החברים של ג'ורג'

הפולקיסט לא ראוי לתפקידו

משה פייגלין מנצל את כוחו להרחקת ח”כים פלסטינים, ומתגאה בכך בפני מצביעיו

שלשום (ב’) ניצל ח”כ משה פייגלין את כוחו כסגן יו”ר הכנסת כדי להוריד את ח”כ ג’מאל זחאלקה, ראש סיעת בל”ד, מדוכן הכנסת. פייגלין הורה על כך לאחר שזחאלקה כינה אותו פאשיסט. אפשר לראות את התקרית כאן:

האם פייגלין הוא פאשיסט? איתמר ב”ז מהעין השביעית ליקט שורה של התבטאויות של פייגלין שמעידות על כך, אבל לדעתי הוא טועה. כדי שפייגלין יהיה פאשיסט, הוא צריך מדינה להפוך אותה לפטיש (fetish). כפי שמעידות שורה של התבטאויות של פייגלין, הוא לא פאשיסט; הוא פולקיסט או יודו-נאצי, כלומר כזה שמבחינתו לא המדינה חשובה – הוא רוצה להחליף אותה במלוכה, אם לשפוט על פי הצעת החוקה שעליה סמך את ידו – אלא קהילת הדם היהודית. כפי שכבר נכתב כאן, פייגלין התבטא בעבר במרומז בעד השמדת עם של הפלסטינים. פאשיסט? הלוואי.

אבל לשם שינוי, לא זו השאלה. השאלה המטרידה באמת היא איך אדם כמו פייגלין מכהן בכלל בתפקיד סגן יושב ראש הכנסת. ערכתי היום (ד’) ראיון טלפוני קצר עם זחאלקה, והוא ציין שלפייגלין יש זכות להיעלב, אבל אין לו זכות להוריד אותו מן הדוכן. הורדה מהדוכן היא צעד דרסטי ונדיר. פייגלין צריך היה לפנות לוועדת האתיקה, או לדרוש למחוק את הדברים של זחאלקה מהפרוטוקול; ואם התעקש על ההרחקה שלו, הוא צריך היה, על פי התקנון, להזהיר אותו שלוש פעמים לפני ההרחקה, מה שהוא לא עשה. זחאלקה אמר שהוא הגיש תלונה לוועדת האתיקה של הכנסת. לאיפה זה יילך, אפשר לנחש לאור התקדים של הרחקתה של ח”כ חנין זועבי.

אבל יש שתי נקודות מדאיגות יותר, שמעידות על כך שלפייגלין אסור להיות בשום עמדה של כוח. לדברי זחאלקה, הורדה מהדוכן היא נדירה כל כך עד שהוא לא זוכר כזו ב-11 שנותיו בכנסת – עד להגעתו של פייגלין לתפקיד סגן היו”ר. מאז, אומר זחאלקה, הוריד פייגלין שלושה חברי כנסת מהדוכן: אברהים צרצור, מוחמד ברכה, והוא עצמו. לגמרי לא במקרה, שלושתם פלסטינים. לגמרי לא במקרה, שלושתם ראשי הסיעות של הסיעות הערביות בכנסת. זחאלקה ציין שאף אחד מסגני היו”ר האחרים לא הוריד חבר מן הדוכן. רק פייגלין עשה זאת, והוא הוריד רק חברי כנסת פלסטיניים.

כפי שאפשר לראות מהצעת החוקה של פייגלין (ראו למעלה), במלוכה העתידית שלו המעמד של פלסטינים לא ממש ברור. מצד אחד, הם אמורים להבחר לבית התחתון של הפרלמנט (הכנסת), אבל מצד שני, אמור להיות להם פרלמנט מסורס משלהם, שהיהודים יוכלו לפזר בכל עת. קשה שלא לקבל את הרושם שפייגלין מפעיל את העקרונות של החוקה שלו על חברי הכנסת הפלסטינים כבר כעת. הנקודה החשובה כאן היא שפייגלין מצנן, כבר עכשיו, את חופש הביטוי של חברי הכנסת הפלסטינים: זחאלקה אמר לי שכאשר פייגלין משמש כיו”ר, כאשר הוא – זחאלקה – עולה לבמה, “אני צריך לעשות חשבון אם הוא יוריד אותי או לא, אני צריך לצמצם את חופש הביטוי שלי כח”כ.”

ואם מישהו חשב בתמימותו שפייגלין אולי שגה, אולי הוא לא מכיר את תקנון הכנסת, או לא הבין מה הוא עושה, אני מבקש ממנו להביט בתצלום הבא (הצילום של גיל קידרון, הובא אצל טל שניידר):

feiglin

כלומר, ההורדה של זחאלקה מהדוכן משמשת את פייגלין לעשיית הון פוליטי בקרב האספסוף היהודי. זחאלקה אמר בלגלוג שהוא מתגעגע לגזענים של פעם: לפחות הם האמינו במה שהם אומרים; כאן, לדבריו, יש אופורטוניזם פוליטי.

אני הייתי נזהר מאמירה כזו; פייגלין מאמין לדעתי בכל מילה שהוא אומר. האופורטוניזם מסייע לו, כן, אבל הוא לא מעמיד פנים. קשה שלא לקבל את הרושם שהימין היהודי עושה ככל יכולתו כדי לדחוק את חברי הכנסת הפלסטינים אל מחוץ לכנסת, להבהיר להם שתפקידם כעלה תאנה של התיאוקרטיה היהודית הסתיים. מה יקרה אחר כך? כשהאזרחים הפלסטינים יאבדו את היצוג שלהם? אז – אם יורשה לי לצטט משורר ציוני – תינתן רשות הדיבור לחבר פרבלום, רשות הדיבור לחבר תת מקלע. כשאין יצוג פרלמנטרי, הדרך למלחמת אזרחים סלולה.

וזה, בסופו של דבר, הפתרון האחרון שנותר לימין היהודי, בלשון הסיסמה הנוכחית שלו: נכבה עכשיו. לשם פייגלין חותר. לא ברור עד מתי יוכלו הישראלים הפלסטינים להעמיד פנים שהנוזל שמזרזף עליהם הימין היהודי הוא גשם, אבל כשיבוא הפיצוץ, זכרו: הוא לא קרה מעצמו. היה מי שדחס את חומר הנפץ, היה מי שהרכיב את המרעום, היה מי שנתן את פקודת האש.

ולאיש השקט במשקפיים, עם הקול הרך והחיבה למריחואנה, היה חלק מרכזי בכך. אל תטעו בו.

הערה מנהלתית: ביממה האחרונה התקבלה תרומה בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

הערה מנהלתית ב’: אני רוצה להודות לכל מי שטרח והגיע אמש למפגש הבלוג, למרות מזג האוויר הלא ידידותי. אני חייב למישהו ממכם פוסט, אבל מאחר וזה יום ארוך והייתי מותש בשלב השאלות, אני לא זוכר על מה; אנא הזכירו לי. כמו כן, שמעתי דבריכם ואני אמשיך. אשתדל להפוך את המפגשים הללו למשהו רבעוני.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

23 תגובות על ”הפולקיסט לא ראוי לתפקידו“

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אנשים שתומכים בפייגלין בגלל הלגליזציה גורמים לי להאמין שצריך להתנות זכות הצבעה בבדיקת שתן.

    • ליברליסימו הגיב:

      בערך כמו שאנשים תמכו בהיטלר בגלל שהוא סוציאליסט. מטיבה ככל שתהיה פעילותו בתחומים אחרים, לאיש שקורא לשלול אזרחות מ-20 אחוזים מתושבי המדינה אין מקום בכנסת. חד וחלק.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הלו הלו! אני לא אתן קול לפייגלין גם אם הוא יביא לי בטוסטוס עד הבית

      • ליברליסימו הגיב:

        לא דיברתי עליך 🙂 אני לא אצביע לו גם אם יעשה לי יום יום קייטרינג עד הבית. בכל זאת, מתוקף היותי יהודי אני בן של מלך, לשיטתו.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    "..לומר כזה שמבחינתו לא המדינה חשובה – הוא רוצה להחליף אותה במלוכה…"

    אתה מבין את ההבדל בין מדינה לצורת שלטון במדינה, כן?

    אחרת ההולנדים, הבלגים, השוודים ואפילו הבריטית מאד מאד מבולבלים עכשיו.

  3. ליברליסימו הגיב:

    כאילו רק אתמול קמה זעקה על המקום הריאלי של פייגלין ברשימת הליכוד. לא להאמין שהאיש הזה סגן יו"ר הכנסת, זוכה ללגיטמציה בקרב חלקים נרחבים בציבור ואף הוזמן לשאת נאום בעצרת רבין. אוי לבושה.

  4. שי הגיב:

    אולי במפגש הבא יהיה ראוי להזכיר שאנשים באים בעיקר כדי להקשיב לך יוסי ושבקטע ה"שאלות ותשובות" רצוי לשאול שאלה ולקבל תשובה במקום להפליג בהרצאות משמימות מפי הקהל. כשהתבהר הכיוון הרבה אנשים עזבו, אני ביניהם וחבל.

    • nadav_hacohen הגיב:

      אולי לקראת המפגש הבא ראוי שתקרא את ההזמנה, כי יוסי ניסח כך: " בתכנית: הרצאה בשם “התפוררות הסכמי סייקס-פיקו ועתידה של ישראל,” שתמשך כשעה, ולאחר מכן דיון חופשי במשך כשעה".

      "דיון חופשי" ולא "שאלות ותשובות". אם לא מתאים לך לשמוע אחרים, והם משמימים לדעתך-לך לדרכך. אף אחד לא השתלט על תכנית המפגש וכפה אחרים לשמוע אותו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אני מסכים. אנשים שחוטפים את הדיון בשביל לדקלם מניפסט מזלזלים בזמן של כל הנוכחים.

  5. Marc הגיב:

    חייב פוסט? לא חייב, אך יהיה מעניין לקרוא אם תכתוב. שאלתי הייתה – האם תגובה אגנוסטיות נאותה על חוק ה- blut und boden הממשמש ובא (ומאמין אני שאכן יתקבל בסופו של דבר) צריכה להיות התנצרות פורמאלית.

    • An Cat Dubh הגיב:

      קח את זה צעד קדימה ותמיר את דתך לפגניזם שמי. הפגנים היו כאן לפני היהודים.

    • nadav_hacohen הגיב:

      לענ"ד התנצרות לא תעזור. ההלכה קובעת כי "ישראל שחטא-אע"פ שחטא ישראל הוא", וזה תקף גם להמרות דת, כלומר ההלכה היהודית לא מכירה בהמרת דת. כפי שאנחנו מכירים את התאוקרטיה הציונית, הם ילכו לפי ההגדרה הזאת ויותירו אותך יהודי בעל כרחך.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    תגידו שיש וידאו\הקלטה מהמפגש או שאני מתאבד

  7. אסתר הגיב:

    אנא ציין מספר חשבון בנק להעברת צ'ק

  8. גורו יאיא הגיב:

    אני איתך, אבל לשם הדיון: האם ניתן להצביע על מקרים של אלימות מילולית שוות ערך – או גרועה יותר מהצד הימני של המפה, שפייגלין לא מצא לנכון להסיר מהפודיום?
    בהתחשב בכך שהקריאה שהוא ניצל את ההזדמנות להוריד בשמה היא די קלה (אני לא הייתי נעלב מהמילה פאשיסט, גם אם הייתי חושב שהיא שגויה), אני בהחלט אסתפק במשהו כמו "מחבל" או "גייס חמישי". גם קומוניסט או אפילו מטורף יספקו אותי.

  9. אחד העם 15 הגיב:

    יפה שעלית על פייגלין מכל מטונפי הימין הוא זה שקורץ מהחומר ממנו צומח קנצלר – פיהרר.

  10. חלמונימי הגיב:

    לא ברור איך עברייין מורשע מצליח להיבחר לכנסת בכלל.

  11. נתן. הגיב:

    כדאי להזכיר שלזחלאקה כמו לרוב המכריע של הערבים אזרחי מדינת ישראל יש רק דרכון אחד ,זה של מדינת ישראל.בעוד שפיגלין היהודי הלאומי דאג להחזיק בכיס דרכון של מדינה נוספת ואם לא היה נבחר לכנסת ומחויב להחזיר אותו, היה מן הסתם מחזיק בו עד היום.

  12. אלעד דקר הגיב:

    אם אכן וועדת האתיקה לא תעשה שום דבר נגד פייגלין, אז נשאר נשהו אחד שעדיין ניתן לעשות:
    לפי מה שאני יודע גם חברי כנסת מהשמאל משמשים לפעמים בתפקיד יו"ר כנסת בפועל בזמן דיון.
    כל פעם שזה קורה ופייגלין עולה לדבר מיד אחרי המשפט הראשון שהוא פולט היו"ר בפועל יוציא אותו מאולם. למה? ככה? ואז אחרי שהוא יטעם כמה פעמים מהתרופה הזאת אולי הוא יפסיק.

    • אלעד דקר הגיב:

      וחשוב לציין: לא משנה מה נושא הדיון ומה פייגלין אמר. זה יכול להיות גם בנושא הליגלזציה עדיין אחרי המשפט הראשון על הדוכן הוא עף משם.
      אם זה לא יעזור עוברים לשלב הבא: כל פעם שיש יו"ר בפועל מהשמאל ופייגלין נמצא באולם, גם אם הוא יושב בדממה מוחלטת ולא עושה כלום עדיין מוציאים אותו מהאולם.
      אגב ביוטיוב רואים מקרה שבו פייגלין אמר לאחמד טיבי שהוא שקרן (זה היה בהקשר לזה שהוא טען בפני ראש ממשלת קנדה שלחבר כנסת ערבי אחר אין חשמל ומים בבית שלו) ואז טיבי הוציא אותו בגלל שלפי טענתו של טיבי אסור לח"כ לקרוא למי שמשמש יו"ר בפועל בכינוי גנאי בזמן שהוא בתפקיד.

  13. שמחה הגיב:

    אביו הרוחני של פייגלין הוא הלל ויס, דף הפייסבוק שלו מלא רפש לאומני יודונאצי