קמצוץ של רגע

מי שנוהגים להתעדכן במתרחש בשמי המוזיקה האיזוטרית למחצה, מן הסתם מכירים את השיר הזה. לאו דווקא יצירת מופת טקסטואלית, למרות שמעלותיה חנניות ורבות, אבל הייתי רוצה להקדיש קמצוץ של רגע לאלגנטיות המופלאה של קטע בבית האחרון:

He no longer listens to A-sides, he made me a tape of Bootlegs and B-sides. And every song, every single song on that tape said exactly the same thing. Why don’t our parents worry about us? Why don’t our parents worry about us?

יש כאן ,באמצעות קונטקסט, הסטה של התוכן של קלישאה שגורה מתוכן טריוואלי לתוכן חלופי, אבל מטונימי בעליל. "we" זה לא הדור, "our parents" זה לא הורי העולם- זה הדובר ואחיו, ואבא ואמא של הדובר ואחיו.

אולי זו ליטראליזציה של מטפורה, ברמה כלשהי? ה"אנחנו" המדומין מומר ב"אנחנו קונקרטי", הטון המתנבא של שופר הדור מקבל הצדקה מחודשת מכיוון שמדובר בסט אחים וסט הורים אחד שהדובר בהחלט מוסמך להעיד אודותיהם, ו- ,וכאן השוס, המקרה הפרטי שהחליף את הקלישאה עובד כסינקדוכה (דהיינו, צמד האחים הם אב-טיפוס של התופעה החברתית השלמה) שמייצרת בהצלחה את כל התכנים הכלליים שה"אנחנו" המדומיין של כלל הדור לא מסוגל לייצר מפאת קלישאתיותו.

11 תגובות “קמצוץ של רגע”

  1. אוף!!! תכתוב את זה בבקשה בעברית בשבילי. אני שונאת להרגיש כמו הילדה מהכיתה הטיפולית.

  2. אתה בעצם אומר שהקלישאה הזו מצליחה לצאת מתוך עצמה כדי לומר משהו מחוץלעצמה ואז להחזיר את המשהו הזה, שנוצר מחוץ לה, לתוכה, וזאת משום שאין להאלא ברירה לחזור לעצמה בסופו של דבר, ושהיציאה הזו מחוץ לעצמה נעשיתבאמצעות הקונטקסט, כלומר – באמצעות הסיפור? יש לי תחושה שלא הבנתי, ושהמלהסינקדוכה ראויה לתישמוד, שזה אקט השמדתי פעיל.

  3. מעולה (למרות שהסינקדוכה באמת מיותרת. מצד שני,מי אני שאזרוק אבנים).

  4. אניאשאיר לפלאי את ההסברים, אבל בעניין הסינקדוכה, מן הראוי להאיר את עיניך:אנחנו, כאן ב"הסיפור האמיתי והמזעזע של", התחלנו בפרויקט, שנשמר עד עתהבסוד, ומטרתו להיות ממוקמים ראשונים בגוגל בכל חיפוש של פיגורה רטוריתכלשהי. התחלנו לא רע עם "מטונימיה" (ופלאי עושה מאמצים עילאיים בכיוון),אבל "סינקדוכה" הופקרה בשטח במשך זמן רב מדי.

  5. התכוונתילכך- השיר מייצר מחדש, תוך תמרון של היפוך וחזרה, תוכן לגיטימי, שכיום קשהלבטא מכיוון שמורגלים כלכך בלשמוע את התוכן הזה מיוצג ישירות. כלומר,התוכן ראוי שייוצג, אבל ייצוגו הישיר כבר לא עובד.

  6. אלוהיםישמור אותך פלאי. הייתי צריך לקרוא אותך שלושה פעמים, להיכנס ללינק שלך,לקרוא את השיר עצמו, לקרוא את כל התגובות ואז לקרוא אותך עוד פעם בשביללהבין את האנטרי.
    Having said that though,
    יופי של אנטרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>