החברים של ג'ורג'

תמונה: מסמך אחד חסר

one document missing

בהפגנה נגד גירוש הילדים בתל אביב, אמש.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

16 תגובות על ”תמונה: מסמך אחד חסר“

  1. דורצח הגיב:

    אוף-טופיק קטן: רציתי לבדוק אפשרות לפרסם אצלך פוסט אורח, חיפשתי בבלוג ולא מצאתי את המייל שלך (הגנה מפני מסרי נאצה?). איך אפשר ליצור איתך קשר?

  2. ד"ר זיו רייך הגיב:

    ממש לא אנושי

  3. ד"ר זיו רייך הגיב:

    ממש

  4. כפי שפורסם במוניטין עיתון למסרים
    מידיים http://www.monitin.org.il לפני ארבעה ימים.
    אחריות
    את המשמעות העכשווית למושג אחריות, נתן אהוד אולמרט. אולמרט שבלחץ ההורים השכולים נאלץ להתייחס למלחמת לבנון, אמר שהאחריות היא עליו. בסוף המשפט הסתיימה תקופת האחריות. סוג זה של אחריות קצרת מועד הנמדדת בשניות, אימצו נתניהו וברק. החוק הישראלי החדש לאחריות קובע שתוך תקופה מסוימת אם המוצר דפוק, זכותך לקבל את הכסף חזרה. במקרה הפוליטי אתה אפילו לא יכול לקבל מוצר חליפי. סך הכל האפשרויות הם להחליף גרב מסריחה אחת בשנייה.

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אתה פוצח בפרויקט 300, מרגיל אותנו שיש משהו לקרוא כל ערב, ואז מסיים את הפרויקט ומשאיר אותנו בלי הפיקס היומי שלנו.

    אתה סוג של סוחר סמים.

  6. JK הגיב:

    הערה לתמונה:
    צר לי אך בכל מדינה מתוקנת מי שמגיע למדינה ולא אזרח ולא תושב לא יוכל להישאר בה. כרגע אני סטודנט בגרמניה, וברור לי שאם אני אביא לשם אישה ואעשה עימה ילדים גם הם לא יוכלו להישאר שם. כל מי שנוסע על ויזת תייר לארה"ב בשביל לעבוד – לא יעזור לו ולילדיו – בסופו של דבר יגורש. עם כל הצער שבדבר – איננו יכולים לאפשר לכל מי שרוצה לגור אצלינו ולקבל את כל זכויותנו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      JK צודק.
      אני לא מעורה בכל הסיפור הזה, אבל יש בכלל טיעון נגדי?

    • ג'ו הגיב:

      גם בארהב וגם בגרמניה ילידי המדינה זכאים למעמד קבע ולאזרחות מעצם לידתם גם אם נולדו למי שאיננו אזרח, יותר מזה בכל מדינות אירופה קיימים פרוצדורות התאזרחות למי שהוא תושב קבע מעל מספר מסוים של שנים.

      אם תחיה בגרמניה גם אם על אשרת סטודנט מעל מספר מסוים של שנים תהיה זכאי למעמד קבע ולבסוף לאזרוח.

    • ש הגיב:

      JK, גם אם זה נכון מה שאתה אומר, הטיעון של "ככה זה במקומות אחרים אז זה בסדר גם אצלנו" הוא לא מספיק טוב. ובמקרה הזה הוא לא טוב בכלל. בכל מערב אירופה יש בעיה של מהגרים לא חוקיים ומתנהל ויכוח לגבי המדיניות שננקטת כלפיהם. להסתכל על מה אחרים מחליטים ולקחת את זה בתור הנורמה המוסרית או המשפטית הראויה זה להפוך את עצמנו לחסרי אמירה או מחשבה מוסרית.
      בארץ מדובר במאות ילדים שגדלו והתחנכו כאן וראוי להשאיר אותם כאן, אם ההורים שלהם רוצים בכך, כדי לא לעקור אותם בכפייה מהסביבה שבה הם גדלו.
      אתה מדבר על המצב כאילו ההגירה לישראל היא בחירה חופשית שלהם, והמדינה "המתוקנת" בסיפור היא קורבן. כדאי להדגיש שזה לא המצב. האנשים שמגיעים לפה עושים זאת בדר"כ כי תנאי החיים במקומות שמהם הם באים הם קשים מאד. המדינה מקבלת אותם בשמחה כל עוד הם נשארים עבדים בלי זכויות, היא מנסה לגרש אותם לפני שהם מתחילים לחשוב שבאמת יש להם זכויות, ומביאה במקומם עבדים חסרי-זכויות חדשים.
      אז טיעון "המדינה המתוקנת לא עובד", טיעון "ככה אצל אחרים" לא עובד". מה שנותר הוא רק קסנופוביה ופחד מכל מי שהוא לא יהודי שבא לגנוב את "זכויותינו", שהרי יהודים אנחנו מקבלים ונותנים להם זכויות ביד רחבה.
       

      • מני זהבי הגיב:

        עד הפסקה האחרונה אתה צודק. לגבי קסנופוביה – אפשר לראות אותה בכמה דרכים. אחת מהן היא ההיסטריה שכמה חוגים דתיים מעודדים סביב הנושא של ילדי העובדים הזרים. לפני כמה ימים נסעתי באוטובוס ובמו אוזניי שמעתי איזה שדר רדיו (אדם דתי, לפי אוצר הביטויים שהוא השתמש בהם) מפזר איומים על "התבוללות" שתפקוד את עם ישראל אם חלילה יישארו כאן עוד כמה מאות ילדים לא-יהודים. אין צורך לומר, שמבחינה דמוגרפית מדובר בקישקוש, ומבחינת היחס לאזרחים מדובר בתועבה (למה כבודו אינו מוכן להניח ליהודים אזרחי ישראל לבחור להם בני או בנות זוג כרצונם?).
        דרך אחרת להסתכל על קסנופוביה היא לראות בה רצון של בני אדם לחיות במסגרת חברתית, המורכבת בעיקר מאלו שדומים להם. על-סמך הרצון הזה נוסדו מדינות שונות בעולם, כולל ישראל (שנוסדה ע"י יהודים, אשר רצו לחיות במדינה בה רוב האוכלוסייה הם יהודים). הבאת מספר גדול של עובדים זרים לישראל – קל וחומר השארתם בה לתקופה ארוכה – פוגעת בעקרון הזה. אבל משום מה איש אינו מעלה את הטענה הזאת נגד אותם שרים (חלקם הניכר מש"ס), האחראים להבאת העובדים הזרים. אולי מפני שהתרגלנו לאפשרות שאפשר להתייחס לבני אדם החיים בקרבנו כאל "שקופים", אם איזה פקיד החליט על כך. על רקע זה, ההתגייסות הפומבית של כל מיני גורמים לטובת 400 הילדים של העובדים הזרים – הראויה לכשעצמה – מקבלת פרופורציות אחרות.

    • עומר הגיב:

      לפחות לפי מה שהבנתי (ותקנו אותי אם אני טועה), מדובר כאן על גירוש של ילדים שהוריהם ממשיכים לעבוד כאן תחת אישור חוקי. במידה וזה המצב ברור שיש כאן בעיה מוסרית קשה של הפרדת ילדים מהוריהם, ששום מדינה מערבית אחרת לא היתה מבצעת.

      אגב, אם מדובר כאן בילדים שמתלווים אל הוריהם בתום אשרת העבודה/שהייה שלהם, אני לא רואה בעייתיות (כלומר, ניתן לתת אזרחות למי שנולד כאן, אבל שום ילד לא ישאר כאן לבד בלי ההורים שלו, אז זה די חסר משמעות).

    • יונתן הגיב:

      כמה נקודות:

      א. דבר ראשון אתה טועה. בכל מדינות מערב אירופה נהוגים הסדרים המאפשרים להתאזרח או לקבל מעמד תושב התקפים למהגרי עבודה, למהגרים בלתי חוקיים ואפילו לאנשים שאין להם שום מסמך ואף אחד לא יודע מי הם. כל מדינה והתנאים שלה. ומדובר בעשרות אלפי ילדים (לא כולל מבוגרים) שכבר קיבלו מעמד ב-20 השנים האחרונות.

      ב. כתבו למטה ואני מסכים – השאלה מה אנחנו צריכים לעשות לא תלויה בשאלה מה אחרים עושים. יש לי על זה גם סיפור יפה.

      ג. ההורים של רוב הילדים המועמדים לגירוש הגיעו לארץ באשרת עבודה חוקית לחלוטין. אבל מה, בזכות "נוהל עובדת זרה בהריון" נשללה להם הויזה. למהגרי עבודה שמגיעים לישראל אסור להתאהב וללדת ילדים.

      ד. לא מדובר ב"כל מי שרוצה לגור אצלינו ולקבל את כל זכויותנו" אלא ב(א)נשים שאנחנו הזמנו לבוא לכאן כדי לעבוד, משיקולים רבים ושונים. ומה לעשות, לבני אדם נולדים ילדים ואי אפשר להתעלם מזה – למרות שזה בדיוק מה שהמדינה עשתה, וכך נוצר מצב שיש פה ילדים בני 5, 10, 15 וכו' שנולדו וגדלו פה ללא שום מעמד חוקי.

      ה. ואגב "לא חוקי": למדינת ישראל אין חוקי הגירה. כל הדיבורים על מהגרים לא חוקיים קשורים לתקנות של משרד הפנים בלבד, כמו אותו נוהל הריון ידוע. תקנות שבית המשפט העליון כבר כינה "עבדות מודרנית".

  7. חרטא ברטא הגיב:

    אזרחות ללא תנאים ע"ס מקום לידה נהוגה בארה"ב, לא בגרמניה. בגרמניה ילד יכול לקבל אזרחות אם הוא נולד בגרמניה ואם הוריו שהו באופן חוקי בגרמניה לתקופה של מעל 8 שנים, כאשר הדגש הוא על שהיה חוקית. אם ההורה שהה בגרמניה בצורה לא חוקית ולו לשבריר מהזמן הזה, הילד לא יקבל אזרחות.

    ואם כבר מעלים את הנושא, בארה"ב אין לרשויות שום מעצור מלגרש הורים מהגרים לא חוקיים למרות שילדיהם אזרחים לכל דבר….

    גם במדינות אירופה מגרשים מהגרים לא חוקיים על ימין ושמאל. לדוגמא בבריטניה הממשלה גיבשה תכנית לגירוש של ילדים אפגניים בודדים בחזרה לאפגניסטן למרות שאלו ביקשו מקלט מדיני בבריטניה.

  8. נתנאל הגיב:

    בלי לנקוט עמדה בעניין הגירוש, מסתבר שלא רק מתנחלים משתמשים בילדים שלהם להפגין.