(×ו: ×ל תתייר××™ מן ×”×¤×¨×•×©×™× ×•×œ× ×ž×Ÿ הצדוקי×, ××œ× ×ž×Ÿ הצבועי×, ×”×¢×•×©×™× ×ž×¢×©×” זמרי ×•×“×•×¨×©×™× ×©×›×¨ ×›×¤× ×—×¡)
במשך העשור ×”×חרון, × ×™×¡×• ×¨×‘× ×™ צהר ×œ×©×›× ×¢ ×ת הציבור היהודי ×©×”×¨×‘× ×•×ª ×”×ורתודוקסית ×œ× ×ž×ª×”, ×”×™× ×¨×§ מריחה מוזר. ×”× ×¢×ž×œ×• רבות על ×©×›× ×•×¢ שיש ×¨×‘× ×™× ×חרי×, שיש ×ורתודוקסיה ×¢× ×¤× ×™ ×ד×.
במידה רבה ×–×” הצליח, וז×ת בשל העובדה שלחלק ×ž×¨×‘× ×™ צהר יש × ×¡×™×•×Ÿ תקשורתי × ×™×›×¨, והתקשורת ×והבת להציג ××•×ª× ×›"×¨×‘× ×™× ×ž×ª×•× ×™×." ×”×¢× ×™×™×Ÿ ×”×•× ×©×”× ×œ×’×ž×¨×™ ×œ× ×ž×ª×•× ×™×. ×”×רגון מחה על ×ž×¢×¦×¨× ×©×œ ×¨×‘× ×™× ×‘×—×©×“ להסתה בפרשת "תורת המלך," והודיע ×©×”×•× ×œ× ×ž×•×›×Ÿ שיחקרו ×¨×‘× ×™× ×¢×œ ×“×‘×¨×™× ×©×”× ×ומרי×. ×‘×©× ×ª 2006, כשכמה ×¨×‘× ×™× ×›×ž×• ישר×ל רוזן קר×ו לבצע פיגועי × ×§×ž×” ×›× ×’×“ ×¤×œ×¡×˜×™× ×™×, ר××™×™× ×ª×™ ×ת דובר ×”×רגון – × ×¢× ×¢, ב×חד ×”××¨×’×•× ×™× ×ž×—×“×© שלה, מחקה ×ת הידיעה הזו – שהודיע שה×רגון מסתייג מכך לגמרי. × ×§×ž×”, ×”×•× ×מר, צריכה להתבצע רק על ידי צה"ל, כלומר הממלכה, ×œ× ×¢×œ ידי ×™×”×•×“×™× ×¤×¨×˜×™×™×. ×œ× ×”×™×ª×” לו כל הסתייגות מהצורך ×‘× ×§×ž×”; ×”×•× ×¤×©×•×˜ רצה ×©×”×™× ×ª×”×™×” מסודרת יותר.
וזו, בעצ×, המהות של צהר: ×”×™× ×¨×•×¦×” ×ותו הדבר, רק שייר××” טיפה יותר טוב ויהיה מסודר יותר. ×”× ×™×¢×¨×›×• ×œ×›× ×—×ª×•× ×•×ª ×ורתודוקסיות בלי כל הגועל × ×¤×© של ×ª×©×œ×•× ×”×©×•×—×“ לרב – ×פילו הרב הר×שי לשעבר, ישר×ל ל×ו, לקח מעטפות, ×•×œ× ×¤×¢× ×חת – ויקפידו להש×ר ברקע ×•×œ× ×œ×”×¤×•×š למוקד ×”×ירוע. ×בל ×”× ×™×ª× ×’×“×• × ×—×¨×¦×•×ª ×œ× ×™×©×•××™× ×זרחיי×, ×•×›×©×”×¨×‘× ×•×ª ×ª× ×¡×” לשלול ×ž×”× ×ת ×”×¨×©×™×•× ×•×ª לעריכת ×—×ª×•× ×•×ª החשש ×ž× ×™×©×•××™× ××–×¨×—×™×™× ×”×•× ×ž×” ×©×”× ×™× ×•×¤×¤×• בו – ו×פילו ×™×˜×¢× ×• ש×× ×”×—×™×œ×•× ×™× ×œ× ×™×•×›×œ×• להתחתן דרכ×, ×”× ×™×ª×‘×•×œ×œ×• !!!!111!!!!.
העובדה שצהר ×ž× ×¡×” להיר×ות × ×—×ž×“×” ×œ×—×™×œ×•× ×™× ×”×¤×›×” ×ותה, כמובן, ×œ×©× ×•××” על ×”×¨×‘× ×™× ×©×ž××ž×™× ×™× ×©×”×ורתודוקסיה צריכה להבליט בג×ווה ×ת ×¤× ×™ הכלב שלה. העלון של שמו×ל ×ליהו, "×ž×¢×™×™× ×™ הישועה", התכוון ××œ×™×”× ×›×©×›×ª×‘ שיש ×¨×‘× ×™× ×©×™×ª×—×ž×§×• מחובת ×‘× ×™×™×ª ×ž×—× ×•×ª ההשמדה לעמלקי×. זו ×›× ×¨××” עלילה ×œ× ×”×•×’× ×ª: בהתחשב בהתבט×ויות העבר של ×¨×‘× ×™ צהר, בהחלט יתכן ×©×œ× ×ª×”×™×” ×œ×”× ×‘×¢×™×” ×¢× ×ž×—× ×•×ª ×›×לה, כל זמן ×©×”× ×™×™×‘× ×• על ידי ×”×ž×“×™× ×” על פי × ×•×”×œ מסודר, ×•×œ× ×™×”×™×• ×יזו חלטורה של רב גבעות כלשהו.
השבוע ×™×¦× ×”×ž×¨×¦×¢ מן השק: יעקב ×רי×ל, ×חד ×”×‘×•×œ×˜×™× ×©×‘×¨×‘× ×™ צהר, ×מר ש×סור ללמד × ×©×™× ×ª×œ×ž×•×“. ×œ×˜×¢× ×ª×•, הדבר יכול להזיק להן. ×”×•× ×’× ×¨×ž×– ×©× ×©×™× ×”×¨×•×¦×•×ª ללמוד תלמוד עושות ×–×ת בעיקר מתוך התרסה.
עכשיו, ××™ ×פשר לה××©×™× ×ת ×רי×ל. ×”×•× ×ª×™× ×•×§ ×©× ×©×‘×”. ×”×•× ×œ× ×™×›×•×œ לצ×ת מהגדרות שקבעו כותבי התלמוד (שכזכור, × ×—×ª× ×‘×¡×•×£ המ××” החמישית ×ו תחילת השישית לספירה). ×”×•× ×œ× ×™×›×•×œ להצטרף ×ל ×”×ž×•×“×¨× ×” ולהכיר בכך ×©× ×©×™× ×™×›×•×œ×•×ª ×’× ×™×›×•×œ×•×ª ×œ×§×¨×•× ×ת התלמוד ולהבין ×ותו, ×’× ×× ×”×¤×¨×©× ×•×ª שלהן × ×•×’×“×ª ישירות ×ת המשמעות המקובלת לטקסט הפטרי×רכלי ×•×©×•× × ×”××“× ×”×–×”. ×”×•× ×—×™×™×‘ להחזיק בתפיסה המיסטית ש"כל המלמד בתו תורה, ×›×ילו למדה תפלות." ×”×וליגרכיה של כותבי התלמוד התבססה סביב המצווה של לימוד התורה, ×©×”× ×ž×™×”×¨×• לטעון ×©×”×™× ×©×§×•×œ×” ×›× ×’×“ כל המצוות כולן; וכדי לשמור על המעמד של עצמ×, ×”× ×’×™×“×¨×• ×ותה. ×”×™× ×סורה על × ×©×™×, ול×-×™×”×•×“×™× ×©×œ×•×ž×“×™× ×ותה ×—×™×™×‘×™× ×ž×™×ª×”. ×חרי הכל, שתי הקבוצות הללו יכולות לגלות כמה זבל ×¨×•×—× ×™ ×§×™×™× ×‘×ž×¡×’×¨×ª ×©×ž×›×•× ×” "תורה." יצוין שהתפיסה של ×רי×ל, על פיה "פה ×•×©× ×™×© ×‘× ×•×ª ×©× ×¤×©×Ÿ חשקה בלימוד ×’×ž×¨× ×ž×ª×•×š ×›×•×•× ×•×ª טהורות ×œ×©× ×©×ž×™×™×, ××•×œ× ×”×Ÿ מעטות" ×”×™× ×ª×œ×ž×•×“×™×ª במהותה: הרמב"× ×›×•×ª×‘ ש"ציוו ×—×›×ž×™× ×©×œ× ×™×œ×ž×“ ××“× ×ת בתו תורה; ×ž×¤× ×™ שרוב ×”× ×©×™×, ×ין דעתן ×ž×•×›×•×•× ×ª להתלמד, והן מוצי×ין דברי תורה לדברי הב××™, לפי ×¢× ×™×•×ª דעתן."
מותר לתהות כמה × ×©×™× ×›×‘×¨ הכירו כותבי התלמוד ×•×”×¨×‘× ×™× ×©×‘×ו ×חריה×, ×ž×©×•× ×©×”×ª×œ×ž×•×“ ×’× ×ž×¦×•×•×” "×ל תרבה שיחה ×¢× ×”×שה; ב×שתו ×מרו, קל וחומר ב×שת חברו." ×œ× ×©×–×” ×ž×©× ×”: ×רי×ל, ×›×ª×™× ×•×§ ×©× ×©×‘×”, ×œ× ×™×›×•×œ לחרוג מהתפיסות הללו.
היהדות ×”×ורתודוקסית, במהותה, ×”×™× ×›×ª הערצת ×בות (זו ×ª×•×‘× ×” של ×דגר ×œ×•×¨× ×¡ דוקטורוב): כותבי התלמוד יצרו כת ×”×להה שלה×, תחת התפיסה של "ירידת הדורות," ×•×¢×¦× ×”×ž×—×œ×•×§×ª על ×“×‘×¨×™× ×©×”× ×›×ª×‘×• די בה כדי ×œ×”×‘×™× ×œ× ×™×“×•×™ ×ו להוצ×תו של ××“× ×ž×”×™×”×“×•×ª. זו, ×‘×¤× ×™ עצמה, ×”×™× ×ª×•×¦××” של הטר×ומה של פרישת הקר××™× ×ž×Ÿ היהדות במ××” ×”×©×ž×™× ×™×ª, שלקחה ×יתה מספר ×¢×¦×•× ×©×œ יהודי המזרח ושהמשיכה להוות ×תגר × ×™×›×¨ ליהדות ×”×¨×‘× ×™×ª לפחות עד המ××” ×”-12. כל מי ×©×œ× ×ž×¢×¨×™×¥ ×ת ×”×בות הקדושי×, ×•×œ× ×ž×מין ×©×”× × ×™×”×œ×• שיחות על בסיס יומיומי ×¢× ×ליהו ×”× ×‘×™×, ×ו ×©×”× ×—×™×œ×§×• הור×ות לקירות בתי מדרש מתמוטטי×, ×ו ×©×”× ×”×—×™×• יותר ×ž×ª×™× ×ž×›×¤×™ שהוחיו בכל ×”×ª× "ך כולו, × ×‘×¢×˜ מן היהדות.
ומ×חר ×•×”×©×•×˜×™× ×”× ×‘×¢×¨×™× ×”×œ×œ×• – שצריך לתהות ×× ×”× ×”×™×• יותר × ×¨×§×™×¡×™×¡×˜×™× ×ו יותר ת×בי כוח – כתבו ×˜×•× ×•×ª של דברי הבל ו××– כפו ××•×ª× ×¢×œ מ××ž×™× ×™×”×, ××– ×’× ×‘×ª×—×™×œ×ª המ××” ×”-21 רב ×ורתודוקסי מוביל ×œ× ×™×›×•×œ לומר ש×שה יכולה להבין ×ת התלמוד בדיוק כמו גברי×. ×”×•× ×œ× ×™×›×•×œ לומר ×©×”×™× ×¦×¨×™×›×” ×œ×™×”× ×•×ª משוויון ×ž×œ× ×ž×•×œ עמיתיה הגברי×. ×•×”×•× ×›×ž×•×‘×Ÿ ×œ× ×™×›×•×œ לומר שצריך ×œ×§×¨×•× ×ת התלמוד ×œ× ×›×ž×¡×ž×š ×©× ×›×ª×‘ בהשר××” ×לוהית ××œ× ×›×ž×¡×ž×š בן חלוף ×©× ×›×ª×‘ על ידי ×’×‘×¨×™× ×‘×ª×§×•×¤×” מסוימת בהיסטוריה, שעבר עריכה ×œ× ×ž×™ יודע מה ×§×¤×“× ×™×ª, ושהגיע הזמן לערוך ×ותו שוב ל×ור התפתחות הידע ×”×× ×•×©×™ מ××–; מהלך ×›×–×”, שרק ×”×•× ×ž×ª×™×™×©×‘ ×¢× ×”×©×›×œ ×”×× ×•×©×™, ×ž×•×¦×™× ×ותו מיד מגבולות ×”×ורתודוקסיה ×ל ×”×¨×¤×•×¨×ž×™× ×ו ×”×§×•× ×¡×¨×‘×˜×™×‘×™×, ו×ין ×©× ×’× ××™ גרוע יותר מזה בישר×ל של 2012. כבר עדיף להיות שמ××œ× ×™ ×ו ×ת×יסט. ×”××—×¨×•× ×™× ×”× ×›×•×¤×¨×™×; ×”×¨×¤×•×¨×ž×™× ×”× ×ž×™× ×™×, וגרוע מכך – ×”× ×ž×™× ×™× ×©×§×©×” מ×ד להתמודד ×¢× ×”×˜×™×¢×•× ×™× ×©×œ×”×.
×× ×—× ×• ×—×™×™×‘×™× ×ª×•×“×” ליעקב ×רי×ל שחזר והבהיר ×œ× ×• ×ת ×”× ×§×•×“×•×ª הללו. ×”×’×™×¢ הזמן להש×יר ×ת היהדות ×”×ורתודוקסית לזבחי ×”×ž×ª×™× ×©×œ×”, ולהפסיק להתייחס ×ליה ×›×ל כוח ××™× ×˜×œ×§×˜×•×לי שיש לו משהו חשוב לומר – ולהתייחס ×œ×¨×‘× ×™ צהר כמי ×©×ž×•×¨×—×™× ×œ×™×¤×¡×˜×™×§ על שפתי חזיר.
ועוד דבר ×חד: "ידיעות" ציטט ×תמול (ו') חייל שהוצב בגזרה מול ×”×¤×œ×™×˜×™× ×ž×ריתרי××” ×›×ומר ש"× ×›×•×Ÿ ×©×œ×¤×¢×ž×™× ×œ× ×›×œ כך × ×¢×™× ×œ×¨×ות ×× ×©×™× ×¢× ×—×ª×›×™× ×•×¨×–×™× ×›×ž×• שלדי×, ×בל ×”× ×¢×œ×•×œ×™× ×œ×¡×›×Ÿ ×ת בטחון ×”×ž×“×™× ×” ומה ש×× ×—× ×• ×¢×•×©×™× ×—×©×•×‘ מ×ד ×‘×¢×™× ×™× ×•." ×× ×™×© × ×¤×©×š לדעת ×יך חייל ישר×לי רו××” ב×× ×©×™× ×ž×•×¨×¢×‘×™× ×•×¤×¦×•×¢×™× â€“ ×ת ההשוו×ות יעשה כל ×חד על דעת עצמו – "×¡×›× ×” לבטחון ×”×ž×“×™× ×”," זכור ×ת דברי ההסתה של ×‘× ×™×ž×™×Ÿ × ×ª× ×™×”×• ו×לי ישי על "×¡×›× ×” ×œ×ž×“×™× ×” ×”×¦×™×•× ×™×ª." ר×וי לעמוד הקלות שבה "×¡×›× ×” ×œ×ž×“×™× ×” ×”×¦×™×•× ×™×ª," כלומר ×”×¤× ×˜×–×™×” על ×ž×™×œ×™×•× ×™ ×¤×œ×™×˜×™× ×©×¢×•×ž×“×™× ×œ×”×¦×™×£ ×ת ישר×ל מהדיקטטורה הצב×ית בה ×”×™× ×ª×•×ž×›×ª, הופכת ל"×¡×›× ×” לבטחון ×”×ž×“×™× ×”." ×”×¤×œ×™×˜×™× ×œ× ×ž××™×™×ž×™× ×¢×œ בטחון ישר×ל; לכל היותר ×”× ×ž××™×™×ž×™× ×¢×œ בטחון ×”×¦×™×•× ×•×ª. וזו, כדי להגן על טוהר ×”×’×–×¢ שהפך להיות המרכז שלה, ×ž×•×›× ×” לעשות הרבה, הרבה מ×ד.
הערה ×ž× ×”×œ×ª×™×ª: ×‘×™×ž×™× ×”××—×¨×•× ×™× ×”×ª×§×‘×œ×• שתי תרומות, ×‘×™× ×™×”×Ÿ תרומה גדולה מ×ד, בקרן הבעת הרצון הטוב והתודה. ×× ×™ רוצה להודות בז×ת לתורמי×.
(יוסי גורביץ)
משהו ×œ× ×ž×•×‘×Ÿ לי בטקסט – ×תה מציין שהתלמוד × ×—×ª× ×œ×§×¨×ת סוף המ××” החמישית (×ו בתחילת השישית) ××•×œ× ×ž×¦×™×™×Ÿ ×חר כך שכותבי התלמוד יצרו כת סגורה עקב הטר×ומה של פרישת הקר××™×, במ××” ×”×©×ž×™× ×™×ª. יש פה טעות, ×ו שמשהו השתבש ×‘×”×‘× ×ª ×”× ×§×¨× ×©×œ×™?
התגובה שלך by יוח××™ — 8 בספטמבר 2012 @ 10:41
התלמוד × ×—×ª× ×‘×–×ž×Ÿ × ×ª×•×Ÿ. הש×לה ×”×™× ×ž×יפה ×”×’×™×¢×” הסגידה ×”×–×ת למה שכתבו ×—×–"ל. ×× ×™ ×œ× ×™×•×“×¢ ×× ×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ הקר××™×, ×ולי יש סיבות ×חרות, ×בל ברור שבשלב כלשהו היהדות הפכה לדת מ××•×‘× ×ª וקופ×ת על שמריה וכל מי ש'מחדש' עושה ×ת ×–×” רק בתוך המסגרת שהש×ירו ×”×§×“×ž×•× ×™× ×ž×” שהופך ×ותה ×œ×§×˜× ×” יותר ויותר מדור לדור.
התגובה שלך by עדו — 8 בספטמבר 2012 @ 17:10
× ×¨××” לי ×©×”×›×•×•× ×” ×”×™× ×œ×©× ×™ סוגי "סגידות", ×©×œ× ×ž×•×¤×¨×“×•×ª ×›×ן:
×”×חת – על חכמי התלמוד, ×”×מור××™×, מוגבלת זכות המחלוקת על ×”×ª× ××™×, חכמי ×”×ž×©× ×”. ×× ×™ ×ומר מוגבלת ×•×œ× × ×סרת, ×ž×¤× ×™ שיש ×ž×§×¨×™× ×©×‘×”× ×™×© מחלוקת ×מור××™× ×¢×œ ×ª× ××™×, ×ך זו ××™× ×” מוב×ת במפרש ××œ× ×›×ž×—×œ×•×§×ª בין ×מור××™× (יש כזו במסכת זבחי×, ×ך ייתכן ש×× ×™ מתבלבל). ×¢×›"פ, ההגבלה הזו ×œ× × ×•×¦×¨×” ×¢"×™ ×”×ª× ××™×, ××œ× ×¢"×™ ×”×מור××™× ×¢×¦×ž×. ההגבלה הזו × ×•×¦×¨×” ×’× ×ž×ª×•×š התפיסה של "ירידת הדורות", ×ך ×’× ×ž×ª×•×š ר××™×™×” ×¤× ×™× ×”×œ×›×ª×™×ª – ×”×מור××™× ×œ× ×¨×¦×• לחלוק על ×”×ª× ××™× ×ž×¤× ×™ שזה מחריב ×ת כללי המשחק התלמודי ו×ת הבסיס שעליו עומדת היצירה התלמודית. ההגבלה הזו ×”×™× ×”×’×‘×œ×” ש×כן שימשה בפועל, למעט ×ž×§×¨×™× ×ž×¡×•×™×ž×™× (כפי ×©×¦×™×™× ×ª×™).
×”×©× ×™×™×”, ×”×™× ×”×”×’×‘×œ×” שהסבור××™× ×•×”×’××•× ×™× – ×”×—×›×ž×™× ×©×œ×חר ×”×מור××™× – החלו ×œ× ×§×•×˜ בה, בעיקר כלפי ×”×מור××™×. זו הגבלה שבפועל הייתה הרבה פחות מהותית ×•× ×©×‘×¨×” ×¤×¢×ž×™× ×¨×‘×•×ª, ×›×שר ×”×“×•×’×ž× ×”×‘×•×œ×˜×ª לכך ×”×™× ×”×¨×ž×‘"× – ×©×‘×ž×©× ×” תורה פוסק שוב ושוב ×›× ×’×“ ×”×מור××™× (במידה שבסוגיה ×”× ×“×•× ×” יש ב×מת משהו שדומה לפסיקה – ×–×” ×œ× × ×¤×•×¥ בתלמוד).
עדו,
השלב שעליו ×תה מדבר התרחש ל×חר ששתי ההגבלות שתי×רתי × ×•×¦×¨×•. לפי דעתי, × ×™×ª×Ÿ לכל היותר, ×œ×”×§×“×™× ×ותו לגירוש ספרד ולמשבר ×”××ž×•× ×™ ×”×¢×¦×•× ×©× ×•×¦×¨ ביהדות בעקבותיו, ×©×ž×‘×—×™× ×” הלכתית יצר צורך בקפי××” על ×”×©×ž×¨×™× (×‘× ×™×’×•×“ ×œ×‘×—×™× ×” המחשבתית, ×¢"×¢ קבלת ×”×ר"×™). ×¢×›"פ, ההת××‘× ×•×ª הזו ×”×’×™×¢×” לשי××” ×¢× ×ž×ª×Ÿ ×”××ž× ×¡×™×¤×¦×™×” מסוף המ××” ×”-18 – "חדש ×סור מן התורה" של החת"× ×¡×•×¤×¨ וכו'.
התגובה שלך by ר.×™. — 9 בספטמבר 2012 @ 1:38
×”"×¡×›× ×” על בטחון ×”×ž×“×™× ×”" מתכוון ל×פשרות ×©×ž×—×‘×œ×™× ×•× ×•×©××™ × ×©×§ יתערבבו ×‘×™× ×”× ×•×™×—×“×¨×• במסווה של מבקשי מקלט. בשביל ×–×” ×¢×•×©×™× × ×•×”×œ זיכוי ×›×©× ×ª×§×œ×™× ×‘×ž×¡×ª× × ×™× [כלומר, סריקה ×חד ×חד של ×”×ž×¡×ª× × ×™×, והפרדת ×”×¡×¨×•×§×™× ×ž×לו ×©×œ× × ×¡×¨×§×• עדיין, כדי ל×תר × ×©×§ ו×מצעי חבלה] – לפחות, ×לו היו הפקודות ×‘×¤×¢× ×”××—×¨×•× ×” ש×× ×™ שירתתי ש×, וזה מה ש×× ×™ מבין מהטקסט.
התגובה שלך by ×’'ו ×›×œ×•× — 8 בספטמבר 2012 @ 10:49
× ×•, ××– למה ×œ× ×¡×•×¨×§×™× ××•×ª× ×חד ×חד, מווד××™× ×©×”× ×œ× ×ž×—×‘×œ×™× ×•×œ× ×—×ž×•×©×™× ×•××– ×ž×’×™×©×™× ×œ×”× ×¡×™×•×¢ ×•×‘×•×—× ×™× ×ת בקשות המקלט שלה×?
×›× ×¨××” שבכל ×–×ת מדובר על ×¡×›× ×” מסוג ×חר ל"בטחון ×”×ž×“×™× ×”"…
התגובה שלך by × ×™×¨×” — 8 בספטמבר 2012 @ 17:27
חוץ מלבדוק ×ת בקשות המקלט שלה×, שזה משהו שמילו××™×ž× ×™×§ ×œ× ×‘×“×™×•×§ מוסמך לעשות, ×לו בדיוק הפקודות ×©×§×™×‘×œ× ×• ××–.
התגובה שלך by ×’'ו ×›×œ×•× — 8 בספטמבר 2012 @ 21:18
תופעת ×”×—×©×•×›×™× ×”× ××•×¨×™× ×ž×ª×¤×©×˜×ª לה בסבבה. צמחי הבר × ×™×¦×—×• ×ת ×”×¦×ž×—×™× ×”×ž×ª×•×¨×‘×ª×™×. ×›×›×” ×–×” ×›×©×ž×¤×˜×¨×™× ×ת המפקח על ×”×זרחות, ×›×™ ×”×•× ×–×•×›×¨ טוב מדי ×יך ×”×¡×¤×¨×™× × ×¨×ו ×œ×¤× ×™ ×©×©×™× ×• ×ות×.
וצהר, ×›×©×”×‘× ×ª×™ ×©×”× ×ž×ª× ×’×“×™× ×œ× ×™×©×•××™× ××–×¨×—×™×™× ×•×œ×ž×”, ירד לי ×ž×”× ×”×—×©×§ ופסלתי ××•×ª× ×›×ופציה ×œ×—×ª×•× ×”. ברור לגמרי שמי שמדבר על "××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×” ×œ× ×™×©×•××™×" צריך להיות פתוח לרעיון ×©×”×•× ×œ× ××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×” יחידה, ושהמ×בק שלו משותף ×¢× ×©×ר ×”××œ×˜×¨× ×˜×™×‘×™×™×, ×œ× ×¢× ×”×–×¨× ×”×ž×¨×›×–×™.
התגובה שלך by עוז ×©×˜×™× ×ž×¥ — 8 בספטמבר 2012 @ 10:50
×כן ×œ× ×”×‘× ×ª. הגישה שיצרו חותמי התלמוד ×•×ž×ž×©×™×›×™×”× ×œ×ורך מ××ª×™×™× ×©× ×” ר××©×•× ×•×ª ל×חר מכן, של כת הערצת ×בות שבמסגרתה ×סור לחלוק ×¢× ×©×•× ×“×‘×¨ ש×מרו "ר××©×•× ×™×" ×©×œ×¢×•×ž×ª× ×›×™×“×•×¢ ×× ×—× ×• כחמוריׅ – ×”×™× ×©×™×¦×¨×” ×ת משבר הקר××™×.
התגובה שלך by Rechavia Berman — 8 בספטמבר 2012 @ 11:04
×œ× ×”×‘× ×ª×™ ×ת ×”×›×¨×•× ×•×œ×•×’×™×”. ×יך "כת ×”×”×להה" של כותבי התלמוד הייתה תגובה לטר×ומה במ××” ×”×©×ž×™× ×™×ª ×× ×”×ª×œ×ž×•×“ × ×—×ª× ×‘×ž××” החמישית ×ו השישית?
התגובה שלך by ×מיר ×ž×œ× ×§×™ — 8 בספטמבר 2012 @ 11:10
×× ×™ חושב ש×ין מה לבזבז תחמושת על ×”× ×•×©× ×”×–×”. ×’× ×ž×‘×—×™× ×” ×¨×¢×™×•× ×™×ª ×•×’× ×˜×§×˜×™×ª.
עדיף ×ת הכוחות לרכז במקומות ×”× ×›×•× ×™×.
הדת ××™× ×” עומדת ×•×’× ×œ× ×¦×¨×™×›×” לעמוד בשיפוט לוגי מכל סוג שהו… ×–×” הבסיס. לכן ×’× ×ין דבר ×›×–×” להוכיח לדת, למשל, ×©×”×¢×•×œ× ×§×™×™× ×™×•×ª×¨ מחמשת ××œ×¤×™× ×•×›×•'.
×ž×‘×—×™× ×ª הדת ×¢×¦× ×©×œ ××“× ×™×›×•×œ×” להיות בת מ××” ×לף ×©× ×™× ×•×‘×¢×ª ×•×‘×¢×•× ×” ×חת ×”×¢×•×œ× ×›×•×œ×• רק בן חמשת ××œ×¤×™× ×•×ž×©×”×•. ×ין ×›×ן סתירה. הלוגיקה של הדת פועלת ×חרת, וזה ×’× ×‘×¡×“×¨ כך.
××– כל × ×™×¡×™×•×Ÿ של ×”×¢×•×œ× ×”×—×™×œ×•× ×™ להתערב ×‘×¢×•×œ× ×”×“×ª×™ ×”×•× ×ž×™×•×ª×¨. בדיוק כמו ×‘×ž×§×¨×™× ×”×¤×•×›×™×.
×ž×‘×—×™× ×” טקטית ×œ× ×ž×¨×•×•×™×—×™× ×›×œ×•× ×ž×“×™×•× ×™× ×›×לו. ×”×“×ª×™×™× ×œ× ×™×•×רו בבת ×חת ×•×™×‘×™× ×• ×ת ×”"×¢×œ×™×•× ×•×ª" של ×”×¢×•×œ× ×”×—×™×œ×•× ×™ (שכמובן ×œ× ×§×™×™×ž×ª כלל).
הקרב צריך להיות ×‘×ª×—×•× ×”×ž×“×•×™×§ של הפרדת הדת ×ž×”×ž×“×™× ×”. ורק ש×, ובטח ×œ× ×‘×©×˜×— המחיה של הדתיי×.
×–×ת ×ומרת שצריך להתחיל ×¢× ×–×” ×œ× ×צל ×”×“×ª×™×™× ××œ× ×“×•×•×§× ×צל ×”×—×™×œ×•× ×™×™×, ש××ž× × ×ž×וד ×—×™×œ×•× ×™×™× ×בל בכול ×–×ת- ×—×ª×•× ×” דתית בשביל המסורת, וברית של הבן ×›×™ ×”×”×•×¨×™× ×œ×—×¦×•, ובר מצווה בכותל לילד כדי ×œ×’×¨×•× × ×—×ª לסבת×, וכו' וכו'… ×¢× "ללכת ×¢× ×œ×”×¨×’×™×© בלי" ×œ× ×ª×’×™×¢×• ×œ×©×•× ×ž×§×•×. וכעת ×–×” הזמן ×œ×—×™×œ×•× ×™× ×œ×”×¨×ות ×©×”× ×ž×ª× ×ª×§×™× ×ž×”×“×ª. בכל התחומי×. ×× ×—×¦×™ מהישר××œ×™× ×”×™×”×•×“×™× ×—×™×œ×•× ×™×™× ×ין ×©×•× ×¡×™×‘×” שחצי ×ž×”× ×©×•××™× ×‘×™×©×¨×ל יהיו בקפריסין.
התגובה שלך by ×.ב. — 8 בספטמבר 2012 @ 12:35
×œ×¢× ×™×•×ª דעתי, × ×™×©×•××™× ××–×¨×—×™×™× ×”× ×¤×¨×•×™×§×˜ מ×תגר במיוחד בשביל ×”×—×™×œ×•× ×™× ×©×œ× ×™×§×•× ×•×œ× ×™×”×™×” בזמן הקרוב. הפוליטיק××™× ×”×—×™×œ×•× ×™× ×ž×•×›× ×™× ×œ×›×œ ×§×•×ž×‘×™× ×” ב×שר ×”×™×, מברית זוגית והכרה ×‘× ×™×©×•××™× ×‘×—×•"ל ועד ×œ×”×¡×“×¨×™× ×ž×™×•×—×“×™× ×œ×—×¡×¨×™ דת, ורק ×œ× ×œ×›×•× ×Ÿ בישר×ל × ×™×©×•××™× ×זרחיי×. ×–×” × ×•×‘×¢ מכך שבגלל ×©×‘× ×™×’×•×“ ×œ× ×•×©××™× ×”××—×¨×™× ×©×”×—×™×œ×•× ×™× ×™×•×¦××™× ×¢×œ×™×”× ×‘×ž×בק (כשרות, תחבורה, תקציבי×), ×œ× ×ž×“×•×‘×¨ ×›×ן רק על הסרת מעורבות של ×”×ž×“×™× ×” ×ž×¢× ×™×™× ×™× ××–×¨×—×™×™× ×•×¤×¨×˜×™×™× ×ו ×‘×©×™× ×•×™ קל של הסטטוס קוו ברמה המקומית, ××œ× ×‘×›×™× ×•×Ÿ ×קטיבי של מוסר ×זרחי ×©×•×•×™×•× ×™, דבר שדורש מ×מץ פוליטי ×‘×§× ×” מידה ×חר לחלוטין.
התגובה שלך by ×“× ×™×ל ר — 8 בספטמבר 2012 @ 13:54
יפה כתבת, ×.ב.,
הקו, ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×”×–×”, צריך להיות ליברלי קל×סי: "מערך ×”××ž×•× ×•×ª ×©×œ×›× ×œ× ×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×ותי, כל עוד ××ª× ×œ× ×ž×©×ª×ž×©×™× ×‘×• לדרוך לי על ×”×‘×”×•× ×•×ª ולהצר ×ת צעדיי ×›××™× ×“×™×•×•×™×“×•×ל." ×ין כל צורך "להוכיח" ×œ×“×ª×™×™× ×©×•× ×“×‘×¨. פרגמטית, צריך להתעקש על הזכות ×”××œ×ž× ×˜×¨×™×ª של ××“× (ושבזכות ×”× ×ורות) ×ž×•×‘× ×ª לכל ×ישה ו×יש ברמה כזו ×ו ×חרת)לחיות ×ת חייו ×¢"פ דרכו. Â
התגובה שלך by × ×™×¨ — 8 בספטמבר 2012 @ 14:48
×ž×¢× ×™×™×Ÿ ×× ×’× ×ž× ×—× ×‘×’×™×Ÿ שההחלטה הר××©×•× ×” שלו כר×ש ממשלה הייתה ×œ×”×›× ×™×¡ ל×רץ סירת ×¤×œ×™×˜×™× ×ž×”×¤×™×œ×™×¤×™× ×™× ×”×™×” × ×—×©×‘ ×”×™×•× ×›×‘×•×’×“ ×¡×ž×•×œ× ×™ עוכר ישר×ל שרוצה להרוס פה ×ת הצביון היהודי של ×”×ž×“×™× ×”. ×× ×™ חושש שכן.
התגובה שלך by עדו — 8 בספטמבר 2012 @ 17:13
בווד××™. היו ×œ× ×ž×¢×˜×™× ×©×¨×ו בו בוגד ×’× ×‘×–×ž×Ÿ ×מת, ל×ו ×“×•×•×§× ×‘×’×œ×œ ×”×¤×œ×™×˜×™× ××œ× ×‘×’×œ×œ ×”×©×œ×•× ×¢× ×ž×¦×¨×™× ×•×”×—×–×¨×ª ×¡×™× ×™. ×”× ×¤×©×•×˜ התרבו מ××–.
התגובה שלך by חיליק — 8 בספטמבר 2012 @ 17:26
ווי××˜× ×ž×™×.
התגובה שלך by ×™×יר — 8 בספטמבר 2012 @ 19:22
מ×חר וחלק ×ž×¨×‘× ×™ צוהר ×ž×œ×ž×“×™× ×ª×œ×ž×•×“ במדרשות מעורבות ×œ×‘× ×™× ×•×‘× ×•×ª, ×–×” מפריך ×ת ×”× ×—×ª×š הסמויה שכל ×¨×‘× ×™ צהר ×¢×•×ž×“×™× ×ž×חורי יעקב ×רי×ל. ×¢× ×¢×¦× ×”× ×™×ª×•×— לדבריו ×•×œ×ž× ×™×¢ ×©×œ×”× ×× ×™ ×“×•×•×§× ×ž×¡×›×™×.
התגובה שלך by ×“× ×™ — 8 בספטמבר 2012 @ 18:38
××™×–×” ×ž× ×™×¢?
×–×”: "×חרי הכל, שתי הקבוצות הללו יכולות לגלות כמה זבל ×¨×•×—× ×™ ×§×™×™× ×‘×ž×¡×’×¨×ª ×©×ž×›×•× ×” "תורה"."?
××– במחילה: ×”×¡×•×¡×™× ×”×לה ברחו מה×ורווה כבר מזמן. הטקסט התלמודי, ×¢× ×מצעי ×”× ×’×©×” ×›×לה ו××—×¨×™× (מהדורות מבו×רות, תרגומי×, וכיו"ב), זמין ×›×™×•× ×œ×›×•×œ×, כולל ב××™× ×˜×¨× ×˜, ומי ×©×ž× ×¡×” ×”×™×•× ×œ×ž× ×•×¢ גישה ×œ×—×•×ž×¨×™× ×”×לה ×”×•× ×¤×©×•×˜ ×ידיוט. ×× ×™ ×œ× ×ž×›×™×¨ ×ת הרב ×רי×ל, ×בל ×× ×™ ×œ× ×—×•×©×‘ ×©×”×•× ×›×–×”.
×ו ×©×”×ž× ×™×¢ ×”×•× ×–×”: "פה ×•×©× ×™×© ×‘× ×•×ª ×©× ×¤×©×Ÿ חשקה בלימוד ×’×ž×¨× ×ž×ª×•×š ×›×•×•× ×•×ª טהורות ×œ×©× ×©×ž×™×™×, ××•×œ× ×”×Ÿ מעטות"?
×›×ן ×“×•×•×§× ×ž×“×•×‘×¨ ב×מירה שעשויה להיות × ×›×•× ×”, ×בל ×œ× ×‘×¨×•×¨ עד כמה ×”×™× ×¨×œ×•×•× ×˜×™×ª לש×לה ×”×× × ×™×ª×Ÿ להתיר ×œ× ×©×™× ×œ×œ×ž×•×“ גמר×. ×”×™× ×¢×©×•×™×” להיות × ×›×•× ×”, ×ž×¤× ×™ שחלק × ×™×›×¨ מפעילות ×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™×ª ×‘× ×•×™ עפ"×™ ×”××œ×’×•×¨×™×ª× ×”×‘×: יש × ×™×©×” מסוימת ×©× ×—×©×‘×ª לגברית? בו×× ×” × ×›×‘×•×© ×ותה!
×–×” מה שקרה, פחות ×ו יותר, ×¢× ×©×™×œ×•×‘ × ×©×™× ×‘×›×œ ×ž×™× ×™ יחידות "יוקרתיות" בצה"ל. ויש לי ספק גדול עד כמה המהלך ×”×–×” ×”×™×” לטובת ×”× ×©×™× ×‘×ופן כללי.
×’× ×œ×¨×‘ ×רי×ל יכול להיות ספק מוצדק בש×לה, ×”×× ×”× ×©×™× ×”×¨×•×¦×•×ª ללמוד ×’×ž×¨× ×¢×•×©×•×ª ×ת ×–×” מתוך רצון להתקרב יותר ל×ל ×ו ×›×מצעי לביצור הסטטוס החברתי שלהן. ×•×”×•× ×¨×©××™ לחלוטין ×œ× ×œ×—×‘×‘ ×ת ×”×פשרות ×”×©× ×™×™×”.
הבעיה ×”×™×, שוב, ×©×”×¡×•×¡×™× ×‘×¨×—×• מה×ורווה מזמן. מדרשיות ×ª×•×¨× ×™×•×ª ×œ× ×©×™× ×›×‘×¨ קיימות, מדרשיות חדשות × ×¤×ª×—×•×ª כל הזמן, ו×פילו ×¨×‘× ×™ צוהר ×¢×¦×ž× ×ž×œ×ž×“×™× ×‘×”×Ÿ. מה יעזור עכשיו ×œ× ×—×© ×ת ×ž× ×™×¢×™ התלמידות של ×ותן מדרשיות (ועל הדרך להטיל דופי בכ×לה שבכ"×– מגיעות ללימוד ×’×ž×¨× ×ž×ª×•×š רצון כן להעמיק ×ת חווייתן הדתית)?
××”, והיחס של ×¨×‘× ×™ צוהר ×œ×’×•×™×™× ×”×•× ×›× ×¨××” די מחפיר – במיוחד ×× ×ž×“×•×‘×¨ ×‘×’×•×™×™× ×©× ×—×©×‘×™× ×œ"קבוצת ×ויב". ×בל בזה ×”× ××™× × ×©×•× ×™× ×ž×”×¨×•×‘ המוחלט של ×”×™×”×•×“×™× ×‘×™×©×¨×ל. תסתכלו עליה×, תר×ו ××•×ª× ×•.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 8 בספטמבר 2012 @ 20:44
×”×›×•×•× ×” ×”×™× ×œ×ž× ×™×¢ ×”×©× ×™, וכ×ן ×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×¢× ×™×•×¡×™ שמר ×רי×ל שבוי בתפיסה לפיה מרבית ×”× ×©×™× ××™× ×Ÿ ב×מת ×ž×¢×•× ×™×™× ×ª בלימוד ×’×ž×¨× ××œ× ×‘×¡×˜×˜×•×¡, בפריצת מסגרת ×ו ב"כיבוש יעד גברי". זו דרך ×פולוגטית לומר ×©×œ×’×‘×¨×™× ×•× ×©×™× ×™×© טבע ×©×•× ×”.
×ž× ×’×“ ×× ×™ ×ž×¡×›×™× ×תך ×©×”×¡×•×¡×™× ×‘×¨×—×• מן ×”×ורווה מזמן, מה שמעיד שכל ×˜×¢× ×•×ª×™×• של יוסי על "מהות היהדות ×”×ורתודוכסית" פשוט ××™× ×Ÿ מסתדרות ×¢× ×”×“×¨×š שבה הציבור היהודי ×”×ורתודוכסי × ×•×”×’ כבר זמן רב.
התגובה שלך by ×“× ×™ — 9 בספטמבר 2012 @ 0:21
"זו דרך ×פולוגטית לומר ×©×œ×’×‘×¨×™× ×•× ×©×™× ×™×© טבע ×©×•× ×”"
"טבע" זו מילה מפוצצת שיכולה להכיל הרבה משמעויות.
×œ×’×‘×¨×™× ×•×œ× ×©×™× ×‘×•×•×“××™ יש טבע ×©×•× ×”, ברמה ×× ×˜×•×ž×™×ª ×•×’× ×˜×™×ª. הש×לה ×”×™× ×”×× ×”×©×•× ×™ ×”×–×” פוסל × ×©×™× (×ו גברי×) ×ž×œ×ž×œ× ×ª×¤×§×™×“×™× ×ž×¡×•×™×ž×™×. התשובה תלויה בהקשר החברתי שבו × ×©×לת הש×לה, ×בל ×ין ×–×” מופרך להעלות על הדעת מצב שבו "×¤×¢×™×œ×™× ×ž×’×“×¨×™×™×" ×ž×¡×•×™×ž×™× ×¨×•×¦×™× ×œ×›×‘×•×© יעד חדש עבור המגדר שלה×/ן, ×›×שר סביר ×œ×”× ×™×— שכיבוש היעד ×”×–×” ירע ×ת מצבה של כלל החברה ושל המגדר ×”×¨×œ×•×•× ×˜×™ עצמו. כבר הב×תי ×“×•×’×ž× ×©×œ שיבוץ × ×©×™× ×‘×™×—×™×“×•×ª צב×יות "יוקרתיות" (כמה × ×©×™× ×¢×©×• מילו××™× ×œ×¤× ×™ 10 ×©× ×™×? כמה עושות היו×? ×”×× ×›×•×œ×Ÿ מרוצות מהמצב ×”×–×”? ×”×× ×× ×—× ×• כחברה ×ž×¨×•×•×™×—×™× ×ž×ž× ×•?).
×פשר ×œ×”×‘×™× ×’× ×“×•×’×ž× × ×’×“×™×ª: ×‘×™×ž×™× ×לה ממש מתגבשת (×ו שכבר התגבשה?) ×ª×§× ×” המבטלת ×ת "חזקת הגיל הרך" עבור ×מהות גרושות – כלומר, פותחת ×פשרות ל×בות ×’×¨×•×©×™× ×œ×§×‘×œ ×—×–×§×” על ×™×œ×“×™× ×¦×¢×™×¨×™× ×ž×’×™×œ 6. ×”×× ×–×” טוב לכלל החברה, ×œ×™×œ×“×™× ×•×œ×בות עצמ×? ×× ×ª×©×ל ×œ× ×ž×¢×˜ ×¤×ž×™× ×™×¡×˜×™×•×ª, לפחות ×‘×©× ×™ ×”×ž×§×¨×™× ×”×¨××©×•× ×™× ×”×ª×©×•×‘×” ×”×™× ×©×œ×™×œ×™×ª (ו×× ×™ × ×•×˜×” ×œ×”×¡×›×™× ×תן).
×œ× ×©×× ×™ מצדיק ×ת ההתבט×ות המדוברת של הרב ×רי×ל. ×× ×™ רק מציע להתייחס ביתר סקפטיות למגמות השו×פות למוסס ×ת ×”×”×‘×“×œ×™× (החברתיי×) ×”×§×™×™×ž×™× ×‘×™×Ÿ המגדר הגברי לזה ×”× ×©×™.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 9 בספטמבר 2012 @ 11:32
רק עכשיו שמתי לב ש×תה מדבר על מדרשיות *מעורבות* ×œ×‘× ×™× ×•×œ×‘× ×•×ª.
יש דבר ×›×–×” ×”×™×•× ×‘×¦×™×‘×•×¨ הדתי ב×רץ?
×× ×›×Ÿ, ×–×” ×©×™× ×•×™ מרחיק לכת הרבה יותר מלימוד ×’×ž×¨× ×œ× ×©×™× ×‘×¤× ×™ עצמו.
התגובה שלך by ×ž× ×™ זהבי — 8 בספטמבר 2012 @ 21:07
× ×›×•×Ÿ. זו תופעה הולכת וגדלה, ×”×חרון שסקר ×ותה ב×ופן מסודר ×”×•× ×™×יר שלג (בספר "מֵעברי ישן ליהודי חדש: ×¨× ×¡× ×¡ היהדות בחברה הישר×לית") ו××•×œ× ×פילו ×”× ×™×ª×•×— שלו ×”×•× ×§×¦×ª זהיר – ×‘×©× ×ª×™×™× ×©×¢×‘×¨×• מ××– הוקמו עוד מדרשות מעורבות (×—×™×œ×•× ×™×-דתיי×, ×‘× ×™×-×‘× ×•×ª), ולימוד ×”×’×ž×¨× ×¢×‘×¨ במקומות ×¨×‘×™× ×ž×”×™×©×™×‘×•×ª ×ל ×”×ž×ª× "סי×, בתי מדרש ×¤×ª×•×—×™× ×•×›×•'.
התגובה שלך by ×“× ×™ — 9 בספטמבר 2012 @ 0:24
×וף טופיק: http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/401/058.html
התגובה שלך by חיליק — 9 בספטמבר 2012 @ 1:08
יוסי, ×”×“×‘×¨×™× ×©×תה כותב ר××•×™×™× ×œ×ª×©×•×ž×ª לב ×ך ×’× ×œ×‘×™×§×•×¨×ª רבה. ×תה צודק היטב ב××‘×—× ×ª×š ×©×¨×‘× ×™ צהר ××™× × ×©×•× ×™× ×‘×ופן מהותי מן הממסד ×”×ורתודוקסי ×”×©× ×•×. ×עפ"×›, ×תה בעצמך מודה ש"צהר ×ž× ×¡×” להיר×ות × ×—×ž×“×” ×œ×—×™×œ×•× ×™×". × ×¨××” לי ×©×”×—×™×œ×•× ×™× ×¦×¨×™×›×™× ×œ×©×ž×•×— על ×–×” מ×וד, ×›×™ ××™×œ×•×œ× ×¦×”×¨, ×œ× ×™×”×™×• בזמן הקרוב, ×‘×¨×‘× ×•×ª ×ו בציבור הדתי בכלל, ×¨×‘× ×™× ×©×™× ×¡×• להיות × ×—×ž×“×™× ×œ×—×™×œ×•× ×™×.
למה ×”×—×™×œ×•× ×™× ×¦×¨×™×›×™× ×©×¨×‘× ×™× ×™×”×™×• × ×—×ž×“×™× ×ליה×? מהסיבות ש×תה בעצמך כתבת: ×”× ×¨×•×¦×™× ×©×œ× ×™×ª×¢×¨×‘×• ×œ×”× ×™×•×ª×¨ מדי ×‘×—×ª×•× ×•×ª, ×”× ×¨×•×¦×™× ×œ×§×™×™× ×”×œ×•×•×™×•×ª ובריתות מילה בלי להרגיש מושפלי×. מה רע בכך? בעתיד ×”× ×¨××” לעין, הפרדת הדת ×ž×”×ž×“×™× ×” רחוקה מ×וד מלבו×, פשוט ×›×™ ×”×—×¨×“×™× ×”×¨×‘×”, הרבה, הרבה יותר ×—×–×§×™× ×•×ž××•×¨×’× ×™× ×ž×Ÿ ×”×—×™×œ×•× ×™×. ×–×” ×œ× ×ומר שצריך ×œ×”×©×œ×™× ×¢× ×”×ž×¦×‘, להפך – צריך להמשיך ולה×בק, ×בל × ×“×ž×” לי שכל ×—×™×œ×•× ×™ ×›×™×•× ×™×¢×“×™×£ להתחתן דרך רב מהר ×•×œ× ×“×¨×š רב חרדי, רק כדי לחסוך (חלק!) מן ההשפלה. ×–×” ×œ× ×”×•×¤×š ×ת צהר ×œ×¨×‘× ×™ מופת ו×× ×©×™ דת לתפ×רת, ×–×” הופך ××•×ª× ×œ×›×œ×™ למימוש ×¦×¨×›×™×”× ×©×œ ×”×—×™×œ×•× ×™×. למה ל×?
חוץ מזה, הפרובוקציה הקבועה × ×’×“ "×©× ×ת ×”××“× ×•×”×× ×•×©×•×ª" של ×”×ורתודוקסיה… די תקועה במקו×. יש מצב ל××™×–×” שדרוג?
התגובה שלך by ר.×™. — 9 בספטמבר 2012 @ 2:01
ל×. בכל מובן החרדי עדיף.
×ל תתייר××™ מן ×”×¤×¨×•×©×™× ×•×œ× ×ž×Ÿ הצדוקי×, ××œ× ×ž×Ÿ *הצבועי×*, ×”×¢×•×©×™× ×ž×¢×©×” זמרי ×•×“×•×¨×©×™× ×©×›×¨ ×›×¤× ×—×¡
התגובה שלך by ×›×›×” ×¡×ª× — 9 בספטמבר 2012 @ 10:40
ו×× ×™, בתומי, הייתי חושב ×©×”×—×™×œ×•× ×™ יעדיף להתחתן ×œ× ×“×¨×š רב; שהרי ×”×•× ×—×™×œ×•× ×™, ×œ× ×“×ª×™.
×ין ×©×•× ×¡×™×‘×” לרצות ×¤× ×™× × ×—×ž×“×•×ª יותר על ×”×¨×‘× ×•×ª; ×”×¨×‘× ×•×ª ××™× ×” × ×—×ž×“×”, ו×ין להעדיף שקר – × ×—×ž×“ ×•× ×•×— ככל שיהיה – על ×¤× ×™ ×”×מת.
התגובה שלך by ×™×•×ª× — 9 בספטמבר 2012 @ 19:56
ר.×™ היקר. × ×¨××” לי שיוסי ×”×•× ×œ× ×™× ×™×¡×˜ שחושב שככל שיהיה יותר גרוע כך ×™×”×™×” יותר טוב. ×œ× ×‘×˜×•×— ×©×”×•× ×˜×•×¢×”.
התגובה שלך by עדו — 9 בספטמבר 2012 @ 8:04
יוסי,זו ×œ× ×”×¤×¢× ×”×¨××©×•× ×” ש×תה ×©× ×‘×¡×œ ×חד ×ת כל ×”×¨×‘× ×™× ×•×“×¢×” ×חת כמייצגת ×ת היהדות.
×’× ×‘×¢× ×™×™×Ÿ ×–×” ×תה תוקף ×יש קש!!!
יש ×œ× ×ž×¢×˜ ×¨×‘× ×™× ×©×›×Ÿ ×ª×•×ž×›×™× ×‘×™×ž×™× ×• בלימוד תורה ×œ× ×©×™× ×œ×ž×¨×•×ª ×”×מירות ×”×—×–"ליות שציטטת[ש××•×ª× ×”× ×ž×¤×¨×©×™× ×›×מירות על ×”× ×©×™× ×‘×ª×§×•×¤×ª× ×©×›×ž×›×œ×•×œ היו רחוקות מהשכלה ×•×œ× ×›×ž×• היו×]ו×× ×™ כמעט בטוח ×©×’× ×”×¨×‘ ×רי×ל ×œ× ×™×ª× ×’×“ במקרה שמדובר ב×שה ×©× ×¤×©×” חשקה בתורה וכמו ×©×ž× ×™ זהבי כתב ×›×ן עושה ×¨×•×©× ×“×™ ברור שהרב ×רי×ל ×™×¦× ×‘×¨×ž×– עבה כלפי חוגי ×”×¤×ž×™× ×™×–× ×”×“×ª×™ שמעודד לימוד ×’×ž×¨× ×ž×˜×¢×ž×™ "כיבוש יעד גברי" וכו' וכל מי שמכיר ×ת הציבור הדתי ×ž×‘×¤× ×™× ×¢×œ ×”×ª×”×œ×™×›×™× ×”×—×‘×¨×ª×™×™× ×©×‘×• יבין ×ת ×–×” מייד
התגובה שלך by ×מיר — 9 בספטמבר 2012 @ 19:06
[…] ליפסטיק על שפתי חזיר: ×¨×‘× ×™ צהר במערומיה× (יוסי גורביץ, ×”×—×‘×¨×™× ×©×œ ×’'ורג') […]
פינגבאק by זכות ×§×™×•× « ×”×חות הגדולה — 10 בספטמבר 2012 @ 7:47