החברים של ג'ורג'

חייל שחור מכה

עוד הוכחה לכך שנתניהו לא ראוי להיות בעמדת הנהגה

בשעה שמילים אלו נכתבות, מניין ההרוגים בגדה ובירושלים עומד לפחות על שלושה, ככל הנראה ארבעה; מספר הפצועים, על פי מקורות פלסטיניים, עומד על יותר ממאה; וקלגסי מג”ב פושטים על בית החולים מוקאסד שבמזרח העיר, בין השאר בנסיון לחטוף את גופות ההרוגים, שעל פי הדיווחים ניצלו מידיהם ונקברו בחופזה.

(חשבו לרגע על המשפט האחרון.)

עוד לא ברור מה יהיה מנין הנפגעים ואיך זה יגמר, אבל כבר עכשיו ברור שבנימין נתניהו לא ראוי לעמוד בראש ממשלת ישראל.

נזכיר: הפרשה התחילה לאחר הפיגוע בהר הבית בשבוע שעבר, שבו הרגו תוקפים פלסטינים שני חמושי מג”ב לפני שנורו בעצמם. עדאלה דרשה השבוע חקירה באשר לנסיבות מותם של אחד הפלסטינים, שעל פניו נורה שלא לצורך. בעקבות התקרית, החליט השר לבטחון פנים, גלעד “השקרן” ארדן, להציב מגנומטרים בכניסה להר הבית. התוצאה היתה מהומות וסירוב פלסטיני להגיע להר הבית כל זמן שהמגנומטרים שם.

תועמלנים ישראלים מיהרו לצווח שלפלסטינים אין בעיה עם מגנומטרים וציוד מעקב אחר כאשר הוא מופעל במכה, למשל (בן דרור ימיני כתב את הדברים האלה הבוקר בידיעות אחרונות.) זה נכון, אבל זה לא רלוונטי. אין מחלוקת על הריבונות של סעודיה במכה, וכשהמשטר שם דורש מכל מוסלמי לעבור בדיקות בטחוניות, הוא לא כופה עליו שום דבר יוצא דופן.

הפלסטינים והמוסלמים בכלל לא מכירים בריבונות של ישראל במזרח ירושלים, ועל אחת כמה וכמה לא בחראם אל שריף (”הר הבית”). יתר על כן, לפלסטינים יש סיבה טובה מאד לחשוד בכל שינוי ישראלי של הסטטוס קוו. הם זוכרים מה עשתה ישראל בחברון ואיך כרסמה בשיטתיות בזכויות של הפלסטינים על המסגד האיברהימי (”מערת המכפלה”). הם רואים בחשד את העליה של תנועות המקדש, שהפכו כבר למיינסטרימיות במפלגת השלטון. כאן צריך לזכור שהריבונות של ישראל בהר הבית מעומעמת, ולא במקרה. בהסכם השלום עם ירדן, לירדן יש אחריות על הווקף שפועל בהר.

כשארדן הורה להציב את המגנומטרים, הוא עשה שרירים של ריבונות במקום נפיץ. הוא ודאי ידע שהמהלך הזה יתקבל בברכה בקרב חברי המפלגה שלו, שכבר עברו השתלטות עוינת מצד הבית היהודי. נתניהו לא אמר על זה כלום. אחר כך הגיעו שיחות טלפון ממלך ירדן ושליחים ממלך סעודיה. נתניהו לא עשה כלום.

אחר כך (שלשום) הבית הלבן הביע דאגה מהמתרחש בבית הלבן, תוך שהוא מאזכר את אחריותן של ישראל וירדן יחדיו. נתניהו המשיך לא לעשות כלום. זה לא שלא היה לו זמן: הוא אמנם היה בביקור בפאריס והונגריה, אבל הוא מצא זמן להתראיין לערוץ 20. הוא גם יכול היה לומר למארחים בהונגריה שעם כל הכבוד, יש סיכוי שעיר הבירה שלו תתלקח ושהוא ישמח לבוא לכנס הבא. אבל לא, הוא המשיך בנסיעה כאילו הכל שגרתי.

יש לציין שבמשך שנים טען נתניהו שהוא מנסה להגיע להסכם עם “המדינות הסוניות המתונות” – הפיקציה שאומרת שהדיקטטורות הצבאיות שסביבנו הן בסדר גמור כל זמן שהן לא שיעיות – שיאפשר לישראל לקדם את האינטרסים שלה ולהן את שלהן תוך עקיפת הסכסוך עם הפלסטינים. ספק אם יש מהלך שמנוגד לתפיסה הזו מאשר העלאת מתחים סביב חראם אל שריף. ואף על פי כן, זו המדיניות שבה בחר נתניהו – מרצונו או במחדל, זה לא כך כך משנה.

אתמול הוא חזר וערך ישיבת קבינט בשעה 22:30; השעה המאוחרת נבחרה ככל הנראה כדי שהעיתונים הבוקר לא יוכלו לדווח על תוצאותיה. בפני נתניהו עמדו מספר אפשרויות: הוא היה יכול להוריד את ארדן מהעץ ולהורות על פינוי המגנומטרים; הוא יכול היה להודיע שהמגנומטרים נשארים, בשם ריבונותנו הנצחית; הוא היה יכול לקרוא למנהיגי העולם הערבי להתייצב לתפילה ביום שישי ושהוא יהיה ערב אישית לבטחונם ושהוא יהיה הראשון לעבור במגנומטרים, או משהו יצירתי דומה.

הוא בחר את הבחירה הפחדנית מכולם. הקבינט לא החליט, והשאיר את האחריות לדרג המשטרתי. מפקד מחוז ירושלים מצא את עצמו אחראי הבוקר על החלטות אסטרטגיות שהן הרבה מעבר למידתו, כי נתניהו שוב השתפן. כשהעשן יתפזר, נתניהו יזרוק את התיק על המשטרה. אבל זו כלל לא ההחלטה של המשטרה. זו היתה אמורה להיות החלטה שלו.

וברקע, כמובן, מרחפות כל הזמן החקירות שמלחכות את כסאו של נתניהו. היום נחתם הסכם עד המדינה עם מיקי גנור, איש מפתח בפרשת הצוללות וכמסתבר גם בפרשת האמוניה (כן, יש גם פרשת אמוניה, שבמרכזה נסיונו של נתניהו לדחוף להקמת מפעל אמוניה בנגב בעלות ממשלתית של 700 מיליונים). נתניהו כנראה חושב שהתפרצות דמים גדולה תשכיח את החקירות, או על כל פנים תוריד אותן מהכותרות. אם זה מה שהולך פה, קשה למצוא שם אחר להתנהלות הזו פרט לבגידה.

הבעיה היא שהתרגלנו.

הערה מנהלתית: מאז הפוסט האחרון התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

27 תגובות על ”חייל שחור מכה“

  1. Tom Elkayam הגיב:

    אני באמת לא יודע למי הפוסט הזה ממוען. אני כמעט לא מבין מה כתוב בו, כלומר אני מבין את המילים, את המשפטים, אפילו הפסקאות בהירות וקריאות. אלא שאני לא מצליח לזהות את המציאות עליה כותב גורביץ. כאילו אנו חיים בפלנטות אחרות.

    השתשלשות האירועים כפי שמתוארת לעיל היא כמעט מופרעת, לא משום שהאירועים המתוארים בה לא קרו, גם לא בגלל הניסוח המתגרה של גורביץ, אני חובב גירויים. אלא משום שהאופן שבו מתוארים בני אדם ומניעיהם בסיפור מזכיר יותר את שר הטבעות מאשר את שר המשטרה.

    האירועים כפי שקרו ללא מיתולוגיה הם פשוטים בתכלית. שני אזרחים ישראלים ניצלו את ההפקרות של הוואקף בהר הבית על מנת להבריח כלי נשק לתוך הרחבה. הם השתמשו בכלי הנשק כדי לתקוף אזרחים ישראלים ששהו שם במסגרת תפקידם כשוטרים, הם רצחו בכוונה תחילה שניים ונהרגו בחילופי האש. בניגוד לעמדת עדאללה אני חושב שבאירוע הפושע הזה ארבעה אנשים נורו שלא לצורך, לפחות שניים מהם יכלו למנוע את מותם של כל הארבעה פשוט על ידי מחדל, כלומר, לא לירות בשניים האחרים ברחבת הר הבית. אבל כנראה שלפי עדאללה לפחות לשלושה ישראלים הגיע למות, בני משפחותיהם של השלושה בוודאי מתנחמים בכך.

    המשטרה בתגובה סבירה לחלוטין לכשלון המחפיר של הוואקף להגן על המתפללים בהר הבית מהתקפות טרור הציבה, כמה טריוויאלי, גלאי מתכות. ווילנא בתגובה עצרה את נשמתה, כיצד יתכן שישראל תציב אמצעים לגילוי אמצעי לחימה בכניסה למקום בו מתכנסים המוני ערבים? אתם השתגעתם תגידו לי, זה מותר בכלל?

    נאמר שאדם, כזה עם דמיון פרוע, כזה שמוחו בודה תרחישים בלתי אפשריים, יחשוב, יחשוב זו מלה חזקה, יהזה – שכעת משנפרץ הסכר והדם רותח (מספרים לנו שמאלנים שכשהדם רותח אנשים מן הישוב לוקחים רובים ויורים באחרים) אולי יעלה לו משוגע דרוזי עם קלצ׳ ויירה במתפללים ערבים, זה אמנם לא קרה אף פעם, עם דרוזי, בהר הבית, אז בטח אין סיכוי שזה יקרה. אני אפילו לא מעלה על דעתי שיהודי עלול לעשות מעשה שכזה, אפילו אחד כזה אין, לאלף.

    ידוע לכל זב חוטם שכאשר ההסבר למעשה גרוע יותר מהמעשה עצמו מדובר בבדיחה (מסופר על אותו ליצן שצבט את ישבן הקיסר, הקיסר הנדהם הסתובב בזעם ודרש הסבר, ״מחילה, ירום הודו, חיי חשבתי שאתה הקיסרית״ הייתה התשובה האלמותית.

    האם באמת אנו נדרשים לאיראן, השיעים, יחסינו עם העולם הסוני וגאופוליטיקה בגרוש על מנת להעמיד התנגדות למהלך כלכך סביר, כלכך הגיוני, כלכך מתבקש?
    באיזה עולם אנו חיים בו הצבת מגנטומטר שהוא לכל דבר ועניין משקוף חסר דלת היא עילה למהומות שעלו כבר בעד הרוגים, עד פצועים, עד קורבנות על מזבח האויר החם, שהרי סתם להוסיף שמן למדורה זה כלכך המאה ה20.

    עד מתי המחוייבות הפתולוגית למאבק הפלסטיני תמשיך להפוך כל מאמר שמאלי למסע בארץ המראה, עד מתי קריאת פרשנות פוליטית שמאלית תדרוש השעיית ספק בהיקפים הנדרשים לסרט של מייקל ביי, עד מתי השמאל התלאביבי הזקן כקטו יקנח כל דעה, כל פרשנות, כל ביקורת של ספר ילדים ב״צריך להחריב את ביבי״.

    הבנו שחוסר האפקטיביות, הכשלון האלקטורי והתיעוב הציבורי לא יניא את ווילנא מדרכה, אולי ציון העובדה שאתה משעממים, רצח, תועיל?

    הפרובוקציות לא עובדות יותר, המחסניות ריקות, כמה פעמים אפשר לכתוב ״חמושים״ ולצפות ליותר מ״מה״(בסגול). כל נשקי ההיסטריה והזעזוע המזוייף החלידו, כל העלבונות נותרו ריקים, מה שנותר זה ניחוח הנפטלין מלווה בנגיעות של אותו ריח מוכר, מוכר.

    אגב, למה כותרת הטור ״חייל שחור מכה״ אני שואל בכנות, לא הבנתי.

    • Y. הגיב:

      הגמל הזה מאוד לא יפה. בסך הכל שמתי עליו גבעול קש. גבעול קש אחד! זה כלום, והוא כבר בועט ויורק. כבר מזמן הגמל הזה בועט ויורק, סתם ככה, ודווקא אותי.

      תשמע, נכון שצריך למנוע כלי נשק, אבל צריך גם להשקיט את הרוחות, בעת ובעונה אחת. בשביל זה צריך דיפלומטיה, זהירות, וכבוד. אלה שלושת הדברים שמנהיג מדינתנו לא הביא אתו לפתרון הבעייה.

      אולי אתה זוכר מה קרה לפני אילו שנים, כשמנהיג ישראלי זחוח אחר בא לביקור של מה בכך בהר הבית, כדי לצבור נקודות פוליטיות, תוך התעלמות מן הציבור שברקע. אז אולי זו היתה זכותו, אבל עד שהכל נגמר יצאו מזה אלפי הרוגים ופצועים.

      • Tom Elkayam הגיב:

        איזה רוחות צריך להרגיע? של הדרוזים? פיגוע הטרור על הר הבית בוצע על ידי ישראלים מוסלמים, כנגד שוטרים. המשטרה פעלה כפי שהיא מחוייבת לפעול והציבה משקופים בכניסה. פשוט, רגיל, שפוי ולא דורש שום דיפלומטיה, כבוד או נעלי אדידס.

        אני זוכר מה קרה, הכנופיה המושחתת בראשות יאסר עראפת שילחו את המאבק הפלסטיני לפיגוע התאבדות והוא מת, מוקצה מחמת מיאוס, מכוסה שברי ברגים ודם ילדים מחופשים בקניון. איתו נרצח כל סיכוי לרצון טוב מהציבור הישראלי לחמישים שנה. שרון מלך ישראל עלה להר וההתאבדות הפלסטינית הייתה הקורבן הראשון שהעלה יהודי על הר הבית מזה אלפי שנים.

        הקרבן השני היה השמאל הישראלי שבשברו הגדול הלך על פעולת הקרבה ומסר עצמו, נפשו ונשמתו על קידוש המת. אחרי ׳המשחק של אנדר׳ כתב קארד את ״קול המתים׳ ספר קשה ומתיש על אשמה אינסופית שהפכה נער מבריק שתפס עצמו כמציל עולמות לטרחן דתי מוסרני המתעב את אלו שלפני רגע נשבע להציל. נשמע מוכר?

        • Y. הגיב:

          אתה מתייחס לשאלה של “מי אשם“. אני מתייחס לשאלה של “איך מונעים שפיכות דם“. היה תאום עם הרשות ועם הווקף? אם הם, לא משטרת ישראל, היו מציבים את אותם גלאי מתכות, אתה חושב שהמהומות הנוכחיות היו פורצות גם כן?

          לא חובטים בקן צרעות.

          • Tom Elkayam הגיב:

            מונעים? אנחנו אחרי שפיכות הדם. אלו התוצאות של שפיכות הדם.

            אפשר היה גם לבקש ממלך סעודיה לשים גלאי מתכות, אלא שזו לא אחריותו, זו אחריות ממשלת ישראל בכלל ומשטרת ישראל בפרט למנוע את הרצח הבא ברחבת הר הבית, גלאי מתכות הם כלי יעיל, לא פולשני והגנתי לחלוטין.

            • גיל ב' הגיב:

              איך בדיוק הכלי הזה יעיל? הוא יעיל אם אתה מעוניין להגן על מי שבפנים מה שלא כל כך רלוונטי כאן כי מי שבפנים ביום ששי הם רק מוסלמים. בהנחה שלמשטרה לא ממש איכפת שמוסלמים יירו במוסלמים (וזה המצב כשהירי הוא בטירה או אום אל פאחם) אין שום תועלת בגלאים האלה. המטרה היחידה כאן היא שוטרי מג"ב וכדי לפגוע בהם לא צריך לעבור בגלאים. להיפך, השוטרים העומדים ליד הגלאים מהווים מטרה קלה ומרוכזת יותר. כך שאין ממש ערך בטחוני אבל יש ערך הצהרתי. זה מראה מי בעל הבית ומי יכול למנוע כניסה ממי. וישראל, כרגיל, מתנהגת כאחרון התגרנים בשוק ומנסה להרוויח משהו בלי שאף אחד ישים לב. אם ביבי או ארדן חושבים שזה הזמן לחזק את הריבונות של ישראל בהר הבית שיגידו את זה בקול ברור ולא ינסו להגניב את זה בדלת האחורית.

              דרך אגב, הגלאים האלה לא רלוונטים לדרוזים או ליהודים כי נכנסים בשער המוגרבים ולא ביום ששי.

              • Tom Elkayam הגיב:

                נמצא חייזר שיבצע מטמורפוזה ויזואלית ויראה כערבי, או שיצור אינושי יתחפש ויכנס בדיוק מאיפה שערבים נכנסים. הפיגוע הגדול בהר הבית עד לא קרה, חבל שיקרה.

  2. Orr Rapoport הגיב:

    סבתא תמיד אמרה "אל תהיה צודק, תהיה חכם". מדינת ישראל רואה איך אפשר לחמם ולהדליק מחדש את האינתיפאדה והולכת במסלול הזה במודע, ומבלי לשקול בכלל אופציות הרגעה. ישראל אינה הריבון בהר הבית וכל שינוי של הסטטוס קוו שהיא עושה בו, בטח אם הוא חד צדדי ולא בשיתוף הווקף, נתפש בחשדנות בצד הפלסטיני. בצדק חושדים ומפחדים הפלסטינים מהשתלטות יהודית על הר הבית, בדיוק כמו שקרה במערת המכפלה, ובדיוק כפי שמפנטזים חברי כנסת מהקואליציה ושרים בממשלה (מכיר את סגנית השר חוטובלי? היא חולמת על בית המקדש).
    לגבי כשלונו של הווקף באבטחה – בדיחה עצובה. הרי המפגעים והנשק הגיעו מתוך ישראל. למה המשטרה לא אוכפת את סוגיית הנשק הבלתי חוקי בישובים הערבים? ועוד, שוטרים ישראלים נפגעו על הר הבית, משמע, ישנם שוטרים ישראלים על הר הבית שאחראים גם הם על אבטחתו.
    בכל אופן, האזכורים בפוסט של דיפלומטיה ויחסים בינלאומיים רק באים להראות את הציניות שבהתנהלות הממשלה וכמות השקרים הבלתי נסבלת שיוצאים מפי העומד בראשה. אפילו על פי שיטתו שלו נתניהו לא פועל למען בטחון ישראל.

    • Meni Zehavi הגיב:

      נו, סבתא תלמד את ביבי להיות חכם… לא שיש לי חיבה גדולה לאיש, אבל הוא כנראה הפוליטיקאי המתוחכם ביותר מכל אלה שהסתובבו כאן בתחום הזה בשני העשורים האחרונים, להוציא שרון המנוח.
      מה שכן, יש משהו מוזר בסיפור ההר והגלאים. ביבי צריך מלחמה עכשיו כמו שהוא צריך חור בראש. החקירות הרי לא ייעלמו, והכותרות לא ממש מאיימות עליו. במלחמה, לממשלתו אין יותר מדי מה להרוויח ויש מה להפסיד (כי האחריות על הרוגים ישראלים, וכבר יש כאלה, תוטל, במידה מסוימת, גם עליו). העיקרון "הכה בערבים והצל את התדמית" שריר וקיים, אבל יש דרכים ליישם אותו שלא יובילו למלחמת דת. למשל, להכריז על מבצע איסוף נשק בלתי-חוקי במגזר הערבי בישראל. גם מוצדק מבחינה חוקית ופוליטית, גם ייתן אינספור אפשרויות להלהיט את קהל הבסיס הלאומני שלו, וגם לא ייצור סיבוכים עם כל העולם המוסלמי ואחותו (כי להבדיל מהמקומות הקדושים, לאיש מחוץ לגבולות ישראל לא אכפת מאזרחיה הערבים). אז מה הוא צריך את המגנטומטרים?

      • Tom Elkayam הגיב:

        מלחמה? הציבור הערבי לא ממש הגיע להפגנות ומדיחי הפלג הצפוני כבר הפליגו אל הרעל בקירות רדיואקטיביות במרתף ביאושם הנלעג, יהיה כריש בסוף.

        לאסוף נשק לא חוקי במגזר כן ומגנומטרים לא? אתה צוחק נכון?
        כי אם אתה רציני אז אני לא יודע אם לגחך על כך אחיתופלית או למחוא לך כפיים מקיאוולית, דורש הסבר.

        פחות חשוב, אבו מאזן מנתק את היחסים עם ישראל, אני נשבע לך, באמת. אתה בוודאי מכיר את הטרנד התלאביבי (המרתק ומזעזע אנתפרולוגית כאחד) של השתלת צואה, אני חושב שאבו מאזן צריך אחת, האיש כנראה לא מסוגל לייצר יותר בולשיט עצמונית אז יוצאות לו שטויות.

        אבל, אדם יכול לקוות שהקשיש רציני והחליט להעלים את העדויות המביכות לכשלון הפלסטיני הקולוסלי וכנראה היחידני להקים מדינה בברכת העולם כולו בסיוע העולם כולו, במימון נדיב מאין כמותו. כדרכם הם לא ויתרו עם החמצה טובה, על מה אני מדבר, אפילו להצליח לא להרוג אחד את השני מספיק זמן כדי להלחם בנו הם לא הצליחו המהפכנים דה-לה-שמטע, מספיק, נגמרה ההצגה, גם ככה כל ההנהגה הפלסטינים מסתובבת עם דרכונים ירדנים, הם כמעט לא יחושו בשינוי, מכה קטנה בכנף.

        אף אחד לא קם מני, לאיש לא אכפת זהבי. הפרוייקט המרכזי של השמאל ב30 השנה האחרונות קורס לתוך עצמו בשרשרת אינסופית של מופעים מביכים, התפכחות כואבת ובעיקר אובדנות מופרעת ומעט עצובה. הרצאה של ריצ׳רד דוקינס בברקלי בוטלה עקב ביקורתו על האיסלאם, שיק טרנזיט גלוריה סטיינם. סטיבן פינקר צייץ על זה במונחים של אובדנות גם.

        אני חושב שברור לכל מי שהשכלה קרובה ללבו שהאוניברסיטה, כנראה המוסד האהוב עלי ביותר, הפכה ולא בפעם הראשונה בתולדות המוסד הזה לכנסיה אינקוויזיטורית ועל ידי אותם אנשים.

        • Meni Zehavi הגיב:

          מלחמה, מבצע, צוק איתן 2, תקרא לזה איך שאתה רוצה. לא בטוח שזה מה שיקרה, אבל יש סיכוי בלתי-מבוטל. שלושה ישראלים ושלושה פלסטינים (לא כולל המחבל) כבר שילמו בחייהם על ההתפרצות התורנית בהר הקסמים. אין לדעת מה ייצא מזה.
          מה לעשות, אנחנו חיים באזור שבו בעלות על מבנה קדוש היא בעלת פוטנציאל לפיצוץ גדול יותר מעוד-סיבוב-של-מכות-בין-שוטרים-לכפריים. עזוב את שרון; נפוליאון השלישי, עבדולמג'יד הראשון וניקולאי הראשון מוסרים ד"ש.
          לא יודע מי הזמין את דוקינס לברקלי ומי ביטל את הזמנתו. ביולוגים אינם חשודים ברגישות גדולה מדי לכבוד האסלאם, ודוקינס חכם מספיק כדי לא להציג את עצמו כליצן פוליטי (להבדיל מיאנופולוס, אם בכלל אפשר להזכיר את השניים באותו משפט). בכל מקרה, טהרנות אידיאולוגית היא הדבר האחרון שאוניברסיטה כלשהי צריכה.

          • Tom Elkayam הגיב:

            ישראל לא תכנס למלחמה, אין עם מי.

            רצח הישראלים בביתם מנע וימנע כל דיון במעשי ישראל בהר הבית, זה נגמר. הפלסטינים העם הכי טיפש פוליטית בעולם ובמרחק עצום מכל השאר, מעין יוסיין בולט של העמים הטפשים.

            כמו מגש פיצה רוצחים פלסטינים מגיעים חמים וטריים בדיוק כשצריכים אותם, מייד שהעניינים מתחילים להסתבך ואתה אומר לעצמך, כבר שתיים עשרה שעות רצוף בלי לרצוח נשים בביתן? יתכן שהפגנות בהן פלסטינים יאבקו במשטרה ובכוחות הבטחון יחזיקו מעמד והמדינה תתקפל?

            נראה לכם? רוצח יושב כעת בבית החולים ומספק את כל ההצדקות שישראל צריכה כעת ממש. יוסיין בולט עאלק, הגרסה הלאומית של הפועל תל אביב, לוזרים נצחיים וגם חולקים אוהדים.

            לביבי יש עכשיו יומיים לפחות של הכה בערבים ככל שתרצה, כולל דרישות גינוי לרצח מכל העולם ואשתו. הסיקור יהיה סביב המשפחה הנרצחת, תמונות האריחים מכוסי הדם, דרדקים חובשי כיפה קטנה מסתתרים בחדר השינה מהמרצח הבא לשוחטם חיים, ילדות בוכות על סבן המת, על אביהן הרצוח, דמעת האלמנה, חיוך הרוצח בבית החולים.

            אתה מבין למה מפסיד השמאל, כי זה היה צפוי כמו שעון מקולקל, ובכל זאת, מאמר מערכת של הארץ, כל טורי הדעה, כל נוקשי המקלדת חבטו ללא לאות לספר על הפשע הבלתי נסלח שבהצבת משקופים ברחוב, שוב הבטיחו הפרות סדר, הפלסטינים לא מפירים סדר, אם היו מפירים סדר הייתה להם מדינה.

            הפלסטינים רוצחים מכל הבא ליד, פשוט כך, כבר מאה שנה. הבעיה היא כמובן לא ברצח, רבים רצחו ורוצחים למען משהו אותו הם תופסים כגדול מהם. הבעיה היא כמובן בכל הבא ליד, כולם ראויים למות, ילד, ילדה, איש, אישה, זקן נערה ונער. הנהגתם הבהמית כמובן מעודדת זאת. מי שעצם עינו לכך (לא נגיד להם איך להאבק אמרו הפחדנים) ושמו עצמם בצדו של הרוצחן האבטומטי גם אכלו את הצפרדע וגם יגורשו מהעיר.

            עכשיו גם בטוח שהמגנטומטרים ישארו, דם יהודים מרוח עליהם, תמיד ישראל יכולה לסמוך על הפלסטינים להוציא את כל ערמוניה מהאש, לקולפם ולהגיש לה אותם מסוכרים.

            עם אוייבים כאלו, מי צריך חברים?

            • Meni Zehavi הגיב:

              אני מקווה שאתה מרגיש טוב אחרי מניפסט ההתנשאות הזה. לא יודע מה יש לך עם הפועל תל אביב, אני לא ממש מחובר לפנינת הירקון. אני ירושלמי, גר במערב העיר אבל מגיע לצרכים שונים לחלקה המזרחי. מהומות דת בעירי וצמיגים בוערים בכבישים שבהם אני נוסע אינם מלהיבים אותי משום מה. זה שהחמא"ס, למשל, מקבל עכשיו הזדמנות לא רעה לירות מעזה על ישראל בלי להסתבך עם המצרים, גם לא ממש משמח.
              מידת תבונתו הפוליטית של הציבור הפלסטיני ושל תנועתו הלאומית על פלגיה השונים היא סיפור עצוב, אך לא ממש ניתן לשינוי. אין טעם להגיד להם איך להיאבק לא מפני שזה לא מוסרי, אלא משום שזה יעיל כמו תפילה לגשם באמצע הקיץ. לפלסטינים יש זכות מלאה לגרום לעצמם כמה נזק שרק ירצו. אנחנו לא צריכים להיות האמצעי שדרכו הם גורמים לעצמם נזק. זה רע להם ורע לנו, כי זה גורם לנו להיאבק על אלוהים של מי גדול יותר במקום על איך להיות מדינה ראויה למחיית אזרחיה. (אני יודע שבהשוואה לסביבתנו הקרובה, לא צריך להשקיע מאמץ גדול כדי להיות מדינה ראויה כנ"ל, אבל בכל זאת… לך תסביר, למשל, את העובדה שמשך השירות הצבאי נשאר כאן אותו דבר מאז התקופה בה היו לישראל פי שלושה פחות אזרחים ואויבים חזקים הרבה יותר.)
              המגנטומטרים אינם פשע, סתם תקיעת אצבע בעין לכמה מאות מיליוני מוסלמים בעולם, אחרי שהפיגוע שמפניו הם היו אמורים כביכול להגן כבר התרחש, והסבירות לשחזורו באותה מתכונת אינה גדולה. עכשיו מתברר שההחלטה עליהם גם התקבלה בלי לערב את צה"ל והשב"כ. מופת של קבלת החלטות, אין מה לומר.

              • Tom Elkayam הגיב:

                לעובדות לא אכפת מאיך אני מרגיש. לפלסטינים אין זכות לגרום לעצמם כמה נזק שהם רוצים, משום שהם שכניי. אם השכן שלי מצית את ביתו, אני אעצור אותו.

                מגנטומרים הם לא אצבע בעין לאף אחד, אין לך שום בסיס לאמירה הזאת וחבל שהיא נאמרה. אתה מניח שחלק עצום ממוסלמי העולם הם טפשים גמורים שמונעים אך ורק על ידי תפיסות כבוד מגוכחות או סימבוליזם פרימיטיבי ולא מבינים את המשמעות הפרקטית והטריוויאלית של גלאי מתכות. לא צריך לעלוב במאות מליונים כדי לפברק עלבון שאינו קיים ואז לטעון שהעלבון המומצא הוא בסיס למדיניות אבטחה.

                משך השירות נשאר זהה משום שדרישות מבצעיות ורמת מקצועיות דורשות מינימום של זמן, איך תסביר שדוקטורט לוקח לוקח כשבע שנים כבר יותר ממאה שנה. הדבר היחידי שיכול להשתנות באופן משמעותי זה מודל הגיוס. אלא שלכך יש משמעויות נרחבות, החל מהעובדה שכמעט כל בוגר ישראלי מיומן בשימוש בנשק ברמה כלשהי, ועד הערך שיש לצבא מילואים גדול.

                ההחלטה על מגנטומרים היא החלטה קלאסית של הרשות המבצעת, במקרה הזה שר המשטרה. הוא יכול להתייעץ, אני מטיל ספק רציני בצורך, אם צריך גנרל ואיש שב״כ כדי לשים גלאי מתכות, עדיף כבר להיות שר ללא תיק.

                • Tom Elkayam הגיב:

                  ובנוסף לכך.

                  הבעיות של ישראל אינן הכיבוש, והבעיות של חלק גדול מתושבי המדינה אינן נובעות מהכיבוש, אם כבר, הרי שלחלק מסויים ומשמעותי באוכלוסיה הישראלית הכיבוש הוא וילה בשומרון, לא רע בכלל, אני מניח שרמת הפשיעה באריאל (אפילו אם נכניס פיגועים פנימה) נמוכה מבאשקלון, שהעוני בחלמיש קטן מבשלומי ושבאופן כללי אשכנזים עם כיפה מרוויחים מהכיבוש רווח ישיר ומדיד.

                  גם המדינה, כך סיפרו, מרוויחה מהכיבוש (נדל״ן, מים, שטחים אסטרטגיים, דברים שווים ממש.

                  עכשיו מספרים שאנחנו מפסידים מהכיבוש משהו אמורפי הנוגע ליחסים בינלאומיים וקונצרטים. הרבה פחות שווה.

                  מדוע שישראל תסייע לכנופיה מושחתת ורצחנית שהוכחה ככשלון טוטאלי להשתלט על שכניה? הרי כל מה שיכל לבוא מאמון או רצון לפיוס התאבד בשנות האלפיים, אין שום סיבה לישראלים לוותר על מילימטר ביטחון או לתת אמון בפלסטינים, זה נגמר.

                  מאידך הטיעון הפרקטי לסיום הכיבוש לא מחזיק מים שכן הכיבוש לא מפריע לישראל מספיק כדי לוותר על הנכסים האסטרטגיים שהשטח נותן, וודאי וודאי לא שטח המחייה לאליטה דתית אשכנזית עם אתוס חלוצי שכולו נשאב מהאשכנזים שנלחמים בהם כעת.

                  הרי באופן מעשי באמת, הכיבוש מפריע אך ורק לאשכנזים נטולי כיפה הגרים על קרקעות גנובות אחרות והנהנות ממעט יותר לגיטימציה בינלאומית, אבל מעט. הרי עירך ודאי לא יותר לגיטימית מאריאל, גם לא רמת הגולן, אני אפילו לא יודע מדוע שיח מוניס לגיטימית יותר.

                  הרי אין כאן באמת פלטפורמה פוליטית מבוססת או מעמיקה. בסופו של דבר אתה והשמאל אומרים בהרבה מילים ״שיחנקו״.

                  תראה איזה יופי זה עובד בעזה, אני רציני, מי שמשלם את המחיר על ״שיחנקו״ אלו בעיקר אלו שבאמת נחנקים, קרי עזתים. כמעט כל השאר מרוויחים הרי גורביץ יכתוב מאמר על תותים פעם בחודש, מתנחל יבנה צמוד קרקע, מאסטרנטית בחוג לאדריכלות תכתוב תזה על אפרדהייד תכנוני, אנתרופולוג יכתוב מאמר על ״רצח עם זוחל״ ויזכה לשלושה אזכורים (זה יותר מכל המחלקה יחד), אמא בשדרות תנחם את בנה הצורח מאימת הפיצוצים, ראשי הכנופיה בעזה יקבלו עד מזומנים מקאטר. כמעט כולם מרוויחים והמפסידים שקופים לגמרי מלבד לצרכי תעמולה, גיוס ממון ומימיקה מוגזמת של שלגיה טלויזיונית מסויימת.

                  • Z420 הגיב:

                    You lose your soul, bitch. Sorry, I lost my Hebrew. You lose, you are in the ghetto and you think it is normal. No, it is not.
                    You gotta understand. They will keep resisting because you are evil and not too bright. as a third generation of holocaust survivors I can tell you that nobody gives a fuck about a Nazi. And you talk like a Nazi, this is disturbing. No matter how old or young the Nazi is no one gives a fuck about him. For the Palestinians you are it. For the rest of the world, you come close. Talking about interests, subliminally blaming the ashckenazi, like you are not part of it. Pity a fool..
                    Putin rules now in Syria, Middle East and all over the world. Trump is a pathetic old ass puppet. He won't protect you like Obama, he just wants his money back, old beggar. You are fucked. Good Luck with your hate for your neighbors. So clever.

                    • Z420 הגיב:

                      We all know that the mega meters mean more blood. Arden knew it, Bibi know it, you know it. We all know it is a macguiffin to keep the plot moving towards the next war and the next Bibi cover-up.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      Not even wrong

                    • Z420 הגיב:

                      Dead wrong, stupid:
                      נתניהו אמר לשרים: לא הייתה עסקת "מגנומטר תמורת מאבטח"
                      בקבינט התברר כי המתפללים לא יחזרו להר אם לא יוסרו גם המצלמות שהוצבו כחלופה למגנומטרים. בירדן בטוחים שמדובר בעסקה של נתניהו והמלך עבדאללה, שכללה את שחרור המאבטח הישראלי. השרים שאלו, רה"מ השיב בשלילה. הווקף יחבר דו"ח בעקבות המהלכים וקורא למתפללים להימנע עדיין מעלייה להר הבית
                      איתמר אייכנר ואליאור לויפורסם: 25.07.17 , 11:21

                      הסרת המגנומטרים, הלילה
                      by Taboola Promoted Links .
                      מייקל פלפס התחרה מול כריש – והפסיד
                      איפה אתם מעדיפים את הנדל"ן המניב שלכם, תל אביב או ברוקלין?
                      Ynet
                      Ursula Andress Kept This Secret Hidden Throughout The Filmin…
                      Majorten
                      ראש הממשלה בנימין נתניהו הוביל את ההחלטה להסיר באופן מיידי את המגנומטרים והמצלמות מהר הבית, אחרי ששמע את עמדות השרים והמלצות גורמי הביטחון. אחרי ימים ספורים המצב חוזר לסטטוס קוו שהיה לפני הפיגוע שבו נרצחו שני השוטרים עם שינוי אחד – תגבור המשטרה בכניסה להר.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      כן, אחרי שגם בירדן וגם בפלסטין הבינו שירדן ופלסטין קרובות הרבה יותר משהם רוצים להודות. המשבר נפתר על ידי מלך פלסטין עבדאללה ולא ראש הכנופיה אבו מאזן.

                  • שחר כ. הגיב:

                    המון מילים, אליקים, הרבה אוויר חם, מעוצב אמנם, ובתוך ענני צמר הגפן הללו מסתתרת אבן אחת, מסר-שקר אחד, קשה וכבד כמו הקטר שפגע באנה קרנינה. הנה אחד מאופניו: "הרי כל מה שיכל לבוא מאמון או רצון לפיוס התאבד בשנות האלפיים, אין שום סיבה לישראלים לוותר על מילימטר ביטחון או לתת אמון בפלסטינים, זה נגמר." והנה עוד אופן, מפורט יותר (לקטר יש הרבה גלגלים) – "אני זוכר מה קרה, הכנופיה המושחתת בראשות יאסר עראפת שילחו את המאבק הפלסטיני לפיגוע התאבדות והוא מת, מוקצה מחמת מיאוס, מכוסה שברי ברגים ודם ילדים מחופשים בקניון. איתו נרצח כל סיכוי לרצון טוב מהציבור הישראלי לחמישים שנה."
                    זה המסר-שקר, זה טפטופו.

                    • שחר כ. הגיב:

                      סליחה, אלקיים ולא אליקים

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      🙂

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      כן אני יודע. שתי הנקודות הקשות ביותר להכרה על ידי השמאל הישראלי משום שהם מובילות לוגית לשתי מסקנות קשות מאד. אחת, עבדו עלינו. ביילין, פרס, רבין וקלינטון רומו על ידי הכנופיה מטוניס. אוולת פוליטית טוכמנית שההסטוריה תשפוט. ביילין הוא דמות טראגית וההסטוריה לא תעשה עמו חסד, רבין, סימפלטון שהובל כשיכור בכחש ״למזלו״ נרצח, פרס הוא גאון פוליטי מקיאווליסטי שאני יכול רק להסיר כובעי בפניו, הוא הצליח לנתק עצמו מהכשלון ולהמציא עצמו מחדש.

                      השניה היא קשה יותר ונוגעת לטראומה שעבר הציבור הישראלי ושהשמאל הישראל מבטל ולא מסוגל להכיל(בדיוק כמו שעשית עכשיו).

                      מי שלא מבין מה המשמעות של הנורמליזציה מתועבת של פיגועי טרור שהשמאל מקדם, קיבל ברקסיט, קיבל טראמפ, פוטין, אביב ערבי, ונהרות של דם.

                      השמאל הישראלי נירמל את הטרור, את זה לא ההסטוריה תשפוט, על זה יש מחיר לשלם. מראש עיריית לונדון ״טרור הוא חלק מחיים בעיר גדולה״ ועד ״אין להם טנקים ומטוסיםֿ״.

                      זו הסיבה לצורך המיידי והבהול בהחרבת השמאל הפוליטי במתכונתו הנוכחית וזה מניע כמעט את כל מי שאני עובד מולו או איתו. מדובר בקבוצה לא מוסרית של אנשים איומים שמרכז עולמם הוא ״כח״ ו״עצמה״ במובנים הניטשאיים שלהם, אנשים מסוכנים מאד שחייבים להיות מורחקים מכל כח שהוא. זה כולל חלקים גדולים מאד מהאדמיניסטרציה הבינונית גבוהה בכמעט כל מוסדות המדינה, כל מחלקות מדעי הרוח שהפכו למוסדות חינוך מחדש וגרוע מכך למרכזי אקטיביזים פוליטי מצחין. ולמרבה האימה חלק מהמדעים שפעם היו ממש שימושיים ומעניינים, אנתרופולוגיה, בלשנות (אגב, אני עובד בתחום של למידה מלאכותית עמוקה וההנחות של חומסקי לגבי הקושי ביצירת מבנים תחביריים כושלות לגמרי מול רשתות נוירונים) ואפילו סוציולוגיה. כלום מזה לא ישאר, אני מבטיח לך, אין לך מושג מה הקליבר של הכוחות השקטים שפועלים לבעוט את כולכם, בחיוך, בשקט בשקט, האוניברסיטה חשובה מדי מכדי לתת לה להרצח על ידי חלאות מורעבות לכח.

                  • גיל ב' הגיב:

                    אתה צודק! והדבר נכון גם לדפיקת המזרחים. חוץ מהם זה לא מפריע לאף אחד אז יאללה צריך להגביר את הקצב.

                    • Tom Elkayam הגיב:

                      אני אניח שאתה באמת חושב שאני צודק והסרקאזם מבטא יאוש ולא לעג. קשה לעתים להבין מתגובה קצרה מה הכוונה (חלק מהסיבה למספר המילים המזעזע שאני מפיק, אני באמת מתנצל על הטרחנות אני מנסה לצמצם ונכשל)

                      הכיבוש חייב להסתיים, אופן הסיום הוא המפתח.

                      אני לא מאמין שזה מוסרי או פרקטי לדחוס אנשים כחזירים בדיר, ללא סיכוי אמיתי לצאת מהם, זו גם הסיבה שאני תופס את הדירים האינושיים בדרום תל אביב כפשע ואת מי שמסייע להם לגור בדירים כפושע. העובדה שמישהו מוכן לגור בדיר היא לא עילה לתת לו לעשות את זה. ולו רק משום שזה יגמר בפשיעה קשה(פוליטית ופלילית), עוני מחריד, מחזות אימה, ילדים אומללים וסבל אינסופי, מנסיון.

                      עזה היא דיר, מחנות הפליטים הם דירים נוראיים שאיש לא טורח לפרק. הפשע נגד הפלסטינים הוא לא בעיית הייצוג הפוליטי של הפלסטינים, שכן אין לכם שום יכולת להפיק ייצוג פוליטי יציב או נבחר רק כנופיות וכל דאלים גבר, לא כי הם מקולקלים גנטית, אלא משום שהדבר מצריך מבנים חברתיים שלא קיימים כרגע בחברה הפלסטינית, די לשקר לעצמך. עם כל הביקורת על האשכנזים, הם הגיעו מוכנים ממדינות מפותחות והקימו מהר מאד מוסדות חברתיים מדינתיים, לשם השוואה למזרחים שהגיעו ממדינות לא מפותחות, לקח דור שלם על מנת להבין מה המשמעות של בחירות.

                      כמה כשלונות צריך כדי להבין שנסיון נוסף הוא טירוף?

                  • Meni Zehavi הגיב:

                    עירי דווקא לגיטימית למדי, לפחות בגבולות הקו הירוק. השכונה שלי בדיוק זכתה במענק של האיחוד האירופי לשיפור תשתיות תחבורה. אני לא חושב שמכל השכונות הירושלמיות דווקא היא הייתה צריכה את זה, בשכונות הערביות של מזרח העיר זה היה בוודאי מביא יותר תועלת, אבל זה מה יש.
                    אם השכן שלך רוצה להצית את הבית פעם אחת, אתה יכול לעצור אותו. אם הוא עושה את זה פעם אחר פעם, תוך התזת בנזין על החצר שלך, אולי עדיף שתבנה קיר גבוה וחסין אש.
                    יחסים בינלאומיים הם אולי דבר אמורפי, אבל לא חסר חשיבות. דווקא אמורפיותם עשויה להוביל לכך שנחטוף זפטה בלי להרגיש שזה עומד לקרות. המוני צעירים בבריטניה הצביעו עבור קורבין, שאינו אוהד את מדינת ישראל בלשון המעטה. זה לא שאכפת לרובם מהפלסטינים (לחלקם כן). פשוט כל הנושא הזה של המופרעים במזרח התיכון שהורגים זה את זה לא ממש מעניין אותם, גם לא בקטע של מאבק ציביליזציות נגד הברברים או שטות אחרת כלשהי של האנטינגטון להמונים. אי-אפשר לבנות את כל מדיניות החוץ לטווח הארוך על האוונגליסטים בארה"ב.
                    מלחמות על כבוד הדת הן התחביב הנוכחי של העולם המוסלמי. זה לא טוב, אבל זה מה יש. אין שום סיבה להיגרר לקלחת הזאת, המסוכנת הרבה יותר מכל מה שהשמאל הרדיקלי בחוגים לסוציולוגיה יוכל אי-פעם להמציא.
                    משך שירות החובה בישראל דווקא יורד לאחרונה, ל-32 חודשים לגברים מ-2015, ול-30 חודשים לגברים מ-2020, אלא אם כן עד אז ניגרר למלחמה מיותרת נוספת (ההחלטה הקודמת על קיצור משך השירות התקבלה בתחילת 2006…). אז הקיצור אפשרי, ניתן לדבר על האם הוא מספיק או רצוי לקצר יותר, אבל במקום זה אנחנו מעדיפים לדבר על קופונים שנגזרו או לא נגזרו מרכישת צוללות ועל עונש מוות למחבל שאילו היה רוצח את שכניו הפלסטינים, לא היינו יורקים לכיוונו.