החברים של ג'ורג'

העיתון לאנשים לא רציניים (קצר)


מי שפתח הבוקר את מאמר המערכת של "הארץ" ודאי שפשף את עיניו בתדהמה: העיתון לאנשי עסקים חשובים הודיע לנו שהמועמדת שלו לראשות הממשלה היא ציפי לבני. התדהמה נובעת מהעובדה הפשוטה שרק לפני שבוע, במאמר מערכת אחר, קרא "הארץ" שלא להצביע מרצ.

כפי שציינה נעמה כרמי, מאמר כזה – מאמר-אנטי – הוא תמוה, בלשון המעטה. הוא משונה עוד יותר כשבוחנים את שני המאמרים יחדיו: מצד אחד, אומרים לנו אנשי "הארץ", מרצ לא שמאלית מספיק, משום שהיא תמכה במבצע "עופרת יצוקה" כשהחל; מצד שני, אנחנו נקראים להצביע ללבני, שנמצאת לימינה של מרצ ושלא רק תמכה במבצע – היא גם מתפארת בכך שהיא אחראית לו.

איך משלבים את שני אלה יחדיו? איך עושים זאת, במיוחד כשזוכרים שאין עוד בישראל בחירות ישירות, ושאי אפשר להצביע ללבני – אפשר רק להצביע לקדימה? כשזוכרים שמס' 2 התככן מאד של קדימה הוא שאול "חסר חוליות" מופז, שמסוגל לערוק מקדימה לליכוד באותה מהירות שבה ערק מהליכוד לקדימה? שיש בה אנשי ימין מובהקים כמו המתנחל עתניאל שנלר, שני החסונים, רונית תירוש, זאב בוים, ושאר "הבררה" – כביטויה המדויק של גילה גמליאל – של פליטי הליכוד? שמדובר במפלגה שהצביעה בעד פסילתן של המפלגות הערביות?

למערכת "הארץ" פתרונים. כרמי, שחזתה במדויק את הפליק-פלאק הזה, גם ציינה ש"הארץ" יעז אולי לתקוף את מרצ, אבל לכדי המלצה להצבעה לחד"ש לא יגיע: הקוראים של דה מארקר עשויים להתקף בהלה. ועל זה כבר נאמר, אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים, אלא מן הצבועים, העושים מעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

16 תגובות על ”העיתון לאנשים לא רציניים (קצר)“

  1. אור ברקת הגיב:

    אני מניח שזה נובע מהגישה התמוהה של "רק לא ביבי" (אלוהים יודע למה). מעבר לדורון רוזנבלום אני באמת לא מוצא עניין בעיתון הזה.

  2. דודו הגיב:

    לאור –
    נסה לקרוא את עקיבא אלדר, צפריר רינת, תום שגב. גם אחרים לפעמים.
    (על שטרסלר, ארלוזורוב ומרקוס הייתי מממליץ לוותר.)

    • יואב (לונדון) הגיב:

      אלדר לרוב צפוי עד שעמום ונוטה לרדידות באופן מפחיד. רוזנבלום היה מצחיק פעם, אבל כמה פעמים אפשר לקרוא בדיוק את אותו טקסט? ארלוזרוב, גם אם לא מסכימים עם כל מה שהיא כותבת, לפחות כותבת דברים קצת מקוריים, ומנסה לחשוב לבד. אבל, כמובן שהכותב הכי טוב בעתונות העברית (והיום בעברית בכלל) הוא דווקא קשוע, שמקרה גם הוא כותב בהארץ.

      ומה שחשוב, כאן זה המקום לצחוק על אלה שדיברו על 4 מנדטים בטוחים למימד והמקום השישי המתנדנד של חד"ש?

      • ג'ו הגיב:

        כמו גם שבעת המדטים של מרצ וה20 של העבודה. כן.

        • יואב (לונדון) הגיב:

          מי דיבר על שבעת המנדטים למר"מ וה-20 של העבודה?!

          בכל מקרה, אני זוכר איזה מגיב שדיבר כאן על "יום כיפור של הסקרים" כשנגלה כולנו כמה הסוקרים לא מבינים מהחיים שלהם ולא סוקרים את החברים שלו שמצביעים למימ"ד… טוב, אני חושב שזה מצחיק.

  3. אייל בן דוד הגיב:

    לוותר על שטרסלר וארלוזרוב. וזה עוד מחוקר באוניברסיטת שיקגו….

  4. ענר רבון הגיב:

    אני מקווה שכולכם נהניתם מהויכוח העקר על חד"ש מול מרצ. כך בדיוק מעלים את ליברמן. יישר כח!

    • ג'ו הגיב:

      אף אחד לא מנע מתומכי מרצ להתווכח עם מצביעי העבודה וקדימה, להציג את חבורת חדלי האישים ברשימות שלהם, ולהסביר שקול לקדימה הוא קול למופז ולהנגבי שישמחו לחבור לנתניהו גם תמורת תיק התחבורה.

      אבל מרצ היו עסוקים בקמפיין "רק לא ביבי" ו"ליברמן איכס" שלא מאד רלוונטי אליהם, וכך הם שכנעו את מצביעיהם לחסום את ביבי על ידי הצבעה למופז.

      הגיון סביר מצד חברת כנסת שאחרי הבחירות אומרת "חבל שלא התנגדנו למלחמה בצורה ברורה". באמת חבל, אז הייתה לכך השפעה, אנשים מוכוונים על ידי הפוליטיקאים, פוליטיקאי שבוחר לגמגם בשיטתיות, במיוחד כזה שעושה זאת במצוות הקמפיינרים שלו, ראוי להפסד.

      אל תאשימו את חד"ש בקריסת מרצ, חד"ש סחבה למרצ 20 אלף קולות מקסימום.

      • א.ה. הגיב:

        בניגוד לדבריך, מר"צ הקדישה את מלוא מרצה בתקופה האחרונה למתקפה ישירה על קדימה ולבני. ראה לדוגמא את דפי המסרים של מר"צ מהשבוע האחרון לפני הבחירות:

        http://www.myparty.org.il/aspx/article.aspx?id=228

        http://www.myparty.org.il/aspx/article.aspx?id=219

        http://blogs.newmeretz.org.il/tzaly/2009/02/07/ההונאה-הגדולה/

        http://blogs.newmeretz.org.il/zehava/2009/02/04/הצבעה-לציפי-לבני-סולידריות-נשית/

        לא ביבי. לא ליברמן. לא ברק. השטן, מסתבר, היא לבני.

        וזה השיג בדיוק את האפקט ההפוך (וטוב שכך). היחס הזה לקהל המצביעים, כאילו הם אווילים שפשוט נוהרים אחר קדימה כעדר זומבים חסרי דעת, הוא בדיוק הסיבה בגללה אנשים כמוני לא הצביעו למר"צ.

        קדימה סיימה את מערכת הבחירות הזאת כמפלגה הגדולה בכנסת. כל התחזיות על התפוגגותה התבררו כשגויות. יש לכך סיבות עמוקות ומהותיות, ובראשן (לדעתי) ההבנה של לא מעט אנשים גם בשמאל שהדרך לשינוי היא בממשלה ובמפלגה גדולה שיש לה סיכוי להנהיג, ולא במפלגה קטנה כמר"צ שיושבת באופוזיציה, כך נראה, כדרך חיים.

        כדאי שאנשי מר"צ יתייחסו למציאות הזאת, ויחדלו ליבב על לבני שגנבה להם את הקולות. אנשים בחרו למי להצביע, ולא רומו או נגנבו. מר"צ צריכה לחשוב למה זה לא היה בשבילה.

        • דודי הגיב:

          קדימה היא אסופה של חדלי אישים מושחתים שלא נבראה כמוה.

          מאז היווסדה, לא כל-כך מזמן, הורשעו בפלילים כבר שניים מהמייסדים (עמרי שרון וחיים רמון), אחד עומד לדין על עבירות שלא היו כמותן בחומרתן אצל אנשי ציבור (הירשזון), שניים מצויים בהליך פלילי (אולמרט, הנגבי).

          השרים של קדימה תפקדו ברמות גרועות גם בסטנדרטים ישראליים. כך לבני במשרד החוץ, גדעון עזרא באיכות הסביבה ומופז בביטחון.

          למרבה הצער אכן לא מעט מצביעים נהו אחר קדימה כעדר זומבים חסר דעת. במיוחד יש לתמוה על נשים שהצביעו לקדימה רק מפני שבראשה עומדת אישה – אף שלבני לא עשתה כלום לקידום מעמד האישה.

          • דודי הגיב:

            תיקון טעות: מופז בתחבורה כמובן. (הוא עצמו גם לקה בטעות הזו והקדיש את עיקר זמנו במשרד לברבר על נושאי ביטחון).

  5. איתמר כהן הגיב:

    סתם, לתשומת ליבו של הכותב – עם או בלי קשר אליך, כרגע עמנואל רוזן סיים את "תיק תקשורת" בטור אישי בדיוק על מה שכתבת (ריבוי הדעות המנוגדות בטורים ב"הארץ").