משך זמן ,גובה, כוח, וגודל פיזי כתופעת מקבילות. כך החד הברתיות של Shoot, Stab, Flash ודומיה×, ×”×ורך של Gargantuan ו Humongous, וכך הל××”, × ×¢×©×™× ××§×¡×¤×¨×¡×™×‘×™×™× ×‘×”×§×©×¨ פו×טי (מן הר×וי ×”×™×” ×œ×”×‘×™× ×“×•×’×ž×ות בעברית, ×ך × ×“×ž×” לי ×©×”×™× ×ž×¦×˜×™×™× ×ª פחות ×‘×ž×§×¨×™× ×ž×•×‘×”×§×™× ×ž×¡×•×’ ×–×”).
ברור יחסית ×”×•× ×’× ×”×ž×§×¨×” שבו יש קישור ×ž×˜×•× ×™×ž×™ ביסוד ×”×קספרסיביות, כמו למשל בין צליל גבוה ×•×§×˜× ×•×ª, צליל × ×ž×•×š וגודל. כך ×’× ×קספרסיביות ×©× ×•×‘×¢×ª מ××•× ×•×ž×˜×•×¤×™××” ושרשרת ×§×©×¨×™× ×ž×˜×•× ×™×ž×™×™×- ×”×¦×˜×™×™× ×•×ª×Ÿ של S וס' וש' ×©×•×¨×§× ×™×•×ª בכל ×”× ×•×’×¢ ל×פלוליות מ×גית × ×™×ª× ×ª להסבר ב×מצעות ×”××•× ×•×ž×˜×•×¤×™××” ×”× ×—×©×™×ª, ושורת ההקשרי×, ×”××™× ×¡×˜×™× ×§×˜×™×‘×™×™× ×•×”×“×ª×™×™×, בין ×”× ×—×© ×•×ž×™× ×™ ×©×§×¦×™× ×©×˜× ×™×™×. × ×™×ª×Ÿ ×ולי לכלול ×›×ן ×’× ×ת ×”×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª של מצלול ×ž×¡×•×™× ×‘×—×ª×š של ×ž×™×œ×™× ×‘×¢×œ×•×ª ×ž×›× ×” משותף ×¨×œ×•×•× ×˜×™. כל ×זור ×”"רוע ירקרק", ×›×©×ž×•×©×™×‘×™× ×‘×§×‘×•×¦×” ר' וע' וק' וי'. × ×•×¦×¨×ª מקבילה לתופעה שהר-שב ×ž×›× ×” "מצלול ממקד", שבו השיר יוצר ערבוב וקירוב בין משמעויותיהן של ×ž×™×œ×™× ×‘×מצעות הדגשת ×“×ž×™×•× ×Ÿ המצלולי, ××œ× ×©×‘×ž×§×¨×” ×”×–×” התופעה × ×•×¦×¨×” כבר ברמת הל×× ×’ (השפה ככלל), וכל מילה בעלת מצלול ×–×” ,תמימה ככל שתהיה, מקבלת ×¤×•×˜× ×¦×™×ל תמידי להיות ×קספרסיבית במיוחד ×‘×ª×—×•× ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™ ×’× ×‘×œ×™ שהשיר יחשוף מחדש ×ת הדמיון המצלולי ×‘×™× ×” לבין (למשל) "רוע". ×בל, × ×™×ª×Ÿ בהחלט לחשוד שבשורש ×¢×¦× ×”×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª של מצלול בקבוצת ×ž×™×œ×™× ×‘×¢×œ×•×ª ×ž×›× ×” משותף תמטי, עומדת התופעה הב××” בתור והסופית לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ.
זהו המקרה המסובך ומיי×ש, המופשט של קשר בין צליל לבין… × ×¤×™×œ×ª×” של ממלכה, משחק שח-מט, ×הבת ×מת, חשיבה פילוסופית, ×רוחת צוהריי×. הקשר בין ×ª×‘× ×™×ª הצליל ore**** לבין תוגת העול×, מקור הסוגסטיביות ×”× ×¤×œ××” של המילה eerie. ×× ×œ×”×ž×©×™×š בקו ×”×פלולי ש×× ×™ × ×•×§×˜ ×–×” מספר פסק×ות, חידת המושלמות עוכרת השלווה של Something wicked this way comes. בשפה ×˜×›× ×™×ª יותר, יחס בין מצלול לבין ×¢×¦× ×ž×•×¤×©×˜, ×©× ×™×ª×•×— מט×פורי ×ו ×ž×˜×•× ×™×ž×™ ×œ× ×ž×¡×’×™×¨ ×ודותיו דבר, ×•× ×™×ª×Ÿ ×ולי ×œ× ×—×© שכ×× ×”×©×לה מתחילה לחפוף ×¢× ×›×œ קופת ×”×©×¨×¦×™× ×ודות ×ª×•×›× ×” ×”×§×•×’× ×˜×™×‘×™ והרגשי של מוזיקה ××™× ×¡×˜×¨×•×ž× ×˜×œ×™×ª, ×ª×•×›× ×• המימטי של ציור מופשט, ועוד ×›×”× ×” ×•×›×”× ×”.
מה שמטרף כל כך במקרה של ×”××¤×§×˜×™× ×”×§×•×œ×™×™× ×”×•× ×”×ž×™× ×ž×œ×™×•×ª המושלמת שלו. × ×“×ž×” ×›×ילו יש ×›×ן ×ת המעט שבמעט הדרוש כדי ×©× ×•×›×œ לדבר ×ודות מערכת של ×ž×¡×ž× ×™×, ×ת ×”×ž×§×¨×™× ×”× ×§×™×™× ×•×”×‘×¨×•×¨×™× ×‘×™×•×ª×¨ של יחס מט×פורי, × ×™×¦× ×™× ×¨××©×•× ×™× ×©×œ ×קספרסיביות מופשטת. כעין יצור חד ת××™ מ×ותו סוג-של-×“×‘×¨×™× ×ליו שייכת שפת הספרות, כפי שה×מבה שייכת ל×ותו סוג-של-×“×‘×¨×™× ×›×ž×• בן ×× ×•×©.
מתוך דמיון קלוש ל×יזו ×ª×ž×•× ×” ×ודות השיטה המדעית, מתוך ×יזו הקבלה מעורפלת למשחקי השפה ×”×ž×™× ×™××˜×•×¨×™×™× ×©×œ ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ, ומתוך ×”× ×˜×™×™×” הבלתי × ×™×ª× ×ª ×œ× ×™×¢×•×¨ לחשיבה הרמטית, ×× ×™ חושד ש×× ×ביט ×ל תוך הסוגיה ×‘× ×—×™×©×•×ª בלתי מעורערת ×גלה בה ×ת סוד הלשון, ×ו ×ת תמציתה של השירה, ×ו ×ת ×¤× ×™ ×”×לוהי×.
פל××™, דע: ×תה מלך.
×וסיף משהו ×ž×—×•×›× ×™×•×ª×¨ כשיהיה לי זמן לחשוב.
יפה ×מרת!
×¤× ×˜×¡×˜×™, ×חד ×”×“×‘×¨×™× ×”×ž×¨×ª×§×™× ×©×§×¨×תי ל××—×¨×•× ×”. תודה.
מ×וד קשה ×œ×§×¨×•× ×¨×¦×¤×™ ×ž×™×œ×™× ×©×›×לו. יותר לפסק, יורת לחלק ×œ×¨×¢×™×•× ×•×ª מרכזיי×. מה ××ª× ×ž× ×¡×™× ×‘×›×œ×œ לומר?
×”×©×ž×™×™× ×›×—×•×œ×™×, וכחול ×”×•× ×¦×‘×¢ ש××™× ×• ירוק.
כמו כן התפיסה המטפיסית של הקוו×לייה הכחול ×”×™× ×˜×¨×¡× ×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ ×œ×¡×™× ×¨×’×™×™×ª ×—×•×©×™× ×›×ž×• שמע.
×וקי, ××–?
×× ×™ רוצה לש×ול משהו, ו×× ×™ מקווה ש×צליח לש×ול בלי להתפרש כגסת רוח ×ו חסרת תרבות.
ככל ש×× ×™ יכולה לזהות מבעד לסבך ×”×¦×•×¨×ž× ×™ של השפה ×”×˜×›× ×™×ª (ובעיקר משתיהפסק×ות היפות ×”××—×¨×•× ×•×ª) ×כן יש ×›×ן ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×ž×¢× ×™×™× ×™×. ×בל ×”×× ×‘×מת ××™×פשר ×”×™×” לכתוב ××•×ª× ×‘×©×¤×” ×©×œ× ×ª×™×©×ž×¢ ×›×ילו × ×œ×§×—×” מן המדריך ×œ×ž×›×•× ×ות הרכבשל השכל?
זו ×œ× ×©×לה רטורית, ב×מת. ×× ×תה חושב שזה בלתי ×פשרי ×שמח לשמוע ×ž×”× ×”× ×™×ž×•×§×™× ×©×œ×š.
סוג של יוהרה, לחשוב ש×× ×תה ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ משהו, ×–×” ×›×™ ×”×•× ×’â€™×™×‘×¨×™×©, ו×יש ל×יכול ×œ×”×‘×™× ×•, ל×? למה בכלל ×תה ממשיך ×œ×§×¨×•× ×›×ן ב×דיקות כזו, ×× ×תה ל××ž×•×¦× ×›×ן תוכן ××œ× ×¨×§ רעש וצלצולי×?
×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ שזה בלתי ×פשרי, ×בל ×ו שזה ×™×’×¨×•× ×œ×¡×¨×‘×•×œ עצו×, ×ו יפחיתמ×וד-מ×וד ×ת רמת הדיוק. מה שרציתי לומר הו×, בחלקו, ×˜×›× ×™ וקוו××–×™ מדעי.××œ× ×× ×›×Ÿ שפה ×˜×›× ×™×ª ×”×™× ×ž×•×§×¦×” תמיד, × ×¨××” לי טבעי להביע ×ת ×”×ספקטי××”×˜×›× ×™×™× ×©×œ רעיון בשפה ×”×˜×›× ×™×ª שמות×מת לשרת ×¨×¢×™×•× ×•×ª ×›×לה.
×ין צורך להעלב. יש × ×•×©××™× ×©×•× ×™× ×•×¡×’× ×•× ×•×ª/×›×•×ª×‘×™× ×©×•× ×™×.
×× ×™ ×ž× ×¡×” להעביר ביקורת ×‘×•× ×”. ו××™× ×™ ×דוק כלל.
×”×‘× ×ª×™ ×ת הרעיון, ×ך סקירת העובדות ×”××™× ×˜×™×œ×™×’× ×˜×™×ª ×œ× ×”×ª×›× ×¡×”, לטעמי, ל×מירה כלשהי.
×× ×™×œ× ×—×•×©×‘×ª ששפה ×˜×›× ×™×ª ×”×™× ×ž×•×§×¦×” תמיד. ×בל יש לי בעיה ×¢× ×–×” ×©×›×•×ª×‘×™× ×¢×œ×™×•×¤×™ בשפה כל כך – ×× ×™ מצטערת, ×בל ×ין לי מילה ×חרת – מכוערת.
×–×” ×œ× ×¨×§ ×¢× ×™×™×Ÿ של ×ž×™× ×•×—. × ×“×ž×” לי שזה יותר ×¢× ×™×™×Ÿ של תחביר, ×¨×¦×¤×™× ×©×œ×ž×™×של ×ž×™×œ×™× ×˜×›× ×™×•×ª במשפט ×¢× ×ž×‘× ×” – טוב, ×ין לי כרגע מילה מדויקת ×œ×‘×˜× ××ª×”×ž×‘× ×” ×”×–×” ×בל ×”×•× ×ž×¢×•×¨×¨ בי תחושה של מערכת ×רוכה של מפרקי מתכת. ×תה ב×מתמרגיש שהרובוט המילולי ×”×–×” מסביר לך ×ת ×”×¤×œ× ×©×œ התופעההטבעית/×× ×•×©×™×ª/×œ×©×•× ×™×ª/××ž× ×•×ª×™×ª ×©×”×•× × ×•×¢×“ להסביר? ×›×™ ×× ×™ מרגישה ×›××™×œ×•×‘×ž×§×•× ×”×“×‘×¨ ×”××œ×’× ×˜×™ ×•×”×ž×•×©×œ× ×©×¢×•×¨×¨ בי פלי××” מר××™× ×œ×™ ×ž×›×•× ×” מסורבלת ×•×ž× ×¡×™××œ×©×›× ×¢ ×ותי שזה בדיוק ×ותו דבר.
טוב × ×•, × ×“×ž×” לי שכבר ×”×™×™× ×• ×¤×¢× ×‘×יזו גירסה של הויכוח ×”×–×”. ×ולי ×לך ×œ×§×¨×•× ×§×¦×ª ×•×™×˜×’× ×©×˜×™×™×Ÿ בשביל להירגע 🙂
×× ×תה ×œ× ×¨×•×¦×” להעליב, מומלץ ×œ×”×ž× ×¢ ×ž×¢×œ×‘×•× ×•×ª.
המשפט ×”×©× ×™ שלך ×”×™×” ג’יבריש ב×וצר ×”×ž×™×œ×™× ×©×œ ×¤× ×•×ž×•× ×•×œ×•×’×™×” בפילוסופיה×× ×œ×™×˜×™×ª עכשוית. הצגת ×ותו כמקביל למה שכתבתי – ×–×” עלבון ×©×—×¦× ×™ ול×-הגון.
×× ×תה ×ž×¢×•× ×™×™×Ÿ, ×”× ×” תמצית הפוסט:
1. ×”×¦×¤×¦×•×¤×™× ×‘×ž×©×—×§×™ מחשב ×™×©× ×™× ×”× ×›×ž×• בן דמות פרמטיבי מ×וד ופשוט מ×וד שלשפת הספרות. מתגלמת ×‘×”× ×‘×–×¢×™×¨-×× ×¤×™×Ÿ מערכת ×”×™×—×¡×™× ×‘×™×Ÿ צלילי השפה ×›×ž×¢×¨×›×ª×¡×™×ž× ×™× ×©×œ× ×—×©×•×‘ בה ×˜×™×‘× ×”×ž×¡×•×™× ×©×œ ×”×ž×¡×ž× ×™×, ××œ× ×¨×§ המידע ×©× ×™×ª×Ÿ להעבירב×מצעות×, לבין כל ההשפעות ×”×©×•× ×•×ª ×•×”×ž×©×•× ×•×ª שיש ×œ×¦×œ×™×œ×™× ×”×ž×¡×•×™×ž×™× ×©×œ מילי×והברות ו×ותיות על ×ופן פעולת השפה.
2. בשירה , ובספרות בכלל, ×§×™×™× ×”×ž×•×©×’ "מצלול ×קספרסיבי", המתייחס ×œ×›×œ×œ×”×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×™×© קשר כלשהו בין צליל של מילה לבין תופעה בעול×. למעשה המושגמורכב מכמה תופעות ×©×•× ×•×ª, ש×חת מהן ×”×™× ×‘×œ×ª×™ × ×™×ª× ×ª ×œ× ×™×ª×•×—, ×•× ×“×ž×ª ××™× ×¡×•×¤×™×ª×•×ž×¢×‘×¨ ליכולת ×ª×¤×™×¡×ª×™× ×•.
מכיוון שצפצופי משחק המחשב ×¤×©×•×˜×™× ×›×œ כך, ×בל ×ž×¦×™×’×™× ×‘×¦×•×¨×” מוגבלת ×ת ×›×œ×ª×›×•× ×•×ª שפת הספרות, עולה בי תחושה ל×-×¨×¦×™×•× ×œ×™×ª ש×× ×חקור ×ות×, תתגלה לי×יזו ×מת מיסטית ×ו תי×ורטית ×ודות היחס בין צליל ומשמ
הצעה ×¤×©×˜× ×™×ª:
×ולי הקשר בין "ore" לבין תוגת העול×, כמו המושלמות עוכרת השלווה שלSomething wicked this way comes, × ×•×‘×¢×™× ×ž×”×©×™×ž×•×© ×‘×”× ×¡×ª×. שכן ×ין שו××˜×¢× ×œ×—×©×•×‘ על ×”×¦×œ×™×œ×™× "רוע" כדבר רע ××œ× ×¨×§ ל×חר שהצליל × ×¢×©×” ×›×‘×•×œ×œ×¡×ž× ×˜×™×§×”, ומכ×ן ש"ירקרק" × ×¢×©×” "רע" רק ×ž×©×•× ×©×”×•× ×›×‘×•×œ ל"רוע" שכבוללמשמעות ×¡×ž× ×˜×™×ª מסוימת.
כך ×’× "Something wicked this way comes". המשפט, שצוטט שוב ושוב, × ×¢×©×” כבול, ויחד ×¢× ×”×›×‘×™×œ×•×ª × ×¢×©×ª×” ×’× ×›×‘×™×œ×•×ª בין צליל למשמעות.
×בל ×–×” יותר מזה, כמובן. ×›×™ למה ×”×•× ×¦×•×˜×˜? ×ולי, בין היתר, בגלל ×”×ž×‘× ×”×”×ª×—×‘×™×¨×™ ×”×ž×©×•× ×” שלו (למה ×”-comes בסוף?) ×ו העמימות הסמ×× ×˜×™×ª (something).כך ×ו כך, מרגע ×©× ×›×‘×œ, שוב ×תה ×œ× ×ž×ª×™×™×—×¡ ×ליו ב×ותה דרך. הצליל × ×›×¤×£×œ×ž×©×ž×¢×•×ª.
ר××” ×¤× ×™ ×לוהי×, וחי!
×ו של×.
×–×ת בהחלט ×פשרות – שלמעשה כל ×”×ž×§×¨×™× ×©××™× × ×ž×‘×•×¡×¡×™× ×¢×œ סוג של ××•× ×•×ž×˜×•×¤×™×השעבר ×ª×™×¢×•×œ×™× ×©×•× ×™× ×•×ž×©×•× ×™×, ×©×™×™×›×™× ×œ×ž×§×¨×” של "מצלול ממקד ×©× ×ž×¦× ×›×‘×¨×‘×œ×× ×’". ×בל… ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢, × ×¨××” לי שבוד××™ קיימת בתודעה של סוג ×¡×™× ×¡×ª×–×™×”×ž×•×¤×©×˜×ª, מורכבת קצת יותר מממט×פורות בסיסיות של גודל\גובה\כיוון\מרחבשעוברות התמרה מחוש לחוש. ×›×™, × ×•, מוזיקה וכ×לה.
×בל, הפוסט ×”×–×” ×”×™×” קצת משחק, ×‘×œ× ×¡×•×ª להפיק מלודרמה תי×ורטית בלי להיותמופרך. ×× ×™ צריך קצת לתפוס מרחק ×•×œ×©× ×•×ª פרספקטיבה כדי לדון בסוגיה ב×ופן×קדמי של ממש.
×× ×™×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”×‘× ×ª×™ מה פירוש "מצלול ממקד ×©× ×ž×¦× ×›×‘×¨ בל×× ×’". ולגבי מוסיקה -×”×מת, ×©×’× ×œ×™ ×ין מושג. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ לברר ×¤×¢× ×”×× ×קורד ×ž×™× ×•×¨×™ × ×—×©×‘ ל"×ž×™× ×•×¨×™"(כלומר × ×•×’×”) ×’× ×‘×ª×¨×‘×•×™×•×ª ×חרות, ×¢× ×ž×¢×¨×›×•×ª ×”×‘×“×œ×™× ×חרות (רבעי ×˜×•× ×™×וכו’). ×œ× ×™×•×“×¢.
כך ×ו ×חרת, פוסט ×‘× ×–×•× ×”. במיוחד הבורחס 🙂
הרי מצלול ממקד ×”×•× ×›×©×ž×§×¨×‘×™× ×‘×©×™×¨ בין משמעויות על ידי הקבלה בין מילי×בעלות מצלול דומה ×”× ×•×©×ות ×ת המשמעויות הרצויות – Wolrd ו Wordב×ש-×•×•× ×¡×“×™×™, × ×’×™×“.
כש×× ×™ מדבר על "× ×ž×¦× ×›×‘×¨ בל×× ×’", ×× ×™ מתכוון לכך ש×פשר ×œ×©×™× ×‘×©×™×¨ ×©× ×•×©×ו×פלול ×ת המילה "ירקרק" בלי שתופיע בשיר המילה "רוע", והמצלול של "ירקרק"×™×”×™ טעון ×קספרסיבית במיוחד, בגלל ×©×ž×¢×¦× ×”×¡×ª×•×‘×‘×•×ª שתיהן בכלל-השפה, ×¢×מצלול דומה, "ירקרק" ספג ×יזו ×ž×˜×•× ×™×ž×™×•×ª ל××˜× ×˜×™×ª ל"רוע".
× ×“×ž×” לי שזה פחות ×ו יותר מה ש×תה הצעת עכשיו, ושדיברתי על כך בסוף הפסקה השלישית של חלק 2 בפוסט.
חלילה לי מלהשתחצן. ×¢× ×–×ת ×”×•× ××™× ×• ×”×™×” ג’בריש ××œ× ×˜×וטולוגייה מיותרת. ט×וטולוגייה ×”×™× ×” סוג של ט×וטולוגייה.
1.×œ×•×œ× ×”×¤×•×¡×˜ ×”×™×” ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×•× ×¤×œ× ×œ× ×”×™×™×ª×™ מגיב. ×–×” ב×מת רעיון יפה.
2.סוג של מצלול ×קסרסיבי ×”×•× ×”××•×ž× ×ª×•×¤××” עלייה דיברת, ×”×©× ×™ ש×× ×™ יכול לחשובעליו × ×•×‘×¢ משימוש ב×מצעי יצור הצליל ב×× ×œ×•×’×™×™×” למובע, למרו ×ª×©×‘×‘× ×™ ××“× ×–×”×™×›×•×œ להיות בעייתי יותר.
3.מה ×œ× × ×™×ª×Ÿ לחקור? מה מעבר ×œ×ª×¤×¡×™×ª× ×•? ×”×פסטימולגויה של השפה עצמה?ב×יזשהו שלב הרדוקציה תמיד מגיעה לבחירה שרירותית של ×‘×™×˜×•×™×™× ×©×ž×™×™×¦×’×™× ×תהיצוג של עצמ×, זו כבר ש×לה פילסופית יותר עמוקה לגבי ×”×‘× ×™×™×” ×”×¡×¤×•× ×˜× ×™×ª שלקוו×ליה ברשתות × ×•×™×¨×•× ×™×•×ª. מהו המקביל ×”× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ של מחשבה שמייצגת ×ž×§×‘×™×œ× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ וכד’.
4.יש ×“×‘×¨×™× ×©×¢×“×™×£ ×œ× ×œ×“×¢×ª.
שוב, ג’יבריש. שמע, במיקרה ×™×¦× ×©×”×ª×—×•× ×”×™×—×™×“×™ של פילוסופיה ש×× ×™ ×ž×ª×ž×¦× ×‘×•×”×™×˜×‘ ×”×•× ×§×•×•×ליה, ו××£ ×œ× ×חד ×ž×”×ž×©×¤×˜×™× ×©×œ×š ×©×ž×¢×¨×‘×™× ×ת המילה ×”×•× ×‘×¢×œ צורהכלשהי של הגיון. כן, יש "קוו×לה", יש "מקביל × ×•×™×¨×•×œ×•×’×™", יש"מט×-פיזי", יש"×¡×™× ×¨×’×™×”" ויש"×˜×¨× ×¡× ×“× ×˜×™", ×•×›×•×œ× ×§×©×•×¨×™× ×œ×ותו × ×•×©×, ×בל ×”× ×œ× ×™×•×¦×¨×™× ×©×•×משפט ב×ופן בו ×תה מחבר ×‘×™× ×™×”×.
חבל.
××– ×œ× × ×•×ª×¨ לי ××œ× × ×¡×™×•×Ÿ לשימוש הוגן ×‘×¤×ª×’× ×”×œ× ×”×™×•×•× ×™ העתיק ×”"פוסל במומו פוסל".
×חרי שה×שמת ×ותי ב××™ ×”×‘× ×”, ויחוס ג’יבריש לך, ×תה מייחס לי ×ת ×ותו הדבר מתוך ××™ ×”×‘× ×” מוצהרת. פעמיי×.
וזה עוד כש×תה מצטט ×ת עצמך ×‘×ž×™×œ×™× ×ž×—×•×¥ להקשר כמו "×˜×¨× ×¡×“× ×˜×™", שכלל ×œ× × ×מרו.
"כמו כן התפיסה המטפיסית של הקוו×לייה הכחול ×”×™× ×˜×¨×¡× ×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ ×œ×¡×™× ×¨×’×™×™×ª ×—×•×©×™× ×›×ž×• שמע"
×גב, ×”×•× ×œ× ×˜×וטלוגיה, ××œ× ×ž×©×¤×˜ שחלקו שגוי וחלקו ×œ× ×‘×”×™×¨. שמע ××™× ×•×¡×™× ×¨×’×™×™×ª חושי×, ××œ× ×§×•×•×ליה של חוש ×חד (וזה רק ×× ×ž×“×‘×¨×™× ×¢×œ קוו×ליתשמע- ×œ× ×›×œ מובן של שמע מתייחס לקוו×ליה"). התפיסה המטפיזית של הקוו×ליההכחול ××™× ×” ×˜×¨× ×¡× ×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ שמע, מכיוון ×©×”×™× ××™× × ×” ×©×•× ×“×‘×¨ ×‘× ×•×’×¢ לשמע-×”×™× ×ª×¤×™×¡×” מטפיזית (מה ×©×œ× ×ª×”×™×” ×›×•×•× ×ª×š ×›×ן – ×ין "התפיסה המטפיזית", ישתפיסות מטפיזיות מתחרות) של קוו×ליה של ר××™×”.
ו×גב, מהו המקביל ×”× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ של מחשב שמייצגת מקביל × ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ ×פשר לבדוקבלי ×©×•× ×‘×¢×™×”, בדיוק ב×ותה מידה ש×פשר לבדוק מה המקבילה ×”× ×•×™×¨×•×œ×•×’×™ שלחשיבה על פיצה ×ו של ×›×ב. שילוב בין ×“×™×•×•×—×™× ×’×•×£ ר×שון למיפוי מוחי. ×יןכ×ן ×©×•× ×¡×•×’×™×” מיוחדת ×©×©×•× ×” מכל חקר ×חר של הקשר בין קוו×ליה ומוח.
כמו ש×מר הסייף לסיצילי×× ×™ – ××™×™ ×“×•× ×˜ ×ªâ€™×™× ×§ ×יט ×ž×™× ×– ווט יו ×ªâ€™×™× ×§ ×יט ×ž×™× ×–.
×”"×˜×¨×¡×“× ×˜×™" כמובן התייחס למשפט הכביכול ט×וטולוגי, למעשה ג’יברישי שלך.ו×× ×™ יודע שהבעיה ×”×™× ××™× × ×” ×‘×”×‘× ×ª×™ ××œ× ×‘×—×•×¡×¨ ×§×•×”×¨× ×˜×™×•×ª שלך מכיווןשכ×מור, במקרה רצה הגורל וקוו×לה ×”×•× ×ª×—×•× ×”×¤×™×œ×•×¡×•×¤×™×” היחיד שבו ×× ×™ מתמצ×ביותר, מכיר היטב ×ת ×”×ž×™× ×•×—×™×, ויודע שהשימוש שלך ×‘×”× ×”×•× ×—×¡×¨ פשר.
×× ×™ חושב שזו דרך טובה להסביר ×ž×œ×™× ×›×ž×• "eeire" (שהרי כל דובר ילידי שלשפה ×ž×©×•×›× ×¢, בשלב כלשהו של חייו, ×©×”×ž×œ×™× ×‘×©×¤×” זו × ×©×ž×¢×•×ª בדיוק כמו שצריךלהישמע הדבר שהן מייצגות. מצד ×©× ×™, ×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— כלל ש"ירקרק" ×”×™×” מזכיר לי"רוע" ×œ×•×œ× ×לתרמן. מה ×’× ×©×× ×™ ×œ× ×‘×˜×•×— שתמיד עומדת מ×חורי ×“×•×ž×™× × ×˜×™×•×ª שלמצלול ×ž×¡×•×™× ×‘×ž×œ×™× ×ž×¡×•×’ ×ž×¡×•×™× "התופעה הב××” בתור". לעתי×, מה שהיה מסמןשרירותי × ×›×‘×œ ×סוצי×טיבית לדבר ×©×”×•× ×ž×™×™×¦×’, ל×חר זמן מה.
×× ×™×œ× ×ž×‘×™× ×” ×ת הדוגמה ×”×–×ת. הרי יש ×ž×™×œ×™× ×¢× ×ותו מצלול ×©×œ× ×¡×¤×’×• ×ž×™×˜×•× ×™×ž×™×•×ª×œ×¨×•×¢ – רקיע, רֵעַ, יער – ירוק, למען הש×. ולעומת ×–×ת ×’× ×œ×¦×”×‘×”×‘, ×פרפר,ורדרד יש ×§×•× ×•×˜×¦×™×•×ª שליליות.
ב×ופן כללי, ×”×× ×”×¨×‘×” מזה ××™× ×• פשוט ×¢× ×™×™×Ÿ של ל××™×–×” קבוצת ×¢×™×¦×•×¨×™× ×תהשייך? ×ותיות שורקות, כמו ש×מרת, ×•×’× ×ותיות ×’×¨×•× ×™×•×ª, הן רעות – מן הסת××›×™ הן דומות לקולות של חיות, כולן. ולעומת ×–×ת ×¢×™×¦×•×¨×™× ×©×ž×¤×™×§×™× ×‘×™×¨×™×“×” שלהלשון מתקרת הפה, ×ו מהגרון ×בל בלי ×’×¨×•× ×™×•×ª, ×”× ×ž×ª×•×¨×‘×ª×™×, ולכן ×˜×•×‘×™× -ל’, × â€™, ת’, ×’, ר’ לפעמי×. (כשקר×תי ×ת טולקין לר××©×•× ×” מ×וד בלטה ליה××™× ×¤×œ×¦×™×” ב×ותיות ×”×לה בשמות של ×לפי×.) מן ×”×¡×ª× ×—×œ×•×§×” מדויקת יותר תהיהמועילה יותר. × ×¨××” לי ש×ת "ore" ×פשר ×ולי להסביר במכובדות של ×’ ור’ ×™×—×“×¢× ×ž×©×”×• על ×ורך הצליל.
ו×פשר הסבר לכותרת, בבקשה?
1.××™×–×” ×¤×œ×¦×•× ×™×דה ×תה מייצר מזה.
2.קוו×ליה כחול יכול להיות מקושר לחוש השמע. ×–×” סוג של ×˜×¨× ×¡×“× ×˜×™×•×ª של ×פיק הקלט רגיל של החוש, ל×פיק קלט ×חר. סוג של ×¡×™× ×ª×–×™×”. http://faculty.washington.edu/chudler/syne.html
3.קוו×ליה ×”×™× ×”×‘×¡×™×¡ למחקר ×”×פיסטימולוגי של התפתחות השפה, שהב×ת כמשהומיסטי ×©×ž×¢× ×™×™×Ÿ לחקור. ×ך ×ž×¢×¦× ×”×’×“×¨×ª×• כסובקטיבי לחלוטין ×”×•× , ×›× ×¨××”, בלתי×פשרי לחקירה מדעית/×וביקטיבית.
4.×”× ×” עוד ×חד http://en.wikipedia.org/wiki/Neural_correlate_of_consciousness
5.××“× ×—×›× ×‘×מת יודע ש×ין ×”×•× ×ž×‘×™×Ÿ דבר. ×”×‘× ×” זו ×’× ×”×™× ×§×•×•×ליה. 🙂
× ×”×“×¨!
×œ× ×”×‘× ×ª×™ כלו×, ועד ×”×™×•× ×”×œ×›×ª×™ לישון בשלווה ביודעי ש×× ×™ בחורה חכמה. × ×•
תר×ו,×ולי כד××™ שתציגו מושגי יסוד ש××ª× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×”×, ×בל תגדירו ××•×ª× ×‘×¦×•×¨×”×‘×¨×•×¨×” להדיוטות כדי ×©× ×•×›×œ לעקוב. ×× ×œ× ×‘× ×œ×›× ×©× ×•×›×œ לעקוב, ×שריכ×.
×תמר וקרן ×›×חד- שימו לב ש×מרתי ×קספרסיביות ל××˜× ×˜×™×ª. כלומר, מצב ×©×‘×•×›×©×”×ž×™×œ×™× ×‘×ות בהקשר התמטי ×”× ×›×•×Ÿ, ×”×§×•×¨× ×™×—×•×© שיש כימיה טובה במיוחד ביןהמצלול והמשמעות.
קרן- ×”×מת שהייתי מעדיף ×œ× ×œ×”×¡×‘×™×¨ ישירות, ×›×™ ×× ×™ דיי מחבב ×ת ×”×©× ×™× ×”×”×§×œ×•×©×” שבכותרת, ולהסביר ×ותה ישלול ×ž×ž× ×” ×ת מעט החן שיש לה. זוהי פר×פרזהעל משפט ב"גן ×”×©×‘×™×œ×™× ×”×ž×ª×¤×¦×œ×™×" של בורחס, ×•× ×“×ž×” לי שהקשר השורה המקוריתמבהיר ×ותה פחות ×ו יותר.
ב×שר לקישור לקולות של חיות – ××– מה ב×שר לשפות שרובן ככולן ×’×¨×•× ×™×•×ª×‘×¢×œ×™×œ? ×ו ש××™× ×Ÿ ×’×¨×•× ×™×•×ª כלל? ×ין בהן ×ž×¦×œ×•×œ×™× ××§×¡×¤×¨×¡×™×‘×™× ×©×•× ×™×?
×–×”×œ× ×‘×›×•×•× ×ª זדון- פשוט, ×›×©×ž×ª×¨×’×œ×™× ×œ×¡×‘×™×‘×” שבה ×˜×¨×ž×™× ×•×œ×•×’×™×” כלשהי ×”×™× ×ž×•×‘× ×ª×ž×ליה, קשה מ×וד לזכור ×יפה ×¢×•×ž×“×™× ×”×’×‘×•×œ×•×ª בין ×ž×•× ×— שמוכר לכל ××“× ×ž×©×›×™×œ,לבין ז’רגון מקצועי. בדיון ×”×™×•× ×× ×™ ו×תמר ×“×™×‘×¨× ×• על ×œ× ×¡×•×ª ול×רגן ××™×–×”× ×•×”×œ של כלילת ×œ×™× ×§×™× ×‘×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” בפוסט שבו מוזכר מושג ×יזוטרי – ×”×‘×¢×™×”×”×™× ×©×œ× ×ª×ž×™×“ × ×™×ª×Ÿ ×œ×ž×¦×•× ×œ×™× ×§ מספק, ×•×”×ž×•×©×’×™× ×œ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×™-×¤× ×™× ×•×ž×•×¨×›×™×‘×™×מכדי ×©× ×™×ª×Ÿ ×™×”×™×” להסביר ××•×ª× ×‘×’×•×£ הפוסט בלי סטייה עצומה ×ž×”× ×•×©×.
-×–×” שקוו×ליה כחול יכול ×œ× ×‘×•×¢ מחוש השמע (שזה, ×גב, × ×›×•×Ÿ, ×בל חסר – ×–×” ל×שיש התרחשות ×§×•×’× ×˜×™×‘×™×ª של שמע ×בל הקוו×ליה הכחול, ××œ× ×”×ª×¨×—×©×•×ª ×§×•×’× ×˜×™×‘×™×ª×©×œ כחול, וקוו×ליה כחול, כתוצ××” ממעבר חריג של מידע מחוש השמע ×ל חושהר××™×”) , ×–×” × ×˜×•×œ כל קשר ×©×”×•× ×œ×ž×©×¤×˜ "התפיסה המטפיזית של הקוו×ליה ×”×›×—×•×œ×”×™× ×˜× ×¡×“× ×˜×™×ª ×‘× ×•×’×¢ ×œ×¡×™× ×¨×’×™×ª ×—×•×©×™× ×›×ž×• שמע". ×תה חייב להתחיל להבין ××ª×”×ž×™×œ×™× ×©×תה מתשמש בהן ברמה גבוהה יותר מזה שהן מקושרות במעורפל למילי××חרות מתחומן, ×—×•×©×©× ×™.
– קוו×ליה ××™× ×” הבסיס למחקר ×”×פיסטמולוגי של התפחות השפה. ×ין ולו פילוסוף×חד שחושב כך – ג’ון סרל חושב (×•×”×•× ×”×™×—×™×“) שההבדל בין ×”×‘× ×ª שפה לבין סת×יכולת ביצוע ×œ×©×•× ×™×ª ×”×•× ×§×™×•×ž×” של קוו×לה, ×ך ×’× ×”×•× ×œ× ×™×¦×™×¢ שיש קשר כלשהובין קוו×ליה להתפתחות השפה. ×תה לחלוטין ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ שקוו×ליה ×”×™× ×ž×•×©×’ ×”×ž× ×•×ª×§×ž×”×ª× ×”×’×•×™×•×ª, ולפיכך ממש ממש ×œ× ×ž×‘×™×Ÿ מה זו קוו×ליה ובמה מדובר.
-כן. ×× ×™ מכיר ×ת סוגית ×”× ×™×•×¨×œ קורלייטס. ×’× ×ין בעמוד בוויקפדיה ×©×•× ×“×‘×¨×©×™×”×¤×•×š ×ת חיקוי חידת הזן שלך "מה המקבילה ×”× ×•×•×™×¨×•×œ×•×’×™×ª של ייצוג שלמקבילה × ×•×™×¨×•×œ×•×’×™", לבעלת הגיון.
טוב,
שמת לב ×©×‘×©×•× ×ª×’×•×‘×” ×œ× ×©×לת להבהרה, ××œ× ×©×œ×œ×ª משמעות (כולל משמעות רמיזת שלילה שלי)?
×ולי ×תה צריך לש×ול עצמך על מה ×תה ×ž× ×¡×” להגן בכזה חרוף × ×¤×©. על משהורגשי, ×œ× ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי. כפי שחזרת ×¤×¢×ž×™×™× "הדבר ש×תה מבין בו ×”×›×™ טובבפילוסופיה ×”×•× X"×£ ולכן ×œ× ×™×›×•×œ להיות ש-.
×œ×›×•×œ× ×™×© ×¢×™× ×™×™× ×œ×›×•×œ×, חוץ מעצמ×.
×’× ×œ×™ × ×מס, × ×מס לי ×ž×‘× ×™ ×ד×. ×”× ×›×לו ×™×¦×•×¨×™× ×¢×œ×•×‘×™× ×ž× ×˜×œ×™×ª.
"כשמתרגלי×לסביבה שבה ×˜×¨×ž×™× ×•×œ×•×’×™×” כלשהי ×”×™× ×ž×•×‘× ×ª מ×ליה, קשה מ×וד לזכור ××™×¤×”×¢×•×ž×“×™× ×”×’×‘×•×œ×•×ª בין ×ž×•× ×— שמוכר לכל ××“× ×ž×©×›×™×œ, לבין ז’רגון מקצועי"
×ו! פה קבור הכלב. וזה ×’× ×œ×’×‘×™ הרבה ×•×™×›×•×—×™× ×©×”×™×• ×œ× ×• בעבר. חוסר המודעותלגבול בין ז’רגון מקצועי ×•×ž×•× ×—×™× ×ž×•×›×¨×™× ×¢×œ×•×œ להתפרש ×‘×¢×™× ×™ הדיוטות -למשל, ×‘×¢×™× ×™ – כמילה ×”×–×ת ש×תה כל כך מתעב, בצדק, "×¤×œ×¦× ×•×ª". ההדיוטות ×ž×Ÿ×”×¡×ª× ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ ×¦×•×“×§×™× ×›×©×”× ×—×•×©×‘×™× ×›×›×”, ×בל ×”× ×’× ×œ× ×œ×’×ž×¨×™ טועי×. ××—×“×”×ž×‘×—× ×™× ×”×—×©×•×‘×™× ×©×œ הוגה מכל סוג ×©×”×•× ×”×•× ×”×™×›×•×œ×ª לתקשר ×ת ×”×ž×¡×¨×™× ×©×œ×•×œ×§×”×œ רחב, מבלי להתפשר על היושרה ×ו על התוכן, ×בל ×’× ×ž×‘×œ×™ להיבלע בסבך ×©×œ× ×™×¡×•×—×™× ×˜×›× ×•×§×¨×˜×™×™× ×”× ×”×™×¨×™× ×¨×§ ל××•×—×–×™× ×‘×–â€™×¨×’×•×Ÿ המקצועי. ×–×” ×œ× ×ומר ש×סורלכתוב ×œ×¤×¢×ž×™× ×’× ×‘×“×™×•×§ "מדעי" (מילה מצחיקה ביחס לבלוג שעוסק בסופו של דברבמופשט, ×בל ×× ×× ×™ מבין ממך × ×›×•×Ÿ, זו פחות ×ו יותר המשמעות של הביטוי"× ×¨×˜×•×œ×•×’×™×”" ×©×ž×¨×‘×™× ×œ×”×©×ª×ž×© בו ×›×ן) מירבי, ×פילו במחיר של ×”"זרימה" שלהמסר, ×בל שוב, עד כמה ש×× ×™ מבין ×ת מהות הבלוג ×”×–×”, הקור המדעי ×”×–×” הו×בדיוק מה ש××ª× ×œ× ×ž×ª×›×•×•× ×™× ×œ
…עשות.
תמיד הטקסט × ×§×˜×¢ ×œ×¤× ×™ סוף המילה ×”××—×¨×•× ×”. מ×וד ×ž×©×•× ×”.
(פוסט מרתק, ×גב)
This is a wonderful article, Given so much info in it, These type of articles keeps the users interest in the website, and keep on sharing more … good luck.
I will be interested in more similar topics. i see you got really very useful topics , i will be always checking your blog thanks
Wonderful blog post. This is absolute magic from you! I have never seen a more wonderful post than this one. You've really made my day today with this. I hope you keep this up!
When your website or blog goes live for the first time, it is exciting. That is until you realize no one but you and your.
Hello colleagues
Hello. A 14 cool site 1 that I found on the Internet.
Check out this site. There's a great article there. https://www.haziallat.hu/macska/viselkedes/a-macskak-titkainak-megfejtese/7812/|
There is sure to be a lot of useful and interesting information for you here.
You'll find everything you need and more. Feel free to follow the link below.