משפיעים

אירוע  100 האנשים המשפיעים במשק הישראלי של מגזין TheMarker, מתחם "התחנה", ראשון, 19:30

אם נכונה התאוריה שזה רק עניין של זמן בטרם הצמיחה הכלכלית המורגשת במאיונים העליונים תטפטף מטה ותגיע עד לעשירונים התחתונים, ומן הסתם כל אחד מ-100 המשפיעים במשק הישראלי יישבע בפניכם כי כך אכן פועלים כוחות השוק הקפיטליסטי, הרי שהאורחים שהתכנסו ביום ראשון השבוע במתחם "התחנה" שליד נווה צדק יצרו יחדיו לא טפטוף של עושר, לא גשם זלעפות של צמיחה כלכלית, אלא שיטפון עצום ורב של הון וממון ורחיצות ידיים הדדיות אשר הציף את המקום ואיים להטביע את כל מי שנכח בו.

כיצד ניתן להימנע מטביעה מול נחשול אימתני שכזה? ובכן, כל מי שביקר בחופי הים של תל-אביב, כמו זה שנמצא כמה עשרות מטרים ממתחם "התחנה”, יודע כי צואה צפה על פני המים. ואמנם, מבט בוחן ברבים מהאנשים שנכחו באירוע (שהיה, אגב, מרשים ומהנה עד למאוד) עורר את הרושם שמדובר בחארות של בני אדם. במאה ה-16 האמינו כי מכשפות צפות על פני המים, כך שאפשרות נוספת להימנע מטביעה היא לסגוד באופן תדיר לכוחות השחור. ואמנם, רבים אחרים מהמתמנגלים להנאתם נראו כעובדי שטן קבועים.

מי שאינו חתיכת צואה אנושית, ולא עובד את אלילי הרשע והכבוד הריק מתוכן, נאלץ לחתור ללא הרף רק כדי להישאר עם הראש מעל המים. לנוחותו פוזרו ברחבי המתחם המרהיב ביופיו איים של יובש יחסי: ארבעה ברים שחילקו אלכוהול איכותי למדי, תריסר עמדות הקייטרינג שהציעו דגים ובשרים וסלטים לא רעים בכלל, ושלל עמדות בהם יכולת להגריל ללא דמי השתתפות חופשה לחו"ל, מכונית מרצדס חדשה, או סתם לקבל מתנות מסוגים שונים. תלונה אחת בלבד – מי שהצליח להיחלץ מאזור השיטפון קיבל ביציאה לא מגבת אלא דווקא מטלית לחה.

קטע זה אמור היה להתפרסם במדור "הולך בתל" של עיתון "העיר" של תל אביב, אך צונזר

9 תגובות “משפיעים”

  1. בגלל שזה על דהמרקר. למרות שרוב החארות ועובדי השטן שהסתובבו שם היו בכלל האנשים העשירים מדי שהוזמנו לאירוע ולא נציגי העיתון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>