מי בכלל צריך שמאל חדש?

סמנו לעצמכם: יום ראשון, ה-25.1, שמונה בערב. ח"כ דב חנין ונורית חג'אג', מנהלת "הקשת הדמוקרטית המזרחית", ידברו על – ובכן – שמאל. איפה? בגדה השמאלית, אחד העם 70, תל אביב.

רשות הדיבור לטיזר:

במצב הנוכחי, כבר לא פשוט להבחין בין "שמאל" ל"ימין" בישראל. המלחמה בעזה שוב הוכיחה את החוסר החמור בקוטב פוליטי שמאלי חזק ואמיתי: שמאל שלא מסתפק בווריאציה רחמנית של קפיטליזם, אלא מאמץ מבט סוציאליסטי על המציאות; לא משלים עם תיקונים קוסמטיים בתחום הסביבה אלא מבין את עומק המשבר הסביבתי; לא משלים עם גרסת הימין לפיה נידונו לחיות על חרבנו במזרח התיכון; לא מקבל את ההפרדה השיטתית בין ערבים ליהודים בחברה הישראלית.

מחוץ למערכת הפוליטית הישנה, שהסתאבה על ידי יחסי הון ושלטון, כבר צמחו התארגנויות מקומיות מרשימות של שמאל כזה: ניצנים של התארגנויות עובדים במקומות שמעולם לא היתה בהם עבודה מאורגנת, מאבקי שכונות על הזכות לדיור, שותפויות יהודיות-ערביות בצפון הארץ ובדרומה המשמיעות קול של שלום גם בזמן מלחמה, מאבקים סביבתיים על בסיס מקומי ואזורי, ועוד.

האם שמאל חדש כזה אפשרי גם ברמה הארצית?

5 תגובות “מי בכלל צריך שמאל חדש?”

  1. איתמר ומיטל,
    אפשר לצפות מכם לקצת יותר גיוון והנאה מאשר הפיכת "הסיפור האמיתי והמזעזע של" לכתב פלסתר של סולידריות, עיר לכולנו, דב חנין וחד"ש.

  2. באופן כללי, לא נראה לי שכדאי לצפות מאיתנו למשהו. אנחנו כמו מוחמד עלי, עוקצים בדיוק כשלא מצפים.

    ולעניין, לא, לא כתב פלסטר. רק הרצאה.

  3. לא,מהסיבה הפשוטה שהרוב המוחלט(!)השפוי בעמ"י הבין שלא ייתכן מצב בו אוכלוסיה אזרחית חפה מפשע נאלצת לחיות במקלטים.מתל אביב הכל יותר בורו,אה?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>