החברים של ג'ורג'

מדיניות תג מחיר

בתחילת השבוע צץ, הרבה בסיוע "שוברים שתיקה", הסרטון הזה, שבו נראה חייל צה"ל אבי יעקובוב כשהוא רוקד ריקודי בטן לצלילי מוזיקה מזרחית סמוך לעצירה פלסטינית כפותה, איחסן דבאבשה, כשהוא מצולם על ידי חייל שני שזהותו עדיין לא ידועה, ובנוכחות עדים. התקרית התרחשה בדצמבר 2007, בבסיס החטיבה המרחבית בעציון. הצילומים התרחשו מאחורי החמ”ל שבבסיס. זמן קצר לאחר מכן, חבשו יעקובוב והחייל האחר כומתה לראשה של דבאבשה. בנקודה זו הגיע למקום הסמח"ט, סגן אלוף גיא אושרי, וצעק על החיילים.

כשפנה עיתון ישראלי גדול לדובר צה"ל, טען הלז כי יעקובוב נשפט ונכלא ל-21 ימי מחבוש. מעדותם של החיילים שנכחו במקום, לא זה היה המצב. הם נקראו לשיחת תחקיר, ולאחר מכן נערכו שיחות הסברה בבסיס; יעקובוב רותק, עד כמה שניתן לברר ללא הליך משפטי – אחד החיילים המעורבים אמר כי ההתרשמות שלו היתה שאושרי חושש שהליך כזה יקרין באופן שלילי על היחידה שלו, בעיה מוכרת בצה"ל – ולא נכלא. יצוין כי יעקובוב נכלא, ככל הנראה מאוחר יותר, בשל תקרית אחרת, של השתכרות בתפקיד; יכול להיות שזה מה שמכרה היחידה לדובר צה"ל על תקן עונשו של יעקובוב. היכולת של דובר צה"ל לברר פרטים מדויקים על תקרית שהתרחשה לפני כמעט שלוש שנים נמוכה: אלא אם קרה משהו חריג, רוב החיילים המעורבים שוחררו, ואת מצב ניהול הרישומים בצה"ל כולנו מכירים.

דיברתי הבוקר עם יעקובוב (הטלפון שלו נמצא בפייסבוק; אני מניח שכמו עדן אברג'יל, גם הוא עובר קורס מזורז בניהול הפרטיות בפייסבוק). בניגוד לפרסומים אחרים ברשת, יעקובוב נמצא בישראל, לא בגרמניה. הוא נשמע המום למדי כששוחחתי איתו, אמר שהוא הרגע התעורר וסירב לענות על שאלות. 

מטבע הדברים, שמו של אבי יעקובוב לא פורסם, אם כי החברים שלו זיהו אותו בפייסבוק והודיעו לו שהוא הפך לסלב. יש מדיניות ממאירה כזו מצד רשויות הבטחון, שגורסת שצריך להסתיר את זהותם של חיילים שביצעו פשעי מלחמה. המשמעות היא, כפי שלמדנו השבוע, שאתה יכול להשתמש בילד שבוי כמגלה מוקשים ועדיין לסמוך על כך שהציבור הישראלי – כולל המעסיקים העתידיים שלך, בני המשפחה שלך, החברים שלך – לא ידעו מה עשית במדי צה"ל. מתוך דף הפייסבוק של אבי יעקובוב

הגיע הזמן לרסק את התפיסה הזו ולעבור למדיניות של תג מחיר: לזהות את הפושעים בשמם, ולרדוף אותם בכל אמצעי חוקי – בישראל ומחוצה לה. מאחר וצה"ל לא מעניש אותם, או גוזר עליהם עונשים מגוחכים – יש לו מסורת ארוכה כזו, מאז קנס עשר האגורות שהוטל על המח"ט שהיה אחראי לטבח כפר קאסם, יששכר שדמי – צריך הציבור המודע לעשות זאת. אשמח אם מישהו יוכל לקשר ביני ובין דבאבשה, כדי שהיא תתוודע לזהותו של יעקובוב ותשקול הגשת תביעה אזרחית נגדו. צריך להקשות עליו, ועל אחרים – כמו דורון זהבי – את האפשרות לצאת לחו"ל. שניים-שלושה סאדיסטים משועממים במיל', שימצאו את עצמם בהליכים אזרחיים ארוכים או תקועים באיזה תא כלא בלגי, יעשו הרבה יותר לחינוך חמושי צה"ל על ההתנהגות הראויה בנוכחות עצירים מאשר אלף נהלים וסדנאות. התעללת בפלסטיני? דע שיש סיכוי שזה יחזור אליך.

אני מכיר את טיעון הנגד: המצב אשם, לא החיילים. לא נכון. המצב אולי אחראי, אבל האשם הוא תמיד אדם ספציפי. מעבר לכך, יש דרגות באשמה ובאחריות. חייל במחסום שממלא פקודה באופן אטום ומסרב להניח ליולדת לעבור, יוכל לטעון כאשר הוולד שלה ימות שהוא בסך הכל מילא פקודה, ואפילו פקודה חוקית; היעקובובים והאברג'ילים ואלפי החיילים האחראים שהיו במצבם – "השעמום הורג את הצבא", אמר לאחרונה מח"ט הצנחנים – לא יכולים לטעון להגנה כזו. הגיע הזמן לחשוף אותם במערומיהם.

הערה מנהלתית: התקבלה תרומה בקרן הטבק והאלכוהול. אני רוצה להודות בזאת לתורם.

הערה מנהלתית שניה: שלום בחן את חוק הטרור ומצא אותו יותר מפחיד ממה שחשבנו: על פניו, החוק מאפשר לראש הממשלה ולשר הבטחון להקים יחידות חשאיות ונטולות פיקוח. הסעיף שהוא מתייחס אליו נמצא בעמ' 64 של ה-PDF.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

60 תגובות על ”מדיניות תג מחיר“

  1. אזרח הגיב:

    מלבד חבישת הכומתה על העצורה (ספק תקיפה, ספק תיק שהיה נסגר בעונש קל מאוד), איזה פשע בדיוק ביצע החייל? איפה כתוב שאסור להצטלם עם עצורים? אין ספק שמדובר בהתנהגות פסולה לחלוטין, שלא רק משפילה את העצורים אלא גם עושה לישראל יחסי ציבור גרועים מאוד. אבל מה בדיוק החוק שעליו הוא עבר? אפשר לחשוב שזה שונה בהרבה משוטרים שמתקשרים לצלמים לפני מעצרים של סלבריטאים כאלו ואחרים, דבר מאוד שכיח. פסול – בהחלט. פלילי? אני בספק.

  2. אורי הגיב:

    אזרח:

    אבי יעקובוב עבר חוק איסור לשון הרע, שאוסר על פרסום ברבים של דבר שעשוי להשפיל אדם בעיני הבריות.
    אבי יעקבוב צילם את עצמו משפיל את איחסן דבאבשה ואז פרסם את הוידאו באינטרנט.

    עבירה חמורה בהרבה עבר גיא אושרי, שלא דיווח ולא עצר את אבי יעקובוב.

    http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%97%D7%95%D7%A7_%D7%90%D7%99%D7%A1%D7%95%D7%A8_%D7%9C%D7%A9%D7%95%D7%9F_%D7%94%D7%A8%D7%A2

    • אזרח הגיב:

      אני לא בטוח שמדובר בלשון הרע במקרה הזה, במיוחד כשמהסרטון לא ניתן בכלל לזהות את העצורה (פניה מכוסים בפלנלית). זאת אולי עבירה של התנהגות בלתי הולמת. שוב, מדובר בטעם רע מאוד, התנהגות פסולה לחלוטין, שצריכה להיות מטופלת ברמה המשמעתית בצה"ל. אגב, בניגוד למה שכתב גורביץ, מאוד יתכן שההתנהגות הזאת החמירה את עונשו את יעקובוב גם אם נשפט על עבירות אחרות, הדין המשמעתי הוא מאוד גמיש (בדרך כלל לרעת החיילים). לגיא אושרי אין ולא הייתה סמכות לעצור את יעקובוב, אבל הוא הפסיק את הארוע כמתבקש וכנראה גם טיפל בו במסגרת סמכויותיו.

      סה"כ עושים סצנה גדולה מארוע חסר משמעות, בטח כשכבר עברו שלוש שנים מאז.

      • עופר נ. הגיב:

        מישהו כא מזדחח. 10 שניות עם אזיקים ופלנלית במצב הזה, ותשנה את דעתך

        • אזרח הגיב:

          זאת בדיוק הבעייה. מהות העניין היא, למה היא הייתה בכלל עם אזיקים ופלנלית, למה עצרו אותה, למה הגענו למצב שבו אנחנו עוצרים אנשים ומכסים להם את העיניים… אבל במקום לדון במהות מדברים רק על שטויות כאלה.

      • בים הגיב:

        אזרח אילו זו הייתה אחותך או אשתך הבחורה האזוקה עם הפלנלית שמסביבה רוקדים החיילים היית מדבר אחרת…
        אל תתמם, אתה מגיב כך כי ערבים בעינייך משולים לחיות ולא לבני אדם
        איך אמרה עדן אברג'יל?:" מה אתם רוצים הוא רק ערבי, לא יהודי."

        • דניאל ר הגיב:

          הייתי כועס מאוד לו היתה זו אחותי. אבל לא כל דבר מכעיס הוא פלילי.

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          אתה לא חושב שיש סיבה שהבחורה היתה עצורה עם פלנלית ואזיקונים??? לא סתם עצרו אותה בשביל הכיף, היתה לכך סיבה מאודד מוצדקת אז תפסיקו להפוך אותה לקורבן תמים ואת החייל לפושע מלחמה! אתם קצת מתבלבלים!!

  3. דניאל ר הגיב:

    העדות של החיילים במקום, הפרטים על זהות הנוכחים והעיתון הגדול שביקש פרטים – אין לינקים. עד כמה שבדקתי "שוברים שתיקה" לא העלו דבר לאתר שלהם בנושא, גם העיתון לא?

    • ygurvitz הגיב:

      הכל ממידע שהגיע לידי ושנבדק ונמצא אמין. פרטים נוספים עשויים לחשוף מקורות.

  4. אדר שלו הגיב:

    מצד שני, מה זה כלא בלגי? זה לא בית מלון 5 כוכבים? ראיתי תמונות של בתי כלא בנורבגיה פעם וזה היה הרבה יותר טוב מהילטון.

  5. סלבה הגיב:

    ילדים עם רובים… חצי צבא חצי קייטנה. זה מוכיח שלא כל מתגייס בנוי להיות חייל. זה למשל, בן אדם שלא בנוי למסגרת הזאת, או לא מוכן אליה במקרה הטוב.
    היה עדיף אם אנשים רציניים היו מנהלים את הצבא ומשרתים בו.

    • אסף הגיב:

      לא יודע. דווקא עושה רושם של ג'ובניק טיפוסי למדי. ויש גם קרביים כאלה.

      יותר נכון להגיד, שצבא לא בנוי להיות מנגנון ששולט בחיים של אזרחים בני עם אחר.

      זה כמובן, כמו שיוסי מדגיש יפה מאוד, לא פוטר כל אחד מאיתנו מאחריות למה שעוללנו בהיותנו במדים.

      • סלבה הגיב:

        זה גם נכון. אבל תעשה לי טובה, בן אדם כזה לא היה מתקבל להיות חייל באף מקום אחר, ובטח לא בלי שישברו אותו קודם וירכיבו מחדש עם משמעת.

        • דוד הגיב:

          מסכים עם מה שסלבה כותבת לגמרי.

        • ג'ו הגיב:

          זה פשוט לא נכון. בצהל יש משמעת נוקשה לגבי שימוש בכלי רכב, חיילים הנתפסים לוקחים רכבים צבאיים לנסיעות לא מאושרות נענשים בחומרה, ובהתאם התופעה לא רווחת.

          מה אתה חושב היה קורה אילו כל פעם שחייל היה נתפס יוצא לסיבוב כיף עם ג'יפ צהלי הוא היה ננזף קלות, כמו שהחייל הנ"ל ננזף? פשוט מאד התופעה הייתה רווחת.

          אותו דבר, הסיבה שהשפלת פלסטינים רווחת מקורה בבחירה של המערכת הצבאית לעודד השפלה על ידי מדיניות של אי-אכיפה.

          לא מדובר בבעיית משמעת צהלית, צהל יודע להטיל משמעת כשצריך. יש לומר דברים ברורים צהל מעודד השפלות והטרדות של פלסטינים, זה הפירוש שלמדיניות אי-אכיפה

          • דוד הגיב:

            אולי ההבדל בין האכיפה של עניין הרכב לבין עניין המשמעת נובעת מזה ששימוש ברכב, אפעס, עולה כסף? זאת בזמן שהשפלה, במידה ולא מגיעה לתקשורת ולא יוצרת סערה ציבורית (כמו שהיו virtually כל מקרי ההתעללות לפני עידן היוטיוב ומצלמות הסלולרי), לא גורמת שום נזק אובייקטיבי לצבא.

        • דניאל ר הגיב:

          לדוגמה, לצבא ארה"ב? ה"מקצועי" והמאומן היטב?

          http://en.wikipedia.org/wiki/Abu_Ghraib_torture_and_prisoner_abuse

  6. ששו הגיב:

    אחחח ג'ורגי אחד שם בכיס את כל העיתונאים-אלק והתחקירים שלהם… רק שלא תמצא את עצמך באיזה תא קטן אי-שם בדרך לצפון, לבד עם קפטן ג'ורג'.
    לגופו של עניין, גב' דבאבשה כבר הודיעה על כוונתה להגיש תביעה נגדו, אז אפשר להשאיר ל'שופטי הצדק' בי-ם (או חו"ח בפ"ת) להחליט על איזה חוק היא עברה בדיוק. אם יש להם שכל, הם יחליטו, כמו במקרה של אשרף אבו-רחמה (סא"ל עמרי בורברג נגד אסיר כפות) שיש להטיל על אבי עונש שימנע ממנה להגיש תביעה בביה"ד הבינ"ל עקב 'אי-מיצוי ההליכים'.

  7. פעילה הגיב:

    יוסי, יש לי פרטי קשר של דבאבסה. אנא תן מייל שבו ניתן לכתוב לך (לא מצאתי כאן).

  8. קורא כלשהו הגיב:

    כמובן שאם היה מתפרסם סרטון דומה עם חמאסניק שרוקד ליד גלעד שליט, כל הארץ היתה זועקת ומיללת על חוסר האנושיות של אוייבינו.
    סביר להניח שבין הזועקים היו גם אנשים כמו עדן אברג'יל ושאר המתעללים. זה גם היה חושף מה הישראלי הממוצע חושב על לא-יהודים.

    • גם כן קורא הגיב:

      אם לשפוט לפי הסרטון היחיד ששיחרר החמס וע"פ כל מה שידוע לנו על אותו אירגון הנוהג לזרוק את האופוזיציה מהגגות, גלעד שליט כנראה עובר דברים קשים ואפלים הרבה יותר מאיזה ריקוד של ילד מגודל לידו. דביל שכמותך.

      • קורא כלשהו הגיב:

        אתה אומר שהחמאס רשע וגלעד שליט מסכן. אני מסכים.
        אתה טוען שאני דביל בגלל הטענה שלי על חוסר מוסריותינו, כי יש פחות מוסריים. איזה יופי. אם יום אחד יתעללו בך, אני מקווה שתזכור שגלעד שליט סובל יותר.

        • גם כן קורא הגיב:

          לא. אני טוען שאתה דביל בגלל ה-moral equation. חמס לא צריך להוציא סרטון ריקודים עם גלעד כדי שאני "איילל" על חוסר אנושיתם. את היללה הזו שיחררתי אחרי שראיתי איש פתח ללא רגליים מספר בבכי איך הם ירו לו צרורות בברכיים.
          הבאת דוגמה סרת טעם ומטופשת- לפחות רד מהבמה באצילות… גם את זה אתה לא מסוגל לעשות.

  9. איתי הגיב:

    גורביץ' שאלה לי אליך, ראשית לפני שאשאל, דעתי היא שהחייל הזה הוא מנוול בן-בליעל שעבר ביודעין על כל הוראות צה"ל בהתייחס לשבויים ועצורים.
    השאלה היא לאור איומי ארגוני הטרור לחסל אותו, אם היה נכון לחשוף את שמו. הרי אם מישהו יהרוג אותו, אני בטוח שאתה תסכים איתי שזה קצת יותר מדי עונש

    • יואל הגיב:

      איזה איומים?

    • בים הגיב:

      'האיומים' האלו לכאורה לא הזיזו ליעקובוב כשרקד סביב לבחורה האזוקה…

      • איתי הגיב:

        אל תהיה מגוחך, אני בטוח שגם אם החיל הטיפש הזה היה יודע שהריקוד שלו יביא אותו למוות הוא לא היה רוקד.

    • שונרא הגיב:

      איך בדיוק אתה מצפה שיגיעו אליו כדי לחסל אותו? יירו עליו מההליקופטרים שלהם?

      אם הוא יניח את כף רגלו באירופה, אני מקווה לראות אותו בבית משפט.

      • איתי הגיב:

        את באמת חושבת שזו בעיה להגיע אליו בארץ ? תסתכלי במטוטא כמה מכוניות נגנבות כל לילה ומוסעות למשחטות בשטחים (אני מניח שזו מחאה נגד הכיבוש) הם מגיעים לרכבים, עם עזרתם האדיבה של גורביץ ושו"ת הם גם יגיעו אליו.

    • ygurvitz הגיב:

      אני לא חושב שזה איום ריאליסטי. אני לא מכיר מקרה כזה ב-60 השנה האחרונות.

      • תמדוד לי חבל תליה הגיב:

        בתגובה זו, מר גורביץ', אתה מפגין קלות-דעת, אם לא זלזול, במאבק הפלסטיני הלאומי.

        אני בדעה אחת איתך שיש למסור את שמו של החייל לגב' דבאשה, כדי שתוכל לתבוע אותו בבית-משפט ישראלי (משפט בינלאומי הוא כלי פוליטי גרידא). אבל לבד מהנקודה הזו, הרושם שעולה מהאקט חסר-האחריות שלך הוא שבתור אדם ליבראלי, איבדת את הפרופורציה העקרונית שלך.

        אדם שמרני שנמצא זמן-רב במציאות הרעיונית המגלמת את עקרונותיו, מאבד את ההגינות והמתינות שבו. כך גם, כנראה, האדם הליברלי.

        החייל הטיפש הוא על-פי ההגדרה חסרת-הלב "רכוש צה"ל". אתה מעמיד חיי-אדם בסכנה – ואין לך שום זכות לזלזל בכך.

        המוסר שלך יעמוד לבחינה. אני מקווה שתצלח בה.

        • ygurvitz הגיב:

          על פי אותו הגיון, אסור לפרסם את שמו של ראש הממשלה, שהרי אין ספק שהוא מטרה הרבה יותר בולטת לארגוני טרור.

          אני לא חושב שיעקובוב הוא רכוש צה"ל -הוא אדם אוטונומי שהחליט לבצע את מה שעשה מרצונו. וכן, אני מודה באשמה: באספקט הזה של המאבק הלאומי הפלסטיני, אני מזלזל.

          • תמדוד לי חבל תליה הגיב:

            את ראש הממשלה מאבטחים 24 שעות ביממה, אתה הרי מודע לכך. זה לא טיעון.

        • עכביש הגיב:

          כאילו החמאס לא היה חוטף כל חייל אם היה יכול. אם החמאס לא מסוגל לחטוף חייל אקראי הוא בטח שלא יכול לחטוף חייל ספציפי.

    • דניאל ר הגיב:

      אתה מציע שניכנע לטרור?

      אתה מציע גם שהחיילים במחסומים יהיו רעולי פנים שמא יתנכלו להם בביתם? והמתנחלים בחברון? לחמאס בכלל אכפת אם הוא הורג אנשים אשמים או חפים מפשע?

  10. מנו הגיב:

    הנה, יש מי שכבר קורא לחסל אותך.קרא מה כותב עליך הצדיק הנ"ל:
    "יבוא יום, והוא לא רחוק, בו הימין האמיתי ישלוט כאן. אז נתחשבן עם כל המנוולים – וכן, אז יצורים מצחינים כמו יוסי גורביץ יוצאו להורג, בהמוניהם. הכל יהיה חוקי לגמרי. איש לא יעשה בהם שפטים. המדינה תהיה בידיים יהודיות אמיתיות והבוגדים יישפטו ויוצאו להורג באופן חוקי ומסודר".
    http://rotter.net/forum/scoops1/31718.shtml#20

  11. ygurvitz הגיב:

    תגובותיו של טרול נמחקן.

  12. בלאקי הגיב:

    הולכים לתבוע לו תתחת

  13. מני ל הגיב:

    יש חומר חדש, רבותי:
    http://www.facebook.com/album.php?aid=44627&id=100000223072388

    מוזמנים להתחיל במלאכת הזיהוי.

  14. עוד מישהו הגיב:

    לגבי היחידות החשאיות, יש כנראה טעות דפוס בקובץ המתאר את החוק (צר צ"ל צו), והכוונה לגופים חשאיים שמוקמים על ידי ראש הממשלה או שר הביטחון באמצעות צו, והצו לא מפורסם ברשומות. זה לא אומר שהם ללא פיקוח – הצו אמור לפרט מהן דרכי הפיקוח.

    אחד מהגופים האלה היה הלק"ם, שהפעיל את פולארד בצורה לא מקצועית. יש לקוות שמנהיגי המדינה הפיקו לקחים מהפרשה, והגופים החדשים שיוקמו יונחו מקצועית בצורה נאותה (למשל, על ידי אנשי המוסד) ויפוקחו בצורה נאותה (למשל, על ידי צוות של שופטים בכירים).

    החוק אמנם דרקוני, אבל הסעיף על הגופים הבטחוניים לא ממש קשור אליו.

  15. כרמל הגיב:

    סליחה, הסתכלתם על הסרטון הזה? זו הטרדה מינית וזה פחד אלוהים. לא משנה מה הבחורה הזו עשתה, אז היא תיעצר ותיכלא על פי חוק אבל מה העילה להשפיל אותה כאדם וכאשה??? אין לזה שום קשר לדעה פוליטית ואין לזה שום הצדקה להתייחס בצורה לא אנושית ומשפילה לאדם לא משנה מה פשעו. מי שכתב כאן תגובות שמנסות להצדיק את הסרטון או להמעיט ממשמעותו הוא עצמו תוצר של "המצב" הזה שבו העם שתולדותיו אמורים להפוך אותו לרגיש לזכויות אדם הופך בעצמו לבהמי שמוצא דרכים לשלול אנושיות מסוגים אחרים של אנשים. ובפעם הבאה שישוו אתכם עם נאצים אל תגידו לי שזה מוגזם ולא קשור, גם שם זה התחיל ככה, בקטנה. ואגב, אני דווקא לא שמאלנית. אבל "המצב" פה התדרדר כל כך שלחשוב על אדם כאדם זה נהיה עניין לשמאלנים בלבד ומכאן יגיע האסון האמיתי. תתעוררו.

    • שונרא הגיב:

      "לחשוב על אדם כאדם זה נהיה עניין לשמאלנים בלבד"

      bingo.

      ברגע שמסכימים לראות אדם כאדם, גם אם האדם הוא פלסטיני (או פלסטינית) המפעל הציוני משנה את פניו ונראה מבהיל להפליא.
      זה לא קשור לשמאל-ימין אלא להכרת אדם כאדם.
      וזה *מה זה* מפחיד כשמרגישים את זה מתרחש בזמן אמת.
      (לצורך העניין, הטקסטים שגרמו לי לרדיקליזציה הרבה ביותר היו שניים: פרוטוקולים של הכנסת משנת 1952 והטקסט המלא של פסק הדין כפר קאסם.) 

  16. Erez הגיב:

    כאיש ימין אני רואה במעשהו של אבי יעקובוב מעשה שלא יעשה וראוי שפרטיו האישיים כמו תמונתו תפורסם בעולם. אני מקווה שהוא יועמד לדין בארץ ואם לא אז בכל מדינה שכף רגלו תדרוך שם. מבדיקה של מקור משפחתו התנהגותו אינה מפתיעה אותי שכן אני מכיר היטב את מקורות עדתו. יעקובוב כמו שאר בני העדה הם אנשים שמוטב לא להתעסק עימם שמא יבולע לך ותצטער על הרגע הזה. יגידו גזענות ??? ממש לא. זאת עובדה !

  17. אלי הגיב:

    כל זה, כל מה שכתוב שם למעלה, לא בטווח שמלא בשקרים אבל בהחלט לא התמונה המלאה, תתביישו לכם! אני מתבייש שאתם חלק מהמדינה שלי.
    כרגיל משמיטים את הדברים שנוח לכם.

    תתביישו.

טראקבקים/פינגבקים

  1. Tweets that mention מדיניות תג מחיר | החברים של ג'ורג' -- Topsy.com
  2. IDF Belly-Dance Abuser, Avi Yakobov « Tikun Olam-תקון עולם: Make the World a Better Place
  3. Най-моралната армия в света … | Give me justice first, the peace will follow…
  4. Avi Yakobov: Killing Culture of Impunity « Tikun Olam-תקון עולם: Make the World a Better Place
  5. Israeli NGO nominated for Sakharov Prize | Lisa Goldman
  6. זה לא פאשיזם | החברים של ג'ורג'