Slippery Slope

Notes From a Crumbling Democracy

Archive for the ‘Israel Broadcasting Authority’ tag

Media: January 1, 2013

without comments

A new reporter, Ze’ev Schneider, was recently appointed to the news division of the national radio broadcaster, Kol Yisrael, without being assigned a regular field of coverage.  Schneider has no prior experience in journalism, and did not pass a journalism course.  Schneider’s father is Nehemia Schneider, a Likud activist who serves as a paid advisor to Prime Minister Benjamin Netanyahu.

(Hebrew – The Marker)

Written by The Site's Team

January 1st, 2013 at 4:19 pm

Media: December 29, 2011‎

without comments

The Israel Broadcast Authority refuses to disclose its budget for 2011 and its proposed budget for 2012.

(Hebrew)

Written by The Site's Team

December 29th, 2011 at 5:07 pm

Media: December 19, 2011

without comments

The Civil Service Commission has asked the Israel Broadcasting Authority to investigate whether or not the Israel Radio director, Miki Miro,  engaged in outside work on several occasions, without permission and in violation of both civil services and IBA regulations.

Written by The Site's Team

December 19th, 2011 at 8:31 pm

Political: December 15, 2011‎

without comments

Communications Minister, Moshe Kahlon, admitted last April that the recent change of personnel at the Israel Broadcasting Authority was politically motivated. Kahlon, talking to a closed forum at the Etzel Museum in Tel Aviv, admitted that he wanted to influence the authority’s views in favour of the settler movement.

(Hebrew)

Written by The Site's Team

December 15th, 2011 at 2:04 pm

Media: August 30, 2011

without comments

Broadcasting Authority workers claimed in a session with the Press Council, that the Prime Minister’s office called Channel One TV in the evening of the 300 thousand rally of the Tents Protest, and demanded that the reporters and anchors stop reporting the number of demonstrators throughout the country.

(Hebrew)

Written by The Site's Team

August 30th, 2011 at 5:41 pm

Media: 27 October, 2010

without comments

Mordechai Shklar, CEO of the Israel Broadcasting Authority, instructed Yoram Cohen, Director of the Channel 1 News Division, to refrain from broadcasting an investigative report about the relationship between Chief of Staff Gabi Ashkenazi and his wife Ronit with Boaz Harpaz, who is involved with the Galant Document affair (Hebrew).