פעמון פרה

 


Get your own at Profile Pitstop.com

אנא ליחצו על "נגן".
 
השיר שאתם שומעים הוא אחד השירים האהובים עלי ביותר: חושב רחוק כרגע של תיסלם (את מילותיו אפשר למצוא כאן – לא, אל תלחצו! זה יפריע לשיר). השיר יצא באלבום הראשון שלהם, "רדיו חזק" (1981), הוא סוגר את הצד הראשון של התקליט (נסו להיזכר במציאות של צדדים) ולדעתי הוא פשוט יופי יופי של שיר. אני אוהב לשמוע אותו כפס-קול למקלחת, או לחילופין, למלאכת עטיית הלבוש שאחריה.
 
בערך עכשיו, אני מקווה, אתם שומעים גם מה אני הכי אוהב בשיר (כלמר, אם אני חייב לשים את האצבע על מה ששובה בו את ליבי): הנקישות הקצובות הללו, בעלות הצלילי הגבוה ברקע, שמרביצות פעימות של מרץ ועזוז לתוך הראש.
 
תמיד אמרתי לעצמי: "הו, כמה טוב שהם שמו שם את אותן נקישות", למרות שלא ידעתי איזה כלי זה יכול להיות שנוקש כך. סוג של כלי הקשה, חשבתי לעצמי.
 
לאחרונה חקרתי את התאבדותה הקולקטיבית של כת "מקדש העם", לצורך כתיבתו של מאמר, ונתקלתי בסרטון ביו-טיוב שמראה תמונות רבות מאותה זוועה, כאשר ברקע מנסרים שירי רוק משובחים. באחד מהם ממש התאהבתי, וניסיתי לגלות מי הוא ומה הוא.
 
הגוגל נטה לי מחסדו והצלחתי, על ידי חיפוש שורה מהפזמון, להגיע אל השיר. המדובר ב- Don't Fear the Reaper של להקת ה- Blue Öyster Cult. השיר, יודעת לספר הויקיפדיה, יצא ב- 1976 והיה להיט גדול. מגזין Mojo דירג את השיר הזה כאחד ממאה הסינגלים הטובים אי פעם, והרולינג סטון שם אותו במקום ה- 397 ברשימת חמש מאות השירים הטובים בכל הזמנים.
 
הנה הוא לפניכם (כעת מותר להפסיק את השיר של תיסלם):

 
כפי שאתם ודאי מנחשים, מה שאני כמובן אוהב בו במיוחד הוא אותו כלי הקשה שמימי שניתן לשמוע נותן בראש. שוב התענגתי על המקצב המטמטם של הנקישות הקסומות הללו, על פעימות דקות הצליל, המונוטוניות, שקודחות חור בראש המאזין ומאפשרות ללחץ שהצטבר בתוכו לצאת ולהשתחרר. ושוב תהיתי בליבי מה הוא אותו כלי גאוני, ולמה לא השתמשו בו בכל השירים אי פעם?
 
והנה, שוב, ללא כל סיבה טובה, ירד עלי חסד מתוך הרשת, ומצאתי במקרה, בצד סרטון הקליפ ביו-טיוב, מערכון ישן מ- Saturday Night Live הפותר את התעלומה: הרפליקה כולה נסובה על אותו כלי הקשה רב מעללים (אך עני במנעד-צלילים), והפעם אף מתגלה שמו: הכלי הוא פעמון פרה (Cowbell).
 
הנה המערכון (בכיכובו של כריסטופר ווקן האדיר):
 

דעו זאת, אם כן, שכן אותן נקישות פעמון-פרה, הןה הן הנקישות על שערי גן העדן.
 
לבד מזה, אני סבור שיש לעצור את רצח העם בדרפור.

4 תגובות “פעמון פרה”

  1. לא הצלחתי לשמוע את תיסלם, אבל צפיתי במערכון, שאמנם לא היה מצחיק אבל משום מה המשכתי איתו עד הסוף.
    וגם נזכרתי בוולקם טו דה ג'נגל שמכיל רגע מונומטלי של קאו בל. הם תמיד גונבים את ההצגה.

  2. ברור שמשמשים בקאובל מלא בשירים. מאיפה הוצאת את זה שהוא לא מוערך דיו ולא מופיע בשירים? חפש בעיקר שירים מהאייטיז, גלאם או הארד רוק, או פופ רוק קל, ממיקל ג'קסון עד גאנזאנרוזס דרך AC\DC…. זה כלי נחמד, אבל אני מעדיף בתור כלי הקשה שמוסיף לתופים הסטנדרטים קונגוס=]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>