מחאת ההוללים

אני יודעת שזה בלוג ספרותי אליטיסטי וכל הבולשיט הזה, אבל אני מקווה שיורשה לי לחרוג קמעה מהסטנדרט הנוהג כאן לכיוונה של התרבות הפופולרית. ובמילים פחות אקדמיות: כדורגל.

בחודש-חודשיים האחרונים קצת קשה להסתובב באינטרנט העברית בלי להיתקל בכל חור במלחמת החורמה שהכריזו כמה עסקני אינטרנט על חבילת השידורים של המונדיאל. והרי הצעתם: לאות מחאה על העוול הנורא שבגביית כסף בעבור צפייה במשחקי המונדיאל, אנחנו נחרים את חבילת השידורים ונלך לצפות במשחקים בפאבים שרכשו את החבילה. נא באוזן!

אלא מאי, מתברר שהמוני העם לא ממש ששים להיענות לקריאתם של גיבורי מעמד הפועלים ודווקא כן רוכשים את חבילת השידורים, טבין וגם תקילין. הכיצד?

הרשו לי להסביר לכם, גיבוריי החביבים, בחישוב פשוט.

נגיד שאתם גיבורי מעמד פועלים אמיתיים. זתומרת, לא כאלה שכותבים טורים באינטרנט ובמקביל מנהלים חיי בוהמה סוערים, אלא דווקא כאלה שמגדלים ילדים, כלב וכרס. ונגיד שאתם אוהבים כדורגל. ונגיד שיש לכם גם ילד אחד או שניים שאוהבים כדורגל. ונגיד שאתם רוצים להיענות לקריאת הקרב של גיבורי מעמד הפועלים מהאינטרנט. כמה תעלה לכם המחאה הזו?

בואו נחשוב. אבא וילד או שניים הולכים לפאב לצפות במשחק כדורגל. נגיד האבא שותה בירה וילד או שניים שותים קולה. מינימום 25 שקל? נגיד אפילו שאתם ממש ממש חסכנים ומגבילים את עצמכם למשקה אחד בכל יציאה. עדיין, אחרי 12 ערבים תגיעו ל-300 שקל. כלומר למחיר חבילת הצפייה.

אופס, אחרי 12 ערבים לא מגיעים אפילו לשמינית הגמר.

מסקנה – חרם צרכנים על שידורי המונדיאל הוא עסק לרווקים הוללים שיכולים להרשות לעצמם להוציא על בירה בפאב את מה שהם לא מוציאים על חבילת שידורים. אז בבקשה, מצדי תראו את המשחקים שלכם איפה שאתם רוצים ותחרימו את מי שאתם רוצים, אבל אל תנזפו במי שלא יכול להרשות לעצמו להצטרף למחאת הלוקסוס שלכם.

15 תגובות “מחאת ההוללים”

  1. נכון. תשואות!
    רווקים הוללים שלהם כרטיס סטודנט של אוניברסיטת תל אביב, לעומת זאת,יכולים להצטרף לאחיהם הפועלים-הלא-הוללים בגין חסרון כיס, ולפקוד את בנייןמקסיקו בערבים, שם מקרינים את משחקי היום החולף, בלייב או לא. כולל שתייהותופינים במחירים מוזלים, למי שחייב.

  2. קודם כל, את צודקת לגמרי.

    אבל מלבד זאת, אפשר להבין את הזעם של אוהדי המונדיאל. אם ערוץ 1 רואהלנכון לשדר את האירוויזיון, עליו לשדר גם את המונדיאל. אז אולי חרםהצרכנים בנוי לעשירים בלבד, אבל סיבתו הגיונית לחלוטין.

  3. איןלי מושג מה יחס המחירים בין הזכויות לאירוויזיון והזכויות למונדיאל. יכוללהיות שזה היה שיקול. חוץ מזה, יש היגיון פרובינציאלי מסוים בכך שהערוץהממלכתי ישדר תחרות שישראל מיוצגת בה.

    דבר נוסף, המחאה לא כוונה כנגד הערוץ הראשון אלא כנגד גופי השידורהמסחריים. אם אתה שואל אותי, בטווח הרחוק התוצאה תהיה פשוט שבארבע השניםשעד שנת המונדיאל מחיר חבילת השידור שכוללת את ערוץ הספורט הרלוונטי יטפסבהדרגה, ובסופו של דבר הצופים ישלמו את מאות השקלים האלה וחברת השידורתשלשל את הרווח, רק לא תחת הכותרת הזו. מה שנקרא ללכת עם, להרגיש בלי.

  4. את צודקת לגבי העלאת המחירים, וגם בכך שיש היגיון בשידור תחרות שישראל מיוצגת בה. עם זאת, זה עדיין תפקידו של הערוץ הראשון.

    ראשית, הדרישה שפעם בארבע שנים יקושש הערוץ הזה מעט כסף אינה בלתי סבירה.שנית, האירוויזיון, אם איני טועה, שודר גם כאשר ישראל לא יוצגה בו. מעברלכך, כל אירוע תרבותי (וכדורגל זה אירוע תרבותי) בסדר גודל כזה, צריךלהיות נגיש לרוב תושבי המדינה. אם המונדיאל אינו נגיש, אז מה לעזאזל אנחנוכן מקבלים בתמורה לאגרה?

    ולמען הסר ספק, אני לא אוהב כדורגל, וראיתי רק פעם אחת את המונדיאל, בצבא, וגם אז מתוך כורח חברתי.

  5. זהכדורגל ברמת על בין כך, זה מה ששווה. חוץ מזה, הואיל שהתחלתי היום לעבודבבית ציוני אמריקה, הריני לבשר בדיצה שגם שם, בקומה השנייה, משדרים כלהיום את המונדיאל, חינם אין כסף.
    me happy!


  6. יפה אמרת בנאדם! גם אותי קצת עצבנה ההתגייסות הזאת נגד המונדיאל, אבל לאמהטעמים אותם מנית (למרות שהם מצויינים). אותי יותר הטרידה האדישות הקבועהכלפי הכל וההתעוררות וההתגייסות לטובת המונדיאל. זו ראיית עולם של עבדים

  7. באופן אישי כדורגל לא מעניין אותי בשיט , לא עניין ולא יעניין , ועדיין , מצאתי שאני בקיעה למדי בסוגיית העוול
    שנעשה לצרכני המונדיאל . לפני הכל , אני מודה שאכן
    נראה שנעשה כאן תרגיל נצלני ללא הצדקה ( נראית לעין
    לפחות) . מה שכן , מרד ההמונים המתלהם ,גם אם מוצדק, הפתיע אותי מאוד כיווןשחשבתי שישראלים פשוט לא יודעים למחות על עוולות ציבוריות . הנכים ,החולים , הרעבים , רצח נשים בתוך ( ומחוץ ) למשפחה , אונס קבוצתי של ילדותבבסיס צבאי ועוד כהנה וכהנה עוולות שמציפות אותנו מכל עבר ואף אחד לא קםעל רגליו האחוריות , שום חרם או תגובה מעשית כלשהי , והנה פתאום , מרדאזרחי מלא להט אנרגיה ואמביציה של לוחמי צדק אמיתיים . מסתבר שלא מדוברבליקוי אמיתי שלא מאפשר לישראלים לקום ולעמוד על שלהם , פשוטלא נמצאה סיבהמספיק טובה , עד עכשיו זאת אומרת ,עד שפגעו לגברים הישראליים בציפור נפשם, בכדורגל שלהם . אכן עיקרון נעלה לקום עבורו מהספה סופסוף ולהילחם עלהזכות לשוב ולשקוע בה ולצפות במשחקים מהסלון הפרטי שלהם ו"עזבו אותםבא’משכם "


  8. מדינת תל אביב והשטויות שלה.
    כל הברנג’ה המטופשת הזו, כל פעם שיוצא ליל ראות ערוץ 2(פעם בשבוע-עיים) אני בשוק מחודש. מההבליות, השטחיות. איך שכלום לא משתנה.
    כוכב נולד -4 ,ריאליטי קקי פיפי סקס וחרמים של כיתה ח’ -3.
    תוכניות ערב מארחו תאת המיני סלברטי שמארח את תוכנית הבוקר. וכלם אוכליםמכולם ונהנים. מי בכלל מכיר אותם? קומיקאים שעושים צחוק על מערכת השידוריםשל יום ג’ ביום ד’.
    צאו מהבועה !!!


  9. שיואו, כן, זה מזעזע, איך שהאנשים האלו בתל אביב יושבים בבתי קפה ושותיםאספרסו כאילו שום דבר לא יכול לפגוע בשינקין שלהם. הם כאלו רדודים, שיואו.

  10. בואי נגיד שעדיף לכולנו שאלה שקנו את הזכויות על המשחקים האלה יצאו מהעסק בהפסד.
    עםכל הגיחוך הכלכלי והחברתי שבמחאה הזאת מדובר כאן בעניין עקרוני. ומי שיכוללהרשות לעצמו לוותר על כמה משחקים או לשתות יותר בירה שיתפדל למען הדורותהבאים.
    ואמרו אמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>