החברים של ג'ורג'

למה חוטובלי עדיין בממשלה?

סגנית שר החוץ זימנה בשעתו את בנצי גופשטיין לכנסת ובכך העניקה לו לגיטימציה. עכשיו כשברור שהוא תומך בטרור יהודי, למה היא עדיין בתפקידה?

לבנצי גופשטיין, אחד ממסיתי השנאה המובילים בישראל, קרתה אתמול (ד') תקלה מביכה: בדיון בישיבה על נושא הצתת הכנסיות, אילץ אותו בני רבינוביץ', כתב יתד נאמן, להתמודד ישירות עם השאלה האם הוא תומך בהצתת כנסיות. גופשטיין אמר חד וחלק: "בוודאי שכן." מיד לאחר מכן הבין גופשטיין שהסתבך, ועל כן נקט בהגנת וינשטיין וטען שמדובר ב"דיון הלכתי", שעליו אי אפשר להעמיד אותו לדין.

הפעם נראה שהדבר היחיד שיוכל להציל את גופשטיין מהעמדה לדין הוא, ובכן, יהודה וינשטיין. אבל השאלה היא לא גופשטיין. הוא אמנם מסית מסוכן, שהמסוכנות שלו נובעת בדיוק מהידיעה של החוק ומהיכולת ללכת על הקו תוך שהוא גורם לשומעיו להבין בדיוק את מה שאסור לו לומר במפורש. הבעיה היא לא גופשטיין.

יש במדינת ישראל חברת כנסת בשם ציפי חוטובלי, שכחלק מהחיסול של משרד החוץ הפכה לסגנית שר שם – השר הממונה הוא בנימין נתניהו. בשנת 2011 הזמינה חוטובלי את גופשטיין לדבר בוועדת הנשים של הכנסת; בין השאר, היא ביקשה ממנו "לומר כמה מילים על ארגון להב"ה." התואנה היתה שמאחר וחוטובלי מחזיקה בפנטזיה שיש בישראל בעיה של נשים יהודיות שממירות את דתן, הרי שזו בעיה ראויה לוועדת הנשים. חוטובלי הכניסה את גופשטיין לכנסת והעניקה לו לגיטימציה.

במדינת ישראל יש עדיין זכויות ללא יהודים. לא יתכן שסגנית שר החוץ של ישראל תהיה מי שהעניקה תמיכה ציבורית לאדם שנתפס עכשיו בקריאה להצית כנסיות. הרי אם במדינה אירופית היתה מתחוורת העובדה שסגנית שר החוץ היתה מקושרת לאדם שקורא להצתת בתי כנסת, היא היתה עולה על טיל – לא לפני שישראל היתה נעמדת על רגליה האחוריות ואולי אף מחזירה את השגריר שלה להתייעצויות. כל יום שבו חוטובלי נמצאת בתפקידה לא רק מוכיח את הקשרים ההדוקים בין ממשלת ישראל ובין הטרור היהודי, אלא גם את העובדה שישראל היא מדינה מצורעת.

אין לצפות שבנימין נתניהו יפטר את חוטובלי. אחרי הכל, הוא לא פיטר את שר החוץ ליברמן אחרי שזה הגדיר את מדיניותה הרשמית של ממשלתו כחסרת בסיס באו"ם. לא, זה עניין לשגרירים הזרים: להבהיר לראש ממשלת ישראל שעם התומכת הנלהבת של בנצי גופשטיין הם לא יוכלו לעבוד. רק כשחוטובלי תהפוך לכאב ראש עצום למערכת ה-hasbara, יהיה סיכוי להעיף אותה מתפקידה. לא מהסיבות הנכונות, אבל גם זה משהו.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

17 תגובות על ”למה חוטובלי עדיין בממשלה?“

  1. קנבלו הגיב:

    ספק אם 'guilt by association' היא עילה סבירה בהעדר ראיות נוספות ובהתחשב בזמן שעבר מאז הכנס המבחיל ההוא. מה גם שמדינת ישראל, על שליחיה ועסקניה, מסוגלת להעלים עין מאנטישמים כשהחבירה להם משרתת מטרות מדיניות (ג'ון הייגי, מישהו?).

    בקיצור, עד כמה שחוטובלי לא ראויה לשבת בממשלה, ועד כמה שהממשלה כשלעצמה לא ראויה, הסטנדרטים שאתה מציב כאן חסרים עקביות פנימית, וגם בקונטקסט של 'כשר אבל מסריח', ישנם ריחות מבאישים הרבה יותר.

    • אזרח הארץ הגיב:

      יש הבדל בין אחריות פלילית לנורמה ציבורית. חוטובלי אינה מואשמת בכך שהיא עצמה תומכת בשריפת כנסיות (ואז אכן הטיעון של guilt by association רלוונטי) אלא בכך שהיא נותנת חסות למישהו שתומך בכך – ועל שתי עובדות אלו נראה שאין ויכוח (ואם יש – אתה מוזמן לדון בכך).

  2. אחד העם 15 הגיב:

    לי חוטובלי מזכירה את מגדה גבלס וכמו שאומרים – אסוציאציה פרועה לדיון הלכתי – האם ההיסטוריה תחזור על עצמה בס"ד.

  3. אסף הגיב:

    האם היא אמורה להיענש על כנס שהיה ב2011, כיוון שאחד הדוברים שם התבטא לאחרונה בצורה "מזעזעת"?

  4. חרטא ברטא הגיב:

    אפילו עם סטנדרד ההגיון הגבוה בבלוג, הפוסט הזה הוא מיוחד במינו.

    אז בשם הטהרנות האובססיבית, כל אחד שישאף אי פעם להיות פוליטיקאי, כדאי לו שיצטייד במנהרת זמן ניידת אותה יוכל להפעיל במקרים כגון אלו….

    את מוטי, החבר של גופשטיין מגן רינה, בכלל צריך להעיף על טיל.

    !Who are we? Physicists

    !What do we want? Time Travel

    When do we want it? It's
    irrelevant!

    • אביבית הגיב:

      להב"ה היה והינו אירגון גזעני תוקפני גם בלי אופנת שריפת כנסיות כשליחות הלכתית יהודית.
      גופשטיין לא טופח ע"י חוטבלי בכנסת על פעילות בגן רינה.
      ויש לנו גם את גליק שטופח ע"י מירי רגב בכנסת,היה אורח קבוע בועדות הפנים בחסותה.
      ה'שוליים הסהרורים' כמיינסטרים במסגרת הימין לאן ..

    • ygurvitz הגיב:

      אתה מנסה לטעון שציפי חוטובלי לא ידעה מיהו בנצי גופשטיין ב-2011?

      • חרטא ברטא הגיב:

        אתה ממילא פוסל אותה א-פריורית, גופשטיין או לא, אז מה לך שפתאום גופשטיין אמר משהו עכשיו? ולפני שבועיים היא הייתה בסדר לטעמך?

        אתה טוען שכבר ב 2011 היא ידעה שגופשטיין יגיד ב 2015 שצריך לשרוף כנסיות? היא צריכה למלא לוטו כל שבוע.

  5. חילוני יורד הגיב:

    "למה חוטובלי עדיין בממשלה?" יוסי, חפש "זועבי" בבלוג – זו התשובה. #איןלאנשיםמראהבבית

  6. גורו יאיא הגיב:

    יוסי, הטענה היא שהראיות שאתה מביא לכך שחוטבלי ידעה מיהו גופשטיין ב2011 הן קלושות.זה לא כאילו שחברות סיבות אמיתיות לתקוף את הממשלה, כדי שניאלץ להיצמד לקלושות

  7. דני אורבך הגיב:

    אני רק שאלה, ברשותכם.

    מי שהדליף את הסרטון של גופשטיין, מתוך זעזוע טהור ובלי אינטרס פוליטי כלשהו, הוא כאמור כתב יתד נאמן בני רבינוביץ'. יהודי חרדי שומר תורה ומצוות. הוא הוציא את זה החוצה – אבל כל הפאנל, שהורכב מחרדים ודתיים לאומיים, הוקיע את דברי גופשטיין. האם זה לא סותר את המסר העיקרי שמפמפם לנו הבלוג הזה במשך שנים, היינו שהיהדות האורתודוקסית היא דת מתועבת ושונאת אדם, אין בה מתונים, וכל ניסיון לטעון שיש הוא "ליפסטיק על שפתי חזיר"?

    • אסףר הגיב:

      שאלה מצוינת.

    • חרטא ברטא הגיב:

      נו, זו הרמה להנחתה.

      הוא כמובן יסביר לך שזה לא זעזוע אמיתי, אלא בגלל שכרגע זה אסור בגלל עקרון "התגרות בגויים" ו"יכעיס אומות עולם". הם עדיין שונאים כל מה שזז.

      אתה לא יכול לנצח. מה שיהודים יעשו, כך או כך זה עוד הוכחה לכך שהיהדות האורתודוקסית היא שונאת אדם (זה מוטיב ידוע של חובבי קונספירציה למיניהם – כל דבר הוא הוכחה לקנוניה). בקיצור, למה אין לך כובע?

    • תום אלקיים הגיב:

      ליפסטיק או לא, גם אני הייתי מרחיק את עצמי מהמחתרת הזאת. פדיחה.

      מעבר לכך
      למראה גיבורי המהפכה המתנחלת, ינוקא הבן וחבריו צצי, פיצי ותולתול, אני מוחה בשם אל-זרקאווי על העלבון שבלהכליל אותו עם קבוצת האפרוחים של גבעת זרג.

      חוץ מזה,
      אני חייב לציין שזה נורא יפה שאף אחד לא האשים אשכנזים ברצחנות אחרי השבוע בו היו לנו גם שליסל וגם כת ההורמונים. אתם רואים, בלי הכללות, בלי הכתמה של קבוצה שלמה. יש כל מני אשכנזים ואנחנו לא חושבים שכולכם אותו דבר.

      חוץ מזה הכל בסדר מרקיז.

    • סמולן הגיב:

      יוצא מן הכלל המוכיח את הכלל?

    • ygurvitz הגיב:

      נו, זה הקו הבסיסי שמפריד בין החרדים ובין הציונות הדתית: שאלת האם אנחנו בימי המשיח והאם ניתן לזרז את הבאתו.

      שים לב: שואלים שם את גופשטיין האם הוא היה מוציא להורג בסקילה מחלל שבת, אומרים לו שזה בלתי אפשרי, שאין סנהדרין.

      והעמדה הציונית-דתית היא שאפשר ואת הסנהדרין אפשר וצריך להקים. (יש למעשה גוף שנקרא סנהדרין, הוא נחשב לשולי אבל יש בו דמויות מוכרות מאד בציבור הדתי.)

      החרדים לא חולקים על כך שכאשר יגיע המשיח/כאשר יד ישראל תהיה תקפה (מונחים שבמידה ניכרת הם חופפים) צריך יהיה לשרוף כנסיות. זה פשיטא. זה עיקר הדין, בדיוק כפי שצריך יהיה להוציא להורג בסקילה מחללי שבת. השאלה שלהם היא האם מותר וצריך לעשות את זה *עכשיו*, והתשובה שלהם, ממגוון סיבות היסטוריות, היא לאו מוצדק וחשש שהפרה שלו תגרור אסון.

      אבל לחלום? לפנטז? הם חולמים ומפנטזים. ומאחר והם מקפידים על גדר, לא תמיד אטומה מספיק אבל גדר, הבעיה רוב הזמן היא לא איתם. היא עם האנשים שרוצים לרסק את הגדר או טוענים שהיא כבר פורקה ואנחנו כלואים רק בכלוב פנימי שיצרנו במוחנו.

  8. Alex_f הגיב:

    לפי ההגיון הזה כל החכי"ם הערבים שעלו לרגל והסתחבקו עם רוצח ההמונים אסאד אמורים להתפטר.