החברים של ג'ורג'

מכה קטנה בפק"מ

מפתה לחשוב שההדלפה על הרצת המניות של דני חלוץ יצאה רק היום, מפני שהברוקר שלו שוחרר רק אתמול ממילואים, שם סבל מצמא וממחסור בציוד ונאלץ לתפוס מחסה מאש ידידותית מצד טייס להוט מדי. מפתה, מפני שזו תהיה סגירת מעגל יפהפיה, נדירה במקומותינו. עם זאת, סביר יותר שהעיתון הפטריוטי של המדינה החזיק במידע כבר לפני כמה ימים, אך נמנע מלפרסמו כדי שלא לפגוע במוראל. אחרי הכל, "מעריב" החזיק בזמנו בהוכחה המרשיעה כי אנשי השב"כ רצחו שני עצורים בקו 300, אך נמנע מלפרסמה מטעמים לאומניים.

שמחה לאיד היא מידה רעה בדרך כלל, אבל יש לעשות הנחות מדי פעם. מי היה מאמין שחלוץ יחזיר את הכנפיים לא בגלל שלל פשעי המלחמה שביצע תוך התרברבות; לא בגלל כשלונו בניהול מלחמה; לא בגלל שהקריב 31 חיילים למולך גאוותו, בהשליכו אותם לקרב מיותר בתכלית, לאחר שהוכרזה הפסקת אש; לא בגלל כל אלה, אלא בגלל אותו חטא ישראלי כל כך, הרצון לעשות קופה על חשבון רווחת הכלל. נו, טוב, גם את אל קאפונה תפסו על העלמת מס.

בשעה 09:05 נחטפו החיילים. בשעה 10:00 הבין צה"ל מה קרה. בשעה 11:40, החל צה"ל להזרים כוחות לדרום לבנון. בשעה 12:00 מכר הגנרל את המניות שלו. בשעה 12:15, הודיע צה"ל שהוא מגייס מילואים. מאוחר יותר באותו היום, יוציא חלוץ את המדינה למלחמה, כשהוא פטור מדאגה לגורל השקעותיו. התיק שלו לא יהיה כפוף לנפילת הבורסה, הבאה עם ההודעה על מלחמה. נו. הוא תמיד יוכל לומר שהוא פורש מטעמי בריאות, כמו וייצמן. אולי זה אפילו נכון.

איזה יום לתומכי השלטון הנקי! המלצה לכתב אישום כנגד רמון, צחי נגבי מסיר את חסינותו ומתכונן להעמדה לדין, וחלוץ נחשף במערומיו. יש לקוות שהלחץ הציבורי לא ישכך, ושהרמטכ"ל השחצן והכושל ביותר בתולדות צה"ל, שהציע בעבר לתקוף "מתקפת-מגן" את מכה בנשק גרעיני, ילך הביתה כשהוא משאיר מאחוריו ענן של זלוטס שהושגו שלא ביושר.

(ותודה, ביום השני ברציפות, לקשבתנו נילי אורן)

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

אין אפשרות להוסיף תגובה.