החברים של ג'ורג'

חברון, הסיפור של כל יהודי

מבצלם נמסר כי “בסביבות השעה 19:30 בערב, תעד מתנדב במיזם "חמושים במצלמות" של בצלם, זידאן שרבאתי, מחלון ביתו, מספר נערים שעוכבו על ידי חייל במחסום בית הדסה בחברון. החייל לקח את תעודות הזהות של הנערים והורה להם להמתין לצד הקיר.

לאחר המתנה של מספר דקות (שלא תועדה בוידאו) הגיע אל המקום קצין בדרגת סגן. בסרטון נראה הקצין תופס את אחד הנערים, ת'אאיר ר'נאם, בן 17, ולוקח אותו עמו בהמשך הרחוב. הקצין נשמע אומר לר'אנם: "אתה בלגאן!" ואז נוגח בפניו. לאחר מכן נראה הקצין כשהוא ממשיך לתקוף את ר'אנם, בעוד אפו מדמם ולאחר מכן עוצר אותו.

ר'אנם מסר לתחקירנית בצלם כי הוא הועבר לבסיס הצבא ברחוב א-שוהדאא ושוחרר כעבור זמן קצר. הוא פנה לטיפול בביה"ח הממשלתי עאליה בחברון, שם אובחן אצלו שבר באף.

בצלם דיווח על האירוע לדובר צה"ל בצירוף התיעוד. החומר יועבר גם למצ"ח בדרישה לפתוח בחקירת האירוע.”

(באדיבות בצלם)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

27 תגובות על ”חברון, הסיפור של כל יהודי“

  1. KEO הגיב:

    באמת מפתיע למה הם שונאים אותנו

  2. מרק הגיב:

    כל הכבוד על התעוד! יש לפרסם – אם אפשר – את שמו ופניו של הקצין בכל מדיום אפשרי.

    אין לי ספק שבישראל הוא יזכה בתהילת גיבורים. חוה נקווה שבמחוזות תרבות התנהגותו תזכה בתגובה ו"תהילה" הולמות יותר.

    מ

  3. טל הגיב:

    קלטתם את הבחור שעושה ג'וגינג ב-2:25 ? סוריאליסטי לחלוטין. רץ לו להנאתו כשמסביבו חיילים דופקים מכות לערבים. אפרטהייד.

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    קלטו – רוסי שתומך ברצח רבין באתר אינטרנט שמגדיר את עצמו כציוני וימני:

    http://www.fresh.co.il/vBulletin/showthread.php?t=566507#post4274034

    לפני כמה שנים היה אפשר להגיש על דבר כזה תלונה במשטרה. היום המשטרה תעצור אותך על אנטי-ציונות אם רק תנסה.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      מה קשורה העובדה שהוא רוסי?
      ממש אדם נאור.

  5. יוחאי הגיב:

    יותר גרוע מהוידאו עצמו, זה לראות את הטוקבקים בויינט בקשר לזה.

  6. ערן הגיב:

    צריך לגייס חרדים, דחוף!

  7. ארנון הגיב:

    אני ראיתי את הסרט, וזה בכלל לא נראה לי כמו שהוצג כאן למעלה. אני ראיתי שאותו ת'אאיר מנסה להתעמת עם החייל ששומר עליו, ומנסה לגרום לחבריו לעזור לו לאגף את החייל. אחר כך הוא מתעמת עם הקצין ושולח לעברו ידיים. אני מאד לא נהניתי לראות את הקצין מפגין אלימות, אבל אני לא חושב שזה היה מוגזם ביחס להתנהגות של ת'אאיר. מאחד שעדיין מתוייג כשמאלני מאניק.

  8. נירו הגיב:

    אכן חברים, כרגיל, רוב מהומה על לא מאומה, נער התפרע, קיבל מכה קטנה, שזה יהיה הכיבוש שלנו

  9. עמית הגיב:

    נו באמת גורביץ, אתה (ו"הארץ") באמת עד כדי כך מגמתיים? אפשר לראות בבירור ב0:48 איך הבחור דוחף ושולח אגרופים לראשו של הקצין, ואז יש ביניהם עוד כמה שניות של מאבק ודחיפות שבמהלכם ב1:05 יש בין השאר את הנגיחה.

    מה בין זה לבין התיאור שלך?
    "לאחר המתנה של מספר דקות (שלא תועדה בוידאו) הגיע אל המקום קצין בדרגת סגן. בסרטון נראה הקצין תופס את אחד הנערים, ת'אאיר ר'נאם, בן 17, ולוקח אותו עמו בהמשך הרחוב. הקצין נשמע אומר לר'אנם: "אתה בלגאן!" ואז נוגח בפניו."

    בולשיט. הקצין לא הגיע לקח את הנער ונגח בו. בפעם הראשונה שרואים את הקצין בסירטון הוא נדחף ומקבל אגרופים מהנער, בתגובה הוא לוקח אותו והם נאבקים ביניהם ובמהלך זה יש את הנגיחה.

    להציג את זה בכותרת של "קצין נוגח בראשו של פלסטיני בחברון" (כמו אתר "הארץ") זו דמגוגיה. באותה מידת דיוק אפשר להציג את בכותרת "צעיר פלסטיני תקף קצין באגרופים".

    לעומת זאת הצגה מאוזנת של הדברים היא: קצין ביצע מעצר אלים בחברון לאחר שצעיר פלסטיני הגיב באלימות לבקשת הזדהות.

    האם זה כל כך קשה להציג את זה בצורה מאוזנת? זה יותר מקשה על אנשים מסוגים שונים לבוא ולכתוב את ההתלהמויות הרגילות. זה פחות דרמטי. פחות ממלא שנאה ותיעוב בלב של אנשים שחובבים למלא את עצמם בזה. אבל לפחות עם הצגה מאוזנת אי אפשר להפריך את מה שאתה אומר בקלות כל כך גדולה.

  10. עדו הגיב:

    האמת? זה באמת שום דבר. אני אישית הייתי רק עשרה ימים במילואים בעזה וראיתי שם דברים יותר גרועים. על דברים ששמעתי אני לא אחזור כי אולי סיפרו לי סתם כדי לזעזע אותי.

  11. אסף הגיב:

    מי שאזניים לו שישמע: לפני שהקצין אומר את זה, אומר על עצמו הנער (מחוץ לתמונה) אני בלאגן. הקצין חוזר על דבריו בתוכחה ועם סימן שאלה. לא כהצהרה – ומשליט קצת סדר בבלאגן של הצעיר המבורדק. פרופורציות
    . ילדים מחנכים ביד קשה.

    • עדו הגיב:

      באמת בפוסט קודם דובר על זה שיצחק קדמן לא מתערב בענייני הפרת זכויות של קטינים פלשתינאים. אולי צריך להגיד לו להפסיק לדחוף את האף גם בתוך הקו הירוק.

    • מני זהבי הגיב:

      אסף, אתה עובד במקרה בחברה הזאת?
      "בסופו של דבר, הקיבוץ שכר את בי.טי.אס, חברת האבטחה של אל"מ (במיל.) בני טל המתמחה לדברי אתר החברה ב"אבטחה אלימה, פינוי פולשים, מאבק במשפחות הפשע והפרוטקשן וטיפול בשביתות"
      (http://www.haaretz.co.il/news/education/1.1787409)

  12. איתן לרנר הגיב:

    בכיוש מתוקן – ביטוי המאה אני עוד אשתמש בזה . ברצח עם מתוקן אף אחד לא…. אם התמונה כאן נראית מתוקנת לחלק גדול מהמגיבים זה בגלל ההתבהמות והכיבוש שגורמים לראות דיכוי יומיומי כמשהו סביר.

  13. ניר הגיב:

    בן אדם מגיע לכאן, מזדהה בשמו המלא ואתם עוד אומרים שהוא טרול, מגיב שכיר או כל מיני דברים כגון אלה

    הסרט נראה ערוך והצילום ככל הנראה מתוכנן, ערבים מתקרבים לחיילי צה״ל עד נגיעה ממש, דבר שבמשטר צבאי לא מתקבל על הדעת, ומה לעשות שזהו בדיוק המצב בחברון

טראקבקים/פינגבקים

  1. השולפים | החברים של ג'ורג'