Slippery Slope

Notes From a Crumbling Democracy

Archive for the ‘IBA’ tag

Media: November 27, 2012

without comments

The Chairman of the Israel Broadcast Authority, Amir Gilat, has proposed that all IBA plenum discussions will be confidential, that plenum members will receive meeting summaries of decisions instead of minutes of meetings, and that the authority to decide the plenum’s schedule will reside solely with the chairman.

(Hebrew – The Seventh Eye)

Written by The Site's Team

November 27th, 2012 at 4:01 pm

Political: February 20, 2012

without comments

The Israel Broadcast Authority (IBA) employed attorney Yehuda Raveh, who is associated with Prime Minister Benjamin Netanyahu, without issuing a tender and without asking for an exemption from holding a tender from the Finance Ministry.

(Hebrew)

Written by The Site's Team

February 20th, 2012 at 9:02 pm

Media: December 19, 2011

without comments

The Civil Service Commission has asked the Israel Broadcasting Authority to investigate whether or not the Israel Radio director, Miki Miro,  engaged in outside work on several occasions, without permission and in violation of both civil services and IBA regulations.

Written by The Site's Team

December 19th, 2011 at 8:31 pm

Political: December 15, 2011‎

without comments

Communications Minister, Moshe Kahlon, admitted last April that the recent change of personnel at the Israel Broadcasting Authority was politically motivated. Kahlon, talking to a closed forum at the Etzel Museum in Tel Aviv, admitted that he wanted to influence the authority’s views in favour of the settler movement.

(Hebrew)

Written by The Site's Team

December 15th, 2011 at 2:04 pm

Political: November 8, 2011

without comments

Journalist Keren Neubach was ousted from hosting the TV programme “Second Glance” on Channel 1. In addition, Mirit Hushmand, who is the producer of Neubach’s Monday radio show “Agenda”,  on radio channel Bet, was summoned for a hearing before dismissal.

(Hebrew)

Written by The Site's Team

November 8th, 2011 at 6:02 am

Media: 27 October, 2010

without comments

Mordechai Shklar, CEO of the Israel Broadcasting Authority, instructed Yoram Cohen, Director of the Channel 1 News Division, to refrain from broadcasting an investigative report about the relationship between Chief of Staff Gabi Ashkenazi and his wife Ronit with Boaz Harpaz, who is involved with the Galant Document affair (Hebrew).