החברים של ג'ורג'

ארגון קש

בחודשים האחרונים שומעים הרבה על ארגון "ישראל שלי", שמנוהל על ידי איילת שקד. "ישראל שלי" הוא ארגון שמגדיר את עצמו כ"תנועה הלאומית-ציונית הגדולה בישראל", ומתמקד בעיקר בפעילות מקוונת. בעמוד הפייסבוק של הארגון חברים למעלה מ-52 אלף איש, 52 אלף איש שבהוראת הארגון יוצאים למגוון משימות ציוניות, כפי שבארגון מבינים את המושג, מהפצת סרטוני הסברה ועד להפעלת לחץ מקוון על בנק מזרחי, ששכר את שירותיו של דביר בנדק כפרזנטור, כך שהלה נאלץ לחזור בו מתמיכתו בחרם האמנים על אריאל.

הפעולה האחרונה של "ישראל שלי" מכוונת נגד אייל ניר, פעיל שמאל ומרצה באוניברסיטת בן גוריון, שקרא לשבור את המפרקות של פעילי הימין שצעדו ביום ירושלים. בשיחה עמה, ציינה שקד שכאשר מרצה אחר בבן-גוריון, ד"ר ירוחם לויט, הביע הסתייגות מהורות חד מינית, האוניברסיטה מיהרה להדיח אותו. יצוין, עם זאת, שלדברי שקד היא לא מבקשת את הדחתו של ניר, רק את הענשתו.

ב"ישראל שלי" עושים רבות כדי להיתפס כארגון מרכז. במסגרת ההיסטריה הישראלית הכללית להסברה, אתר הארגון מציג את אטלס ההסברה, ומייצר סרטוני הסברה שונים. אבל האתר גם קורא לחזק את גדעון סער; מאפשר לפעול למען שחרור גלעד שליט ("אך בדרך הנכונה"); מודיע שגל"צ הוא "לא הבית שלו"; ובאופן צורם יחסית, מקדם את קמפיין השקרים החדש של מועצת יש"ע, שמנסה להחזיר את הגלגל אחורה לימי החלטת סאן רמו. הצרימה הזו חריגה יחסית לפעולה החלקה של "ישראל שלי" בדרך כלל, פעולה שמסתירה את העובדה ש"ישראל שלי" היא לכל דבר ועניין ארגון חזית של מועצת יש"ע.

בבדיקת הדומיין של אתר "ישראל שלי" מגלים דבר מעניין: מספר הפקס של מועצת יש"ע ושל "ישראל שלי" זהים, והכתובת הפיזית שמשויכת לאתר היא זו של מועצת יש"ע. למעשה, האתר נרשם על ידי לא אחר מישי הולנדר, בשעתו דובר מועצת יש"ע ולאחר מכן מנהל מערך התקשורת, הדוברות והאסטרטגיה של EDK, חברת הפרסום של משה קלוגהאפט. כן, אותה חברה שתחת כנפיה חסו "אם תרצו", וחוסים כיום גם מועצת יש"ע וגם "ישראל שלי".

רישום הדומיין של "ישראל שלי". הבעלים: דובר מועצת יש"ע ישי הולנדר

[]

אבל הקשרים בין מועצת יש"ע לבין "ישראל שלי" מתחילים מוקדם יותר, עוד בלשכת נתניהו. כאשר נתניהו היה ראש האופוזיציה, ראש הלשכה שלו היה נפתלי בנט, כיום מנכ"ל מועצת יש"ע. מנהלת הלשכה היתה אחת, איילת שקד. בראיון בתחילת השנה אומרת שקד על פעולתה עם בנט שהם החליטו להקים מיזם משותף, שירתום לצרכי הימין את הציבור, במינימום משאבים ובלי בלגאן לוגיסטי. שותף שלישי במיזם הוא רפאל טרבלסי, שהיום הוא אחד מעובדי משרד ראש הממשלה ו"יועץ אישי ופוליטי" לשר יוסי פלד.

כאשר בנט התפוטר מלשכת נתניהו, איילת שקד חיכתה כמה ימים ועזבה אף היא את הלשכה. ברוב הדיווחים על חילופי האישים תוכלו לקרוא שהאשמה מוטלת על שרה נתניהו, אבל בכתבה ב-Ynet מתואר סיפור קצת אחר. ציטוט:

בנט היה אחראי או שותף בלשכה למגוון נושאים. בין היתר, היה שותף ליצירת כמה אסטרטגיות שליוו את יו"ר הליכוד בהתנהלותו הציבורית, בהם ההסתמכות על המחאה הציבורית שתביא להפלת הממשלה. גורמים בליכוד, המעורים בנעשה בלשכתו של נתניהו, אומרים כי "בנט לא התפטר אלא התפוטר. האסטרטגיות שלו לא הצליחו להביא לתוצאה המקווה, וההסתמכות על המילואימניקים אחרי הדו"חות של וינוגרד היתה כישלון".

במלים אחרות, בנט הוא אחד האחראים העיקריים לכמה מהמגמות המעניינות ביותר בימין הישראלי בתקופה האחרונה. ב-Ynet קושרים אותו ישירות למאבק המילואימניקים, זה שהתגלגל מאוחר יותר ל"אם תרצו", ונוהל תקשורתית על ידי EDK. גורמים בליכוד מודים, הלכה למעשה, שהיה מדובר במאבק מכוון מלמעלה, שנועד לייצר מראית עין של מאבק עממי. בנט ושקד יצאו מלשכת נתניהו, אבל לקחו את האסטרטגיה ההיא הלאה, לתפקיד הבא.

בשיחה איתה, אומרת שקד שבין ארגונה ובין מועצת יש"ע יש "שיתוף פעולה", בעיקר בתחום ההסברה; דברים דומים אומר דובר מועצת יש"ע, רוני ארזי. לדברי ארזי, מועצת יש"ע לא תומכת כלכלית ב"ישראל שלי", משום שאין צורך בכך – אם כי, הוא מבהיר, במידה ויהיה צורך כזה, סביר מאד שמועצת יש"ע תתמוך ב"ישראל שלי".

פרטי מועצת יש"ע. שימו לב לכתובת.

חשוב להדגיש: לא מועצת יש"ע ולא "ישראל שלי" מכחישים את הקשר ביניהם. בנט עצמו ציין בראיון למעייני הישועה את הקשר הזה. אחרי הכל, קשה להכחיש את הקשר כשיש לשני הארגונים כתובת משותפת והאתר של האחד נרשם על ידי הדובר של השני. "הארץ" מצא שבתחילת דרכה של "ישראל שלי", היא אף יוצגה על ידי דובר מועצת יש"ע, ומגדיר את ההפרדה בין שני הארגונים כהפרדה למראית עין.

אז הכחשה אין, כי אי אפשר, אבל הסתרה יש. מועצת יש"ע ו"ישראל שלי" לא מודיעים על הקשר ביניהם. למה? כי, כמו הסיינטולוגים, במועצת יש"ע יודעים שהמותג שלהם שרוף; שחלק ניכר מהציבור יאטום אוטומטית את אוזניו למה שיש להם לומר, ברגע ששמם יוזכר; כי הם רוצים להגיע לאנשים בלי הצורך להסביר שזה נכון שהם מתנחלים והם משוחדים, אבל בכל זאת כדאי להקשיב להם. הרבה יותר קל להם להעביר את המסרים שלהם, אותם המסרים עצמם, כשהם לא מגיעים לבושים בדובון ונעולים בסנדליים. וזה לא מסובך: צריך רק לרכך אותם קמעא, להעמיד פני ישראלים מן השורה, להציג את המסרים כ"הסברה", והשאר, חושבים שם, כבר יקרה מעצמו.

מסלול דומה מאוד, אחרי הכל, עשתה בהצלחה גדולה "אם תרצו": היא טוענת שהיא "תנועת מרכז" שאין לה מה לומר על השטחים, תוך שהיא מסתירה את העובדה שכל המייסדים שלה הם מתנחלים ושהיו"ר שלה, רונן שובל, היה יו"ר "תא כתום" ומועמד לכנסת מטעם "הבית היהודי". והרי יצחק שמיר כבר אמר שבעד ארץ ישראל מותר לשקר; אז מה כבר יכול להיות רע באיזה שקר לבן? בקצת מלחמה פסיכולוגית?

במיוחד כשזה עובד כל כך טוב.

(יוסי גורביץ ואיתמר שאלתיאל)

כל המידע בפוסט הזה נאסף כחלק מפרויקט "החטטן" של אקטיביסמוס, שניתן להגדיר אותו כתחקיר בקוד פתוח. אנחנו רוצים להודות לאיתמר ברק ונעם רותם, שחלק ניכר מהמידע נאסף על ידם.

ועוד דבר אחד: דיווחתי כאן לפני כמה ימים על התעללותה של משטרת כ"ך בצעיר אמריקני יהודי. מסתבר שהקצין שעצר אותו טען שהנער נשך אותו, לא פחות. "הארץ" מפרסם הבוקר ששני בתי משפט דחו את בקשת הארכת המעצר של המשטרה, תוך שהם דוחים גם את טענת המשטרה על הנשיכה. במסגרת הנוהל המקובל בישראל, על פיו שוטרים רשאים לשקר לבתי המשפט ולעצור אנשים בתואנות שווא, המשיך הקצין בתפקידו וכמובן שלא יועמד לדין באשמת עדות שקר. לעומר כביר יש שתי שאלות למשטרה העוינת.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

226 תגובות על ”ארגון קש“

  1. אייל הגיב:

    אני מאמין שאם אפשר היה לחקור, היו מוצאים גם קשר בין מועצת יש"ע למספר קמפיינים הקשורים לימין הכלכלי, לפחות בעשור הקודם

    • איתמר שאלתיאל הגיב:

      מאוד קשה לחקור את העשור הקודם, בעיקר בגלל דלות החומר ברשת.

    • סולומון הגיב:

      53.000 איש חברי ארגון בישראל שלי,אינם קומץ הזויים כמקובל במחוזותיכם,וכמובן מספר חברי הארגון הולך וגדל תודות לרשתות החברתיות.
      לעצם העיניין,ביום שלא "תבהלו" מחקירה של כל הארגונים השונים ובמיוחד את מקורות המימון שלהם,אזי אנו מחזיקים מכם קומץ קטן המנסה בכל דרך לפגוע ברציונאליות של הציונות בארץ זו,כשכל מעשיכם ממומנים במקרה הטוב ע"י גורמים אירופיים ואולי גם בעזרת מימון מגורמים עויינים.

  2. ש.ב הגיב:

    כדאי להזכיר שיש ערימה שלמה של ארגוני קש ממין זה.

    • איתמר שאלתיאל הגיב:

      בהחלט. לאט לאט.

    • שי הגיב:

      בהקשר זה כדאי גם להזכיר את ריבוי הטוקבקים המשולהבים מימין ב ynet סביר להניח שיש מי שמנהל את העסק מלמעלה…

  3. דורצח הגיב:

    נו, לפחות הם הלכו על שם קליט כמו "ישראל שלי" ולא על משהו מסורבל סטייל "העמותה לשלום ושגשוג במזרח התיכון". צריך להעריך את התחכום.

  4. יניב הגיב:

    מכל הזיון מוח הזה אין לכם מה לומר חוץ מזה שהם דואגים למדינה בניגוד אליכם שפועלים נגד המדינה במימון שונאי ישראל מחו"ל.
    תתביישו לכם שמאלנים מנוולים!

  5. דור הגיב:

    לפני כחצי שעה מישהו פרסם קישור לפוסט הזה בדף של "ישראל שלי" בפייסבוק. בדקות האחרונות הקישור נמחק, ללא נימוק או תגובה.

    • ש.ב הגיב:

      אז למה שלא נציף אותם עם הקישור?

      • דורצח הגיב:

        וכעת ללולז: העליתי לשם את הקישור בלווית הודעת "מעניין כמה זמן יקח לכם למחוק את זה", הגרסה הפחות-מתלהמת ל"ויינט לא לצנזררררררר". נשאלת השאלה האם הם ימחקו בכל זאת, או יחליטו להתחכם ולהראות שהם יעני לא מסתירים שום דבר. תשובה בקרוב.

        • דורצח הגיב:

          הם הלכו על הגישה השנייה. עכשיו הפוסט מופיע שם אחר כבוד.

          https://www.facebook.com/MyIsrael?sk=wall

        • חיים ו. הגיב:

          1. אני חושב שבבלוג הזה בפרט ובמרבית בלוגי השמאל בכלל אסור להתבדח על צנזורה, מצנזרים כאן על כל צעד ושעל.

          2. תופעה משלימה. מגיבים ימניים שבלוניים ועלגים יעברו כל הזמן את הצנזורה. כך שלהתלונן כאן על שבלוניות של מגיבים מהצד האחר. כמוה כתלונתו של הגר בארסיף שהוא לא יודע מדוע מדברים על עניים, הוא לא ראה אפילו אחד בשכונה.

          3. אתרי ימין, אפילו ימין הזוי במיוחד, אינם מצנזרים גדולים. ההיפך הוא הנכון.

          • עמוס הגיב:

            משעשע, הרי אין דרך להפריך את הטענה הזאת. תאוריית קונספירציה מושלמת. אין תגובות אינטיליגנטיות של ימנים – מתלוננים על צנזורה, יש אחת – היא עברה את הצנזורה רק כדי שלא יחשבו שיש אחת. אבל בהנתן העובדה שלימנים לא חסרים ערוצי תקשורת לפרסם בהם את דעותיהם אפילו קיימת צנזורה כזאת (ואני לא אומר שקיימת) זה לא מטריד אותי במיוחד.

            • תוהה הגיב:

              עמוס, אני אתן לך תרגיל קטן.
              שים לב לתגובות פה, לכל אחת יש מספר (רואים אותו בכתובת של תאריך הפרסום של התגובה).

              עכשיו שים לב שהמסרים לא רציפים – טה דה, אלה הן התגובות שנמחקו…

              • ygurvitz הגיב:

                ודאי שתגובות פה נמחקות. תגובות אד הומינם, כלפי או כלפי מגיבים אחרים, נמחקות. כך גם תגובות של טרולים, מוכרים או חשודים, ותגובות שמוציאות דיבה ושמסכנות אותי באחריות פלילית אם אני לא מוחק אותן. מי שזה לא מתאים לו, יכול לפתוח בלוג משלו (לפחות אחד כבר עשה את זה פעם). הרשת גדולה.

                • תוהה הגיב:

                  עוד כמה שאלות בבקשה:
                  – האם יש תגובות שנערכות?
                  – האם יש כאלה שנערכות בלי גילוי על כך?
                  – מה ההגדרה שלך ל"טרול" ?

                  • ygurvitz הגיב:

                    א. לא.

                    ב. ראה א'.

                    ג. בין השאר, מישהו שמתעקש להציף שוב ושוב נקודה למרות שכבר ענו לו עליה. במיוחד אם הוא לא מוכר.

                    עכשיו תורי:

                    א. איך קוראים לך?
                    ב. איזה מקום עבודה משלם לך כדי להעלות עשרות תגובות במשך יום העבודה?

                • חיים ו. הגיב:

                  ובכן, כמי שנמצא בבלוג הזה בדיוק חודש, טרח לקרוא את פוסטים חודשים אחורה לפני שההין להגיב או להשתתף בדיון.

                  הגיב בפעם הראשונה לפני שבוע ונמחק על התגובה הראשונה שלו שלמרבה ההפתעה לא ענתה על אף אחד מהקריטריונים שלך. כמו כן נמחקו לי כחמש תגובות נוספות, רק אחת מהן ענתה לקריטריונים שלך, זו הייתה תגובה למדיניות המחיקות הפראית, היא בהחלט הייתה לא מנומסת, אני מצטער על כך.

                  השאר לעומת זאת הבהירו בנימוס ובהתבסס על עובדות שטענות שהעלו מגיבים וכותבים מסוימים היו טענות סרק או השתמשו בשפה באופן סינגולרי.

                  אבל רק אני ואתה יודעים את זה.

                  אדם התומך ומקדם חברה פתוחה, אמור להיות מאוד מתון במדיניות הצנזורה בבלוג הציבורי שלו, כל זכות הקיום של הבלוגוספירה מבוססת על יצירת דיון אלטרנטיבי פעיל ולפעמים טעון ולא על נאומים מהגבעה, לצורך הזה מספיקים לנו המאמרים של יצחק לאור בהארץ.

                  כדי לחסוך לך זמן,
                  שם: חיים וענונו.
                  מקום מגורים: מלצ'ט, תל אביב.
                  מקום עבודה: הקסגון מערכות תוכנה.

                  צריך עד פרטים, לוודא שאני לא מגיב מטעם הקשת המזרחית, זו ארצנו, או בל"ד? זה מדהים שכל דעה מנומקת שנמצאת מחוץ לקונצנזוס (הדי דביק) כאן בבלוג נחשדת במימון חיצוני ובאינטרסים זרים. כנראה שהשובליזם מדבק.

                  • רועי.. הגיב:

                    לא טוב לך? קום וסע.

                    קום וסע. כל כך רע לך?? קום וסע!

                    אחח, מתגעגע לחמישייה הקאמרית.

                    • חיים ו. הגיב:

                      זה כאילו כמו ״לא טוב לכם סעו לגרמניה״ כזה?
                      גם עמוק גם חכם גם רלוונטי, כל הכבוד

                  • אפי הגיב:

                    אוי אוי, אני לשעבר שמאלני בדעותיי (לא שהיום אני ימני, יש מרכז אתם יודעים). אבל אם יש משהו שאני לא אוהב, זה את התגובות הציניות לאחרים שהעלו עובדות. ככל שאני נובר יותר ויותר במאבק האינטרנטי וגוקרא אלפי תגובות, אני שם לב שאותם תגובות שאינני אוהב מגיעות יותר מהשמאל, ואילו הימין נוטה לפרסם עובדות. אני מנסה להתעלם מאותן הערות ומחכה לעובדות. הכתבה הזו, נתנה לי מענה חלקי, אבל התגובות שאני רואה כאן, הורסות לי לחלוטין את האמון שמנסה להיבנות חזרה מארגוני שמאל.
                    שם: אפי מינצר
                    כתובת: יעבץ, תל אביב
                    מקום עבודה: וובטרגט בע"מ

                    חיים, יישר כוח!

              • עמוס הגיב:

                אני יודע שנמחקות תגובות. הטענה היתה שנמחקות התגובות האינטליגנטיות ולא, למשל, תגובות טרוליות ושיש כאן קונספירציה.זה שנמחקות תגובות לא אומר שיש קונספירציה.

                וכמו שאמרתי גם אם נכונה הקונספירציה בהנתן בזה שיש די מקומות לימנים לפרסם את דעתם אני לא מוטרד במיוחד.

                • חיים ו. הגיב:

                  כלומר, אתה מעוניין לשמוע רק את דעתך, בין אם היא מתנגנת בינות לתקתוקי מקלדתך או כשהיא מהדהדת אליך מאחרים החושבים כמוך.

                  אתה בהחלט לא צריך להיות מוטרד, מכלום, אף פעם.

                  • אפי הגיב:

                    הדברים שהוא אומר ואולי שם לב ואולי לא, זה שהוא בעצם מעוניין להמשיך את הקרע שיש בעם. אתם תישארו בצד שלכם ואני בצד שלי וכולנו נחיה רגוע. אז טעות בידייך חביבי, אתה רק יוצר מציאות מרה יותר. התדיינות זה דבר טוב, כאשר מתדיינים, יוצרים. כאשר מתעלמים, הורסים.

  6. מני ל הגיב:

    כל הכבוד על העבודה. זה תחקיר שהיה קל לכל עיתונאי לעשות. אבל ברור שאף אחד בתקשורת המגוייסת לא יטרח. כמה כבר קשה לגלות שמספר הפקס של שני האירגונים הוא אותו מספר? אבל למה שעיתונאי כלשהו יתעניין כשהוא יכול לשבת במשרד הממוזג ולפרסם שקרים כמו אלה שהוא מקבל בביפר מדובר צה"ל בלי לנקוף אצבע?

    עצלנות או כוונות זדון? נראה שזה שילוב של השניים.

    • ygurvitz הגיב:

      אני חושב שהם פשוט חושבים אחרת. לא נראה לי שהם היו מעלים בדעתם, למשל, לבדוק מי אחראי על רישום דומיין. זה כנראה עניין דורי.

      • הירנוט הגיב:

        לא בדיוק עצלנות ולא ממש כוונות זדון. זה שעיתונאות היום בדעיכה. הבלוגים הם המקום לעיתונאות אמיתית.

        המאמר הזה הוא דוגמה לסוג הזילות של המקצוע הזה היום, מכמה בחינות:

        http://www.the7eye.org.il/DailyColumn/Pages/150611_Of_mice_and_man.aspx

        זאת הסיבה שתחקיר עיתונאי מהסוג הזה יותר סביר שנראה בבלוג ולא בעיתון. ואם נראה בעיתון, סביר שזה יהיה ציטוט של מה שנכתב בבלוג.

  7. אור ב הגיב:

    שאפו.

  8. עדו הגיב:

    לסיינטולוגים יש את טום קרוז, מה יש למועצת יש"ע ? את גולן אזולאי?

  9. יהודה הגיב:

    אני במקום ג'ורג' הייתי הולך לחפש לי חברים אחרים. אתם פשוט מפגרים.

    • ygurvitz הגיב:

      הימין הישראלי במיטבו.

      • א.ב. הגיב:

        אם זה היה ימין המצב היה טוב… רוב הסיכויים שזה מה שחושבים במרכז…

        • אליהו הד"ר הגיב:

          אבל אתם באמת מצחיקים. לא מבין מה הביג דיל כאן? פשוט נדמה לכם שמועצת יש"ע זה גוף מוקצה מסיבות כאלו ואחרות, וצר לי להנחית אתכם למציאות (זאת שגם אם תתעלמו ממנה בפלפוליכם הרטוריים, תשוב בעקשות לדפוק על הדלת, זה לא מעניין אף אחד.
          וזה בטח לא גורם למישהו לחשוד בכוונות נסתרות כמו אותה זעקה שקמה כאשר רצו לחקור את מקורות המימון של הקרן לישראל חדשה. בקיצור: ברווז. שאפו יוסי שזה מה שהצלחת למצוא, כל ילד עם אינטרנט היה עושה את זה לא פחות טוב.

          • אליהו הד"ר הגיב:

            אה, ראיתי למטה, עכשיו אפשר להצמיד את התואר "פשיסטי" גם כאן. אך, לו רק מילים היו יוצרות מציאות, גורביץ היה קיסר העולם.
            פחחחחחחח אחד ארוך.

            • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

              מועצת ישו זה גוף מוקצה מאז שהמקורבים שלו מילכדו אוטובוסים של סטודנטים מהר הצופים רק כי הם נסעו בשבת אז הם בטח ערבים…

              • אליהו הד"ר הגיב:

                ספר לי, אני רוצה לשמוע עוד קצת שקרים. פליז פליז פליז…

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  "המחתרת היהודית" מילכדה אוטובוסים ערביים לראת שבת ובדיוק נתפסה.

                  מה שחגי סגל לא יספר לך, זה שמי שהשתמש באוטובוסים האלה בשבתות היו לא מעט סטודנטים מהר הצופים שרצו להגיע למרכז העיר בשבת.

                  עובדה ידועה, כמו זה שהחברים המתנחבלים שלך עיוורו את חבלן מג"ב סולימאן חירבאווי רק כי הוא היה דרוזי.

                  • אליהו הד"ר הגיב:

                    ואיפה הקשר למועצת יש"ע? אני פשוט בור ועם הארץ, קשה לי לעשות את ההקשרים 😉

                    • ygurvitz הגיב:

                      חברי המחתרת היו מנהיגים בולטים של תנועת ההתנחלות. זמביש, למשל – אז הוא קרא לעצמו פרידמן – לימים ראש המועצה, היה אחד המחבלים.

                  • נועה ו הגיב:

                    סליחה, אבל סולימאן חירבאווי התעוור כשניסה לנטרל את הפצצה שהוטמנה ברכבו של ראש עיריית אל-בירה, איבראהים טאוויל.
                    באותה המידה, מג"ב יכלו לשלוח חבלן יהודי, ואז לא סולימאן חירבאווי היה מתעוור, אלא אחד דוד לוי, או אחד אלירן אזולאי, או אחד סרגיי מקסימוב.

                    • ygurvitz הגיב:

                      ההבדל הוא שאחד המתנחבלים שהטמינו את הפצצה היה במקום, וידע שהמלכוד היה כפול. אבל מאחר והחבלן היה דרוזי, הוא לא טרח להזהיר אותו.

              • ע. הלוי. הגיב:

                נו באמת. עם טענות אפשר לדון, עם הבלים אפילו לצעוק אי אפשר.

                • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                  תקרא את תזת המאסטר של אחד כרמי גילון. כדאי לך.

                  • תוהה הגיב:

                    לינק???

                    • מימי הגיב:

                      למה צריך לינק, כשהאנונימיות מאפשרת לך לחרבן על השולחן בסלון ואז לצאת בלי שם עונש?

                    • ygurvitz הגיב:

                      לטקסט מתחילת שנות ה-90? אתה רציני?

                    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                      אתה מ"חטיבת המחקר" של אם תרצו שחושב שהכל נמצא בפייסבוק?

                      זה נמצא בספריות אקדמיות, אבל לפי רמת כל ה"מחקרים" על פוסט ציונות באקדמיה הימין פשוט לא יודע מה זה שיטות מחקר בסיסיות.

          • מני זהבי הגיב:

            מועצת יש"ע היא גוף בעל עמדות פוליטיות מוגדרות מאוד. זוהי זכותו המלאה, כמובן. אבל מי שמציג נגזרת כלשהי של הגוף הזה כמשהו א-פוליטי-מייצג-את-הקונסנסוס פשוט מציג מצג שווא. עם זה הפוסט מתמודד.

            • אליהו הד"ר הגיב:

              בערך כמו הקרן לישראל חדשה, אני מניח.

            • אלעד הגיב:

              תגיד מני, במזה זה שנה מהכנס של "הבלוגרים החופשיים" שערכה הקרן החדשה, גורייביץ היה אורח כבוד.

              • מני זהבי הגיב:

                עד כמה שידוע לי, הבלוגרים הנ"ל אינם טוענים שהם א-פוליטיים-מייצגים-את-הקונסנסוס. הם גם אינם מקבלים סיוע פיננסי או ארגוני מהקרן (כולה הוזמנו פעם אחת לכנס). על איזה בסיס אתה עושה את ההשוואה הזאת?

                • תוהה הגיב:

                  גם ישראל שלי לא טוענת שהיא א-פוליטית.
                  ולא, היא לא קיבלה סיוע פיננסי ממועצת יש"ע.

                  • מני זהבי הגיב:

                    כלומר, אתה טוען שהם לא דומים מהבחינה הזאת ל"אם תרצו"? יכול להיות. לא עקבתי אחרי הפעילות שלהם. איזכור מפורש של הקשר עם מועצת יש"ע אכן מצביע על שוני מסוים (חבורת המופרעים של תדמור ושובל אינה נוהגת לפזר איזכורים כאלה). השאלה היא, איזו פונקציה ממלאת "ישראל שלי" עבור מועצת יש"ע (ברור שהיא ממלאת איזושהי פונקציה, אחרת אנשי מועצת יש"ע לא היו טורחים להפעיל/לטפח את "ישראל שלי").
                    לגבי סיוע ממועצת יש"ע, "ישראל שלי" ודאי קיבלה מהם סיוע אירגוני, וגם מופעלת באופן חלקי ע"י אנשי מועצת יש"ע. לגבי סיוע פיננסי, לא יודע.

                    • אלעד הגיב:

                      "ישראל שלי" ממלאת עבור מועצת יש"ע את אותו התפקיד שממלאים "הבלוגרים החופשיים" (סליחה על הציניות אבל ברגע שיש כנס ומדברים על מדיניות אז מה חופשי פה ?) עבור הקרן החדשה, כלי להעברת מסרים.
                      מה ההבדל ?

                    • מני זהבי הגיב:

                      ואללה. יש כנס ומדברים על מדיניות. אני מניח שזה אשכרה מחייב את הבלוגרים…
                      כלים להעברת מסרים יכולים להיות שונים. למועצת יש"ע יש דובר, וזה לגיטימי לגמרי. היא גם רשאית להריץ כל מיני ארגונים אחרים שיביעו את עמדותיה. זה גם חוקי לגמרי (אם כי מסריח במידה מסוימת). השאלה היא, למה היא צריכה גם את זה וגם את זה.

                    • אלעד הגיב:

                      זה מחייב כמו רוח המפקד בערך.
                      יושבת חבורה של אנשים שמחוייבת לרעיון מלכתחילה ומטקסת עצה מה לעשות, ואתה טוען שמה ? שאין מחויבות ?
                      אתה טוען שהם לא מקבלים סיוע כלכלי מהקרן החדשה ?
                      לדוגמה גם האתר של גורביץ גם האתר של איתמר שלתיאל ועוד כמה מאוכסנים באתר שנפתח ע"י מיטל שרון.
                      אתה רוצה להסביר לי כמובן בשם הרוח הבלתי מחויבת, למה הם קיבלו מקום איכסון באתר ואני בטוח שלא אקבל מקום איכסון באתר ?
                      מני, אל תהיה צבוע.

            • מורה נבוכים הגיב:

              להר דוקטור – השם זה "הקרן החדשה לישראל". למה לשקר? למה להתסיס?

              • sus הגיב:

                שלום
                סתם לדייק הקרן היא מוסד אמריקאי, רשום בארה"ב וכ"ו.
                השם:
                New Israel Found
                הוה אומר: הקרן לישראל חדשה.
                אם היה
                Israel New Found
                זה היה קרן חדשה לישראל או דבר מה דומה. בכל מקרה בשביל להשתכנע בדוק(י) אותי.

                • מני זהבי הגיב:

                  קודם כל תלמד איך מאייתים Fund, אחר כך תנתח שמות ארגונים באנגלית.
                  דרך אגב, אתה חושב שהחברה הזאת
                  (http://www.newdesertgallery.com/) עוסקת בהקמתו של מדבר חדש?
                  בכל מקרה, לקרן החדשה לישראל יש שם רשמי בעברית. להתעלם ממנו ולהמציא שמות אחרים זה הגיוני בערך כמו לקרוא לראש ממשלת ישראל הנוכחי בנג'מין ניתאי.

      • אורי הגיב:

        את התגובה הזאת לא מחקת.
        מעניין מה היה בתגובות של חיים שכן מחקת.
        מעניין למה אתה עדיין מסתיר אותן…

  10. FLX הגיב:

    התגובה של MyIsrael:
    דור, באינספור כתבות כבר דיברנו בעצמנו על הקשר הזה. ב"אודות" באתר ישראל שלי כבר מעל שנה מצוין שיתוף הפעולה עם החבר'ה ביש"ע. אחד משני מייסדי ישראל שלי הוא נפתלי בנט, מנכ"ל יש"ע. ממש לא ברור מה ה"סוד" הגדול
    מה שכן – ישראל שלי אינה מתמקדת ביהודה ושומרון, אלא בנושאים רבים אחרים, כגון: המערכת המשפטית, התקשורת, ארגונים אנטי ישראליים, פגיעה בצה"ל וכו – אלו תחומים שונים בתכלית
    מקווה שזה הבהיר לך

  11. תוהה הגיב:

    שאלת תם:
    בעצם מה שאתה אומר זה שיש הרבה אנשים שמתקשים להקשיב לטיעונים קונסנזוסיאליים רק בגלל שהם יצאו מפיהם של מתנחלים.

    אם זה נכון, אז בעצם מה הבעיה בזה שהם בוחרים להתבטא בערוץ שבו יקשיבו להם בצורה מקסימלית כל עוד אף אחד לא משקר או מסתיר שום דבר???

    • אור ב הגיב:

      זה עניין של גילוי נאות.
      בעל עמדה A שאומר לי לגנות את/ לתמוך ב-X, מבלי לומר לי שעמדתו ונקודת מוצאו היא A, הוא שקרן "לבן" במקרה הטוב ומתחזה במקרה הרע.
      בעל אותה עמדה A שאומר לי בדיוק אותו הדבר אבל מבהיר מראש שעמדתו A, הוא סבבה, גם אם בעיני הוא טועה.

      • תוהה הגיב:

        ועדיין אני שואל, מה משנה עמדת הדובר למהות הטענה?

        נניח לשם הדיון הפילוסופי לחלוטין שטענה משכנעת נוצרה ע"י תוכנה אקראית לייצור טקסטים, האם זה משנה משהו את עצם הטענה? אם הטענה טובה נקבל אותה ממי שלא יהיה.
        את בירור העמדות ונקודות המוצא של הדובר יותר נכון לברר מתוך הטענות עצמן ולא מתוך קשרים ארגוניים אדמיניסטרטיבים שלו עם ארגונים אחרים.

        דיון אמיתי בשאלות מהותיות (יש כזה?) אמור להתמקד בגוף הטענות.
        פעם, כשלמדתי לוגיקה קראו לתחקירים מהסוג בעלי כשל אד הומינום.

        אדם בעל יושר אינטלקטואלי אמיתי שקורא כתבה כזו אמור להיות מוטרד הרבה מקיומה של הטיה נגד טענות שמשמיעים מתנחלים מאשר מהסקופ ששני ארגונים שמקדמים במוצהר אותה אג'נדה חולקים אותו מספר פקס.

        • שמואל הגיב:

          אני חושב שהדיון בלוגיקה הוא קצת מתעלם מהמורכבות של טיעונים וההקשרים בהם טיעונים נעשים בחיים האמיתיים. בחיים האמיתיים אי אפשר לראות אם טיעון מסויים הוא אד הומינם או אד בקולום (פנייה לכח), רק לפי הטיעון, צריך תמיד לראות את ההקשר הרחב. בשביל להבין אם טיעון הוא אד הומינם או לא, אתה צריך להבין את המטרה של הטיעון.

          יוסי לא רומז בשום מקום בבלוג שהדיעות של בן אדם כלשהו שגויות כי הוא מתחזה.
          הוא מראה שאנשים מתחזים כי חשוב לדעת את זה. לעזעל, אנחנו גרים בדמוקרטיה (לצערי).

          (אתה באמת חושב שאין שום ערך לדיון מיהו מתחזה ומי לא? אני מניח שאתה גם נגד חשיפת מרגלים, כי צריך להתייחס לטיעונים שלהם ולא למי שהם?)

          אם טיעון מסויים הוא אד-הומינם או לא, נקבע לפי ההקשר. לא כמו שמלמדים בלוגיקה.זאת הדיעה שלי, אבל אני די בטוח בה.

          אם ההקשר של חשיפת הצביעות של בן אדם הוא בשביל לא להקשיב לטענות שלו, אז זה אד-הומינם. אם ההקשר הוא לחשוף את המניעים שלו, אז זה לא אד-הומינם.

          אם אני מנהל איתך וויכוח אינטיליגנטי, לא מאיים עליך, לא תראה שום פנייה לכח בטיעונים שלי, אבל מחזיק אקדח, ומראה לך אותו מפעם לפעם, אז זה לא אד-בקולום?

          • תוהה הגיב:

            אתה צודק שבחשיפת קשרים אדמיניסטרטיביים יש טעם, גם כשזה בא ממועצת יש"ע וגם כשזה בא מהקרן החדשה לישראל.

            אני גם מסכים איתך שאד הומינום נקבע לפי ההקשר ולא רק לפי הטענה.

            העניין הוא שבמקרה הזה ההקשר של החשיפה היה בדיוק כדי לחסוך את הצורך המעיק להתווכח עם הטענות לגופן. עובדה שהוא לא מצא לנכון לומר אפילו מילה אחת של מהות.
            מספיק שחלקת פעם פקס עם מועצת יש"ע ו-הופ אין צורך להתווכח איתך יותר. יהיה אפילו מי שיגדיר אותך פשיסט.

            • שמואל הגיב:

              שוב, לא הראת ש

              "העניין הוא שבמקרה הזה ההקשר של החשיפה היה בדיוק כדי לחסוך את הצורך המעיק להתווכח עם הטענות לגופן."

              אני אביא לך דוגמא, אם יוסי היה אומר ש

              "המתנחלים טוענים שארץ ישראל שלנו. אבל, תראו את התחקיר של על תנועת ישראל שלי…" אז היית צודק.

              עצם זה שמישהו עושה תחקיר ומגלה שמישהו מתחזה מבלי לבדוק את הטענות שלו לא מספיק בשביל לקבוע אד הומינם… אם אתה חושב שזה מספיק, אז כנראה גם אם תתפוס איזשהו מרגל, ותטען שהוא מרגל בבית משפט, הוא יגיד שאתה עושה לא אד-הומינם, כי לא אמרת שום מילה של מהות על הדיעות שלו לגבי הקונפליקט הוויטנמי-מרסיאני.

              • תוהה הגיב:

                שמואל, אני אנסה להסביר פעם אחרונה, אם לא יילך לא נורא.

                שים לב שנקודת המוצא שלך היא שהמשפט הוא על מי מרגל ומי מיושר לפי הדעות "הנכונות". אם הטענה ש X חולק תשתית ארגונית עם המתנחלים ראויה לפוסט אז למעשה כל הדיון הוא מי בצד שלנו ומי בצד שלהם.

        • ש.ב הגיב:

          מה זאת אומרת?

          אם מישהו ממליץ לי על תרופה, לא ארצה לדעת שהוא עובד בשביל היצרן? ואם הוא ממליץ לי על תרופה שכבר דחיתי אבל רק קורא לה בשם אחר שלפי התחקיר שלו יישמע לי יותר אטרקטיבי על אחת כמה וכמה.

          הכשל שלך הוא שאתה מניח שמה שיש כאן זה דיון, כשלמעשה מדובר על תעמולה.

          דיון נועד לחפש אמת, תעמולה נועדה לשכנע. זה הבדל של שמיים וארץ.

          לכן, בדיון אין מקום לאד-הומינם. אבל כשמתמודדים עם תעמולה יש, כי כל מהותה של תעמולה היא לעקוף את מנגנוני ההגנה שלך. זוהי צורה של התקפה, ואני לא מעוניין להיות מותקף.

          • תוהה הגיב:

            בדיוק על זה אני מדבר: מה שאתה קורא מנגנוני הגנה הוא מה שמפריע לי בכל הדיון הזה.

            אדם פתוח וחושב אמור לקבל בברכה את ההזדמנות לאתגר את התפיסות הנוכחיות שלו באופן נטול דעות קדומות ולא להסתפק ב"דחיתי כבר בעבר" או בלהסתפק בזיהוי הדובר כדי לחזור לנקודת המוצא האטומה והמאובנת שלו.

            אני ממליץ להשתדל להקשיב לכל אחד ולא למיין את הדוברים לפי "בצד שלי" או "בצד השני".

            אחרת באמת מה הטעם בכל הדיבורים?

            • עדו הגיב:

              ואני רוצה שיתייחסו אלי כאדם פתוח וחושב ולא ינסו לעבוד עלי. שיקבלו את זה שיש לי מספיק יושר ושכל כדי לקבל טיעון נכון כשהוא בא מפיו של מתנחל. אם לא עושים את זה אז או שמניחים שאני טמבל או שבאמת הטיעון הזה תלוי מאד במי שטוען אותו.

              • תוהה הגיב:

                הקשר בין "ישראל שלי" למועצת יש"ע מוזכר בריש גלי בעמוד האודות שלהם.

                היחיד שניסה לעבוד עליך זה גורביץ עם הטענה כאילו מישהו ניסה לעבוד עליך.

                אני שואל, ואשמח לקבל תשובה כנה בבקשה, האם גם לדעתך יש לאנשים רבים א-פריורית פחות נכונות לשמוע טיעון רק בגלל שהשמיע אותו מתנחל?

                כי ככה עולה מהטור של יוסי וגם מהסיפא של דבריך. לך אולי מגיע שיתייחסו אליך כאדם פתוחח וחושב אבל כנראה שלרבים רבים בשמאל לא.

                • ש.ב הגיב:

                  למיינסטרים בישראל אין עניין מיוחד ב"אתחלתא גאולה", "קברי אבות", "ארץ ישראל השלמה" וה"ערב רב" שהתחפר בעם היהודי ע"מ לטמא אותו רוחנית.

                  את מועצת ישע מעניינים בדיוק הדברים האלה, אבל בגלל שהם יודעים שאין לזה שוק, הם מעבירים את אותם המסרים בתחפושות שונות ומשונות.

                  זאת עוד איכשהו דומה למקור, להבדיל מכמה ארגוני קש אחרים.

                • אור שחר הגיב:

                  אתה מיתמם.
                  ארגוני הקש של קלוגהפט מסתירים במכוון את זהותם כארגוני יש"ע בכדי לא להיתפס כימין קיצוני. אם אתה שואל האם הקונצנזוס בישראל מעדיף לא לקבל רעיונות מן הימין הקיצוני, התשובה ברורה. לצורך העניין, הוא גם אינו ממש מעוניין לשמוע את דעות השמאל על מדינת ישראל.

                  מה שאינו גורם לגורביץ להקים ארגון למען חולי סרטן (קונצנזוס) שיהווה למעשה שופר תעמולה.

                  באמת צריך עוד פעם להזכיר את האיומים של "אם תרצו" על ויקיפדיה כאשר כתבו כי הם ארגון ימין?

            • ש.ב הגיב:

              נו, עוד אחד שבא לתת לי שיעור ב"להכיר את האחר".

              אהלן וסהלן, כל אחד מוזמן, אבל שיבואו דוגרי ולא ישחקו אתי משחקים של משרדי פרסום סוג ז'.

              • תוהה הגיב:

                עכשיו שאתה יודע שהקשר למועצת יש"ע מוזכר בדף האודות של התנועה אני מניח שאת הטענות על משחקים של משרדי פרסום סוג ז' אתה מפנה לגורביץ

                • ש.ב הגיב:

                  בנאדם, זה לא חדשות בשבילי ש"ישראל שלי" זה חזית של מועצת רש"ע.

                  וגורביץ דייק כאן לחלוטין, ובמיוחד בהשוואה עם הסיינטולוגים.

                  בכל ארגון חזית סיינטולוגי, אם תחפור, תמצא איזה אזכור לקשר לכת. הם גם לא יכחישו את זה אם יישאלו. אבל עדיין ישקיעו הרבה כדי ליצור רושם של הרבה תנועות ציבוריות "מלמטה" ולא כת סיינטולוגית אחת.

                  וזה בדיוק מה שנעשה כאן, וגם בדיוק מה שנכתב בפוסט.

                  מה נראה לך, שבגלל שבאתר שלהם כתוב "פועל יחד עם מועצת יש"ע וגופים אחרים" אני אמור להבין שלא מדובר בארגון קש, אחד בשורה של ארגוני קש שאני יודע עליהם? תעשה לי טובה.

                  ואם תקרא את הראיון עם משה לוגהפט בערוץ7, ועוד קצת חומרים עליו (את חלקם אני כתבתי, מודה), תראה שהאיש אומר זאת בעצמו.

                  • תוהה הגיב:

                    כן, בדיוק. אם הארגון מודה שהוא קשור לארגון אחר אז אין פה שום ארגון קש, הכל גלוי וידוע וכשר למהדרין ואין צורך בשום "חשיפה עיתנואית".

                    תקרא בבקשה את הפוסט שוב ותראה שהחשיפה שהוא מביא מגוכחת, כל הטענות על התחזות, ארגון קש וכו' לא מחזיקות מים אחרי שקוראים את עמוד האודות.

                    • ש.ב הגיב:

                      קראתי. מחזיק את אותם המים בדיוק. תחזור עוד איזה שמונה פעמים על אותו טיעון, אולי יפסיק להחזיק.

                    • תוהה הגיב:

                      התייאשתי. גם אתה כנראה חושב שאסור להודות בטעויות.

                    • אוריאל הגיב:

                      יש הבדל בין ארגון אחד ש"קשור" לארגון אחר, לבין ארגון אחד שפועל תחת ארגון אחר. טובים ממני ניסו כאן להבהיר לך את ההבדל, אך נראה שאתה מתכחש להבנת הנקרא בכל מה שקשור למונח "ארגון קש"…

                    • תוהה הגיב:

                      1. אף אחד לא הוכיח שהוא פועל "תחת" ארגון אחר. רק שהם חלקו פעם מספר פקס.
                      2. מה שהופך ארגון בת ל"ארגון קש" הוא הניסיון להסתיר את הארגון האמיתי. בלעדיו, אין לפוסט הזה שום שום טענה

                  • אוריאל הגיב:

                    1. נראה לי שהפוסט הזה הוכיח קצת יותר מאשר עניין הפקס. ולכן מסתמן שהוא אכן פועל תחת ארגון אחר, תוך נסיון להתאים את פניו למה שנוח למיינסטרים הישראלי.
                    2. קראתי את ההסבר למונח "ארגון קש" בוויקיפדיה. ולטעמי 'ישראל שלי' אכן מנסה להסתיר את טיב מערכת היחסים שלה עם מועצת יש"ע, ולכן המונח "ארגון קש" נראה לי הולם לחלוטין.
                    אתה יכול להמשיך לזעוק ש'ישראל שלי' מעולם לא ניסתה "להסתיר" את ה"קשר" שלהם למועצת יש"ע, אבל אני יכול להבטיח לך שבפעם הבאה שמישהו יישתמש באחד מקטעי הוידאו או המאמרים שלהם בכדי להצדיק את התנהלות מדינת ישראל, אני ושכמותי נשמח להזכיר כנגד שהחומרים (הכביכול לגיטימיים) המובאים מטעם "ישראל שלי" הם למעשה תעמולה מטעם מועצת יש"ע! (אולי לך זה לא יישנה, אבל אני מכיר כמה אנשי מיינסטרים שלהם זה מאוד יישנה).
                    3. אגב, נראה שאתה טוען שגורביץ משקר בכך שהוא קורא ל"ישראל שלי" ארגון קש. אם אכן אתה צודק, אז אולי "ישראל שלי" יגישו תביעת דיבה כנגד גורביץ… אהממ… מעניין אם הם יעשו זאת…

                    • תוהה הגיב:

                      יוסי טעה טעות, פספס את העמוד של ישראל שלי, קורה. עכשיו הוא מתחפר בטעות הזאת ויוצא עוד יותר דביל.
                      אולי התחקיר הזה הוא תוצאה של תרומה גדולה במיוחד לקרן הטבק והאלכוהול.

                      אין פה שום ארגון קש, שום ניסיון הסתרה, שני ארגונים קרובים, חלק מהאנשים ומכשיר הפקס משותפים. המטרות ודרכי הפעולה שונות, הכל בריש גלי.

                      אין לי מושג אם הם רוצים לתבוע דיבה או לא, אבל אני משאיר כתרגיל ליושר האינטלקטואלי של כל אחד את בדיקת האמת מאחורי ההכרזה "ארגון קש"

                      ב"ישראל שלי" עושים רבות כדי להיתפס כארגון מרכז.

                    • אוריאל הגיב:

                      "תוהה", אהבתי את המשפט שלך "אין פה שום ארגון קש, שום ניסיון הסתרה, שני ארגונים קרובים, חלק מהאנשים ומכשיר הפקס משותפים". ((::
                      אהבתי שעכשיו כשכבר אין לך מה לומר בעל ערך אתה מתחיל לקרוא לגורביץ 'דביל'…

                    • תוהה הגיב:

                      איך אתה היית מגדיר מישהו שעושה טעות ומתעקש עליה?

                    • אוריאל הגיב:

                      ניסית לטעון שגורביץ טעה. איני רואה היכן הטעות.

                    • תוהה הגיב:

                      קרא בבקשה שוב את המשפט:
                      ב"ישראל שלי" עושים רבות כדי להיתפס כארגון מרכז.

                      קרא בבקשה את העמוד אודות בישראל שלי.

                      אם יהיו לך עוד שאלות – אני פה

                    • אוריאל הגיב:

                      קראתי שוב את העמוד 'אודות' של 'ישראל שלי', ועדיין, איני מבין היכן הטעות. אכן נראה שהם מנסים לקדם את עצמם כארגון מרכז (מרכז במובן הישראלי כמובן).

                    • תוהה הגיב:

                      אני רואה שזה יהיה קשה: לא נורא, יש לי הרבה סבלנות…

                      האם שמת לב למשפט:
                      "ישראל שלי" היא תנועה חדשה של המחנה הלאומי בישראל
                      ?

                      עוד משהו?

        • גיל ב' הגיב:

          זאת אומרת שלא תהיה לך בעייה לקרוא כתבה שלי שבה אני ממליץ בשלל נימוקים הגיוניים לקנות מניות של חברה X בלי לציין שהיא שייכת לי. מה הבעייה? לכאורה אתה צריך להתייחס רק לתוכן ולא לזהות הכותב?

      • תוהה הגיב:

        ועדיין אני שואל, מה משנה עמדת הדובר למהות הטענה?

        נניח לשם הדיון הפילוסופי לחלוטין שטענה משכנעת נוצרה ע"י תוכנה אקראית לייצור טקסטים, האם זה משנה משהו את עצם הטענה? אם הטענה טובה נקבל אותה ממי שלא יהיה.
        את בירור העמדות ונקודות המוצא של הדובר יותר נכון לברר מתוך הטענות עצמן ולא מתוך קשרים ארגוניים אדמיניסטרטיבים שלו עם ארגונים אחרים.

        דיון אמיתי בשאלות מהותיות (יש כזה?) אמור להתמקד בגוף הטענות.
        פעם, כשלמדתי לוגיקה קראו לתחקירים מהסוג בעלי כשל אד הומינום.

        אדם בעל יושר אינטלקטואלי אמיתי שקורא כתבה כזו אמור להיות מוטרד הרבה יותר מקיומה של הטיה נגד טענות שמשמיעים מתנחלים מאשר מהסקופ ששני ארגונים שמקדמים במוצהר אותה אג'נדה חולקים אותו מספר פקס.

        • Rasul YHWH הגיב:

          או מיי גוד…

          כבר שכחתי שהימין שכח שאפשר להיות ישראלי בלי להיות מתנחל.

          • תוהה הגיב:

            1. אני לא מגדיר את עצמי כאיש ימין, אשמח אם גם אתה לא תעשה זאת. אתה לא מכיר אותי.
            2. בסופו של דבר כל מה שהפוסט הזה רוצה זה לוודא שאף אחד לא מקשיב בטעות למשהו שמתנחלים או אנשים שחולקים פקס עם מתנחלים אומרים. אם מספיק לך לסמן אדם כחשוד בקרבה למתנחל כדי לשלול את כל מה שהוא אומר בלי אף טענה נוספת, מה זה אומר עליך?

            • Rasul YHWH הגיב:

              לא נכון, יוסי פשוט רוצה שכל מיני אנשי "מרכז ציונים" למיניהם לא יולכו שולל.

              אם הכל כל כך שקוף אז למה הארגון שלכם (אל תתכחש…) צריך כל כך הרבה פרצופים?

            • שמואל הגיב:

              הנה, אני אענה לך פעם נוספת. המטרה של הפוסט הזה היא ממש לא לוודא שמישהו לא יקשיב למישהו.

              מאיפה לעזעזל לקחת את זה?
              אתה צריך להראות את זה.

              יוסי טוען משהו מאד ברור, שיש כאן תנועה שטוענת שהיא תנועת מרכז בעוד שהיא לא.

              דיון בטענות אמור להתמקד בגוף הטענות. דיון בהתחזות ממש לא צריך להתמקד בגוף הטענות!

              שוב, אתה טוען שהמטרה של יוסי היא שלא יקשיבו לאנשים מסויימים, ואתה צריך להראות את זה.

              • שמואל הגיב:

                זאת תגובה לתוהה, לא ל
                Rasul

              • תוהה הגיב:

                1. שוב, הארגון לא "שלכם". אין לי שום קשר אליו. גם לא לימין, תודה.
                2. לא ראיתי שהתנועה טוענת שהיא תנועת מרכז ולא מצאתי טענה שלה שחורגת מהדעות שנחשבות בארץ למרכז. כל הדיבורים על התחזות מוגזמים לגמרי.
                3. מה שאני טוען זה שיוסי נופל בדיוק לאותו פח שאליו נפלו "אם תרצו" בחשיפות המצחיקות שלהם על הקרן החדשה. למה "החשיפה העיתונאית" הזאת מעניינת מישהו? אם באמת להיות מתנחל לא פוגם לך בויכוח אז למה בעצם כל זה נאמר???

                • עדו הגיב:

                  "אם באמת להיות מתנחל לא פוגם לך בויכוח אז למה בעצם כל זה נאמר???"
                  אם באמת להיות מתנחל לא פוגם לי בויכוח אז למה הוא מסתיר את זה שהוא מתנחל?

                  • תוהה הגיב:

                    אני אתקן שוב ושוב כדי שהשקר שחוזרים עליו לא ייתפס כאמת:
                    – הקשר למועצת יש"ע מוזכר בדף האודות של התנועה.
                    – העורכת של ישראל שלי מתגוררת בתל אביב.
                    – אם להיות מתנחל לא פוסל רעיון מה בכלל כתוב בפוסט הזה?

                    • איתמר שאלתיאל הגיב:

                      הוויכוח הזה קצת מעייף, אז אשתדל לענות בקצרה:
                      אין לי בעיה לנהל דיון עם מתנחלים. אין לי גם בעיה לנהל דיון עם מועצת יש"ע. יש לי בעיה עם ארגונים שמרגישים שהשם שלהם הזדהם עד כדי כך שהם חייבים להקים ארגוני קש שידברו בשמם. השווה, לשם דוגמא, את פרויקט "לא נסתום" של הקרן החדשה. מדובר בפרויקט מוצהר של הקרן, שהיא חתומה עליו שוב ושוב. זה לא התפלפלות נוסח "פועלת יחד עם מועצת יש"ע וגופים אחרים". הלוגו של הקרן החדשה שם. רואים אותו מיד.

                      עכשיו, אפשר לחשוב שמה שנעשה כאן הוא דיון, אבל זו היתממות. "ישראל שלי" לא מקדמת דיון. היא מקדמת פעולה בערוצים מסוימים, בעודה מנסה להיראות כתנועת מרכז.

                      ואתה יודע מה? גם זו לא הנקודה. הנקודה היא השיטה. כי הפעולה באמצעות ארגוני חזית היא שיטה שחלקים בימין אימצו לאחרונה, כפי שהציטוט של בנט מראה. יש לך כאן גופים גדולים שמעדיפים שלא לספר לעם בישראל מי הם ומאיפה הם הגיעו. אם אתה באמת לא רואה כאן טעם לפגם, כנראה שאין באמת על מה להתווכח.

                    • ygurvitz הגיב:

                      "קשר" זה נחמד. זה כנראה עלה לשם אחרי שאחרים שמו לב. מה שאנחנו מראים הוא שהארגון הזה *הוקם* על ידי מועצת יש"ע, נרשם על ידי הדובר שלה לשעבר, שאחד המקימים משמש כיום כמנכ"ל מועצת יש"ע, שהמנהלת של האתר עבדה יד איתו בלשכת נתניהו. זה לא "קשר", כמו שיש, נניח, בין ערים ובין איגוד המועצות המקומיות. זה ארגון חזית.

                      הבעיה פה היא התחזות. עם הרעיונות של מועצת יש"ע אפשר להתווכח – קל, למעשה – וכל מה שדורשים מהם הוא לא להפיץ את הרעיונות שלהם באמצעות ארגוני קש. זה הכל.

                    • תוהה הגיב:

                      חברים, שניכם הגבתם לי? אני באמת מוחמא.

                      ואני אפרגן לכם תחקיר עיתונאי עם חשיפה משלי: העמוד הזה היה כך גם לפני ה"תחקיר" שלכם.

                      עכשיו לעצם העניין: העובדה שה"תחקיר" שלכם לא הגיע עד לפסקה השניה בדף אודות של ישראל שלי היא במקרה הטוב חור ענקי ובמקרה הרע הרע שקר גס. מחקרים בגאומטריה עוד ייכתבו על איך תחקיר כל כך קטן מצליח להכיל חור כל כל גדול.

                      עכשיו, תקראו בבקשה את שוב הפוסט שלכם מהתחלה כשאתם יודעים שכל הקשרים למועצת יש"ע גלויים ואף אחד לא מנסה להסתיר כלום, זה בסדר, אני אחכה…

                      אהה, גם אתם התגרדתם במבוכה ולא הצלחתם להגיע עד הסוף. ככה חשבתי.

                      בסופו של דבר אחרי שמפשיטים מהפוסט שלכם את טענת ההתחזות לתנועת מרכז כשהתנועה בריש גלי מכריזה על עצמה כשייכת למחנה הלאומי באמת שלא נשאר ממנו הרבה.

                      עכשיו, זה לא נורא, טעויות כולם עושים, אפילו עיתונאים אמיתיים. הבעיה איתכם היא חוסר היכולת שלכם להודות בטעות וההתעקשות שלכם להמשיך להגן על מה שכבר באמת לא נשאר ממנו כלום. ישפוט הקורא.

                    • נירה הגיב:

                      יש לי שאלה:
                      למה, לדעתך, אנשי מועצת יש"ע ראו צורך להקים את הארגון הזה ולא, נניח, לפעול מתוך מועצת יש"ע עצמה? הרי מועצת יש"ע עוסקת בהפצת פרופגנדה (כרגע למשל מופיע בדף הבית שלהם "סרטון חדש מבית מועצת יש"ע – השטחים, למי הם שייכים?"), אז על פניו זה לא נראה כאילו שהיה צורך בארגון נפרד בגלל איזה סיבוך בירוקרטי או משהו כזה.
                      אז למה צריך להקים "תנועה חדשה של המחנה הלאומי בישראל אשר פועלת יחד עם מועצת יש"ע וגופים נוספים בשטח" (מי הגופים הנוספים, אגב? ולמה "יחד עם" ולא "מטעם"?).
                      למיטב הבנתי התשובה היא – בדיוק כדי לטשטש את העובדה שמדובר בפרופגנדה מטעם מועצת יש"ע ולא בתנועה עממית של ציונים נאמנים. אם לך יש תשובה אחרת – אשמח לשמוע.

                    • אורי הגיב:

                      לי אין תשובה, להם יש.
                      הם טוענים שהארגון הזה הוא בעל דגשים שונים שאינם דווקא קשורים ביו"ש.

                      יכול באמת להיות שזו דרך לפרוץ את המצור התודעתי של אנשים אטומים, לי אין שום בעיה עם זה כל עוד הגילוי הנאות נשמר, והוא נשמר.

                      הקושי להקשיב למתנחלים הוא תעודת עניות לרמת הפתיחות המחשבתית של השמאל במדינת ישראל

                    • נירה הגיב:

                      טוב, מן הסתם הם לא יטענו שהם מנסים להטעות את הציבור. מה שמפתיע אותי זה שאתה מרגיש שהגילוי הנאות אכן נשמר.
                      להציג עצמך כתנועה שפועלת "יחד עם מועצת יש"ע וגופים נוספים בשטח" בזמן שהתנועה הוקמה מתוך מועצת יש"ע עצמה, זה גילוי נאות לטעמך?
                      באופן דומה: אם מחקר שטוען שסיגריות אינן מסרטנות היה מתפרסם ע"י עמותה שמציגה עצמה כמי שפועלת "יחד עם פיליפ-מוריס וגופים נוספים", בזמן שלמעשה היא הוקמה ע"י דובר פיליפ-מוריס בתוך משרדי החברה, זה היה נחשב "גילוי נאות" בעיניך?
                      ושוב: מי הגופים הנוספים? ולמה "יחד עם" ולא "מטעם"?

                    • אורי הגיב:

                      איפה להונות את הציבור? כל מה שיוסי עשה (למעט מספר הפקס) נאסף ממקורות גלויים, ומליקוט כתבות בעיתון.
                      ישראל שלי היא כח משימה למטרות ציוניות כלליות שאינן קשורות בהכרח ליש"ע כמו חיזוק החינוך היהודי, מאבק בחרם הפלסטיני, שחרור גלעד שליט (בדרך שלהם), ומאבק בהטיות שמאליות של התקשורת. כל זה, שובף בלי להסתיר כלום.

                      אני מניח שזה שקופת החולים שלי מוכרת לי ביטוח וזה שאורנג' מוכרת מוזיקה בעזרת חברה בת זה גם הונאה בעינייך, לא?

                    • נירה הגיב:

                      ישראל-שלי לא מוכרת סחורה אלא אידיאולוגיה. בתור שכזו חשוב לי לדעת לא רק שהיא *פועלת יחד* עם מועצת יש"ע אלא גם שהיא *הוקמה ע"י* מועצת יש"ע.
                      בדיוק כמו עם המחקרים ש"הוכיחו" בזמנו שסיגריות אינן מסרטנות. כולם היו מחקרים-מטעם, ובנסיבות כאלה – כשמנסים למכור לך "מידע" – זה מאוד חשוב לדעת מה האינטרסים של הבן אדם שמוכר לך אותו.
                      הקטע עם אבא של רונן שובל וחברת אקסלנס, למשל, זה סתם אנקדוטה משעשעת בהתחשב בקמפיין "מקורות המימון" של אם-תרצו. הקטע עם ישראל-שלי זה כבר קרוב יותר להונאת הציבור. עדיין כשר מבחינה חוקית, אני חושבת, אבל מאוד מאוד מסריח.

    • רוזנברג הגיב:

      "קוזנסאולים"….
      גדול….

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אם ל"סרוליק שלי" אין סודות, למה הימין עושה כזה עניין גדול מ"חשיפת" מידע שעמותות שמאל מפרסמות בעצמן באתרים של עצמן?

      (וכפפה ליוסי – תפרסם כאן את הנתונים על המימון של "מכוני המחקר" הימניים מרשם העמותות, מה שבניגוד לחוק הם לא מפרסמים באתרים שלהם – בטוח שזה יגרום לכמה סרוליקים להזיע)

  12. בטטה הגיב:

    לדעתי לא רק אם תרצו וישראל שלי זה ארגוני קש. לדעתי זה המצב עם עוד גופים כל מיני מכונים ופורומים ומה לא.

    ובנושא דומה-

    אגב אני לא אתפלא למשל אם שורת הדין (עמותה רשומה !) זה גוף קש אולי של המוסד,שכבר הודה בכתבה של רונן ברגמן בידיעות אחרונות שהוא מנהל מערכה כלכלית נגד איראן ועוד כמה חובבי ציון ידועים .

  13. ערן ר הגיב:

    תוך 10 דקות בלימודי הגיאוגרפיה לתואר ראשון שלי לימדו אותי שיש שלושה סוגי שקרים: שקרים, שקרים נאלחים ומפות. אטלס ההסברה עומד בסטנדרטים הללו.

    בידר אותי לראות את המפות עם השגיאות הבוטות (במפה שמדברת על 22 מדינות ערביות, אפשר לספור 16 מדינות ערביות ואחת פרסית שמסומנות, או המפה התנ"כית שכוללת אתרים תנ"כיים כמו סבסטיה, הרודיון, קומראן או בריכות שלמה). בידר אותי יותר לראות את המפות שתומכות להפליא בעמדות השמאל בדבר ההתנחלויות שחותכות את הגדה ומחלקות את השטח הפלסטיני לחלקים קטנים.

    • מני זהבי הגיב:

      מפת האתרים התנ"כיים היא לא מהגירסה האנגלית במקרה? בעולם דובר האנגלית, Bible זה מונח שמתייחס גם לברית החדשה ולרקע ההיסטורי לחיי ישוע הנוצרי. האתרים שמנית מתאימים דווקא לנושא הזה (חוץ מסבסטיה, שהיא שומרון המקראית). מצד שני, מצחיק לראות "יהודים גאים" עושים שימוש בתפיסות נוצריות.
      אבל אם נעזוב את הפיקנטריה בצד, כל מהותו של האטלס הנ"ל מצטמצמת בעצם לטיעון "אחננו כאלה קטנים, מה אכפת לכם שנגזול קצת שטח שבלעדיו נהיה ממש-ממש קטנים ומסכנים?"
      לא נראה לי שזה טיעון שניתן לדון בו ברצינות.

      • Rasul YHWH הגיב:

        זה המשך ישיר לטיעון הא "אבל יש -להם- כל כך הרבה ולנו -כל כך מעט-" שרץ חזק כבר איזה 40 שנה…

        • מני זהבי הגיב:

          כן, וה"הם" בהקשר הזה הם בערך כל העולם ואחותו (הכנס כאן "22 מדינות ערב", גם כשאין לבן-אדם שום מושג איפה למצוא אותן במפה ולמה איראן אינה אחת מהן).

      • ש.ב הגיב:

        אם הם יכולים לחיות על כסף נוצרי ופוליטיקאים נוצרים, למה שלא יעשו שימוש בתפיסות נוצריות?

      • ערן ר הגיב:

        מקבל את ההערה לגבי סבסטיה. שכחתי את ההיסטוריה שלה לפני הורדוס.

        מהותו של האטלס היא להראות עד כמה חשובה הגדה המערבית לישראל (לשיטת עורכי האטלס), אם מבחינה היסטורית (התנ"ך), אם מבחינת הגודל היחסי שלה, אם מבחינת האיום הפלסטיני הפוטנציאלי על שלוות החיים בישראל גופא ואם מבחינות אחרות שלא ממש הבנתי (המפות האחרונות).

        למעשה, זה מקובל עלי. מה שאני אומר הוא שאם הייתי עורך את האטלס מכיוון המבט הזה (למרות שהוא נוגד את נקודת המבט שלי), הייתי עושה את המפות רציניות יותר ומדויקות יותר, שלא לדבר על להשמיט חלק.

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    מוזס נאים כתב על הקטע הזה כבר ב2007:
    http://www.moisesnaim.com/content/democracys-dangerous-impostors

  15. ג'ים סטיל הגיב:

    לא קראתי אף תגובה, אך יכול להיות שהפתרון למספר הפקס מאוד פשוט – לישראל שלי אין פקס. הם בקשרים טובים עם מועצת ישע, וביקשו מהם טובה. כאילו, פקס?

  16. תוהה הגיב:

    יוסי: ב"ישראל שלי" עושים רבות כדי להיתפס כארגון מרכז"

    מתוך דף האודות של ישראל שלי: "ישראל שלי" היא תנועה חדשה של המחנה הלאומי בישראל אשר פועלת יחד עם מועצת יש"ע"

    מישהו דיבר על שדה עיוות מציאות???

  17. עמרי הגיב:

    כתבתי כמה כאן ביקורות שליליות, אז הנה גם אחת חיובית.

    בכל אופן, מוזרות לי התגובות הזחוחות של חלק מהמגיבים כאילו 'הנה, חשפנו אותם שוב'. התגובה שלי היא 'פאק, הם הרבה יותר טובים וחזקים מאיתנו במשחק הזה'.

    • דורצח הגיב:

      השמאל, צריך להודות, היה מצוין במשחק הזה בשנות ה-90, כשהוא ניכס לשורותיו את המילה "שלום" וכינה עצמו "מחנה השלום". עם פרוץ האינתיפאדה השנייה – הלך המותג.

      בכל מקרה, זה חתיכת משחק דוחה. כמו שהגבתי בדף של ישראל שלי, נראה לי שכדי ליצור כאן דיון אמיתי צריך לשבור את הכלים, כפי שנעשה בפוסט הזה, ולחשוף טשטושי עמדות.

  18. אזרח הגיב:

    תחקיר נחמד, טוב לדעת.

    לגבי הנשיכה שהייתה או לא הייתה: הטענה על נשיכה כל כך הזויה, שקשה לי להאמין שהיא מונפצת. זה כל כך לא סביר שזה צריך להיות אמיתי. הרי כדי להפיל תיק על תקיפת שוטר מספיקה אפילו דחיפה קלה. למה להמציא דבר בלתי סביר שכזה? ההתעקשות החריגה בעתיקה למחוזי (נגד החלטת שופט השלום לשחררו למעצר בית) רק מראה לדעתי שאכן היה שם משהו. ביהמ"ש לא "דחה את טענת המשטרה על נשיכה". במסגרת דיוני המעצר, שהם לא בדיוק בחינה מעמיקה של ראיות, לפחות אחד השופטים כתב ש"אירוע הנשיכה עצמו אינו נצפה בסרט". איזה סרט? כנראה הסרטון הערוך שהבחור מפיץ.

    צריך לצאת מההתניה הפבלובית שהמשטרה תמיד משקרת. בשביל להיות הוגן, יש שוטרים שעושים מאמצים לא קטנים כדי לשכנע אותנו שזה דווקא כן נכון.

    • ygurvitz הגיב:

      אין בעיה. אם היתה נשיכה, שיציגו לנו את הדו"ח הרפואי.

    • אור שחר הגיב:

      אז אתה מקבל את טענות המשטרה דווקא משום שהן הזויות?
      כנראה שזה לקח חדש לשקרנים: המציאו שקרים קיצוניים במיוחד, ואיש לא יחשוב שיש לכם אינטרס להמציא דבר בלתי סביר. בפעם הבאה יטען השוטר שהוא זימן דרקון רושף אש.

    • זו אני הגיב:

      אני דווקא מכירה מישהו שנשך שוטר. זה לא כזה הזוי לאדם מותקף להשתמש בכל הדרכים, כולל נשיכה.

      כמו שכבר נאמר, אם היתה נשיכה, שיביאו דוח רפואי.

  19. יותם הגיב:

    יש קשר למועצת יש"ע, אין קשר, מה זה בכלל משנה?
    ישראל שלי עושים עבודה מבורכת למען כל עם ישראל.

    • אוריאל הגיב:

      נראה לי יותר עבודה מקוללת מאשר עבודה מבורכת… ולכן, כן, זה כן משנה שיש קשר למועצת יש"ע.
      תודה לגורביץ על העבודה המבורכת שהוא עושה למען כל עם ישראל.

  20. אור שחר הגיב:

    כל הכבוד, עבודה עיתונאית ראשונה במעלה.
    מדהים מה שניתן לגלות מחיפוש נכון ורציני ברשת, דבר שרובנו איננו טורחים לבצע.

  21. אילן הגיב:

    עברתי דרך המראה או משהו? 'תוהה' נתן קישור לדף האודות שלהם שבו רואים שהם מצהירים שהם שייכים למחנה הלאומי (כלומר, ימין) ושהם פועלים יחד עם מועצת יש"ע. בתגובה האשימו אותו שהוא מטעם הארגון. חשבתי שלימין יש מונופול על לענות לטיעונים פשוטים ומבוססים ב"מי מממן אותך"?

    • שמואל הגיב:

      המחנה הלאומי (כלומר, ימין).

    • Rasul YHWH הגיב:

      חחח, אני מאשים כל בן-אדם "ימני" שמגיע לפה שהוא מקבל מימון מג'ון הייגי, לא צריך להתרגש מכל פוסט.

  22. שמואל הגיב:

    ציתות מדף האודות של ישראל שלי :

    חלק מהאתרים – כמו nrg או ynet – מאפשרים להירשם אליהם. האם כדאי לעשות את זה?

    כן,מאוד. הרישום מאפשר להעלות תגובות באופן מהיר יותר, וב-ynet, הוא גם מאפשר להמליץ על תגובות ו"להוריד ציון" לתגובות אחרות. אלו כלים מצוינים להבלטת העמדות שלנו.

    האם כדאי להגיב או להירשם לאתר בשמי האמיתי?

    איך שבא לכם. זה ממש לא הכרחי.

    האם לצרף המלצה להירשם ל"ישראל שלי" בתגובות שלי?

    היינו מעדיפים שלא. לדעתנו עדיף להמשיך להפיץ את היוזמה הזאת במייל ובין חברים, ככה שנדע שמי שמצטרף אלינו באמת רוצה להיות איתנו.

  23. בשורה התחתונה לפעולה אחתביום יש 1350 חברים בפייס ולישראל שלי 52000
    לפני חצי שנה היו להם 17000
    זה אומר שהם עושים שיווק אפקטיבי ואנחנו לא. זה מעיד גם על גודל המחנה ועל היכולץ לעורר זהות והזדהות.

    • Rasul YHWH הגיב:

      כן, הם גם בצד המנצח נכון לעכשיו, ה"סמול" הישראלי זה ממש קבוצת שוליים.

      don't worry, we'll all burn the same.

  24. יותם הגיב:

    תגובת "ישראל שלי" לכתבה:
    http://www.facebook.com/MyIsrael/posts/190371107679144
    ראו החל מתגובה מס' 1. והלאה…

    או בקיצור: לא סוד ולא בטיח, הקשר עם יש"ע ידוע וגלוי ומצויין במקומות רבים על ידיהם, לרבות ב-"אודות ישראל שלי" באתר שלהם.

    • ygurvitz הגיב:

      שים לב שהם הודיעו על זה לפני שנה, לדבריהם. קודם לכן, אפילו זה לא היה שם.

      • תוהה הגיב:

        למה לשקר במה שכל כך לבדוק?
        זה היה שם גם בשבוע שעבר ואם אתה טוען ש

        • תוהה הגיב:

          אם אתה טוען שזה נוסף אחרי ה"תחקיר" – חובת ההוכחה עליך.

          ולא, "לא שמתי לב" לא נחשב הוכחה.

          • ygurvitz הגיב:

            איפה טענתי את זה?

            הטענה שלי היא פשוטה: מדובר בארגון קש, שמסווה את העובדה שהוא מופעל על ידי מועצת יש"ע במילים כמו "פועל עם". הטענה ש"נפתלי בנט הוא אחד המקימים וזה אומר הכל" היא בולשיט, כי השם נפתלי בנט לא אומר שום דבר לרוב מוחלט של הציבור.

            הפעולה המוצלחת ביותר של ישראלי שלי עד כה היא הטלת האימה על דביר בנדק. הקמפיין היה מצליח הרבה, הרבה פחות אם מועצת יש"ע היתה עומדת מאחוריו בגלוי. הוא היה ממותג מיד כמאבק של מתנחלים. כאן יצרו מצג שווא שמדובר בהתארגנות ספונטנית כביכול. זה משנה.

            • תוהה הגיב:

              הטענה שהארגון מסווה את העובדה שהוא קשור למועצת יש"ע לא נכונה. מי שמסווה משהו, לא כותב אותו בראש אתר האינטרנט שלו.

              אתה טענת פה שהקישור למועצת יש"ע נוסף אחרי התחקיר שלך. גם זה לא נכון.

              הארגון טוען שיש לו מטרות ודרכי פעולה שונות מאלו של מועצת יש"ע וגם הפוסט שלך מגבה את הטיעון הזה.

              שתה מים, תרגע, תחזור במבט יותר מפוכח ותראה שהתחקיר שלך היה צריך לתגבר את ערימת הנייר טואלט הקרובה.

              • ygurvitz הגיב:

                השתכנעתי. אתה לא יודע לקרוא.

                • תוהה הגיב:

                  וזה בא מאחד שהתחקיר שלו לא מגיע עד לפסקה השניה של עמוד "אודות".

                  תתרגל את אמירת המשפט "טעיתי, אני אתקן". הניסיון להסביר בדיעבד למה התכוונת רק גורם לך להתבוסס עמוק יותר בבוץ.

                  • נירה הגיב:

                    "זה כנראה עלה לשם אחרי שאחרים שמו לב" ולא "זה כנראה עלה לשם אחרי התחקיר שלי".
                    והעמותה אכן לא מסווה את העובדה שהיא פועלת ביחד עם מועצת יש"ע ו"וגופים נוספים" עלומים, אלא את העובדה שהיא הוקמה ע"י ומתוך מועצת יש"ע, מן הסתם על מנת לשמש כשופר תעמולה שלה באיצטלה של תנועה עממית התומכת במפעל ההתנחלויות. וזו הטעייה, מכיוון שבפועל היחידים שתומכים במפעל ההתנחלויות הם פחות או יותר המתנחלים עצמם. אחרת מועצת יש"ע לא היתה צריכה להקים את ה"תנועה העממית" הזו בעצמה וכל הפוסט הזה היה נחסך…

                    • תוהה הגיב:

                      אתחיל מהסוף, הפוסט הזה אכן מיותר.

                      1. יוסי טוען, ללא שום בסיס, שהם מנסים להסתיר את הקשרים למועצת יש"ע. העובדות לא מבלבלות אותו, אם זה כתוב בדף האודות זה בטח נוסף כתוצאה מגילוי של מישהו אחר. הוכחה? יוק.
                      2. כולם שוב ושוב אומרים שהגוף הוקם ע"י מועצת יש"ע. אפעס, זה לגמרי לא מדויק. חלק מהאנשים שפעילים בישראל שלי היו חברים במועצת יש"ע בעבר, חלק פרשו מישראל שלי כדי לעבור למועצת יש"ע (אחד נהיה יו"ר) ויש גם כמה אנשים משותפים. לזה קוראים קשרים. לארגונים יש כמה קווי פעולה משותפים וכמה לא.
                      3. הטעיה, ארגון קש, הונאה, הסתרה, כל אלה מינוחים שמתאימים למי שפועל בסתר. הקשרים (כן כן, קשרים, לא יותר מזה) גלויים לעין כל. מי שמנסה להסתיר משהו לא שם את הסוד בראש אתר האינטרנט שלו.
                      .

      • יותם הגיב:

        לפני למעלה משנה. בבקשה תדייק

        • תוהה הגיב:

          כל הקשרים היו תמיד גלויים לכולם, אין שום ארגון קש, מדובר בשני ארגונים קרובים אך מתמקדים בדברים שונים.
          אף אחד לא מנסה להסתיר שום דבר, הטון הסנסציוני של הפוסט הזה… נו, מה אני אגיד. מקווה שיש לכם דברים יותר טובים לחקור, פה יצאתם די מגוכחים

          • שמואל הגיב:

            למי שיחפש בגוגל

            "אם תרצו היא תנועה פשיסטית פוליטית" שם מופיע דיון עם "התוהה" אחד שמזכיר מאד את תוהה שלמעלה, ובפירוש אומר שהוא שייך לתנועת אם תרצו, בניגוד ל

            מאת תוהה:
            1. שוב, הארגון לא "שלכם". אין לי שום קשר אליו. גם לא לימין, תודה.

            • תוהה הגיב:

              מעניין לא הכרתי.
              בכל אופן, זה לא אני, אולי אני אקרא לעצמי תוהה המקורי!!11 שולתתת 🙂

              • אורי דויד הגיב:

                אולי די עם הבולשביזם הזה? כל אחד צריך להביא הוכחות שהוא לא ממומן/מטעם/ימני/לא מספיק סמולני/לא מצטלטל יפה באוזניי בעל הבלוג. מספיק עם זה! זו רמת התגובות שאפשר להפיק?! וזה מאפיין לא רק את הבלוג הזה אלא גם את כל השכנים. בחיית, יוסי, שלום, תעשו עם התופעה הזו משהו. היא מחרבנת לכם את הבלוגים.

                • ש.ב הגיב:

                  לא מבין מה אתה דורש ממני בדיוק.

                  • אורי דויד הגיב:

                    שלום, כמו שאתה כבעל הבית מחנך (ובצדק!) מגיבים מימין על תרבות דיון לקויה, כך מן הראוי להעיר גם כש"בעלי הדעות הנכונות" משתמשים בשיטה החביבה עליהם – השתקה והוקעה, כשאין להם יותר מה לתרום לדיון. והבקשה הזו לא באה בשביל "לאזן" או "לעשות צדק", אני לא מאמין בשטויות האלו. המטרה היא להפסיק את המנגנון הדכאני הזה שגורם לבלוגים לאכול את יושביהם, ולא בכדי אני מכנה תופעה זו כבולשביזם.

  25. ברגל הגיב:

    נשמע כאילו נחשפה פה איזה עברה פלילית או משהו כזה.
    אז 2 ארגוני ימין משתפים בפולה בינהם וזה לגיטמי לחלוטין כמו ש2 ארגוני שמאל משתפים פעולה.
    מה שיחודי אולי לעם היהודי שיש הרבה ארגונים על אותו הנושא ודוגמא שאני מכיר טוב זה כמות של עמותות למען בעלי חיים.

  26. עומר הגיב:

    בחיי שאני לא מבין על מה המהומה יוסי. תהרוג אותי, לא רואה פסול במיתוג מחדש של ארגון שנהנה מיח"צ שלילי דוגמת מועצת יש"ע. זכותם של מועצת יש"ע להביע את עמדותיהם, וזכותם להשתמש בעמותות קש כדי לעשות זאת. זה אפילו לא בלתי מוסרי.

    כמו כן, לא הבנתי מה משמשת הדוגמה של הדרישה להעניש בהמה כמו אייל ניר. ההתבטאות שלו היא פלילית ומצדיקה בהחלט בעיטה בתחת שלו, וגם אני, ששלשלתי את הפתק של חד"ש בבחירות האחרונות, אשמח לראות אותו מחוץ לתפקיד ציבורי ובלי כספי המיסים שלי בכיס שלו.

    • ygurvitz הגיב:

      אני לא איש שיווק, ולא משתמש במושגים של איש שיווק. מה שאתה מכנה "מיתוג מחדש" אני רואה כהסוואה והונאה.

    • עדו הגיב:

      "מיתוג מחדש" ? על הכיפאק, להציג את עצמך כמישהו אחר ממי שאתה? סתם הונאה ובהחלט לא מוסרי. כשאגד צבעו את האוטובוסים שלהם בירוק זה היה 'מיתוג מחדש' אם הם היו מקימים חברה 'מתחרה' שבפועל הייתה שייכת לאגד ורק נותנת אשליה של תחרות לנוסע התמים זו הייתה הונאה.

  27. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ובינתיים, בשקט בשקט, מחקו רשמית את היזכור עם ישראל של כצנלסון לטובת איזה נוסח דוסי של יזכור אלוהים, כי בשורות צה"ל כולם שווים בפני המוות, אבל מאמיני יהוה שווים יותר.

    • ygurvitz הגיב:

      בטיפול. צפה לפוסט מחר.

      • אסףר הגיב:

        אגב לפי מה שהבנתי, ה"בשקט בשקט" הזה קרה בתקופת הרב גורן אחרי מלחמת ששת הימים, רק שלא "הוטמע בשטח" כמו שאומרים. בפועל מה שקרה זה שבגלל חוסר ההטמעה, ההתעקשות ללכת על מה שכתוב בפקודות מטכ"ל נתפסת כיום פתאום כשינוי מדיניות.

  28. שי הגיב:

    הימין הישראלי משתמש בטכניקות שיווק מלוכלכות כדי לחפות על חולשה אידאולוגית.

  29. נטלי הגיב:

    רציתי רק להוסיף – על הסרטון הזה חתומים שני הגופים יחדיו
    http://www.youtube.com/watch?v=bTAQ_g2Wow8&feature=related

  30. אורן הגיב:

    ומי עומד מאחורי

    http://www.jcpa.org.il/JCPAHeb/index.asp?LNGID=2

    ?

    הסרטון הזה, למשל,

    http://www.youtube.com/watch?v=K7wc98QTiBg&feature=related

    מעיד שאולי גם הם לא בדיוק מה שהם מציגים את עצמם.

    • מני זהבי הגיב:

      עוד מכון מחקר ימני, אבל זהותו הפוליטית ידועה מזמן.
      דרך אגב, אני באמת לא מבין את הקטע הזה עם טורי טנקים וחי"רניקים הנעים מאיראן ועיראק לכיוון נהר הירדן. כלומר, מצב כזה אכן יהיה מסוכן לישראל, אבל בדיוק כדי שהוא לא יקרה יש לה חיל אוויר, והחיל הזה טופח מאז 1948 בדיוק בגלל מימדיה הגאוגרפיים הקטנים של ישראל. איך לעזאזל נוכחות של כוחות יבשה ישראליים בבקעת הירדן אמורה לפתור את הבעיה?

      • אלעד הגיב:

        היא לא תפתור את הבעיה, היא תאפשר לך להתחיל להילחם לא מטול-כרם אלא מהבקעה.

        • מני זהבי הגיב:

          עוד פעם: מי שצריך לדאוג לכך שטורי שריון וחי"ר לא יחצו את תחומה של ממלכת ירדן ממזרח למערב הוא חיל האוויר. לחיל האוויר לא משנה אם להמריא מנתניה או מבקעת הירדן (בעצם, הוא ימריא ממקומות אחרים לגמרי).

          • תוהה הגיב:

            אז אולי נמכור את השריון התותחנים והחי"ר של צה"ל? זה יחסוך המון כסף.

            ההנחה שלך שלעומק אין משמעות אסטרטגית לא מחזיקה. בפועל, במלחמת יום כיפור עיקר המאמץ לעצירת הסורים היה קרקעי. לוותר על היכולת לעצירה קרקעית של טורי שריון ולהסתפק רק במטוסים נשמע לי כמו הימור מסוכן בחיי כולנו. אפילו מול החיזבאללה בסוף התגלה שאי אפשר לבנות רק על חיל האוויר.

            • מני זהבי הגיב:

              אוי. אתה קורא את מה שאתה כותב?
              מתחיל מהסוף, מהחזבאללה האימתני. הלז ישב (ויושב) ממש על הגבול, במרחק יריקה מיישובים ישראליים, וגם הצליח להפגיז אותם. לא טוב, אבל ממש לא סכנה אסטרטגית. אף אחד היום בישראל אינו אומר שישראל צריכה לשלוט בדרום לבנון ע"מ למנוע התקפות מצד החזבאללה. חשבת למה?
              לגבי מלחמת יום כיפור, אתה מדבר על מאמץ לעצירת *הסורים*. אלה, מעשה שטן, תקפו משטח סוריה ולא משטח ירדן. לירדן אין כוחות קרקעיים שמוכנים להפיק תקיפה בסדר גודל שיסכן את ישראל. הפעם האחרונה שהיו לה כוחות כאלה הייתה ב-1948. גם עורכי הסרטון המדובר אינם מטומטמים, ולכן הם מציגים כוחות קרקעיים שיגיעו לירדן מאיראן (יש גם איזה חץ שהולך מסוריה). כיוון שמדובר בפלישה של מדינה אחת לשטחה של מדינה אחרת, לישראל תהיה הצדקה להפציץ טורי שריון כאלה הרבה לפני שיגיעו ליעדם. יכולת לעשות את זה יש לה ממילא. (למעשה, משהו דומה כבר קרה בספטמבר 1970, אלא שאז המשטר הסורי היה מספיק חכם להבין שלא כדאי לו לנסות תסריט כזה ד הסוף, והסיג את כוחותיו מירדן בזמן.)
              ישראל יכולה וצריכה לדרוש שהמדינה הפלסטינית תהיה מפורזת מנשק התקפי ולא תוכל לכרות בריתות צבאיות עם מדינות אחרות. לדרישה כזאת יש גם סיכוי לא רע להתקבל, אם ישראל תנהג בהגינות בתחומים אחרים ולא תציב דרישות מגוחכות ("להכיר בישראל כמדינה יהודית", whatever that means).

              • תוהה הגיב:

                אבל אתה שוב חוזר על הטענה שכדי לעצור טורי שריון מספיקים מטוסים.

                מה שאני אמרתי הוא שאפילו בשביל להשתיק כמה סוללות טילים זה לא מספיק.

              • תוהה הגיב:

                ועוד משהו על "הסכמים נגד טנקים": ראינו כמה הם טובים כשהם מנעו ומונעים עדיין התחמשות של החיזבאללה בדרום לבנון. אתה באמת רוצה להפקיד הסכם בינלאומי על כך שהמדינה הפלסטינית תהיה מפורזת מנשק התקפי? אולי נבקש מהפקחים של האו"ם בלבנון שעושים עבודה כל כך טובה בלמנוע מהחיזבאללה להתחמש מדרום לליטני שיבואו גם לוודא שלא מציבים סוללות תותחים בקלקיליה, טול כרם + טילים נגד מטוסים ומאיימים על שגרת החיים של 70% מתושבי ישראל.

                • מני זהבי הגיב:

                  לגבי היכולת של חיל האוויר להשתיק סוללות טילים, תלוי אלו טילים. ביום הראשון של מלחמת לבנון השנייה, חיל האוויר דווקא הצליח להשמיד סוללות טילי טווח ארוך שהיו בידי החזבאללה. זו הסיבה לכך שאיומי נסראללה לפגוע "מעבר לחיפה" נשארו כמעט לחלוטין בגדר איומים. לגבי היכולת של חיל האוויר להשמיד טורי שריון, היכולת הזאת בהחלט קיימת כשמדובר בכמויות גדולות של כלים על הקרקע. זה לא אומר ששום פלוגת טנקים לא תצליח לשרוד את המתקפה האווירית, אבל פלוגת טנקים בודדת לא יכולה לרגום הרבה נזק.
                  לגבי מנגנון פיקוח שימנע הצטיידות המדינה הפלסטינית בנשק התקפי, זו ממש אינה פנטזיה. יש לציין, כי בידי החזבאללה יש מעט מאוד נשק שניתן לראות אותו כהתקפי, ובידי חמאס כנראה שאין נשק כזה בכלל. לשם הבהרה, תותחים וטילי נ"מ אינם נשק התקפי (הגם שהצטיידות בסוללות תותחים יכולה להימנע ע"י מנגנון פיקוח בינ"ל לא פחות מאשר הצטיידות בטנקים). טילי נ"מ יכולים לשמש את הפלסטינים כדי לפגוע בישראל במידה מסוימת, אבל פגיעה כזאת לא תהיה בשום אופן פגיעה אסטרטגית.

                  • sus הגיב:

                    אל אלוהים עכשיו קלאוזביץ הישראלי. דיון בפגיעה אסטרטגית. ח"א, טילים, גדודי שיריון ומה לא עוד. מומחה שברח מ"מערכות", יש עוד דבר כזה?"מערכות"?
                    באשר לפגיעה אסטרטגית. הנה חטיפת שליט היא חצי פגיעה אסטרטגית. שלושה טילים בשבוע במשך חצי שנה לאצבע הגליל זו פגיעה אסטרטגית.
                    באשר לקיום הסכמים בין מדינות, משקיפי או"ם או סתם משקיפים, זה שבשנת 2011 מישהו מאמין שדבר כזה עובד, ועוד במזרח התיכון זו פגיעה אסטרטגית. הדרישה להחזרת הגבול לבדיוק 1950 והחזרת כל הפליטים לישראל והדרישה להכרה במדינה יהודית כאולטימטום אלו הן פגיעות אסטרטגיות. מינוי ליברמן כשר חוץ זו אחת הפגיעות האסורטגיות הכי גדולות היו אי פעם בלבנט. אדון מומחה, בבקשה ! אל תספור לי טנקים וטילים. באשר לח"א מול שיריון, חכה עד שתראה מה יש לערבים בנ"מ. זוכר את הסטיל חסין הטילים מול בירות?

                    • מני זהבי הגיב:

                      חטיפת שליט היא פגיעה אסטרטגית רק במדינה מפונקת שבה מחפשים כותרות גם כשאין מה לומר. לבי עם משפחת שליט (באמת!), אבל באותו קרב שבו הוא נחטף נהרגו גם שני חיילים נוספים. מישהו זוכר איך קראו להם?
                      שלושה טילים בשבוע על אצבע הגליל? אני לא יודע בן כמה אתה, אבל אני זוכר תקופה שזה היה פחות או יותר המצב (צה"ל ישב אז בדרום לבנון, אלא מה?). לא נראה לי שקרה משהו נורא למדינת ישראל באותה תקופה.
                      לגבי הגבול — ובכן, יש מספר סיבות לכך שהקו הירוק הוא הבסיס לכל גבול אפשרי בין ישראל למדינה הפלסטינית. אחת מהן היא שישראל מעולם לא סיפחה אליה שטחים מעבר לקו הזה, ואין שום סיבה שדווקא עכשיו, כשהיא טוענת שאינה רוצה לשלוט על הפלסטינים, מישהו יתן לה לספח שטחים המיושבים בלפסטינים ללא פיצוי (היוצא היחיד מהכלל הנ"ל הוא ירושלים, ושאלת ירושלים אכן מהווה סעיף נפרד במו"מ).

                  • אורי הגיב:

                    מני, עם טיעונים כמו "פלוגת טנקים אחת בודדת לא יכולה לגרום הרבה נזק" ו"תותחים על גוש דן וטילי נ"מ ליד נתב"ג אינם נזק אסטרטגי" אתה מבוזבז פה.
                    שמעתי שמשרד ההסברה מחפש כשרונות, כדאי לך לשלוח קו"ח.

                    • מני זהבי הגיב:

                      יש לך דרך משונה לצטט. אני לא מצליח למצוא במה שכתבתי את מה שאתה מביא בתור ציטוט.
                      לגופו של עניין, כל דבר נמדד בהשוואה. פלוגת טנקים יכולה לגרום יותר נזק מחולייה של נערים חמושים בקלצ'ניקוב, אבל גם המענה הצבאי לה יהיה עוצמתי יותר ממענה לחוליה הנ"ל. לישראל יש דרך להתמודד גם עם אלה וגם עם אלה, אפילו אם הגבול המזרחי שלה יעבור בפאתי כפר סבא. כל היתר אינו קשור לדיון הזה.

              • אלעד הגיב:

                רגע אז אתה טוען שכיוון שכוחות איראנים יכנסו לירדן זה יתן לגיטימציה לישראל להפציץ את הכוחות האיראנים ?
                לפני ההיגיון ברזל הזה, אנחנו יכולים לתקוף באיראן כבר עכשיו הם הרי פלשו לעיראק לפני לא הרבה זמן.
                חביבי, הם יגיעו עם הזמנה מהמלך הירדני, ולך לא תהיה לגיטמציה לתקוף, אחרי זה הם יגיעו עם לגיטימציה מאבו מאזן, גם שם לא תהיה לך לגיטימציה לתקוף.
                ולמקרה ששכחת נאצר בשנת 1967 סילק את משקיפי האו" מסיני, ישראל תקפה.
                וכהן הצדק הגדול של כת השלומיזם טוען בבלוג שלו קילקול עולם שישראל היא התוקפן, ולא ראיתי שאתה מתנגד לנושא.
                אז מני, תעשן פחות, תחיה יותר ובטוח שתדבר פחות שטויות.

                • מני זהבי הגיב:

                  רגע, אתה מזכיר את מלחמת ששת הימים כדי לטעון שישראל לא יכולה לץקוף מהאוויר כוחות שמאיימים עליה אם אלה התמקמו במקום שבו הם מהווים סכנה מיידית עבורה, בניגוד להסכמים?
                  האם המלך הירדני יזמין כוחות איראניים להתמקם בארצו? אם יבוא לו לאבד את כס המלוכה שלו, אולי. אני מקווה שאתה מבין שהסבירות של תרחיש כזה היא לא נמוכה אלא שואפת לאפס. בכל מקרה, הסעיף שיאסור על המדינה הפלסטינית לכרות בריתות צבאיות עם מדינות אחרות יהיה תקף גם במקרה הזה, ולגבי הזכות של ישראל להפעיל את חיל האוויר במידה והסעיף הזה יופר — ראה לעיל.
                  האם ישראל הייתה רשאית לתקוף את האיראנים כשאלה פלשו לעיראק (אתה מתכוון ל-1980)? תתפלא, אבל יש מצב שכן. רק שלא הייתה לה שום סיבה לעשות את זה.

                  • אלעד הגיב:

                    אני מזכיר את מלחמת ששת הימים, כיוון שלמרות לשנינו ידוע שיראל יצאה למלחמה מתוך חוסר ברירה, בכת השלומיזם מאשימים את ישראל בתוקפנות, והתוקפנות הישראלית שעוברת דרך מלחמת השחרור וששת הימים היא חלק ממסע הדה-לגיטימציה שחברי הכת המכובדים (יותר ופחות) שותפים לו.
                    הפלסטינים, כבר הודיעו (בתמיכת אובאמה) שהם עומדים על כך שיהיה להם צבא, לא כוח שיטור, צבא, גם טענה זו נתמכת ע"י חברי כת השלומיזם, הזוי משהו, אבל אמיתי לחלוטין.
                    ובקשר לסייפא של דבריך שתקיפה של מדינה אחת את רעותה מאפשר לך לתקוף את הצד התוקף, אתה יכול להראות לי מראה מקום לנושא ?

                    • מני זהבי הגיב:

                      לא יודע על איזו כת אתה מדבר. יש השערות על כך שההיגררות של ישראל ומצרים למלחמה הייתה פועל יוצא של מיס-קלקולציה *משני הצדדים*, אבל זה סוג של השערות שניתן להעלות בדיעבד. בזמן אמת לא הייתה לישראל, ככל הנראה, ברירה אחרת מזו שנקטה בה, ועובדה שהיא הצליחה לנצח מגבולות שלפי ראש ממשלתנו הנוכחי הם אינם בני הגנה.
                      האם יהיה לפלסטינים צבא? מצדי שיקראו למה שיהיה להם איך שהם רוצים. מה שמעניין אותי הוא שיחולו הגבלות על סוגי נשק שלצבא הפלסטיני יותר להשתמש בהם. דרך אגב, אני מבין שההגבלות האלה הן לגמרי לא טריוויאליות, וישראל תצטרך לנהל משא ומתן כדי לעגן אותן בהסכם. כדי שזה יקרה, ישראל תצטרך לוותר, ולוותר הרבה, בנקודות אחרות החשובות לפלסטינים, ובוודאי שהיא תצטרך לא להציב דרישות שאין להן כל סיכוי להתקבל (כמו השארת צה"ל בבקעת הירדן, שהיא אחד מעורקי התחבורה הראשיים ואחד האזורים המעטים הפנויים להקמת יישובים חדשים במדינה הפלסטינית).
                      לגבי התערבות צבאית נגד מדינה תוקפנית, הנה דוגמא אחת:

                      http://en.wikipedia.org/wiki/Bangladesh_Liberation_War

  31. גידי גבעתיים הגיב:

    אין שום התחסות כאן לדברים של איל ניר ,
    בהארץ לא פרסמו אפילו את מה שאמר,
    לא מעניין אותי מי פועל נגדו צריך ,
    הוא קורא לאלימות וזה רע בכל כיון

  32. שימי הגיב:

    ליוסי ואיתמר, לתשומת ליבכם: תצוגת התגובות בצורת עץ ללא כרונולוגיות, מסבכת עד להוצאה מכלל שימוש את הצפיה בהתפתחות התגובות.
    כשמדובר בעשר עשרים עוד אפשר להסתדר,
    אבל עם 175 טוקבקים והתפצלויותיהם
    זה משימה חסרת סיכוי פרט לבלתי נלאים.
    התצוגה הטבעית ביותר לאוסף תגובות
    מרובה הוא שרשור בפורום.
    מאחר והפוסטים בתקופה האחרונה עוברים בקלות את המאה תגובות,
    נראה שיכולות הוורדפרס מוגבלות מידי למעקב אחר 100-200
    תגובות.

    • אנונימיT הגיב:

      בענין דומה – מי גנב את זהותו של הנינג מנקל שהשתתף במשט במרמרה בשנה שעברה?
      ציטוט: "…
      פעם אחת בחיי, חוויתי מצב דומה. היה זה באמצע שנות השמונים כשמערכת האפרטהייד הגזענית של דרום אפריקה החלה להתפורר. המיעוט הלבן הבין שלא יהיה אפשרי עוד להכפיף את הרוב השחור. השאלה היתה אם תפרוץ מלחמת אזרחים או שאפשר יהיה למצוא פטרון של שלום. אך, מתוך ייאוש, השלטון הלבן הפיץ שקרים, שקרים שרק חשפו את אומללותו שלו. …"

      http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1231339.html

      • sus הגיב:

        ואתה מאמין לכל דבר שהמנקל הזה כותב? מה הקשר הספיני שהנ"ל מקשר בין זה להפלגת המרמרה? אולי זה איזה שוודי שהנ"ל שיגל את אשתו או את בנו. אתה יודע כמה זיופים כאלו של פרופילים יש ברשת? בחוכמתו הוא מדבר על נשק שיהיה מדוע לא על נשק שהיה. כולנו משחקים בל"פ גם השוודי גם מערכת "הארץ". מה לו ולישראל בכלל? שידאג לסאמי המנושלים בשוודיה. מדוע אנחנו והפלשתינים מכל עמי העולם מקבלים את תשומת הלב של אחד כמוהו? על הניקוי האתני בקפריסין או סרילנקה הוא כבר כתב? חצי מהבעיות כאן היו נפתרות אם כל העוזרים הצדיקים הגמורים היו מטפלים בבעיות בביתם, החל בכומר הקוקו הציוני מארה"ב ועד הילדות שנכנסות היכן שטרקטורים שאי אפשר לראות מהם כלום מרימים סוללות עפר וענני אבק.

  33. זה שתקוע בפיפטיז הגיב:

    "כי הם רוצים להגיע לאנשים בלי הצורך להסביר שזה נכון שהם מתנחלים והם משוחדים, אבל בכל זאת כדאי להקשיב להם" => למרות שלא, אין מה להקשיב למסרים עצמם, אלא יש לפסול מראש ע"פ הדובר (במשתמע)?

  34. ygurvitz הגיב:

    לאלעד,

    אתה טוען שהם לא מקבלים סיוע כלכלי מהקרן החדשה ?

    הלכתי לאירוע של הקרן החדשה וכל מה שיצא לי מזה כסיוע כלכלי הוא חולצת טי ארורה.

    בניגוד להזיות על התמנון האיסלמו-אירופי שמציף את ישראל בפטרו-דולרים שלא קיבלו הכשר משלדון אדלסון, אני לא מכיר בלוגר אחד – אחד! – שמקבל סיוע מהקרן החדשה. יש אנשים שמועסקים על ידיה, כמובן, והפ טורחים לספק גילוי נאות. למעשה, הפער בין המציאות ובין הפנטזיה גורר בדיחות מרירות נוסח "גם החודש הכסף הסעודי לא הגיע".

    לשאלתך על מיטל שרון, זה השרת של ההם. כולנו משלמים עליו. ולא, אנחנו לא נותנים גישה לכל אחד. אבל זה לא בגלל שאנחנו מקבלים הוראות מנעמי חזן דרך המשדרים בשיניים שלנו.

    • אלעד הגיב:

      גורביץ, כנשיא מועצת הטמבלים, אני מבקש שתפרסם פה אסמכתא לטענה שלך.
      חוצמזה אם אתה רוצה אפליקציה לאנדרואיד שלח אימייל

  35. no pasaràn הגיב:

    יעבור, באבוהה יעבור..

  36. יובל הגיב:

    יוסי, קבל קצה לסקופ חדש – בדוק את הדומיין של התנועה הלא-מפלגתית "ישראל חופשית", להפתעתי הרבה מספר הפקס של האדמין שלהם הוא המספר של סניף מרצ בתל אביב, והאדמין שלהם הוא מזכיר סניף מרצ בתל אביב. הסתרה פושעת??

    • תוהה הגיב:

      +1

      חזק ביותר!!!
      אגב, שם בדף ה"אודות" מופיע:

      תנועת “ישראל חופשית” היא תנועה אזרחית, לא מפלגתית, הפועלת בניקיון כפיים ושקיפות למען חברה חופשית, שוויונית, פלורליסטית ודמוקרטית,</cite<
      הונאה? מישהו???

      • סקסית הגיב:

        חחח, פתאום כולם נעלמו/נאלמו

        • Rasul YHWH הגיב:

          פתאום? הכתבה הזאת מתה כבר יומיים.

          בכל מקרה, מרץ חלאות ציוניות אני לא מבין למה אתם חושבים שזה מוכיח משהו על השמאל.

          התפקיד של מפלגות כמו מרץ הוא לגרום לכיבוש להיראות יותר הומאני, זה הכל.

          יוסי דיבר על תנועה ספציפית, זה לא הופך אותו פתאום לרשם העמותות.

          thanks for playing

          • יובל הגיב:

            שליח האל היקר – הכוונה, במידה ולא הבנת, הייתה להראות שקיימת אחת משתי האפשרויות:
            1. הפוסט הזה הוא בזבוז זמן כי כולם מתנהגים בצורה שיוסי מתנגד אליה והיא מקובלת במסגרת חוקי המשחק.
            2. הפוסט הזה הוא לא בזבוז זמן, אבל יש לכתוב עוד רבים כמותו ולחשוף את התנהגותם הקלוקלת של ארגונים מסתירים רבים.

            כמובן שאני לא מצפה מיוסי, איתמר וחבריהם לבדוק עמותות מזוהות שמאל, הם בכל זאת כותבים עם אג'נדה שבמוצהר אינם אובייקטיביים, אבל כן הייתי מצפה מהם להגיב לנוכח ממצא שכזה. מעניין אם אקבל תגובה.

    • ygurvitz הגיב:

      תן לי לנחש. אתה יודע את זה בעקבות התחקיר של מקור ראשון מפברואר:

      http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%97%D7%95%D7%A4%D7%A9%D7%99%D7%AA.html

      My work here is done.

      • יובל הגיב:

        לא, אני יודע את זה כי גם אני יודע לעשות בדיקת WHOIS פשוטה (עניין דורי). ולדעתי הפקס בהחלט נותן ערך מוסף על מה שכתבו במקור ראשון, ממש כמו שאתה חושב שהפקס של מועצת יש"ע מעצים את ה"סקופ" שלך.
        יוסי אשמח אם תתייחס לנקודה – גילינו שאותו תהליך הסתרה שמתבצע ב"ישראל שלי" מתבצע בדיוק ב"ישראל חופשית": שימוש במתקני מפלגה פוליטית, הרכבה מבכירים ממפלגה פוליטית, הכחשת הקשר והזהות. הפוסט הוא עדיין סקופ מבחינתך? האם גם ישראל חופשית ראויים לגינוי כפי שאתה מגנה את ישראל שלי?

טראקבקים/פינגבקים

  1. ארגון קש | אקטיביזם הוא קוד פתוח
  2. "ישראל שלי" – ארגון פשיסטי עם אותו מס’ הפקס של מועצת יש"ע? | מלחמת אזרחים – מדינת ישראל מתפרקת בין בחירות לבחירות – כוחו של ע
  3. בישראל שלי השקד צווח | מילים מילים
  4. מצורעים המתכסים בגלימות אחרים | החברים של ג'ורג'