החברים של ג'ורג'

כורה בור, בו יפול

אחרי הפוסט הקודר למדי של אתמול, רצוי לדווח על מה שנראה כמו שערוריית-ענק וושינגטונית בהתהוות, שאיננה זוכה להתייחסות בתקשורת הישראלית, ושעשויה בהחלט להיות חדשות טובות.

היה היה חבר קונגרס רפובליקני מפלורידה בשם מארק פולי, אדם חביב לכל הדעות. הוא היה חביב במיוחד על ה-pages, תלמידי תיכון המשרתים את חברי הקונגרס כשוליות. בשנת 2002, הוא נשא נאום אמוציונלי מעל בימת הקונגרס, בו הודה לשוליות על עבודתם הבלתי מוערכת, וציין כמה מהם בשמותיהם. פולי היה פעיל במיוחד במאבק נגד פדופיליה ברשת: הוא היה אחד משני היוזמים של "חוק הבטיחות וההגנה על ילדים ע"ש אדם וולש", שהחמיר את העונשים על מבוגרים המפתים קטינים ברשת. כשבוש חתם על החוק, פולי עמד מאחוריו. פולי גם היה פעיל בעמותות לסיוע לנערים במצוקה.

ביום שישי התפטר פולי במפתיע מתפקידו, והודיע על פרישה מן המירוץ. הוא לא נימק את ההתפטרות, אבל אף אחד לא היה צריך הסברים: יום קודם לכן, פרסמה רשת אי.בי.סי. הודעת טקסט שהוגדרה "רומזנית מינית" לאחד השוליות. פולי התגונן בטענה שמדובר בטקסט "ידידותי מדי", אבל לא בעייתי. למחרת, פרסמה אי.בי.סי. תכתובת טקסט בין פולי לשוליה אחר: “מה אתה לובש?”, שאל חבר הקונגרס. “טישירט ומכנסיים קצרות", ענה השוליה". “אשמח להפשיט אותם מעליך", היתה התשובה. אי.בי.סי. הודיעה שברשותה הודעות דומות רבות. פולי הסיק את המסקנות והלך. התפטרותו באה במועד שבו הרפובליקנים יתקשו למצוא לו מחליף – הבחירות הן בעוד חמישה שבועות, והפריימריז בפלורידה כבר נערכו – ובהחלט יתכן שרק דמוקרט יתמודד על המושב שלו.

כמה רפובליקנים ניסו לטעון שאין כל עברה במה שעשה פולי, משום שהשוליה הוא בן 16, גיל ההסכמה בוושינגטון. אבל, כפי שמציין גלן גרינוולד (ותודה לשונרא על ההכרות עם הבלוג שלו), חוק הבטיחות וההגנה על ילדים ע"ש אדם וולש קובע שגיל ההסכמה לשליחת הודעות מיניות באינטרנט הוא 18. כלומר, אם פולי היה שוכב עם השוליה, לא היתה כאן כל בעיה חוקית; אבל מאחר והוא שלח לו הודעות באינטרנט, הוא אשם לכאורה בעשרות עברות פליליות על פי החוק שהוא עצמו העביר. אף תסריטאי לא היה מצליח ליצור דבר כזה.

והחגיגה רק מתחילה. מסתבר שלוועדת הקונגרס לענייני שוליות הגיעו כמה תלונות על פולי כבר בשנת 2005, והחברים הרפובליקנים בה ערכו ישיבה סודית, שאליה לא הוזמן החבר הדמוקרטי היחיד בוועדה. הם החליטו לא לעשות כלום. תלונות הגיעו גם למשרדו של יו"ר הקונגרס, הרפובליקני ג'יי. דניס הסטרט. מי שהעלה אותן בפניו היה יו"ר הוועדה הלאומית של הרפובליקנים בקונגרס, תומאס ריינולדס. הסטרט לא הגיב ולאחרונה טען כי "אינו זוכר" את השיחה, אך גם אינו מכחיש את התקיימותה.

שערוריית מין, שבה מעורבים ראשי הרפובליקנים בקונגרס. בדיוק מה שהיה חסר עכשיו. ואם הדמוקרטים לא יסחטו את דוושת הגז בפרשה הזו, אולי הגיע הזמן לפרק את המפלגה ולהקים משהו יותר מועיל ממנה, שיודע לשחק מלוכלך כשצריך.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

אין אפשרות להוסיף תגובה.