שבוע אינטרטקסטואליות ב"ישראלי"

כנראה שאותו עורך מאתמול חשב על זה בלילה, והגיע למסקנה שאם בכל זאת הוא רוצה להפנות את הקוראים אל טקסטים שאינם העיתון, כדאי שידבוק לא בכוכביות אלא דווקא בזיכרון שקיים אצל כולם בוודאות.

התמונה, אגב, באדיבות הסלולרי שלי, שלראשונה הוכיח יכולות דורשלישיות ראויות

תרגום לכבדי ראייה:

פרץ לא בא לאבו-מאזן, פרץ גם לא יכול לטלפן

השינוי הזה, בין "משיח גם לא מטלפן" לבין "פרץ גם לא יכול לטלפן" הוא נחמד, משום שהוא משתמש באינטרטקסטואליות, ובהנחת היסוד של זיכרון משותף, כדי להגחיך עוד יותר את פרץ. לאמור, לא רק שהוא מממש את בחירתו ולא מטלפן, אלא אפילו אם היה רוצה לטלפן, הוא אינו יכול לעשות זאת.

כה לחי, עורך יקר.

8 תגובות “שבוע אינטרטקסטואליות ב"ישראלי"”

  1. זה גם הרבה יותר מוצלח (וממילא, פשוט) מ"מחכים לגודו". שים לב שהפעם השכיל העורך להימנע מהפנייה בהערת שוליים.
    נ.ב. וידעו קוראי בלוג זה שהאיתמר נובר באינטרטקסטואליות בעיתונות במקוםלהשתתף בהפגנה ולצעוק דברים שהוא מוכן, מקסימום, להתפלפל עליהם אחר כךבפוסטים אינטלקטואליים

  2. סליחה, זה אני עשיתי פה הונאת הציבור. אני כתבתי ולא האיתמר.
    אבל כן, אני מסכימה שזה טוב יותר מז’אנר הערות השוליים.

  3. אין כמו הפגנה תחת הסיסמא "תנו לנו ללמוד" שמסתיימת לצלילי "We don’t need no education".
    תגידו, אף אחד לא הסביר להם כמה מגוכחים הם יצאו מזה? שלא להזכיר את הצורך למצוא שירי הפגנות פחות לעוסים.

  4. מהשהפריע לי להוריד את רמת הציניות לרמה הנדרשת לשם השתתפות הפגנתית פעילההיו קריאות כגון: "קבלו את האחד והיחיד… בועז טופרובסקי".

    פולחני אישיות הם דברים מאוסים גם במקומות בהם הם יותר לגיטימיים.

  5. אני מת על המילה הזו – אינטרטקסטואליות, בשנות השמונים היא היתה להיט אמיתי, בשנות התשעים היא ביססה כמה מחקרים פוסטמודרניסטיים.

  6. אכן.
    יותר משאני אוהב אינטרטקסטואליות, אני אוהב להגיד את המילה. כמו גםפאסטיש. ופתאום נזכרתי בסמינר על לאקאן שבו המרצה אמר "התענגות" וכל כךהתענג על המילה שלא יכולתי שלא להעריץ את הזהות בין הטוען לטענה.
    הללויה (מילה פחות חביבה, אבל ניחא).

  7. במקרה שלי, זו היתה מרצה לבלשנות מאחת המכללות, שלדעתי אביינה [גמרה,נווו] מהשם של לאקאן, אח"כ היא המשיכה בסדרת אביונות עם כל מושג שהיא שלפהמהסימינרים שלו להרצאה שלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>