החברים של ג'ורג'

וידאו: הצבא המוסרי בעולם בפעולה שגרתית

חמושי צה”ל מלווים פורעים יהודים רעולי פנים במהלך פשיטה על הכפר עוריף, שלשום (א’). הבוקר (ג’), הותקף בית הספר של עוריף על ידי עשרות פורעים יהודים, כנקמה על ההגנה העצמית בקוסרא אמש. הסרטון – באדיבות “בצלם.”

שתפו-נא.

(יוסי גורביץ)

 

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

16 תגובות על ”וידאו: הצבא המוסרי בעולם בפעולה שגרתית“

  1. א.א.א.ע.עמית הגיב:

    "חמושי צה”ל מלווים פורעים יהודים"
    כמובן שהוידאו חתוך וערוך.
    לא רואים מה היה קודם.
    חיילי צה"ל עוסקים בהגנה עצמית אחרי שזרקו עליהם בלוקים והם חשו בסכנת חיים ממשית. לנוכח הנסיבות, רואים בבירור שחיילי צה"ל שומרים על איפוק, מה שלא ניתן להגיד על צבאות אירופאים בימי הביניים המאוחרים, שלא לדבר על האמריקאים במלחה"ע ה-2.

  2. gig_op הגיב:

    הסרטון המדכא הזה, ורבים שכמותו, מוכיחים שוב שהחלוקה לקטגוריות "ממשלה", "צבא" ו"מתנחלים" היא שקרית.
    בפועל מדובר פשוט בזרועות שונות של אותה הישות. (הציונית).

  3. מנחם הגיב:

    אהמ.. אני חושב שדי ברור שהתגובה הראשונה היא פארודית.

  4. אורי הגיב:

    איזה דכאון. פשוט ייאוש. 25 שנים חלפו מאז קילגסתי שם בעצמי, מקלל את היום שנולדתי, וכאילו כלום לא השתנה.
    האמת שהשתנה לרעה.

  5. ערן יוספי הגיב:

    מדובר בעשבים שוטים. רוב הצבא לא ככה. תפסיקו להשמיץ סתם. וגם הכפר הזה בטוח היו ממנו הרבה פלסטינים שעשו דברים מאוד רעים ליהודים ששם. ככה שהגיע להם מה שעשו להם. תספיקו להציג הכול רע, שהכול כאילו רדיקלי וזה. יש מצב מורכב וזה.

    על החתום – עמית דני אורבך.

  6. ל. הגיב:

    אחרי ההלם, והדכאון, וההתפכחות, וההבנה שקל לא לראות את מה שלא רוצים לראות, התחלתי לחשוב. בהנחה שזו תוצאה של הלכידה בקוסרא יום קודם (ואין סיבה להניח אחרת), יכול להיות שזה אפילו לטובה. אם מתנחלים יצטרכו ליווי של הצבא לפוגרומים שלהם, יש רק שתי אפשרויות- או שיהיו הרבה פחות פוגרומים כי הצבא לא יסכים לשתף פעולה, או שהצבא לא יוכל יותר להעמיד פנים שהפוגרומים נעשים בלי ידיעתו ושאין לו דרך לעצור אותם או לברר מי ביצע אותם.

    • גיל הגיב:

      אבל זה לא חדש, הצבא מלווה פה ושם פוגרומים של מתנחלים כבר המון שנים. זה לא איזה נוהל מסודר – פשוט, תפקידו של הצבא בשטחי הכיבוש הוא להגן על יהודים מפני ערבים, והעובדה שלפעמים מדובר על יהודים שזורקים אבנים על ערבים היא שולית יחסית. הגדרת המשימה עדיין נשארת הגנה על יהודים ומניעת פח"ע, כאשר פח"ע זה בהגדרה משהו של ערבים.
      הצבא לא נאלץ להעמיד פנים כי בדרך כלל אין צילומים שמוכיחים משהו באופן חד משמעי, ואת אזרחי ישראל היהודים זה ממילא לא מעניין.

  7. רס"ן (מיל') הגיב:

    מה שנחמד בסרטון הזה, זה שניתן לראות בבירור מי מנהל את ההצגה. המתנחל שמשקיף מהצד, גלוי פנים ונינוח-למראה, עם נשק צה"לי על הגב ומכשיר קשר 624 צה"לי ביד, הוא הבוס. אין ספק שזהו הרבש"צ. ניתן גם לראות שחלק מהפורעים רעולי הפנים הגיעו ברכב שלו, הטנדר הלבן עם האנטנה הגדולה שעומד ליד הדוידים הצבאיים (אני לא יכול לדעת בוודאות שזה הרכב שלו, אבל כל מי שמסתובב קצת בהתנחלויות יודע לזהות טנדר של רבש"צ).

    הנשק שמאבטח, מכשיר הקשר שמתאם, הטנדר שמביא את הפורעים למקום, משכורתו של מנהל האירוע – כולם ממומנים ע"י צה"ל. סוד גלוי הוא בשטחים, שהרבש"צים הם שמארגנים, מנהלים, מאבטחים, ומתאמים מול צה"ל את מרבית האירועים הנקראים "תג מחיר". הסרטון הזה מציג זאת בבהירות.

    עלינו להיאבק במיתוס כאילו צה"ל מלווה את אירועי "תג מחיר" מן הצד וממאן להפסיקם. המצב חמור בהרבה. הפרעות הן פרויקט משותף לצה"ל ולמתנחלים, ובמרכזן עומדים מתנחלים המועסקים ע"י צה"ל בדיוק על-מנת לשמש כמתאמי אירועים מן הסוג הזה. מדינת ישראל מממנת את האירוע שבסרטון בדיוק כפי שארה"ב מממנת את מאגר המים שברקע.