הבה × ×‘×—×Ÿ חשיפה של ×ª×›× ×™× ××™×¨×•×˜×™×™× ×œ×™×œ×“×™× ×¨×›×™× ×‘×—×‘×¨×” ש××™× ×” מתחסדת, חברה ×ž×ª×™×¨× ×™×ª. ×›×ן כמובן יש ×“×¨×›×™× × ×•×¡×¤×•×ª ×©×‘×”× ×™×œ×“×™× ×™×›×•×œ×™× ×œ×”×—×©×£ ×œ×ª×›× ×™× ×›×לו ×ž×¢×¦× ×”×”×’×“×¨×” של החברה כחופשית מ×ד בדעותיה ביחס ×ליה×. × ×™×§×— ×ת ×”×“×•×’×ž× ×”×§×™×¦×•× ×™×ª ביותר של ×”×•×¨×™× ×”×ž×¨××™× ×œ×™×œ×“×™×”× ×”×¨×›×™× ×ª×•×›×Ÿ ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™. מצד ×חד ×–×” מגוחך בדיוק כמו להציג ×ª×•×›× ×™×ª עסקית-כלכלית לילד ב×ותו הגיל (×× ×›×™ במחשבה ×©× ×™×™×”, ×ולי ×“×•×•×§× ×–×” יכול להיות מ×ד מועיל בטווח ×”×רוך בדיוק כמו ×”×§× ×™×™×ª ×›×œ×™× ×•×›×™×©×•×¨×™× ×ž×›×œ סוג ×©×”×•× ×›×‘×¨ מגיל צעיר) ×ך לצורך ×”×¢× ×™×™×Ÿ × ×‘×—×Ÿ ×ת המקרה. ×œ×©× ×ž×” ×”×”×•×¨×™× ×¢×•×©×™× ×–×ת? ×ולי כדי להר×ות ×œ×™×œ×“×™× ×©×ין פסול במין. ×ו ×ולי ×”× ×¦×•×¤×™× ×‘×–×” בסלון ×œ×”× ××ª× ×©×œ×”× ×•×”×™×œ×“×™× × ×ž×¦××™× ×©× ×’× ×›×Ÿ, במקרה.
×”×™×œ×“×™× ×œ×•×ž×“×™× ×ž×›×š ש×ין פסול במין (שכן ×”×”×•×¨×™× ×©×œ×”× × ×•×›×—×™× ×‘×ותו החדר ××™×ª× ×•×ž×•×“×¢×™× ×œ×›×š ×©×”× ×¦×•×¤×™× ×‘×–×”, ×•×”× ××™× × × ×•×–×¤×™× ×‘×”× ×•×ולי ×”× ××£ ×‘×›×•×•× ×” ×ž×¦×™×’×™× ×œ×”× ×–×ת), שז×ת ×œ× ×¤×¢×™×œ×•×ª שצריך להתבייש בה ×ו ×שר ×”×™× ×” ×—×˜× ×ו ××™× ×” מוסרית. ייתכן ×©×”×™×œ×“×™× ×™×—×§×• ×ת מה ×©×”× ×¨×•××™× ×“×¨×š משחק, כפי ×©×”× ×ž×—×§×™× ×”×ª× ×”×’×•×™×•×ª ×× ×•×©×™×•×ª ×חרות ×‘×ž×©×—×§×™× ×›×ž×• ×¨×•×¤× ×•×—×•×œ×”, ×©×•×˜×¨×™× ×•×’× ×‘×™×, ו××œ×•×”×™× ×™×•×“×¢ מה. כך ×ו כך, ×ž×©×—×§×™× ×›×ž×• ×¨×•×¤× ×•×—×•×œ×” ×ž×©×ž×©×™× ×œ×©× ×—×§×™×¨×” ×ž×™× ×™×ª של גוף הילד ושל הזולת. ×¢×™×™× ×ª×™ במספר ××ª×¨×™× ×ודות משחקי “×¨×•×¤× ×•×—×•×œ×””. ×›×•×œ× ×¦×™×™× ×• ש×ין ×œ×”×¢× ×™×© ×ו לכעוס ×›×שר ×ª×•×¤×¡×™× ×™×œ×“ ב×מצע משחק החוקר ×ž×™× ×™×•×ª, ×בל ×›×•×œ× ×¦×™×™× ×• שיש לומר ×‘×¢×“×™× ×•×ª לילד שמה שפרטי ×”×•× ×¤×¨×˜×™, ×•×œ× ×¡×•×ª למשוך ×ת תשומת ×œ×™×‘× ×ž×”×ž×©×—×§ לפעילות ×חרת, ולהסביר ש×ין להר×ות ×ת ערומך ל×× ×©×™× ×חרי×. ו×× ×™ שו×ל ×ת עצמי, מדוע? ××™×–×” ×¤×•× ×§×¦×™×” יש לבושה בחברה ×”×× ×•×©×™×ª? ברור שיש ×›×ן פשוט חזרה על מוסכמות חברתיות ×œ×œ× ×©×•× ×ž×—×©×‘×”. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ שה××ª×¨×™× ×©×‘×“×§×ª×™ ×¦×™×™× ×• ×ת התקופה בה קיימת ×ותה ×”×ª×¢× ×™×™× ×•×ª ××™× ×˜× ×¡×™×‘×™×ª בגוף ×”×™× ×‘×™×Ÿ הגיל××™× 2-5, ×ו 2-7. וכש×× ×™ חושב על ×–×” ×× ×™ × ×–×›×¨ כיצד בתקופת הגן ×‘× ×™× ×•×‘× ×•×ª × ×˜×• יותר להתערבב ×חד ×¢× ×”×©× ×™ ×•×œ×§×™×™× ××™× ×˜×¨×קציות, בעוד שבתקופת בית-ספר הייתה התפלגות ברורה בין ×‘× ×™× ×•×‘× ×•×ª, וכל יצירת קשר ×¢× ×”×ž×™×Ÿ ×”×©× ×™ הייתה בגדר ט×בו חברתי, עד לתקופה של ההתבגרות ×”×ž×™× ×™×ª, בה החלו × ×™×¡×™×•× ×•×ª ×–×”×™×¨×™× ×œ×§×©×¨×™× ×—×‘×¨×ª×™×™× ×’× ×¢× ×”×ž×™×Ÿ ×”× ×’×“×™. סביבות הגיל 5-7 ×”× ×”×©× ×™× ×‘×”× ×ž×ª×—×™×œ×” מה שפרויד ×›×™× ×” כתקופת החביון, המת××¤×™×™× ×ª ב×דישות ×ž×™× ×™×ª. ו×× ×™ תוהה ××™×–×” משקל יש לתרבות ליצירת ×ותה תקופה של הכחשה ×ž×™× ×™×ª. ×× ×”×”×•×¨×™× ×•×”×—×‘×¨×” ×œ× ×”×™×• ×ž×’×“×™×¨×™× ×ת ×”×¢×™×¨×•× ×›×¤×¡×•×œ, ×× ×œ× ×”×™×™×ª×” קיימת ×ותה בושה, ×”×× ×ותה תקופת חביון ×œ× ×”×™×™×ª×” מתקיימת ×•×™×œ×“×™× ×”×™×• ×ž×ž×©×™×›×™× ×œ×”×™×•×ª ×ž×™× ×™×™× ×ž×”×•×¤×¢×ª ×”×“×—×¤×™× ×”×¨××©×•× ×™×™× ×•×¢×“ ×œ×—×™×™×”× ×›×ž×‘×•×’×¨×™×? כמו כן, תקופת החביון מת××¤×™×™× ×ª על ידי ×¤×¡×™×›×•×œ×•×’×™× ×›×ª×§×•×¤×” בה קיימת התפתחות של ×›×™×©×•×¨×™× ×•×©×œ לימוד. עד כמה הקשר בין התרבות המערבית, על התפתחותה ×”×˜×›× ×•×œ×•×’×™×ª ל×ורך ×”×©× ×™×, ובין בושה מעירו×, ×—×–×§? ×× ×• ×ž×§×©×¨×™× ×¦× ×™×¢×•×ª וחסידות ×¢× ×ª×¨×‘×•×ª, ×ך לכ×ורה ×ין קשר הכרחי בין התפתחות מחשבתית ×•×˜×›× ×•×œ×•×’×™×ª לבין בושה (למעשה, ×× ×™ חושב ×©×™×©× ×• ×“×•×•×§× ×§×©×¨ הפוך, ו×× ×™ מקווה לעיין ×‘× ×•×©× ×‘×¢×ª×™×“). כל ×ž×™× ×™ ×©×‘×˜×™× ×‘×פריקה, ×וקי×× ×™×™×”, ×מריקה ו×יפה ל×, התהלכו בעירו×, ×ך ×œ× ×”×ª×¤×ª×—×• ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×ª כמעט כלל. ×”×× ×™×© קשר הכרחי בין ×©× ×™ הדברי×? (וה×× ×™×© קשר, ×× ×›×š, בין התפתחות ×˜×›× ×•×œ×•×’×™×ª לבין המצ×ות ב××§×œ×™× ×§×¨ הדורש יצירת בגדי×? ×ו ×‘×ª× ××™× ×¡×‘×™×‘×ª×™×™× ××—×¨×™× ×”×“×•×¨×’×©×™× ×‘×™×’×•×“? כד××™ לבחון ×’× ×–×ת). מכ×ן הסוגייה העיקרית שעולה ×”×™× ×”×× ×ישור של חקירה ×ž×™× ×™×ª ×œ×™×œ×“×™× ×§×˜× ×™× ×¢×œ×•×œ להסיט ××•×ª× ×ž×”×ª×¨×›×–×•×ª בפיתוח ×›×œ×™× ×ישיי×, ×ž×™×•×ž× ×•×™×•×ª בסיסיות ולימוד ×›×™×©×•×¨×™× ×›×לה ו×חרי×. ×בל מצד ×©× ×™ יש ×œ× ×• ×¡×˜×•×“× ×˜×™×, ×וכלוסייה ×©×”×¤×•× ×§×¦×™×” החברתית העיקרית ×©×œ×”× ×”×™× ×œ×™×ž×•×“ והתפתחות, ×בל ב×ותו הזמן ×”× ×’× ×‘×ª×§×•×¤×” מ×ד ×ž×™× ×™×ª בחייה×. וזה בכל ×–×ת מסתדר. ×ין סיבה שזה ×œ× ×™×¡×ª×“×¨ ×’× ×¢× ×™×œ×“×™× ×§×˜× ×™× (למרות ×”×ופי ×”×©×•× ×” מ×ד של הלימוד).
×ך מה ×”×™× ×ž×§×•×¨×” של מסורת הבושה הזו, ו×יפה ומתי צמחה הגבלת הגיל? ××ž× ×•×ª ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×ª הייתה קיימת משחר ההיסטוריה; לצד ציורי המערות ×שר הציגו ×‘× ×™-××“× ×¦×“×™× ×—×™×•×ª, היו ×’× ×¦×™×•×¨×™× ×”×ª×™×רו ×‘× ×™-××“× ×‘×–×ž×Ÿ משגל. כדרות של תרבויות ×©×•× ×•×ª, ×‘×™× ×™×”× ×”×™×•×•× ×™×, תי×רו ×¡×¦×™× ×•×ª ×ירוטיות. קירות בתי-בושת בפומפ××™ ×’× ×”×¦×™×’×• ×ª×ž×•× ×•×ª שכ×לו. הבושה ×ž×¢×™×¨×•× ×•×ž×¤×¢×™×œ×•×ª ×ž×™× ×™×ª ××™× × ×” × ×—×œ×ª כל התרבויות בכל ×”×–×ž× ×™×. × ×¨××” לי שבמערב, ×”×’×•×¨× ×”×“×•×ž×™× × ×˜×™ ביותר ×©×”×‘×™× ×œ×“×™×›×•×™ ×ž×™× ×™ ×”×™×” הדת. ביהדות יש ×œ× ×• כבר ×ת ×”×¡×¦×™× ×” בתורה של ××“× ×•×—×•×•×” ×שר ×¤×•×ª×—×™× ×¤×ª×× ×ת ×¢×™× ×™×”× ×•×—×©×™× ×‘×¢×™×¨×•×ž× ×œ×חר ×כילת ×¢×¥ הדעת (מטוב ורע) וחוקי ×¦× ×™×¢×•×ª ×›×לה ו××—×¨×™× (×ו שזה ×‘× ×ž×וחר יותר?). ×”× ×¦×¨×•×ª, ×שר התפשטה עד סוף המ××” הרביעית לכלל ×ירופה, הבי××” ×יתה ×ת הדיכוי ×”×ž×™× ×™. ×ž×¢× ×™×™×Ÿ שטוקוג×ווה ×™×•×©×™×ž×•× ×”, שליט יפן מהמ××” ×”18, ×©× ×—×©×‘ ×‘×¢×™× ×™ ××™ ×לו כשליט המוצלח ביותר משושלתו, ×שר העביר רפורמות כלכליות וביטל ×ת ×”×יסור על ×¡×¤×¨×™× ×–×¨×™× ×•×‘×›×š ×’×¨× ×œ×–×¨× ×©×œ ספרות זרה ×œ×”×›× ×¡ ל×רצו, להתרג×, וליצור ×’× ×ת הר×× ×’×§×• ×ו לימודי המערב, ×”×•× ×’× ×–×” שתחת ×©×œ×˜×•× ×• ×™×¦× ×—×•×§ ×שר ×”×—×¨×™× ×¡×¤×¨×™× ×ירוטיי×, החוק הר×שון ביפן ×©×‘× ×œ×“×›× ××ž× ×•×ª ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×ª (×ו ש×ולי הדיכוי ×”×ž×™× ×™ ×’× ×”×•× ×™×‘×•× ×ž×”×ž×¢×¨×‘?). ×”×× ×“×™×›×•×™ ×ž×™× ×™ ×”×™×” סוג של × ×™×¡×™×•×Ÿ לשליטה, של יצירת מרות? ×ין ספק שיש ×›×ן ביטוי של ×›×—, ×ך ×”×× ×”×יסור ×ª×¨× ×œ×›×•×—×• של השליט ×שר ×”×•×¦×™× ×ž×™×“×• ×ת החוק? ×ו ש×ולי ×§×™×™× ×¢× ×™×™×Ÿ עמוק יותר ×שר בגללו ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×” ומין × ×ª×¤×¡×™× ×›×œ× ×ž×•×¡×¨×™×™×, ו××£ פחות ×”×•×œ×ž×™× ×™×œ×“×™×?
ת×וריה ×חת שלי ×”×™× ×©×ž×§×•×¨×” העמוק ביותר של מסורת הבושה ×‘×¢×™×¨×•× ×”×•× ×›× ×’×–×¨×ª של סלידה מגילוי עריות, ×שר מקורה של זו ×”×•× ×‘×™×•×œ×•×’×™ ×•×œ× ×ª×¨×‘×•×ª×™5. סלידה מגירוי עריות הופיעה בתרבויות ×©×•× ×•×ª בעול×, ×•×‘×¢×•×œ× ×”×—×™ ×’× ×›×Ÿ. ×’× ×× ×”×יסור לגילוי עריות עובר במסורת ודרך לימוד (×—×•×§×™× ×©××•×¡×¨×™× ×’×™×œ×•×™ עריות, למשל), ×”×•× ×¦×•×ž×— ב×ופן טבעי ×•×œ× ×ª×œ×•×™ תרבותי ×‘×‘× ×™-××“× ×”×’×“×œ×™× ×œ×¦×“ ×‘× ×™ המין ×”×©× ×™. ×”×× ×™×›×•×œ להיות שהורי×, ×”×¡×•×œ×“×™× ×‘×¢×¦×ž× ×ž×’×™×œ×•×™ עריות כתוצ××” ×ž×”×ª× ××™× ×‘×”× ×—×™×• בילדות×, יפחדו ×©×ž× ×™×œ×“×™×”× ×™×‘×™×¢×• ×יזו ×ž×™× ×™×•×ª ×חד כלפי ×”×©× ×™, ולכן לימדו ××•×ª× ×©×™×© להתלבש ×•×œ× ×œ×—×©×•×£ ××™×‘×¨×™× ×ž×•×¦× ×¢×™×? ×ו ×©×”× × ×–×¤×• ×‘×”× ×›×שר ר×ו ××•×ª× ×—×•×§×¨×™× ×–×” ×ת גופו של ×–×”? והילדי×, ×©×œ× ×œ×™×ž×“×• ××•×ª× ×©×–×” “מקרה פרטי” ומדוע ×סור ×œ×”× ×œ×—×©×•×£ ×—×œ×§×™× ×›×לו ו×חרי×, ×’×“×œ×™× ×œ×“×¢×ª ×©×”× ×•×¨×ž×” ×”×™× ×œ×”×™×•×ª ×œ× ×¢×¨×•×, שיש בושה ×‘×¢×™×¨×•× ×•×©×™×© להסתירו. מצד×, ×”× ×™×ž×©×™×›×• להעביר ×ת רעיון הפסילות ×©×‘×¢×™×¨×•× ×›×שר יגדלו ויהיו ×œ×”× ×™×œ×“×™× ×ž×©×œ×”×, וכך הל××”. ×ין ×–×” הכרחי ×©×”×”×•×¨×™× ×™×¤×ª×¨×• ×ת בעית ×¡×›× ×ª הגילוי עריות של ×™×œ×“×™×”× ×¢×œ ידי ביגוד, וזה יכול להסביר מדוע היחס ×œ×¢×™×¨×•× ×‘×ª×¨×‘×•×™×•×ª ×©×•× ×•×ª ×•×‘×–×ž× ×™× ×©×•× ×™× ×”×™×” ×©×•× ×”.
ההסבר ×”×–×” ××™× × ×• ×ž×©×›× ×¢ ×ותי לחלוטין, ×•×›× ×¨××” צריך להקדיש לזה עוד מחשבה. ×בל בכל ×–×ת, ×–×” × ×¨××” לי ×”×›×™ קרוב להסבר התופעה, כיוון והסלידה מגילוי עריות מושרשת בביולוגיה ×©×œ× ×• (×ו לפחות מושרש התהליך ×שר ×ž×‘×™× ×œ×¡×œ×™×“×”), בעוד שסלידה ×ž×¢×™×¨×•× ×¢×¦×ž×• ××™× × ×” (ר×ו תרבויות ×שר מסתובבות בחופשיות בעירו×).
מה ×‘× ×•×’×¢ להגבלת גיל? במקומות ×•×‘×–×ž× ×™× ×©×•× ×™× ×‘×”×™×¡×˜×•×¨×™×” × ×›×ª×‘×• ובוטלו ×—×•×§×™× ×”× ×•×’×¢×™× ×œ××ž× ×•×ª ×ירוטית ×ו ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×ª, ×שר × ×¢×” מלהיות פופול×רית ללהיות ×סורה ב×ופן מחמיר. ×ך × ×¨××” ×©×’× ×›×שר ××ž× ×•×ª כזו הייתה מותרת, היו × ×—×§×§×™× ×—×•×§×™× ×”×ž×’×‘×™×œ×™× ×ת הדור הצעיר מלהחשף ×ליו. ×œ× ×ž×¦×תי מתי ו×יפה × ×—×§×§ החוק הר×שון מסוג ×–×” (×שמח ×× ×ž×™×©×”×• ×™×¤× ×” ×ותי למקור מידע), ×בל ×פשר לחשוב על מספר סיבות שבגללן × ×—×§×§×™× ×—×•×§×™× ×לו. ר×שית, הת×וריה שהצעתי פסקה ×חת ×§×•×“× ×™×›×•×œ×” לתת הסבר מספק. כדי ×œ×ž× ×•×¢ מ××—×™× ×•×חיות “לגלות עריות”, ×ž×©×ª×“×œ×™× ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×¨×¢×™×•× ×•×ª ×ž×™× ×™×™× ×œ×”×›× ×¡ לר×ש×. ×™×œ×“×™× ×§×˜× ×™× × ×ž×¦××™× ×ª×“×™×¨ בחברת ××—×™×”×, בעוד ×©×ž×‘×•×’×¨×™× × ×¤×¨×“×™× ×ž××—×™×”× ×•×™×•×¦×¨×™× ×§×©×¨×™× ×¢× ×¢×ž×™×ª×™× ×œ×¢×‘×•×“×”, ללימודי×, ל××¨×’×•× ×™× ×•×ž×•×¡×“×•×ª ×©×•× ×™×, כך ×©×”×¡×›× ×” ×©×¨×¢×™×•× ×•×ª ×ž×™× ×™×™× ×™×•×‘×™×œ×• לגילוי עריות ×צל ×™×œ×“×™× ×’×‘×•×”×” משמעותית (×ž× ×§×•×“×ª ×ž×‘×˜× ×©×œ מחוקקי×, ×× ×™ ×ž× ×™×—. זו ×’× ×œ× ×—×™×™×‘×ª להיות החלטה מודעת לעצמה לחלוטין). כמו כן, הדת ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×•×ª (תמיד?) ×סרה על מין ×˜×¨× ×”×—×ª×•× ×”, מה שיכול ×”×™×” ×œ×’×¨×•× ×œ×—×•×§×™× ×©×›×לה לצמוח. סיבה לחוק יכולה להיות ×˜×ž×•× ×” ×’× ×‘×יסור ×חר; ב×יסור לשתות משק×ות חריפי×. ×× ×”×™×• ×§×™×™×ž×™× ×‘××•×ª× ×–×ž× ×™× ×ž×™× ×™ מוסדות כגון בתי-בושת ×שר ×ž×¡×¤×§×™× ×’× ×ž×©×§×ות חריפי×, ×ו בתי-מרזח ×שר סיפקו שירותי מין, הרי שה×וכלוסיה ×œ× ×¨×¦×ª×” ×©×™×œ×“×™× ×™×›× ×¡×• ל××•×ª× ×ž×§×•×ž×•×ª, מה שהוביל, מ×וחר יותר, הגבלת גיל ×’× ×¢×œ ×ž×•×¦×¨×™× ×”×§×©×•×¨×™× ×‘×ž×™×Ÿ. ייתכן ×’× ×©×™×œ×“×™× ×ž×¢×•×¨×¨×™× ××™×–×” ××™× ×¡×˜×™×§×˜ ×ימהי ×‘× ×©×™×, מה שמעורר בהן סלידה ממין ×ית×, ×”× ×•×‘×¢×ª מהסלידה מגילוי עריות (ו×ולי ×× ×™ ×¡×ª× ×ž×ž×¦×™×). סלידה זו של × ×©×™× ×ž×§×™×•× ×™×—×¡×™ מין ×¢× ×™×œ×“×™× ×ו × ×¢×¨×™× ×¦×¢×™×¨×™× ×ž×”×Ÿ יכלה להוביל לחוק ×”×וסר ×¢×œ×™×”× ×œ×”×›× ×¡ לבתי-בושת.
* * *
בתחילת מרץ עברה בקרי××” ר××©×•× ×” הצעת חוק של ש”ס שתחייב ספקיות ××™× ×˜×¨× ×˜ ×œ×—×¡×•× “×תרי סקס, ×”×™×ž×•×¨×™× ×•×לימות” ×שר × ×ª×¤×©×•×ª, כך ×× ×™ מבין, ×›”×œ× ×ž×•×¡×¨×™×•×ª”. ×ין ספק שפלח ×”××™× ×˜×¨× ×˜ העיקרי עליו ×”× ×ž×›×•×•× ×™× ×”×•× ×©×œ ××ª×¨×™× ×‘×¢×œ×™ תוכן ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™, מהסיבה הפשוטה ×©×”×•× ×”×¤×œ×— ×”×›×™ × ×¨×—×‘ מבין השלשה. מטרת החוק המוצהרת ×”×™× ×œ×”×’×Ÿ על ×™×œ×“×™× ×• ×ž×¤× ×™ התועבה של ×”××™× ×˜×¨× ×˜ (×× ×›×™ למשה הלוי ×›×ן יש רעיון ×חר). מי שעוד ×œ× ×ž×ž×© מכיר, החוק דורש מספקיות ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×œ×—×¡×•× ×תרי “תועבה” שכ×לה ×וטומטית ×•×œ×œ× ×ª×©×œ×•× × ×•×¡×£, ××œ× ×× ×›×Ÿ הלקוח ייבקש ספציפית ×©×œ× ×œ×—×¡×•× ×ת ×”××™× ×˜×¨× ×˜ עבורו. החוק בעייתי ממספר סיבות; ר×שית, עד כמה ש×× ×™ מבין, עוד ×œ× ×§×™×™× ×”×ž× ×’× ×•×Ÿ שיוכל לבצע ×ת המשימה ×›× ×“×¨×© (תציצו רגע בזה). מעבר לכך, ×”×וכלוסיה ×שר “× ×’×“×”” פועלי×, ×™×œ×“×™× ×§×˜× ×™× ×•× ×•×¢×¨6, ×”×™× ×’× ×–×• ×שר פגיעה ×”×›×™ פחות. הדור הצעיר ×”×•× ×“×•×¨ ×”××™× ×˜×¨× ×˜. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ לכמה ×ž×›× ×”×™×” ××™× ×˜×¨× ×˜ מ××– ×©×”×•× ×–×•×›×¨ ×ת עצמו, ×בל ×× ×™ ×ž× ×™×— שרוב ×”×™×œ×“×™× ×›×™×•× (× × ×™×—, גיל××™ 12 ומטה, ×©× ×•×œ×“×• מ××– 96) שיש ×œ×”× ××™× ×˜× ×¨× ×˜, ×’× ×’×“×œ×• עליו מ××– ×©×”× ×–×•×›×¨×™× ×ת ×¢×¦×ž× ×¤×—×•×ª ×ו יותר, ו×פשר ×’× ×œ×”× ×™×— שהרבה מהר ×ž×—×•×‘×¨×™× ×œ××™× ×˜×¨× ×˜ מהיר7. ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×”×•× ×ž×§×•× ×˜×‘×¢×™ בשביל×; ×”× ×™×•×“×¢×™× ×›×™×¦×“ לבצע בו ×ª×ž×¨×•× ×™× ×•×¢×§×¤×•×ª, טוב הרבה יותר מה×וכלוסיה המבוגרת יותר. סביר ×œ×”× ×™×— ×©×’× ×ילו פותח ×ž× ×’× ×•×Ÿ ×¡×™× ×•×Ÿ מוצלח יותר, ×”× ×™×¦×œ×™×—×• לעקוף ×ותו. ×× ×œ× ×‘×ž×•×§×“×, ××– במ×וחר. החופש וה×מת תמיד מוצ××™× ×“×¨×š (בפ×ר×פרזה למשפט של הדמות של ×’’×£ ×’×•×œ×“×‘×œ×•× ×‘×¤×רק היורה). מעבר למגרעות ×לו, הרי שהחוק ×”×•× ×¤×’×™×¢×” בוטה בחופש המידע ובחופש לבחור, ×יש ×יש, מה ר×וי ×œ×¢×™× ×™×• ומה ל×. יש לחוק ×¤×•×˜× ×¦×™×ל ×’× ×œ×¤×’×•×¢ בחופש הביטוי ×•×”×¢×™×ª×•× ×•×ª (עד כמה שזכור לי, שר התקשורת ×”×•× ×©×§×•×‘×¢ ×ילו ××ª×¨×™× ×™×¦×•× ×–×¨×• ו×ילו ל×, ו×× ×–×” ×œ× ×”×•× ××– זו וועדה מטעמו). חופש הפרטיות × ×¤×’×¢ ×›×שר × ×œ×§×—×” ההחלטה שתהיה רשימה של ×לו ×©×¨×•×¦×™× ×œ×‘×˜×œ ×ת ×”×¡×™× ×•×Ÿ, ×‘×ž×§×•× ×©×ª×”×™×” רשימה של ×ž×–×ž×™× ×™ ×”×¡×™× ×•×Ÿ. ×’× ×”×”×‘×˜×—×” ששירות ×”×¡×™× ×•×Ÿ ×™×”×™×” ×—×™× × ×–×• שטות, ×›×™ ×× ×™×© ×ž× ×’× ×•×Ÿ שצריך ליצור, הרי שספקיות ×”××™× ×˜×¨× ×˜ יצטרכו לעבוד עליו ולתחזק ×ותו, מה שיוביל לעלייה בעלות חבילות הגלישה. ו×× ×™×•×¤× ×” כסף מהממשלה ×œ×¢× ×™×™×Ÿ (מה ×©×œ× ×ž×ד סביר שיקרה), הרי ש×לה כספי משלמי המיסי×.
החוק ×”×•× ×¨×¢; ×”×•× ×œ× ×™×¢×™×œ, ×”×•× ×—×•×“×¨× ×™, ×”×•× ×¤×•×’×¢ בחופש, וב×ופן כללי ×”×•× ×¨×•×“× ×™. ×בל כמו ש×פשר להבין מש×ר המ×מר שלי, ×’× ×ילו החוק ×”×™×” יעיל, ×’× ×ילו ×œ× ×”×™×” פוגע בפרטיות, ×’× ××– הייתי ×ž×ª× ×’×“ ×ליו. ×”×•× ×œ× ×©×•×ž×¨ ×•×œ× ×ž×™×˜×™×‘ ×¢× ×”×™×œ×“×™× ×©×œ ××£ ×חד. מגיע גיל בו ×™×œ×“×™× × ×¢×©×™× ×¡×§×¨× ×™× ×‘×›×œ מה ×©× ×•×’×¢ למין. ×× ×™×›×•×œ×ª החקירה ×©×œ×”× ×ª×—×¡× ×‘×ž×§×•× ×חד, ×”×¡×§×¨× ×•×ª ×©×œ×”× ×¤×©×•×˜ ×ª× ×•×ª×‘ דרך ××¤×™×§×™× ×חרי×. ××ª×¨×™× ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×™×, לדעתי, ×”× ×“×¨×š ×œ× ×ž×–×™×§×” כלל לחקירה שכזו, ולסיפוק ×“×—×¤×™× ×›×לו ו××—×¨×™× ×©×ž×ª×¤×ª×—×™× ×צל ילדי×, ילדות, × ×¢×¨×™× ×•× ×¢×¨×•×ª. עדיף ×©× ×ª×™×‘ ×”××™× ×˜×¨× ×˜ ×™×”×™×” חופשי ופתוח ×‘×¤× ×™×”×, ×‘×ž×§×•× ×©×™× ×¡×• לספק ×ת ×¡×§×¨× ×•×ª× ×•×“×—×¤×™×”× ×‘×ž×§×•×ž×•×ª ×חרי×, ×©×™×›×•×œ×™× ×œ×”×™×•×ª ×’×¨×•×¢×™× ×•×ž×¡×•×›× ×™× ×™×•×ª×¨.
מעבר לכך, ×× ×™ מעז לדבר ×›× ×’×“ החוק המקובל יותר המגביל כל גישה ×ל ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×” לגיל××™ 18 ומעלה. ××£ ×חד מן ×”×¡×ª× ×œ× ×ž×ª×ž× ×•×—×•×©×‘ ×©×™×œ×“×™× ×œ× ×™×›×•×œ×™×, ובקלות רבה ממש, ×œ×”× ×™×— ×ת ×™×“× ×¢×œ חומר ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™. ×בל ×× ×™ מדבר על הגישה הכללית שרו××” ×œ× ×›×•×Ÿ ×œ×ž× ×•×¢ ×ž×™×œ×“×™× ×›×œ תוכן שכזה, כולל סיקול ×•× ×–×™×¤×” על כל ילד ×©× ×ª×¤×¡ ×¢× ×—×•×ž×¨ ×œ× ×—×•×§×™ ×–×”. מה ×× ×”×’×‘×œ×ª הגיל הזו ×œ× ×”×™×™×ª×” מתקיימת? מה ×× ×”×—×‘×¨×” ×œ× ×”×™×™×ª×” × ×¨×ª×¢×ª ממין כמו מ×ש (פה ×× ×™ קצת מגזי×, ×בל בכל ×–×ת)?
× ×™×¡×™×ª×™ לדמיין ×ת החברה הישר×לית, ×חרי שהורידו ×ž×ž× ×” ×ת הגבלת הגיל הזו, ×•×‘× ×•×¡×£ הורידו ×ת החוק שמגביל כל הצגת חומר מהסוג ×”×–×” במרחב הציבורי. ×™×œ×“×™× ×ž×¡×ª×•×‘×‘×™× ×•×ž×’×™×¢×™× ×œ×‘×™×ª-ספר ×¢× ×—×•×‘×¨×•×ª ×¤×•×¨× ×•. ×›×שר ×”×¡×¦×™× ×” הזו עולה בר×שי, מייד יש לי הרגשה של רתיעה ושל גועל במובן מסויי×. ×בל ×–×” ×שמת ההרגלי×, ×–×” קורה רק ×ž×©×•× ×©×× ×™ רגיל לכך ×©×™×œ×“×™× ×œ× ××ž×•×¨×™× ×œ×”×¡×ª×•×‘×‘ ×¢× ×—×•×‘×¨×•×ª ×¤×•×¨× ×•, בטח ×©×œ× ×‘×›×™×ª×•×ª הלימוד שלה×. ×בל למה ל×, בעצ×? ×–×” יפריע ×œ×”× ×‘×œ×™×ž×•×“×™×? סביר ×œ×”× ×™×— שזה ×œ× ×™×¨×’×© ××•×ª× ×™×•×ª×¨ ממה ×©×”× ×ž×ª×¨×’×©×™× ×ž×”×—×–×™×•× ×•×ª בר×ש×. בין ×× × ×¨×¦×” ובין ×× ×œ×, תוך 5-10 ×©× ×™× ×”×ž×¦×‘ ×™×”×™×” ×›×–×” ×’× ×›×›×”, ×›×שר כל ילד יסתובב ×¢× ××™× ×˜×¨× ×˜ בפל×פון ויוכל לגלוש ל××™×–×” ×ž×¨×—×‘×™× ×©×”×•× ×¨×•×¦×”, ולחצות כל גבול ×©×”×•× ×¨×•××” ×œ× ×›×•×Ÿ. סביר ×œ×”× ×™×— ×©×ž×•×¨×™× ×•×”×•×¨×™× ×•×”× ×”×œ×” ×™× ×¡×• ×œ×”×œ×—× ×‘×ª×•×¤×¢×”, ×ך ×œ×œ× ×”×•×¢×™×œ. ×בל ×× ×™×פשרו לתופעה ×œ×”×ª×§×™×™× ×‘×ž×§×•× ×œ×“×›× ×ותה, ×ולי ×”×ª×œ×ž×™×“×™× ×™×”×™×• ×ž×¨×•×›×–×™× ×‘×©×™×¢×•×¨ ×‘×ž×§×•× ×‘×יך-×× ×™-עושה-×ת-×–×”-ו×ת-×–×”-בהפסקה-בלי-להתפס. ×œ×ª×›× ×Ÿ ×¤×©×¢×™× ×‘×•×•×“××™ מרגש יותר מרק בחורות, ×ו בחורי×. ×”×× ×”×ž×ª×™×¨× ×•×ª הזו יכולה להוביל ×œ×ž×™× ×™ הערות סקסיסטיות מפי הילדי×, כלפי מורות למשל? ×œ× × ×¨××” לי. ר×שית, ×”× ×œ× ×¦×¨×™×›×™× ×ž×ª×™×¨× ×•×ª שכזו בשביל להיות זבי חט×. ובכלל, ברגע ×©×”×¤×›× ×• ×ת כל ××•×ª× ×”×“×‘×¨×™× ×”×’×¡×™× ×œ×œ× ×’×¡×™× (שהרי ברגע ×©×”× ×ž×•×ª×¨×™×, מקובלי×, ×”× ×ž××‘×“×™× ×ת גסות×), הרי ×©×”× ×ž×¤×¡×™×§×™× ×œ×”×™×•×ª ×¤×•×’×¢×™× ×•×ž××‘×“×™× ×’× ×ת העוקץ והכח שלה×.
הדבר ×”×‘× ×©×”×ª×—×œ×ª×™ לדמיין ×–×” כיצד המרחב הציבורי ×ž×ª×ž×œ× ×‘×ותה “תועבה”, כיצד מכל כיוון ש×× ×™ מביט ×ליו ×¦×¦×™× ×ל עבר ×¢×™× ×™×™ ×–×¨×’×™× ×ž×ª×¢×•×¤×¤×™× ×•×¤×™× ×™× ×ž×¨×§×“×™×. ×–×” ×’× ×”×™×” מרתיע, לרגע ×חד. ×בל סך הכל, ×’× ×”×—×™×–×™×•×Ÿ ×”×–×” ×œ× × ×¨××” לי × ×•×¨× ×‘×›×œ×œ. ×’× ××™× × ×™ בטוח ש×× ×‘×¨×’×¢ שי×פשרו להציג ×¢×™×¨×•× ×‘×ž×¨×—×‘ הציבורי ××– בהכרח המרחב ×™×ª×ž×œ× ×‘×•. סך הכל, ×”×™×•× ×œ×¤×¨×¡×•×ž×•×ª יש × ×™×¡×™×•× ×•×ª למתוח ×ת גבול המותר, להיות פרובוקטיביי×; ברגע שיהיה חופש מוחלט, שוב, × ×בד העוקץ ×•×”×¢× ×™×™×Ÿ. ×“×•×’×ž× ×™× ×¢×¨×•×ž×™× ×œ×—×œ×•×˜×™×Ÿ ×œ× ×™×›×•×œ×™× ×œ×¤×¨×¡× ×‘×’×“×™×. ×ולי רק ×”× ×¢×œ×”. וכובעי×. וצעיפי×. (והרבה ×“×‘×¨×™× ×חרי×, בעצ×. ×‘× ×§×™×, פל××¤×•× ×™×, ×ž×›×•× ×™×•×ª. . .) חברה ש××™× × ×” מתביישת בגוף ×”×× ×•×©×™, על כלל ×יבריו, × ×¨×ית לי כמו חברה טובה יותר לחיות בה. ×ולי ×ž×ª×™×¨× ×•×ª שכזו הייתה יכולה ×œ×¡×™×™× ×ת עידן ההתחסדות ×”×× ×•×©×™×ª?8
—-
5. ×¢”×¢ ×פקט ווסט×רמ×רק. הת×וריה של ווסט×רמ×רק גורסת ×›×™ רגשי דחיה מגילוי עריות, ×’× ×›×לו של “×¦×“×“×™× ×©×œ×™×©×™×™×” (ש×חד ירגיש ×œ× ×¨×§ דחייה ×ž×™× ×™×ª מ×חיו ×ו ×חותו, ××œ× ×’× ×ž×ž×¢×¨×›×ª ×™×—×¡×™× ×ž×™× ×™×ª בין ××— ו×חות ×œ× ×©×œ×. כלומר, פיתוח של דחיה מגילוי עריות ×›”ערך מוסרי” ×•×œ× ×¨×§ ×›”×˜×¢× ×ישי”) ×ž×ª×¤×ª×—×™× ×צל ×‘× ×™-××“× ×”×’×“×œ×™× ×‘×©× ×•×ª×™×”× ×”×¨××©×•× ×™× ×œ×¦×“ ×™×œ×“×™× ×‘× ×™ המין ×”×©× ×™, בין ×× ×™×© ×‘×™× ×™×”× ×§×©×¨ ×“× (××—×™×, ×‘× ×™-דודי×) ובין ×× ×œ× (××—×™× ×ž×ומצי×, למשל). ×–×” יכול ×’× ×œ×”×¡×‘×™×¨ ×ת חוסר הדחייה ×”×ישית שלי מגילוי עריות. ×ין לי ×חות, ו×ין לי ×©×•× ×‘×¢×™×” ×¢× ××—×™× ×•×חיות ×©×©×•×›×‘×™× ×חד ×¢× ×”×©× ×™, ×× ×–×” מה ×©×”× ×¨×•×¦×™×, ו×× ×™ ×œ× ×¨×•××” ב×קט ×—×˜× ×ו מעשה ×œ× ×ž×•×¡×¨×™. ×× ×™ כן רו××” בהב×ת ×™×œ×“×™× ×ž×יחוד שכזה בעיה, בשל ×›×©×œ×™× ×’× ×˜×™×™× ×”×™×›×•×œ×™× ×œ× ×‘×•×¢ מכך, ×בל ×œ× ×¨×•××” בעיה במעשה המין כשלעצמו. ×”× ×” × ×™×™×¨ קצר בפורמ×ט פידי××£ של מחקר המ×שש ב×ופן ×ž×©×›× ×¢ ×ת ×”×פקט המדובר.
6. החוק ××ž× × ×—×œ על כלל ×”×וכלוסיה, ×ך ×œ×ž×‘×’×•×¨×™× ×™×© ×פשרות לבטל ×ת השירות, בעוד ×©×œ×§×˜×™× ×™× ×ין ברירה. מעבר לכך, מן ×”×¡×ª× ×‘×¨×•×‘ ×”×‘×ª×™× ×‘×”× ×§×™×™× ××™× ×˜×¨× ×˜, ×”×•× ×¨×©×•× ×¢×œ חשבון ×חד ההורי×, כך ששוב, ×œ×§×˜×™× ×™× ×ין מילה ×‘× ×•×©× ××œ× ×“×¨×š ×©×›× ×•×¢ ההורי×.
7. × ×›×•×Ÿ ×œ×©× ×ª 2005, כחצי מ×וכלוסית ישר×ל מחוברת ל××™× ×˜×¨× ×˜, ×•×‘× ×•×¡×£, ישר×ל × ×ž×¦×ת ×‘×ž×§×•× ×”13 ×‘×¢×•×œ× ×‘×“×™×¨×•×’ של מספר ×ž×—×•×‘×¨×™× ×œ××™× ×˜×¨× ×˜ מהיר ביחס ל×וכלוסיה, ×¢× 177,600 ×ž×—×•×‘×¨×™× ×¤×¨ מיליון תושבי×, שזה ×›1,243,200 ×ž×—×•×‘×¨×™× ×œ××™× ×˜×¨× ×˜ מהיר ×‘×ž×“×™× ×”. ×œ× ×‘×¨×•×¨ כיצד ×–×” מחושב, ×בל ייתכן שבפועל המספר יותר גדול ×× ×‘×›×œ חיבור ×ž×©×ª×ž×©×™× ×ž×¡×¤×¨ ×× ×©×™× (שזה מה שקורה לרוב במשפחות).
8. ×›×ן ×× ×™ ×ž×ª× ×¦×œ על כך ש×חת ×”×”× ×—×•×ª המובלעות במ×מר ×”×–×” הייתה שגברי×, בכל גיל שהו×, ×”× ×”×¦×¨×›× ×™× ×•×”×“×•×¨×©×™× ×”×¢×™×§×¨×™×™× ×ו ×”×‘×œ×¢×“×™×™× ×©×œ ×¤×•×¨× ×•×’×¨×¤×™×”. בין ×× ×–×” × ×›×•×Ÿ ובין ×× ×œ× (ו×ולי ×–×” ×¢× ×™×™×Ÿ תרבותי, ×בל מי יודע), ×œ× ×”×™×™×ª×” ×›×ן מגמה ×ž×›×•×•× ×ª, וזה × ×‘×¢ בין הש×ר מהקושי ×©×‘×œ×”×›× ×™×¡ ×ת שמות הזכר ושמות ×”× ×§×‘×” בכל מקרה ודוגמ×.
הפוסט ×¤×•×¨×¡× ×§×•×“× ×צל מרק
????????????? ????????. ???????? ?????? 491 ??????
????????????? ????????. ???????? ?????? 468 ??????
?????????????? ??????. ????????????? ?????? 448 ??????
????????????? ????????. ???????? ?????? 459 ??????
??? ??????? ???? ????? ??? ?? ???????? ??? ?????????? ??????? ?????. 932 ??????????????
??????????? Telegram-????? 1 ??? ??????-??????.
?????????? ?????????? ??????-?????? ? ?????? ?? 1 ???. ???????? ??????? ?????????? ??????? ???????????? ????? ??? ???, ?????????? ?????.
????????????? ?? ?????????, ????? ???? ? 1???, ??????? ??????? ?????? ? ??????? ????????? ? ??? ?? ???????? ??????.
??????????? ???????????? ??????? ??????? ?????????, ??????????? ??????????? ???????? ? ???????????? ?????????? ? ???????? ??????????. ??????? ?????? ??????? ????????????? ????????? ? ?????????? ??? ???????????? ?????? ? 1win!
?????? ?????, ???????? ????????? ? ?????????? ??????? ??????? ???? ???? ??? ??? ??????. ???????????????, ?????????? ???? ? ??????? ??????, ????????? ???????? ?????? ? ??????????? ??????????!
?????? ??? ??????? ???????? ? ????????????????? ?????????? ?????????? ??????? ? ????????, ????????????? ???????? ???????? ???????? ??? ??????????? ????????. ?????????, ??????? ? ????????? ???????????? ?? ?????? Telegram 1win!
https://t.me/s/TopTg_1WIN/620