אני ממש שונאת לעשות את זה

באמת, ממש ממש שונאת. למעשה, החדירה הגסה שלי לתיבות המייל שלכם כואבת לי באופן אישי. אבל כשמשווים את הכאב שלי לכאב האומה, ברור לי כי אני צריכה לשלוח לכל מי שנמצא ברשימת התפוצה שלי את המייל הזה. אין לי שום כוונה לומר לכם למי להצביע. אלו עניינים שנמצאים בין אדם לבין פנקס הבוחרים שלו. רק הצביעו. לכו אל הקלפי והצביעו. הדמוקרטיה הישראלית זקוקה לכם. קיבלתי לפחות חמישה כאלו בשבוע האחרון. גם בלוגרים מתייחסים לעניין. למה הדבר דומה? לאנשים ששמים מדבקה שכתוב עליה "שלום" על האוטו שלהם. אני חשה חובה לומר, ולא שאני רוצה לומר, אבל משהו בי כה בוער, שאני חייבת לומר: זה טיעון כל כך טריוואלי, שהוא מביא לי את האמאמא של הקריזה. אנשים שלא רוצים להצביע כי הם חשים שאין מועמד ראוי או מפלגה ראויה לא יילכו להצביע בגלל שאתם תפנו אליהם ממעמקי הרגש שלכם. כ-ו-ל-ם יודעים שזה חשוב להצביע. אין אחד שלא. אנשים שלא מצביעים לא עושים זאת כי הם חושבים שזה שטויות, הם אינם מצביעים משום שבדמוקרטיה הזכות שלהם היא גם לא להצביע. אחוזי בחירה נמוכים מעידים על משהו, ואני לא מתכוונת לאדישות הבוחרים או ל"מערכת בחירות מנומנמת". ממעמקי הלב הישראלי שלי, אני קוראת אליכם, אחים כפויים שלי – די עם זה.

8 תגובות “אני ממש שונאת לעשות את זה”

  1. סוף סוף מישהו אמר את זה.

    אין דבר שעיצבן אותי יותר בימים האחרונים (טוב נו, אולי חוץ מהבוס שלי), מאשר לקרוא שזוהי חובתי המוסרית ללכת להצביע.

    שיעשע אותי במיוחד הטיעון: "המדינה דאגה לך ליום חופש, לכן המעט שאתה יכול לעשות זה ללכת להצביע".

  2. נו יופי. אפשר "להראות להם!" שלא הצבעת. זו לא הצבעה נגד המבחר; זו לאהצבעה נגד הימין או השמאל; זו אי-הצבעה שהימין יפרש בתור "הכתומיםמיואשים, ולכן יש לנו מנדט למה שנרצה" (כל ש"ס יצביעו, גם אלו שכבר עברולעולם שכולו אמת), השמאל יפרש בתור "יאוש מתהליך השלום" (או משהו), וכולםיאמרו, שזו "אדישות הבוחרים" – ומי שאכפת לו, קובע.
    גם עם הציניות המתבקשת, זה קצת אידיוטי לטעון שאי-הצבעה תשפיע על המערכתהפוליטית יותר מהצבעה, ואפילו הצבעת-מחאה לעלה ירוק או לדיין.
    ואני לא בטוחה ש"כולם" יודעים שזה חשוב להצביע. בימים האחרונים לא מעטיםאמרו לי ש"זה לא משנה", "קול אחד לא משפיע" וכיוצ"ב טענות שאינן נובעותממחשבה יתרה.
    אלו לא האנשים שחושבים שאין מועמד ראוי. אלו סתם עצלנים, או פחדנים,שהטיעון המוחץ שלהם הוא "אני לא אזרח טוב, אז למה שמשהו ישאל אותי איךהמדינה צריכה להתנהל?" (רק אני רואה כאן פאשיזם? המדינה קובעת מיהו אזרחטוב, ולמי שלא אסור לדבר?)
    אילו כל הנמנעים היו בוחרים שלא להצביע לאחר מחשבה מעמיקה על הנושא, ניחא

  3. כיוון שרוב האנשים אינם מקדישים מחשבה מעמיקה לשום נושא, אולי יש תועלת בקריאות הללו, מעצבנות ככל שיהיו.

  4. ראשית, אני לחלוטין מתכוונת להצביע. למעשה, ממש בסוף התגובה הזו.
    שנית, לא ממש משנה איך יפרש את אי-ההצבעה כל צד, מה שמשנה הוא שזהלגיטימי. אנשים שבדרך כלל לא שולחים לי ספאם, ועושים זאת עכשיו, עושים זאתבשם איזו שעת חירום לאומית שלא ברור לי למה היא הוכרזה ועל ידי מי. בכלזאת, אנשים שלא מצביעים אינם רוצחים. לא צריך לבער אותם מקרבנו כמו איזהג’וק מסומם.
    שלישית, הטיעון שלך בנוגע לאנשים שלא חושבים הוא בעייתי. אנשים שלא חושביםלא חושבים בשום מצב. עם המייל הזה או בלעדיו. אנשים כאלו מתייחסים ליוםהזה כשבתון מנגל. המייל הזה לא ישנה את המצב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>