החברים של ג'ורג'

הטרוריסט שלא היה

בסוף השבוע, זכה סרטון יוטיוב לתהילה ברחבי הטוויטרספירה ופייסבוק. הסרטון הועלה ליוטיוב ב-25 במאי 2011, כלומר בשיא הסערה שאחרי התקרית בגבולות במג'דל שאמס. הוא מתחיל בהצגת סמל צה"ל המלווה בצלילי "צה"ל צועד", ואחר כך, עם הכיתוב "מתגייס טרי לצה"ל", מופיע פרצופו הזחוח של מתניה אופן. הלז, אחיו של פעיל הימין הקיצוני נריה אופן – האיש וההתעמרות של אלוף פיקוד העורף – מצטלם עם רובה, כשהוא מחזיק את ספר תורת המלך, ומלהג על כך שהוא יסרב לפקודה לא לירות בפלסטינים או סודאנים, אם תהיה לו ההזדמנות, ושהוא לא יתייחס למפקדים שלו לצורך העניין.

מה הקשר לסודאנים? הרי שנינו מרבותינו שכדי להצטרף לכ"ך, נדרש הזב והמצורע להרוג ערבי וחתול? ובכן, הסרטון מסתיים בסיסמה "יהודים, בואו ננצח!", שהופיעה בהפגנות נגד העובדים הזרים בבת ים ובדרום תל אביב – סיסמה שנטבעה על ידי תלמידי ישיבת "עוד יוסף חי" שארגנו את ההפגנות. מתניה אופן, שתורם בקביעות הבלים שהוא מעמיד פנים שהם "שילוב בין תורה ומדע" לקול היהודי, שופרה של הישיבה, הוא כנראה אחד מתלמידיה. אם מישהו היה צריך הוכחה לכך ששנאת האדם היהודית-אורתודוקסית, תחום ההתמחות של הישיבה, כלל איננה תוצאה של הסכסוך היהודי-פלסטיני, שנאת העובדים הזרים תעיד.

יש רק בעיה אחת בכל הסיפור של הסרטון הזה: הוא פרובוקציה ריקה. מתניה אופן, כמו ברוך גולדשטיין, ניסה לקשור באמצעות לבישת מדי צה"ל בין המעשה שלו ובין הצבא. דובר צה"ל – כאן המקום להחמיא ליחידת הניו מדיה של דובר צה"ל על התמקצעות מהירה ומרשימה, כמו גם על אדיבות ויעילות; כשמגיע, מגיע – מיהר לחשוף את המציאות העלובה שבה חשדתי: מתניה אופן לא משרת בצה"ל ולא שירת בצה"ל. יתר על כן, הם חושבים – ונראה שהצצה בסרטון ב-0:22 מאששת זאת – שהרובה שמחזיק אופן הוא חיקוי זול מפלסטיק. זה לא צריך להפתיע: טיפוסים כמו אופן פשוט לא מגויסים. לצבא יש מספיק צרות בלי פסיכים כאלה בשורותיו. את עדן נתן-זאדה, המחבל היהודי שטבח באזרחים ישראלים בשפרעם, צה"ל התקשה לזהות בזמן; את אופן מזהים ממרחק של קילומטרים.

ולמרות מצג השווא של "מתגייס טרי", יש כמה דברים שצריך לומר על זה. ראשית כל, שיש ציבור קטן ונחוש, שמסוגל לחשוף את פנטזיות נתן-זאדה שלו בפומבי. אף אחד לא יתפלא אם, יום אחד, הוא גם יגשים אותן. שנית, שהסיבה שניתן לחשוף את הפנטזיות הללו בפומבי, גם אם אתה אפס שצריך להתחפש לחייל, היא שיש ציבור גדול משמעותית יותר שאוהד את הפנטזיונרים האלה. הציבור הזה לא יעשה את המעשים, מאימת החוק – כלומר, לא שווה לו לשבת בכלא על רצח ערבים או סודאנים – אבל הוא יביע אהדה ל"גברים" שכן יעשו את זה. רוצחים פוליטיים בדרך כלל לא פועלים בלי קבוצת התייחסות אוהדת. זו בדיוק הקבוצה שאליה אופן מדבר.

בציבור חובשי הכיפות יש בדרך כלל העמדת פנים שהם בכלל לא תומכים באלימות, אבל יגאל עמיר זכה לאהדה רחבה מאד שם – במיוחד ככל שחלף ההלם הציבורי שאחרי הרצח, ומנהיגי הציבור הזה הבינו שהם לא צפויים לפוגרום – וישי שליסל זוכה לאהדה כזו בציבור החרדי והחרד"לי. כמו מחבלים מתאבדים כושלים בציבור הפלסטיני, ביצוע פעולת "קידוש השם" היא דרך נהדרת לצבירה מהירה של הון תרבותי. בניגוד למחבלים מתאבדים כושלים, השאהידים היהודים יוצאים מהר מאד מהכלא – או, כמו במקרה של מסיתים כמו מתניה אופן, כלל לא נכנסים אליו.

ושלישית, צריך לומר שהמצב של הימין היהוויסטי כנראה קשה לאחרונה, אם במקום לייצר פרובוקציה אמיתית, הם צריכים לזייף אחת. אבל זה מדגים את היחס של האנשים האלה לאמת: למען ארץ ישראל מותר לשקר.

ועוד דבר אחד: כתבתי לאחרונה באנגלית על העמדה של חד"ש באשר למצב בסוריה, ועל העובדה שהטקסטים שלה בערבית לא תואמים את אלה שבעברית. הקומוניסטים נכנסו להתקף – עם הכותרת "רוח רפאים מבעתת את גורביץ" (זהירות, PDF) – ועניתי להם כאן. לא נראה לי שיהיה לי זמן לתרגם את זה לעברית בקרוב, אז מי שרוצה ימצא בקישור האחרון את כל הסאגה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

60 תגובות על ”הטרוריסט שלא היה“

  1. גלעד ב. הגיב:

    יוסי, שוב אתה נקרא לדגל כשליח ציבור.
    מתניה אופן לא בכלא כי אף אחד לא התלונן, אז במקום שאני אקום מהכסא שלי ואצא מהמזגן הנוח אני שולח אותך למשטרה להגיש תלונה על עברה על חוק השיפוט הצבאי, חלק ט' סעיף 518:

    518.
    אדם שאינו חייל והתחזה כחייל, על ידי שענד סימן הנראה כסימן דרגה או כסימן צבאי אחר או שלבש מדים הנראים כמדי צבא, או על ידי טענות שוא או בדרך אחרת, דינו – מאסר שלוש שנים.

    ובשים לב לסעיף ארבע תחת "תחולת החוק":
    4.
    מי שנתקבל כדין, או דימו בתום לב שנתקבל כדין, לכוחות הסדירים של הצבא או לשירות בכוחות המילואים של הצבא, יחול עליו חוק זה כל עוד לא קיבל שחרור מן הכוחות הסדירים או מאותו שירות מילואים.

    במקרה שיגידו לך שחוק השיפוט הצבאי לא חל על מי שאינו חייל.

    • א.ה. הגיב:

      כשרוצים אפשר להרשיע אדם על הסעיף הזה גם אם הוא כבר פטור. ראה כאן, לדוגמא:
      http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/023/472.html

      מעניין כמה מהר היו עוצרים שמאלני שהיה מתחזה לחייל בשביל מחאה פוליטית.

    • ygurvitz הגיב:

      אין לי כוח. ניסיתי בשעתו להתלונן על איום רצח שהופנה כלפי ברוטר, והחוקר המסכן כל כך לא ידע איך להתייחס למידע שנמצא ברשת – הוא רצה את היוזר והסיסמה שלי לספק הרשת שלי, ולקח לי חמש דקות להסביר לו שאין לזה שום קשר למצב ושלא פרצו לי למחשב – שפשוט אין לי כוח לזה שוב.

      • גלעד ב. הגיב:

        ניסית את היחידה לחקירת עבירות מחשב? הם אמורים להיות אמונים על מקרים שהמחשב משמש ככלי לביצוע עבירה.

        הטלופן של מחוז תל אביב שלהם:
        036802224
        גם בקשר לזה וגם בקשר לאיום ברצח.

        • עדו הגיב:

          מה כולם מציעים הצעות עבודה לגורביץ ושולחים אותו בשליחויות? מי שחשוב לו שילך להתלונן במשטרה. מהניסיון שלי עם היכולות של משטרת ישראל לא מומלץ לעצור את הנשימה בציפייה דרוכה.

          • גלעד ב. הגיב:

            ברור שאני שולח את יוסי! מה, אני אלך לבד? ככה בחום? זה בכלל מחוץ לאינטרנט!

            חוץ מזה, שאם איימו על חייו לא מזיק שמישהו באמת יטפל בתלונה, והיחידה לחקירת עברות מחשב היא הכתובת (לא מנסיון אישי).

  2. שחר הגיב:

    אוהב את הפוסטים שלך ומתחבר לגמרי. למרות זאת ואולי בגלל, הפוסט הזה עושה הכללות מיותרות בעיני. אין צורך בהם לדעתי.. בטח לא כדי להוכיח את הטענות שלך

  3. עוז הגיב:

    איזה צ'יקמוק ! אם זה חייל אני חרדי.
    אני אמנם לא גאה בשירותי הצבאי, אבל כשעשיתי אותו, זה היה כמו שצריך. פה רואים שמדובר בשלומפר עלוב, עם כוונת אופטית שאי אפשר להשתמש בה …
    ואכן, כן, גש מהר להגיש תלונה במשטרת ישראל על בן הבליעל הזה.

  4. סתם אחד/האחד הגיב:

    חזרת למוטב ואתה מצביע מרץ? ברכות.–<@

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אבל אבל.. מישהו באינטרנט אמר שמרץ הם ציוניסטים! בעוד שחד"ש זה שמאל אמיתי!

      מה בדיוק שמאל בחד"ש זו שאלה טובה באמת. במבט מרחוק, לאומנים פלסטינים נשארים כאלה גם אם הם משתמשים ברטוריקה מרקסיסטית, בדיוק כמו שזה שהמתנחבלים משתמשים לפעמים בשיח זכויות האדם לא אומר שיש להם איזשהו קשר אליהן.

      • אור שחר הגיב:

        מצד אחד אני מסכים אתך, והידיעה המעניינת של גורביץ על חד"ש לא מקנה להם נקודות זכות רבות אצלי (מה גם שהרטוריקה השונה בעברית ובערבית היא לא עניין חדש בחד"ש).

        מצד שני, יש לנו בעיה רצינית. בעבר נהגתי לחשוב כי שלילה של הפוליטיקה עצמה היא יציאת ידי חובה (נוסח אבי שהצביע בתור מחאה ל"נאמני הגלידה").
        אך למעשה אנו מנותקים לחלוטין מן האפשרות הפוליטית להתארגנות. מפלגת העבודה היא בדיחה עצובה, מר"ץ עוד יותר. חד"ש שניסתה לסמן עצמה כאלטרנטיבה חדשה מראה גם היא את פניה המכוערות.

        אני מחכה כבר למי שירים את הכפפה וייצר כאן פוליטיקה חדשה באמת. לא חבורת גברים אשכנזים וזקנים מתנשאת, לא "קומוניסטים" בגרוש, ובטח שלא אוסף האופורטוניסטים המכוער בעבודה ובקדימה.

        משהו נוסח וילסון והפרוגרסיבים בארה"ב.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          וילסון? ההוא מהקוקלוקסקלאן?

        • עדו הגיב:

          אה, מי חוץ מחבורת גברים, זקנים, אשכנזים ומתנשאים יכול ליצור פה פוליטיקה 'אחרת'?
          סליחה על ההתנשאות אבל אני אשכנזי, לא ממש צעיר וגבר אז אני ברצינות שואל – מי עוד יש שם בחוץ?

          • אור שחר הגיב:

            השמאל לא יכול להמשיך לטעון שהוא מייצג את השכבות החלשות מצד אחד, ומצד שני לאפשר רק לאותם גברים אשכנזים להתקבל למועדון. הטיעון לפיו בפריפריה נכנעים לדמגוגיה של הימין, כמו בתקופת בגין, היה נכון אולי בעבר, אך היום אינו מחזיק מים: מר"ץ איננה מייצגת את השכבות החלשות וכך גם חד"ש.
            אורון בסופו של דבר היה נציג התנועה הקיבוצית. הורביץ הוא נציג הקהילה הגאה התל-אביבית. מלבד חוק הדיור הציבורי (שנחקק בעידן טרום-ביילין) מרץ לא יזמה כמעט חקיקה אחת סוציאלית באמת.

            גם אני גבר אשכנזי, אך אני יודע שאני מהווה פלח קטן של האוכלוסייה, וחי ברמה אקונומית גבוהה יחסית למרבית הציבור. אני יכול לצעוק "מרקסיזם" כמה שאני רוצה, אבל אני יודע שאני לא באמת מכיר את ה"פרולטריון" (אולי כאיזו אידאה).

            ברור לנו שכאשר מיכאל בן ארי מגיע לשכונת התקווה וצועק: "אנחנו נציל אתכם מהשחורים" הוא מנצל מצוקה לטובת קמפיין שנאה דמגוגי ומכוער.

            אך מן הצד השני, המצוקה אכן שם, ומי שאמור להפנות אליה את תשומת הלב הוא השמאל. אך השמאל עצמו, או שהוא עסוק בשירות הקפיטל (ע"ע מפלגת ה"עבודה"), או שהוא מדבר על קומוניזם מנותק, ארכאי ואקדמי (ע"ע חנין), או שהוא הופך ללאומנות לשמה (ע"ע השמאל הלאומי).

            אני חושב שאנחנו זקוקים למעין עמיר פרץ מעט יותר אינטליגנטי, שלא יבחר בתיק הביטחון. כלומר, אנחנו זקוקים לאובמה.

            • עדו הגיב:

              הפוך גוטה, רק גברים אשכנזים רוצים בכלל להיכנס למועדון, אלו שבאופן טבעי 'שייכים' למועדון רוצים שברוך מרזל יהיה מלך ישראל ויגרש את השכנים העוד-יותר-שחורים מהרחוב שלהם.

            • אלכס ז. הגיב:

              רק שמאלנים מתנשאים טוענים שהם מייצגים את השכבות החלשות. הטענה הישרה היא שהשמאל מייצג אינטרסים של השכבות החלשות (ובכלל), גם אם הם לא מסכימים (הם כן – פשוט יש להם סדר עדיפויות שונה) שאלו הם האינטרסים שלהם.
              בערך כמו שהימין טוען שהוא מייצג את האינטרסים של העם היהודי, אבל לא משש – אובייקטיבית השמאל יכול להביא לשיפור ברמת החיים, בעוד שהימין מנסה לדרדר אותה.

              אתה לא מכיר את הפרולטריון, אבל אני כן. לא כאידאה, אלא כאנשים בשר ודם. והדבר הראשון שאתה מבחין אצל רובם, ובעיקר אצל המבוגרים יותר (לא כולם כמובן, אבל רוב די גדול), הוא שהם שוביניסטים לא מלית ברירה או בגלל מצב כלכלי חמור, אלא בגלל שזאת האידאולוגיה שלהם. המצב הכלכלי רק הופך את השנאה ליותר תהומית.
              מסורתית, הגבר הרוסי/מזרחי/ערבי/אתיופי הוא מלך העולם. או לפחות כך רובם רואים את עצמם. זה שהם נאלצים להיות שווי זכויות עם נשים והומואים מעלה להם ת'סעיף, וזה שהם גם במצב סוציאקונומי נמוך פשוט שורף להם ת'פיוזים.
              בגלל זה הורוביץ מייצג רק את הקהילה התל-אביבית: כי גם בלי מרזל או בן ארי כל מי שינסה להקים קהילה גאה בפריפריה יקבל מכות רצח וישרפו את הדירה שלו.

              הבעיה של המרקסיסטים היא שהם חושבים רק במונחים מטריאליסטים ואז נאלצים להמציא תירוצים למה המציאות לא מסתדרת כפי שאתם רוצים. בפרפרזה על האימרה הידועה, יש להלחם בעוני כאילו אין שובניזם ולהלחם בשוביניזם כאילו אין עוני.
              יש קורלציה בין שני הנגעים הללו, והם מחזקים אחד את השני, אבל אין בהכרח יחס של סיבתיות. לפחות לא סיבתיות ישירה (להבדיל ממאות שנות תרבות שדווקא כן היו יכולות להתפתח כך בגלל עוני וקושי ממושך).

  5. מיכאל הגיב:

    מתניה אופן לא לבד
    הנה כבר מצטרף אליו צבי הס בקישור הזה ליוטיוב:

    http://www.youtube.com/watch?v=V_OqDNm6fwc&feature=related

    ובו הוא מופיע כמי שמתכוון להתגייס בקרוב

  6. עדו הגיב:

    כשהייתי פעם בהפגנה למען פתיחת כביש בר אילן לתנועה בשבת (יותר נכון נגד הסגירה שלו) היו שם חרדים שצעקו עלי שאני שמאלני שרוצה למכור את המדינה לערבים. שאלתי אחד מהם איפה הוא עושה מילואים אבל הוא לא ענה לי.
    בקיצור יש כאן המשך של מגמה ימנית ברורה להחזיר אותנו לגלות, לא המעשה חשוב אלא הדיבור, קיבוצניק שמשרת ביחידה קרבית – בוגד, חרדי שהולך עם סטיקר נגד שמאלנים/ערבים/עובדים זרים – פטריוט.
    אלן גודמן עלה מארה"ב והתגייס לצה"ל . האיש הזה שלא יודע מה זה אבא שהולך למילואים, שלא ישב מימיו במקלט ושמע פגזים מתפוצצים מעליו ושום מטען חבלה לא התפוצץ ליד בית הספר שלו באמצע יום הלימודים החליט שבמקום ללכת בדרך הארוכה ולפקד על סיירת, להקים ישוב (בשטחים?) לנהל מחלקה בבית חולים או ללמד בבית ספר (או סתם להיות אזרח ישראלי שנושא בעול כמו כולנו) הוא ילמד את כולנו איך עושים את זה כמו שצריך והסתער ישר אל המטרה הראשית – אל הר הבית כמובן. שם הוא הרג שומר מוסלמי ובהסתערותו הנועזת הוא.. מה בדיוק? מה הוא השיג? לא ברור חוץ מזה שהמדינה הייתה צריכה לארח אותו עשרים שנה על חשבונה ואז להחזיר אותו יפה לאמריקה מכורתו. מעניין איך כל הטיפוסים האלו שרוצים ללמד את כולנו פטריוטיות מהי עושים בעיקר הרבה רעש וצרות אבל שום תרומה אמיתית – הנה את הנודניק הנוכחי לא גייסו אפילו לצה"ל.

    • גיל ב' הגיב:

      החזרת אותי שנים אחורה… בדיוק הסתובבתי בשוק בעיר העתיקה כשזה קרה. התחלתי לרוץ לכיוון שער יפו, כשכל סוחרי השוק רצים מולי חכיוון ההפוך, די מפחיד

  7. תוהה הגיב:

    הטרוריסט היה גם היה.
    אולי בצהל הוא לא היה, אבל הוא קיים לחלוטין ואלמלא היה דביל מספיק כדי לפרסם את עצמו באינטרנט ולמשוך צומי מהשב"כ הוא גם היה מסוכן.

  8. חוני הגיב:

    צריך לסתום את האף, לקלל את חד"ש בכל פעם שמגיע לה (ומגיע לה הרבה) – ולהצביע לה בסוף. כי אין אלטרנטיבה.
    השיח הכפול שלה הוא מהמפורסמות, הצביעות שלה היא מהמפורסמות, ואין אלטרנטיבה.
    קול לחד"ש הוא קול נטו נגד הכיבוש. חברי הכנסת של חד"ש הם חיילים של מאבקים חברתיים ואיכות סביבה – מישהו רואה משהו יותר טוב באיזור?
    לסתום את האף, לשים ו' בקלפי.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      עם כבר להצביע למפלגה של לאומנים עם תרבות פוליטית ערבית, לא עדיף ללכת על האוריגינל ולתת את הפתק לליכוד? גם בקטע של סיום הכיבוש (הדבר הכי חשוב בעולם, כידוע לכל) הליכוד עשה כבר יותר מחד"ש.

  9. תוהה הגיב:

    הצעת שם לנפסח: ג'אגלינג גירסת חד"ש.

  10. רון הגיב:

    לי זה דווקא נראה שלקהל היעד של הסרטון הזה ברור שהדובר לא מגוייס.

    אתם באמת חושבים שאם הוא היה רוצה הוא לא היה יכול לדגם מדים ונשק כמו שצריך?

    המסר של הסרטון הוא לא הצהרה של הדובר שזה מה שהוא יעשה, אלא: "אם הייתי מתגייס, ככה הייתי נוהג" או במילים אחרות: אם אתם מתגייסים, ככה עליכם לנהוג.

    אם כבר ללכת למשטרה אז להגיש תלונה על הסתה ולא על התחזות.

  11. א.ב. הגיב:

    יוסי גורביץ,

    אני חושב שפספסת את הסכנה שכאן.
    הצגת את הגיחוך שבסרטון אבל זו לא הנקודה.
    הסרט הוא סרט פרסומת. לוקחים "סלב" שמתחפש ומציג רעיון. לא מדובר כאן על שקר, זו פרסומת. וכאן גם הסכנה שלה…

  12. אלי הגיב:

    טוב. יש משוגע אחד בימין ואצל הערבים יש אלפים כאלה. מר אופן הטיפשי איננו אלא היוצא מן הכלל המוכיח את הכלל.

    • Rasul YHWH הגיב:

      "אצל הערבים"

      מה אתה אומר הא, נראה לך שהם גנטית מועדים לטרור?

      • סקסית הגיב:

        דנטית לא, אבל תרבותי, כן. אתה יכול לצווח עד מחר וזה לא ישתנה. גם אלוהים לא קיים.

        • Rasul YHWH הגיב:

          A CULTURE OF TERROR

          האם יהודים מועדים תרבותית לניצול קפיטליסטי של השכבות החלשות?

          • Alon Levy הגיב:

            Yes, but only if those weaker classes are white. If they're black, then they're allies in the fight against the white man.

          • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

            כן. כמו הפרוטסטנטים, גם היהודים הוסללו תרבותית, דתית ואידאולוגית לקפיטליזם – אלפיים שנה בהן במקום מולדת היו רק ספר וארנק לא הולכות ברגל.

            אז כן, יש קשר הדוק בין יהודים לקפיטליזם – על פניו המכוערות והיפות כאחד. לכן היכן שהיה סחר עבדים תמיד יכלת למצוא יהודים, אבל גם היכן שהיו שגשוג ושוויון.

            לעומת זאת, אנא ספר לנו על איזושהי תרומה מועילה של התרבות הערבית לכלכלה, למדעים ולאומנויות שלא התרחשה בשבועיים וחצי ההם באנדלוסיה בהם הערבים במקרה נתקלו ביהודים ונוצרים משכילים.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                זאתי שהם גנבו מההודים? וביקשו דוגמאות לא מהסופ"ש באנדלוסיה המכונה "תור הזהב הערבי" שרלוונטי עכשיו בערך כמו שהומרוס רלוונטי למצבה הנוכחי של יוון.

                • תוהה הגיב:

                  הנקודה היא שהגלגל מסתובב.

                  כשאתה למעלה ומביט ביהירות למטה, זה לא חינני במיוחד, זה בדיוק הזמן לזכור איפה היית לפני 800 שנה ואיפה תהיה אולי עוד 50 או 100 (תלוי בשר החינוך)

            • רועי.. הגיב:

              לך חפש איבן סינא בגוגל, טמבל..
              ואפילו תרחיב קצת אופקיך, ואולי תלמד משהו על החשיבות האדירה שיש לתרומה של העולם המוסלמי להתפתחות מערכת בריאות ציבורית כפי שהיא מוכרת כיום..

              כמה בורות ושנאה..מדהים.

              • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

                לך חפש בגוגל את שאקה. אין ספק שהזולו הם מעצמה עולמית, תראה מה שאקה עשה פעם, אז זה חייב להיות נכון היום!

                בימי הביניים התמזל מזלם של הערבים לכבוש ולשעבד כמה עמים תרבותיים יותר שלימדו אותם כמה דברים מעבר לטכניקות השונות של שחיטת גמל ורצח על כבוד המשפחה. מאז שהללו נטמעו בהווי הערבי וטומטמו על ידי האיסלאם, גם זה כבר לא קיים.

            • תוהה הגיב:

              בוא רק נגיד שהמושג "ימי הביניים" לא עובר תרגום טוב לערבית.
              כשהאירופאים היו עסוקים בלהתבוסס באמונות טפלות ואינקוויזיציה המוסלמים, בעיקר הערבים, היו חזית המדע התרבות והפילוסופיה.

              ההתקדמות האירופאית נשענה בין היתר על תרגומים מיוונית דרך ערבית ללטינית. כמעט בכל תחום, אבל בעיקר מתמטיקה/הדנסה בלשנות ופילוסופיה.

              הגלגל מסתובב ויש להניח שימשיך להסתובב. היהירות של מי שכרגע בחזית כלפי מי שפעם היה לפניו ואולי שוב בקרוב יעקוף אותו היא שטות אחת גדולה.
              ועוד משהו, אחד העמים הכי תוססים ומתקדמים גם בעבר וגם היום זה האיראנים.

            • אסףר הגיב:

              "היכן שהיה סחר עבדים תמיד יכלת למצוא יהודים"

              קצת מכליל מדי. בפרט שלמיטב ידיעתי בימינו המקום היחיד שבו יש סחר עבדים הוא כמה ארצות איסלמיות באפריקה.

              • סקסית הגיב:

                ימי הביניים נגמרו לפני המון זמן, ואני שמח שאז עסקו המוסלמים בחקר המדע. חבל שהיום הם עוסקים בעיקר בדיכוי העמים שלהם, ברצח והשלטת הבורות. מה שהיה אז רומנטי ונהדר. היום האיסלאם אחראי לרוב הסכסוכים, המלחמות, החולי, המכאוב והרצח. אולי אם היו מתעסקים במדע, היה להם פחות זמן לרצוח. תתמודד!

                • מני זהבי הגיב:

                  ארר…
                  מילא לזרוק הכללות, אבל שלפחות יהיה בהן הגיון כלשהו. רוב המוסלמים אינם יכולים לעסוק ב"דיכוי העמים שלהם" מאותה סיבה שרוב המועסקים במשק אינם יכולים לקבל שכר נמוך מהשכר החציוני. רוב המוסלמים גם אינם נמצאים במצב שבו הם יכולים "להשליט בורות" על מישהו.
                  לגבי "רוב הסכסוכים" וכיו"ב, במלחמה הקטלנית ביותר על פני כדור הארץ בעשור האחרון, רק אחד מכלל הגורמים שהשתתפו בלחימה במידה משמעותית היה מוסלמי, והשתתפותו הייתה קצרת-מועד (http://en.wikipedia.org/wiki/Second_Congo_War). לגבי המלחמה הקטלנית ביותר של המאה ה-20, מיותר להכביר מילים.
                  מעבר לכך, אני מתקשה להבין איזו תועלת יכולה לצמוח מדיונים מהסוג של "מי תרם יותר לעולם", מעבר להיותם סובלימציה מילולית של penis measurement.

              • מני זהבי הגיב:

                סחר העבדים בימינו הוא לא מה שהיה פעם. אומרים שגם בשוק של מכונות כתיבה, מעמדם של היהודים נחלש לאחרונה…
                מעבר לכך, אני מסכים שמדובר בהכללה מוגזמת.

    • עדו הגיב:

      בהחלט, בוא נמשיך באנלוגיה – אצל השמאל יש כמה קיצוניים שעושים קצת רעש ואילו אצל הימין המוני מוסתים ששורפים שדות של פלשתינאים, תוקפים חיילי צה"ל במאחזים וצוברים נשק.
      אתה רואה? כמו שישראל עליונה מכל הבחינות על השכנים שלה כך גם השמאל (שמאלנים אשכנזים וחילונים וכמובן – יהודים) עליון על כל מי שלא.
      עכשיו אם תקרא לי גזען ומתנשא אני אשאל אותך איפה בדיוק עובר הגבול בין גזענות 'לגיטימית' וכזאת שאיננה לגיטימית.

  13. אלי הגיב:

    אין כמעט דבר כזה שקוראים לו מחבלים יהודיים. כמובן שתמיד יש משוגעים לא נורמאליים שמנסים את מזלם אבל אחוזם באוכלוסייה נמוך מאחוז האנסים והרוצחים הפליליים. מדובר אפוא בקיצוניים אשר לא שווים התייחסות. מרגע שאתה נותן בימה לסרטון הזה אתה משרת את האינטרס הקיצוני העומד מאחוריו. לעומת זאת, אצל הערבים הטרוריסטים יושבים בממשלה והתמיכה ברצח תינוקות (ואם אפשר גם זקנים ונשים) היא ממוסדת.

    • גיל ב' הגיב:

      הרשה לי להפנות אותך לדברי ראש הממשלה שלך לשעבר, יצחק שמיר, שאמר במפורש שהיה טרוריסט. אי אפשר להשוות את המצב שלנו עכשיו למצב הפלסטינים. אם אנחנו היינו תחת שליטה של ממשלה פלסטינית ונאבקים לעצמאות אז לנו היו טרוריסטים ולהם לא.

      בכל מקרה ההכרזה "אין כמעט דבר כזה שקוראים לו מחבלים יהודיים" היא לא נכונה לחלוטין. בתקופת הטרור ברוסיה של לפני המהפכה, אחוז נכבד מהטרוריסטים האנרכיסטים היו יהודים.

      • אלכס הגיב:

        אכן כך. וראוי גם להזכיר שטרור זה לא רק פיגועי ירי והתאבדות.
        גם לובשי מדים היורים לעבר אזרחים או מטילים פצצות בלב איזור מגורים, הם טרוריסטים לכל דבר, גם אם הדברים נעשים בפקודה.
        גם עינוי של עצירים שטרם זכו לפגוש עו"ד או שופט, זה טרור.
        ואפרופו רוסיה של לפני המהפכה, ראוי להזכיר שהזוועות שחוללו הקומוניסטים היהודים בזמן המהפכה, ולפחות משך שני עשורים אחריה, עולות בהיקף שלהן ובאכזריותן על כל מעשי הטרור הערביים כלפי המערב גם יחד.

    • רוזנברג הגיב:

      יענו העבודה שהרגנו יותר תינוקות היא "לא ממוסדת"? מהי??

    • אייל הגיב:

      אני לא חושב שלמדינה שממנת ישיבה שבה מלמדים שברוך גולדשטיין קדוש ושמותר לרצוח תינוקות אם "ברור שהם יגדלו כדי להזיק לנו".

  14. אורי הגיב:

    מה ההיגיון בזה שחד"ש ידברו בשתי קולות בענין זה.
    האם הבוחרים שלהם דוברי הערבית מצדדים בפעולות המשטר של אסד??

    • עמוס הגיב:

      הרושם שלי מקריאת העניין – יש כאלה שעבורם המלחמה הקרה עוד לא נגמרה. מי שאנטי-אמריקאי יקבל גינוי חלש יותר או לפחות כזה שלצידו חשש מהתערבות אמריקאית אימפריאליסטית, מי שעם האמריקאים יקבל יותר גינויים. זה קורה בצורה הרבה יותר בוטה בצד האמריקאי. מי שאיתם מקבל גינויים מי שנגדם סנקציות או תקיפות צבאיות. אני אמתין לראיות חזקות יותר לדיבור בשני קולות.

      • אייל הגיב:

        ארי שביט: באתר שלכם בערבית מובעת תמיכה בהתנגדות. בערבית, התנגדות פירושה בין היתר פיגועים.

        דב חנין: גם בערבית וגם בעברית אנחנו מתנגדים לכיבוש. הפרויקט של פוליטיקה יהודית- ערבית מסובך. צריך לדבר לשני ציבורים ולכן התוכן אותו תוכן אבל הסגנון שונה.

      • מני זהבי הגיב:

        לאור העובדה שכולנו יודעים איזו מדינה תשתמש בווטו שלה במועצת הביטחון כדי לסכל את הקמתה של מדינה פלסטינית, יש מצב שהגישה האנטי-אמריקאית, לפחות באזור שלנו, אינה בלתי-מוצדקת.