החברים של ג'ורג'

נא לא לדבר על הפיל באמצע החדר

עורך הדין הפרטי של נתניהו הגיש עתירה נגד פעילות ארגוני שמאל במטרה לסתום את פיותיהם. יש רק בעיה אחת: הקריקטורה האנטישמית שמממנת את נתניהו

בטאון לשכת ראש הממשלה, ישראל היום, יצא אתמול (ו’) בכותרת שאמורה להפחיד אותנו מכך שארגוני שמאל מנסים להחליף את השלטון ועוד מסתייעים לשם כך במומחים מחו”ל (!). אדם שהיה מאמין לשטויות שהעיתון מנסה למכור בדרך כלל – למשל, שישראל היא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון – היה צריך לתהות איך העובדה שהאופוזיציה מנסה להחליף את השלטון היא בכלל חדשות. זה תפקידה של האופוזיציה, בהגדרה. אבל אצל “ישראל היום” הנסיון להחליף את נתניהו הוא חתירה תחת המשטר, לא פחות.

צילום מסך מתוך העין השביעית

“ישראל היום” מתבסס על עתירה שהגיש עורך הדין של נתניהו, דוד שמרון, שמייצג אותו לעתים קרובות בעניינים משפחתיים, לוועדת הבחירות כנגד מספר גופים: מפלגת העבודה, מפלגת התנועה (שימו לב שבעתירה, אין כלל “המחנה הציוני”), מפלגת מרצ, ארגון נצחון 2015 (או בשמו הפופולרי V15), מכון מולד, הפרסומאי אייל ארד, ותנועת “קול אחד.” הוא דורש שהאחרונים יפסיקו לנהל תעמולה נגד נתניהו.

atira1

קראתי טקסטים משפטיים מקושקשים מאלו (תודה שוב למתנחלי עמונה), אבל מעולם לא קראתי טקסט מביך כל כך. אפשר לחלק אותו לשני חלקים: השקרים הבוטים וההטעיות. נתחיל מהשקרים הבוטים.

1. נטען ש”מולד” הוא לא מכון מחקר אלא “מפעיל תעמולת בחירות” באמצעות פרוייקט 61 שלו. עו”ד שמרון טוען שהוא תוקף בעיקר את ראש הממשלה ואת אנשי הבית היהודי.

atira_molad

ובכן, מכון מולד הוא לגמרי מכון מחקר; אתם יכולים לראות את הפרוייקטים שלו כאן. את העמוד של פרוייקט 61 תוכלו למצוא כאן. אם תעלעלו בעמוד עד תומו, תוכלו לגלות שהוא התחיל לפעול בדצמבר 2012 והיה פעיל בעקביות מאז, כלומר לטענה שהוא “תעמולת בחירות” אין רגליים. יתר על כן, הרבה מהפעילות של פרוייקט 61 מתמקדת באחד הפרוייקטים היותר פוריים של מולד – מחיר ההתנחלויות.

2. הטענה שפרויקט 61 תוקף את הליכוד ואת הבית היהודי תיראה למי שעקב אחריו אידיוטית, לאור הקו התוקפני מאד שנקט הפרויקט כלפי יאיר לפיד. הנה דוגמא.

molad_lapid

שוב, אפשר לראות שלא החל לקראת הבחירות האחרונות; הכנסת פיזרה את עצמה ב-8 בדצמבר 2014. כמובן, מאז שלפיד ולבני פוטרו על ידי נתניהו ב-2 בדצמבר 2014, הם לא ממש מטרות לאופוזיציה – זו, מה לעשות, מתמקדת בממשלה. בממשלה יש כרגע שתי מפלגות בינוניות: הליכוד והבית היהודי.

3. העתירה של עו”ד שמרון טוענת כראיה לכך שפרויקט V15 הוא פרויקט של מפלגת העבודה שבכנס שלו השתתף תום וגנר, שניהל בעבר קמפיינים עבור מפלגת העבודה.

atira_3_wagner

דיברתי עם וגנר, הוא הופתע לשמוע ששמו מופיע בעתירה, וציין את הדברים הבאים:

א. הוא לא בטוח שהוא חבר בכלל במפלגה, אבל אם כן – הוא חבר במרצ, לא במפלגת העבודה.

ב. הוא קמפיינר מקצועי. הוא אמנם ניהל קמפיינים עבור העבודה, אבל גם ניהל קמפיינים בפריימריז של הליכוד וגם עבור מועמדי ליכוד ברמה המוניציפלית. הוא לא רואה את עצמו כאיש מפלגת העבודה וודאי לא רואה את עצמו כמי שמזוהה איתה ציבןרית.

ג. הוא לא עובד עבור V15. הוא רק השתתף בכנס שלהם. הוא מנהל עמוד עצמאי בדרישה להעיף את נתניהו הביתה, “הדחה 2015,” שנוקט קו אגרסיבי – לטעמי, משמעותית יותר אגרסיבי, ואני לגמרי בעד – מאשר זה של V15. כלומר, עצם העובדה שאדם שפעם היה דובר העבודה הגיע לכנס של ארגון, הוא מבחינת משרתיו של נתניהו עילה לפסילת הארגון.

ואת השיטה אנחנו כבר מכירים. “אם תרצו,” שהתחילה כארגון שמופעל על ידי לשכת נתניהו – אם כבר מדברים על ארגונים חוץ מפלגתיים – היא זו ששכללה אותה בישראל: האשמה באמצעות קרבה.

מכאן אנחנו מגיעים להטעיות שבעתירה. נתחיל מהעיסוק באייל ארד. זה, כותב שמרון בהתרגשות, “ידוע בטינתו האישית לראש הממשלה בנימין נתניהו,” ומביא ציטוט שלו כאומר “אני כמו כריש שמריח את הדם במים. לפרק את ביבי.” פתאום, מסתבר, אם אתה איש פרסום שפעיל בתחום הפוליטי אבל גם מתעב את ראש הממשלה – פעילות שהרופאים ממליצים עליה לרוב האוכלוסיה – יש משהו לא בסדר בזה שתהיה פעיל במערכת בחירות. אם אתה לא אדם נטול דעה, זה ממש לא בסדר שתביע את דעתך.

atira_4_arad

באותו האופן, נטען בעתירה שפעילים של מרצ והעבודה השתתפו בכנס של V15, ומכאן שיש קשר בין המפלגות ובין הארגון. שוב: נוכחות של אדם בכנס לא מעידה שהוא גם יהיה פעיל בארגון אחר כך, או בכלל. ודאי שלא ברור שהפעילות הזו מעידה על תמיכה נסתרת של המפלגה. עבדכם הנאמן השתתף בעשרות כנסים והפגנות שלא היתה בהן נוכחות של מרצ, ובכמה אירועים שהיו”ר הקודם של המפלגה, למשל, התנגד להם נחרצות – למשל, הפגנות בבילעין, תוך קריאת “שום דבר לא יעזור/צה”ל הוא ארגון טרור.” הייתי בכמה כנסים שאם היה נטען שהגעתי לשם כדי להשתתף בפעילות, זו היתה שקר גס. ככה זה: פעילים פוליטיים הם לא רובוטים, יש להם מנעד פעולה רחב.

מארגון V15 נמסר בתגובה ש

”אנו מודעים לכך שקמפיין ניצחון 2015 הוא הדבר הכי אקטיבי ומעורר השראה במערכת הבחירות הנוכחית. ההתארגנות החלה שלושה ימים בדיוק לאחר ההכרזה על המועד הרשמי של הבחירות לכנסת ה 20. אנו מביאים איתנו רוח צעירה וניסיון מקצועי שנלמד מקמפיינים מנצחים בעולם.

2. איננו קשורים בשום צורה או דרך לארגון ג׳יי סטריט, הקרן החדשה לישראל, ממשלת ארה"ב וג׳ורג׳ סורוס.  הפאניקה שאוחזת במטה הבחירות של הליכוד ואובדן השטח של הימין לפעילי השטח של נצחון 2015 אינה סיבה לפרנויה, הזיות והצגת שקרים על שיתוף פעולה לכאורה עם הממשל האמריקני.”

וכמובן, המטרה של כל העתירה הזו היא להעלות באוב את פרשת העמותות של בוז’י הרצוג.

atira 2_herzog

אני לגמרי בעד, כי אני לא חושב שיכול להיות מצב שבו ראש מפלגה שמתיימר להיות ראש ממשלה יכול להתחמק מלענות על השאלה למה הוא שמר על זכות השתיקה. למועמד פוליטי אין את הפריווילגיה הזו.

אבל זה מה שמוביל אותנו ישירות לפיל שבאמצע החדר, זה שעו”ד שמרון והלקוח שלו מקווים שלא נשים אליו לב. הרצוג נחקר בפרשת העמותות – אבל זו היתה פרשה שעלתה אחרי שנתניהו עצמו השתמש בעמותות, ואחרי שהיועץ המשפטי לממשלה שמינה נתניהו, אליקים רובינשטיין, קבע שיש “לאקונה” בחוק. יתר על כן, את הבחירות של 1996 הכריעו לא רק העמותות של נתניהו, אלא גם המיליונר הזר יוסף גוטניק, שימים לפני הבחירות הפיץ במיליוני עותקים את הסיסמה “ביבי טוב ליהודים,” והשתמש לשם כך בארגון צעירי חב”ד. ורגע, באמת העלתם ברצינות את הטענה שמומחה זר מגיע לארץ, לסייע בקמפיין נגד נתניהו? אתם באמת חושבים שמישהו שכח את השם ארתור פינקלשטיין? האם בסופו של יום, עו”ד שמרון, לא נותרה בך בושה כלשהי?

ורגע, לא סיימנו. רק התחלנו. הפרשה ההיא בת 20 שנה כמעט. סביר שאת הלאקונה, הפרצה, המפורסמת של רובינשטיין כבר סגרו. אבל שימו לב היכן התנוסס הפרסום על העתירה של שמרון: “ישראל היום.” בטאון לשכת נתניהו, שהוא המופץ ביותר בארץ (בכוונה לא כתבתי “הנקרא ביותר”), שממומן כולו על ידי מיליארדר זר שיושב בארה”ב ומנסה משם לשלוט הן בפוליטיקה של ארצו הן בפוליטיקה של ישראל ומצליח להיות דוגמא חיה לקריקטורה אנטישמית. העיתון של האיש שאמר שישראל לא צריכה להיות דמוקרטיה ושהוא שונא את העיתונות לא הסכים מעולם לחשוף את ההכנסות וההוצאות שלו, ובכך להפריך את הטענה שהוא כלי להשפעה פוליטית, שאין לו שום קיום עסקי ושכל מטרתו היא הטיית הדיון הפוליטי על ידי מיליארדר הימורים.

צריך מידה עצומה של חוצפה כדי להעלות את הטענה שארגון חוץ מפלגתי הוא “תעמולת בחירות אסורה,” כשהנכס העיקרי שלך הוא “ישראל היום.” מידה עצומה של חוצפה – והצלחה ניכרת בהטלת אימה על התקשורת, כדי שלא תעז לכתוב את זה אלא תסתפק ב”דיווח אובייקטיבי”, קרי זה שנותן לפושע ולקורבנו את אותו זמן מסך, ולא מפגין שיפוטיות.

למה נתניהו מפחד כל כך מ-V15 (שבסוף השבוע הציבו בקבוקים ריקים במצודת זאב, כדי שנתניהו יוכל לקבל עליהם החזר) ומפרויקט 61? כי הוא יודע, מרגיש, שהאדמה רועדת, ושיש סיכוי של ממש שב-17 במארס שולחים אותו לאופוזיציה. אז צריך לסתום את הפה ליריביו. יש לקוות שהפעם זה לא יצליח.

יש לקוות, בנוסף, ששני ההרוגים בגבול סוריה יהיו האחרונים שישלמו בדמם על תאוות השלטון של נתניהו.

הערה מנהלתית: בימים האחרונים התקבלו מספר תרומות בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורמים.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

35 תגובות על ”נא לא לדבר על הפיל באמצע החדר“

  1. רונ הגיב:

    לפני שקראתי הכל רק הייתי חייב להגיב, ישראל היום הוא לא בטאון של אף אחד, זאת אגדה שלא מעבירים שם ביקורת על נתניהו,רק לפני כמה ימים דן מרגלית ביקר באופן חריף את נתניהו על הנסיעה לארה"ב, במאמר בעמוד השער.

    לא צריך להמציא דברים כדי לתקוף את הליכוד.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אני לא חושב שיש כאן משהו לא חוקי, אבל עובדתית יש רשימת שמות של אנשים שעובדים מזה שנים בארגונים המוזכרים בפוסט, ולחלקם תרומות מגורמים שונים בחו״ל. מי שרוצה לחקור את האמת יכול בקלות לעשות מפת שמות מסועפת. דווקא לשון התביעה נראית ילדותית וחסרה בהקשר זה. אבל, כל מי שעבד עם האנשים הנ״ל יודע שנוכחות מאוד דומה עם מימון, יעוץ ועמותות הייתה גם בימי ברק. מוזר שאין מישהו שמפרט איך הנקודות קשורות – בינתיים

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אין פה שום דבר לא חוקי, העיסוק פה הוא בנושאים סובייקטיביים כמו בושה וחוצפה. כשבעל אמצעים מתעסק במדיניות של מדינה אחרת, האם יש בכך משום חוצפה? האם עליו להתבייש?

      הכותב לדוגמא טוען שלעו"ד שומרון אין כל בושה. אבל זו דעה אישית. גם לי יש דעה אישית, אני חושב שהכותב עצמו הוא אדם חסר בושה ושאין לו את כלי המדידה הדרושים כדי למדוד בושה של אחרים.

  3. אבנר הגיב:

    אני פיתחתי כלי מדעי שמבוסס על אלגוריתם מסובך שהומצא על ידי פרופסור מקמילן באונברסיטת שקר כלשהיא בבוסטון שלפיו אפשר לדעת מי עומד להפסיד בבחירות- הכלי הזה מבוסס על טיעון אחד – "בבחירות בישראל מי שמתלונן ראשון על זה שמתנהלת נגדו הסתה הוא זה שיפסיד"
    על פי הכלי הזה נתניהו בצרות.

    • עדו הגיב:

      דווקא לא. נתניהו תמיד מתלונן שיש נגדו הסתה. האם הוא הראשון? באמת לא יודע.

    • יואב הגיב:

      לא שאני מתיימר להיות נביא (והלוואי שאני טועה)… אבל עוד לא ראיתי סקר אחד שמראה שיש להרצוג סיכוי להקים קואליציה (שלא לדבר על קואליציה יציבה שיכולה לעשות משהו), או שמראה שלנתניהו יהיה קושי כלשהו בלהקים קואליציה. העובדה שהשורה התחתונה שהסקרים נותנים היא כמה מנדטים יש לכל מפלגה לא צריכה לבלבל אותנו, אלא לא המספרים החשובים. אם לימין יהיה גוש חוסם, השמאל לא יקים ממשלה גם עם העבודה תקבל 40 מנדטים והליכוד רק 12.

      • מני זהבי הגיב:

        מה זה ימין? האם יהדות התורה היא ימין? ש"ס? כחלון?
        אני לא אומר שהניצחון מונח אצל המחנה הציוני בכיס. אני גם לא אומר שמישהו, לא חשוב אם משמאל או מימין, יכול לקיים ממשלה בישראל עם תמיכה של 61 ח"כים (מהבחינה הזאת, "פרוייקט 61" הוא שם מגוחך). אני כן אומר שיש למחנה הציוני סיכוי לא רע להקים ממשלה, כנראה עם החרדים ועם ליברמן, ועם מר"צ בתפקיד שחקן מחליף לעת צרה. וגם בשביל זה עוד צריך לעבוד.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          אז התרחיש האופטימי ביותר הוא ממשלה:
          1. שמתבססת על החרדים, הימין והימין הכלכלי
          2. שכוללת 60-ואסימון ח"כים
          3. שבראשה עומדת ציפי לבני חצי מהזמן (במידה ותעבור את השנתיים)
          העיקר רק לא ביבי, הא?

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          אני אישית אגב מאמין שאין סיכוי שהמחנה הציוני לא ישבו בממשלה הבאה. פשוט אין סיכוי כזה. ציפי לבני לא היתה עושה את כל המאמץ הזה בשביל להשאר באופוזיציה. מצד שני, גם אין סיכוי להרכבת ממשלה בראשות בוז'י ומה שמה. אני סבור שמטרת כל הקמפיין הזה הוא להביא כמה שיותר מנדטים למחנה הציוני (בין אם על חשבון מרצ או על חשבון כחלון\לפיד) בשביל שיוכלו לשפר עמדות במו"מ מול ביבי שירכיב את הממשלה.
          שזה כמובן לגיטימי במשחק המקיאווליסטי הזה. חבל רק שאנחנו צריכים לסבול קמפיין מנופח ודי מעצבן בסך הכל בשביל איציק שמולי במשרד החינוך.

          • מני זהבי הגיב:

            אין לי מושג אם אתה הוא זה שכתב את שתי התגובות, אבל:
            א) החלוקה לימין ולשמאל הכלכלי היא מעורפלת למדי, במיוחד בישראל. מי כאן הימין הכלכלי? לפיד? כחלון? החרדים?

            ב) אין לי מושג מה יש לאנשים נגד ציפי לבני. אינני תומך בה, ואני רואה אותה כפוליטיקאית בינונית למדי, אבל בהשוואה לנתניהו, אני מעדיף אותה (בעצם, בהשוואה לנתניהו אני מעדיף כמעט כל אחד אחר).

            ג) אני לא יודע אם המחנה הציוני ישתתף בממשךה הבאה. עם זאת, אם הליכוד והמחנה הציוני יקבלו מספר דומה של מנדטים — כפי שזה נראה כרגע — כל צד ידרוש מהשני רוטציה בתפקיד רוה"מ כתנאי לכניסה לממשלה. איך נתניהו מתייחס לדרישה כזאת, ראינו ב-2009. אני לא חושב שהוא השתנה.

        • יואב הגיב:

          ימין, לצורך העניין, הוא מי שלא יצטרף לממשלה בראשות הרצוג (אלא אם כן יש לו גוש חוסם). וכן ש"ס, יהדות התורה, כולנו, ישראל ביתנו, הבית היהודי, העם איתנו והליכוד הם ימין לצורך העניין. ביום פקודה, לא בלתי סביר שגם יש עתיד תצטרף – זה הרי בדיוק מה שהיא עשתה בבחירות האחרונות. לפי מה שאני מבין, ברוב הסקרים מדובר בערך ב-68(!) חברי כנסת שלא יתמכו בהרצוג אלא אם כן הגיהנום יקפא. אחרי זה, כשנתניהו יקבל את המנדט, הוא יוכל לבחור עם להקים ממשלה איתם או להוסיף מישהו מ"המרכז" (המחנה הציוני? יש עתיד?). מעט ראשי ממשלה נהנו מקואליציה כל כך רחבה (או, לחלופין, מכל כך הרבה קואליציות פוטנציאליות).

          ממשלה של המחנה הציוני, החרדים וליברמן, גם אם תקום, ועם מקסימום 50 מנדטים אני לא רואה איך תקום, לא תחזיק מעמד יום אחד.

          • מאיה הגיב:

            ש"ס ובדוחק אגו"י יצטרפו גם יצטרפו לממשלה עם המחנה הציוני, בהינתן האתנן הראוי.

            • יואב הגיב:

              ההיסטוריה מלמדת אותנו שזה לא נכון, הם הצטרפו לממשלה בראשות העבודה רק כשהליכוד לא יכל להקים ממשלה.

              אבל גם אם זה היה נכון, אתנן כל אחד יכול לשלם (בעיקר אם מי שמשלם זה אני ואת), ואין שום סיבה להאמין שאתנן שנתניהו ישלם יהיה נמוך מהאתנן שהרצוג ישלם – וכמובן, ברגע שהאתנן גבוה מספיק, יהיה בעיה לשמור על מפלגות כמו מרצ ויש עתיד בקואליציה.

  4. עדו הגיב:

    ליד הפיל שבמרכז החדר יש עוד פילון שנכנס בלי ששמת לב.
    איש שהוא 'אולי' חבר מרצ אבל מנהל קמפיינים עבור הליכוד? קצת מטושטשים הגבולות שם אצל אנשי הפירסום.

    • קורון הגיב:

      וואו! גבולות מטושטשים אצל אנשי פרסום?! איך זה עוד לא פותח את מהדורות החדשות?!

    • מני זהבי הגיב:

      זה לא רק אנשי פרסום. רדיפה אחרי כסף גורמת לאנשים לעשות דברים שבאופן אחר לא היו מעלים על דעתם. יש סיבות לכך שאני מיזנתרופ.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        מני, אתה לא מיזנתרופ. זה המצב וצריך לקבל אותו כמו שהוא כנקודת מוצא לדיון, לא כשורה תחתונה.

        עדו, הגבולות שלהם לא מטושטשים, הם פשוט לא הגבולות הרצויים בעיניך (ובעיני).

  5. אביבית הגיב:

    תודה רבה!
    אינפורמציה נדרשת מעולה ביותר .
    נראה לי גם בלתי ניתנת לסתירה.

    אגב,
    אם תרצו הציגו עצמם בהתחלה כ'אירגון א פוליטי מחמאת מילואימנקים' (לבנון 2)

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    לא בטוח שיש עמותה רשומה או גוף משפטי אחר שנקרא "המחנה הציוני". כמו שמפלגת העבודה לא התקיימה במשך השנה-שנתיים שפעלה תחת המוניקר "ישראל אחת" בזמנו. זה בסך הכל שם על הפלריגים.

  7. מאיה הגיב:

    העיקרון הוא הטלת רפש ובוץ בעוז בתקווה שידבק ובלי קשר לעובדות עצמן.
    הליכוד כבר מכנס מסיבת עיתונאים בקשר ל"פרשת עמותות השמאל 2015".
    הם חכמים יותר מהשמאל בניהול מערכת הבחירות ותמרון ההמונים בעוד שהשמאל מתעקש לנסות לבחון עובדות ואמת (בהכללה כמובן). מתסכל.

  8. nadav_hacohen הגיב:

    הטקסט מעניין, קראתי והשכלתי, אבל "פחח" אחד בכל זאת נפלט לי למקרא: "כי הוא יודע, מרגיש, שהאדמה רועדת, ושיש סיכוי של ממש שב-17 במארס שולחים אותו לאופוזיציה".

    נתניהו כנראה לחוץ, הוא טיפוס שנלחץ מפתיחת פחית (בכוונה לא אמרתי בקבוק) קולה. אבל הסתכל בבקשה בסקרים. הממשלה הכי טבעית, הגיונית ומתקבלת על הדעת על פיהם היא ליכוד-אחים יהודים-חרדים-כחלון. זו ממשלה של 67 מנדטים, על פי שקלול הסקרים שעושה "הארץ".

    על פי אותם סקרים, "המחנה הציוני"+יש עתיד+מרצ=39 מנדטים. עם הערבים זה 51. נניח שיהדות התורה מצטרפת. זה 59. אז כדי שהגוש הזה יקים ממשלה, צריך את ש"ס (ובואו נראה את יאירק'ה מסביר איך זה קורה, ו/או את "מיסטר ומיסיס קלין" עאלק מסבירים את ישיבתם עם הגנב המורשע) או את כחלון. לגבי האחרון, לא רק שאף אחד לא יודע מהן בדיוק עמדותיו המדיניות, גם אם יצליחו להביא אותו-זה יהיה במחיר גבוה בהרבה מכוחו האלקטורלי.

    בקיצור, זה שוב ביבי.

  9. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ראוי לקרוא את ההודעה של הקרן החדשה לישראל בנושא v15. שהקרן תרחיק את עצמה במילים כאלו ממה שנאמר שהוא חוקי ולגיטימי, אומר דרשני.

    • ygurvitz הגיב:

      לקרן אסור להיות מעורבת בשום צורה בבחירות. היא חייבת להתנער.

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        אני לא יודע,
        הם מתנערים באופן מאד ממוקד מתוכנית 61 ולא מ״מולד״ באופן כללי, הם מתנערים באופן ברוטלי מv15. אני כותב את זה בחיל ורעדה משום שאני מאלו שחשבו שיש סיכוי להחליף את הביב. אבל ההכחשות של יואל חסון לא נראות אמינות, האינטרנט מוצפת בתמונות שלו בדירקטוריון של onevoice ומעורבותו מעלה ריחות קשים של קומבינה בקריצה, זה סוף הקמפיין של המחנה הציוני אם זה מצליח להאחז בכביש ולנוע, הבקבוקים של שרה לא יועילו.

        • אסףר הגיב:

          למה להתנער מ'מולד'? למיטב ידיעתי הוא גוף ותיק בעל פעילות רציפה שאינו קשור לבחירות באופן מובהק.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      לינק?

  10. טיל אוילשפיגל הגיב:

    התגובה של הטרול "טיל אוילנשפיגל," לשעבר "חוצפית המתורגמן", נמחקה. תגובותיו העתידיות, כמו יללותיו על "סתימת פיות" יימחקו ללא היסוס או מחשבה שניה. ראו סעיף ב(2) למדיניות התגובות.