הרשות להקליט, להעתיק, לשכפל, להפיץ

שתי המילים החמות ביותר ברשת היום הן "תוכן גולשים". אותו דבר שאנחנו, למשל, מייצרים כאן ובחינם, מתרגם לכסף על ידי האנשים שמספקים לנו את הפלטפורמה לפרסום התוכן – מערכות בלוגים, צ'אטים, פורומים או סרטי וידיאו. כל מה שהאתר המארח צריך הוא, בעצם, לדעת איך להיות מארח, מין בדואי מיתולוגי שמביא לך גם קפה שחור ופיתה עם לבנה.

אלא שחלק מהבדואים מוכנים למכור את האורחים שלהם תמורת חופן גמלים. "תפוז אנשים" שינו בהיחבא את תקנון השימוש באתר, ועתה הוא מציין את הדברים הבאים:

"הגולשת מצהירה ומתחייבת כלפי תפוז אנשים כי העלאת כל תוכן לאתר מהווה מתן, ללא כל תמורה, של רישיון בלתי חוזר, ארצי ועולמי ובלתי מוגבל בזמן לתפוז אנשים להשתמש בתכני הגולשת ולעשות בהם כל שימוש שתראה לנכון, על פי שיקול דעתה הבלעדי ומבלי לקבל הרשאה נוספת מן הגולשת, לרבות העברתם לצדדים שלישיים. לתפוז ניתנת הרשות להקליט, להעתיק, לשכפל, להפיץ, לשווק, להציג, למסור לציבור, לעבד, לערוך, לתרגם ולהשתמש בתכני הגולשת בכל דרך נוספת… …לפי שיקול דעתה הבלעדי של תפוז אנשים. תפוז אנשים לא תחויב בתשלום עמלה ו/או תמורה ו/או תמלוגים מכל מין וסוג"

הופ, והנה הכתבים כבר של בעל הבית. למה? כי אפשר, כי אולי אפשר יהיה להרוויח מזה פעם, כי הגולשים לא ישימו לב וכי, רבאק, הבאנו להם לבנה.

סתם, כדי שתדעו. כדאי גם לקרוא את הפוסט הנ"ל בנושא, וקצת לפרסם את זה בשאר הבלוגוספירה. בסך הכל, לתפוז מותר לשנות את התקנון שלהם בשקט בשקט. זה בסדר. לגולשים גם מותר לעזוב.

נ.ב.

אין לפוסט הנ"ל שום קשר לישראבלוג, כמובן. גם אנחנו מתכוונים ללכת בקרוב.

נ.ב.נ.

והפוסט גם לא קשור במיוחד לזכויות יוצרים, הוא קשור יותר ליושרה בסיסית.

11 תגובות “הרשות להקליט, להעתיק, לשכפל, להפיץ”

  1. מזעזע לחלוטין, חוצפה מוחלטת. אבל אני מחרים את תפוז כבר הממממממממממממממון זמן, ככה שאני מרגיש טוב עם עצמי.

  2. כן, קראתי את בוג’י וגם את חתול תעלול. יש בכל זאת קצת הבדל בין סקופ לבין תפוז, ובין תפוז האתר לתפוז הספר, לא?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>