החברים של ג'ורג'

ממשלת הוודו

לזכור את השמות: בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, עוזי לנדאו, סופה לנדבר, אלי ישי, אריאל אטיאס, יעקב מרגי, משולם נהרי, ישראל כץ, בני בגין, דניאל הרשקוביץ'. כל אלה הצביעו בעד בזבוז עשרות מיליוני שקלים עבור העתקת חדר המיון של בית החולים ממקומו. נוסיף אליהם, בהצבעה שהסתיימה 11:10, את שני הנמנעים: יצחק אהרונוביץ' וסטס מיסז'ניקוב.

כל אלה איפשרו, במעשה או במחדל, את מה שהוא כנראה הנבלה הגדולה ביותר בתחום המנהל הישראלי מאז הקמתה של המדינה: להוציא יותר מכל תקציב הבינוי של משרד הבריאות כדי להעביר חלק של בית חולים ממקומו, מה שידרוש בנוסף גם שנים ארוכות של בניה. וכל זאת למה? משום החשש שעצמות יהודיות קדושות טמונות מתחת לחדר המיון הנוכחי.

ודוק: לא עצמות בכלל, אלא עצמות יהודיות. רק הן, כידוע, מטמאות, משום ש"אתם קרויין אדם ואין הם קרויין אדם". על כן ייערכו בחודשים הקרובים בדיקות מדוקדקות כדי לברר אם אכן מדובר בגברין יהודאין או בקרקפתא דלא מנח תפילין; והיה כי יימצא שמדובר בערלים, ישובו החיים למנוחתם; ואם לאו, יירשו המתים את מקום החיים.

ההחלטה הזו כל כך מקוממת, כל כך מטומטמת, שצריך להסתכל שוב על רשימת התומכים כדי לזכור שלרובם – כץ, בגין (!), נתניהו, ליברמן, לנדאו, לנדבר – אין קשר הדוק במיוחד עם התפלות היהודית שהשתלטה היום על קריית הממשלה. זו היתה הצבעה שמטרתה אחת: לשמור על שלמות הקואליציה עוד קצת, לגרור עוד כמה חודשים. עד כתב האישום. עד האסון הבא. יתר על כן, פרישתה של סיעת יהדות התורה לא היתה מאיימת כהוא זה על הקואליציה. כמו כל הפרשה, היה זה נצחונה של האי רציונליות.

ושוב מודגם ההגיון הקנאי: סגן שר הבריאות – מי שאף איננו מוכן להיות שר במדינה הציונית, אבל מוכן למצוץ את לשדה בשם ציבור הטפילים ששלח אותו לכנסת, קרי אוליגרכיית ראשי הישיבות והחסידויות, ושבשל כך לא הצביע – ארגן לעצמו פסק הלכה של יוסף שלום אלישיב. תמיכתו של "גדול הדור" האשכנזי הספיקה להכריע גם את ש"ס, שאחד מחברי הכנסת שלה העז ופסק שאין להעביר את בית החולים ממקומו אלא דווקא את הקברים, וגררה אחריה גם את הרשקוביץ', שמכרו לנו אותו בתור דתי נאור ומדען. בבוא היום, הרשקוביץ' לא יכול היה לעמוד מול הקנאים, וכל נאורותו-לכאורה התבררה כקבר מסויד, צבע המסתיר את הזוהמה.

והתוצאה? קצת צעקות מכיוון האופוזיציה, הצבועה גם היא. מישהו מאמין שציפי לבני היתה עומדת בפרץ? מנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר איתן חי-עם, הודיע באומץ נדיר על התפטרותו. היא תשכח עוד שבוע. והציבור הישראלי? אין דבר כזה. במקום שבו יש ציבור, זה לא היה קורה. במקום שבו היה ציבור, הוא לא היה מניח שיעשו בכספו שימוש כזה.

אלא שאין. ובמקום שבו אין ציבור – להבדיל מאספסוף מזדמן – גם אין דמוקרטיה. רק קליפתה.

(יוסי גורביץ)

נהניתם? ספרו לחבריכם:
  • Facebook
  • Google Bookmarks
  • email
  • RSS
  • Twitter

41 תגובות על ”ממשלת הוודו“

  1. אור ברקת הגיב:

    וכצפוי ההתבכיונות הרגילה – http://news.walla.co.il/?w=/1/1655636

  2. לי נמאס. אני עף מפה על אשתי וטפי בהזדמנות הראשונה. היודו נאצים, האיסלאמו נאצים וכל שאר האידיוטים יכולים לשמור את כתם החרא שהם עשו מהארץ היפה הזו. אני הולך לחיות במקום שבו מעדיפים את החיים על המוות.

  3. עמית הגיב:

    צ"ל "תשכך" ולא "תשכח"
    תודה על הפוסט.

  4. א.ה. הגיב:

    א) אני, לדוגמא, מאמין שאכן ציפי לבני לא הייתה מסכימה לזה. אולי כדאי להזכיר שהיא הלכה לבחירות שידעה שכנראה תפסיד במקום לעבור קווים אדומים מול ש"ס.

    הגישה של "כולם אותו הדבר" היא חלק ממה שהורס את הדמוקרטיה שלנו. הם לא כולם אותו הדבר, ואנשים ישרים יש גם במפלגות שאינן על גבול אחוז החסימה.

    ב) עם שאר הפוסט כמובן אין מה להתווכח. זה מזעזע. ציטוט אחד בנושא, לדוגמא:
    " תקציב העתק שיוקצה להזזת חדר המיון הוא פי 1.5 מתקציב הבינוי השנתי של כל בתי החולים הממשלתיים (כ-70 מיליון שקל בשנה) וכרבע מתקציב סל התרופות (שעמד השנה על 350 מיליון שקל). "

    ג) הדבר היחידי שאפשר אולי להתנחם בו הוא שאם קוראים את האותיות הקטנות לא מדובר בהחלטה סופית, אלא בהחלטה שעוד אולי תעלה לממשלה שוב. אולי הלחץ התקשורתי (מהציבור, כאמור, כבר נואשתי) יעשה משהו עד אז:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3865809,00.html

  5. סמולן הגיב:

    צודק. הפוסט אגב נדיר באיפוק שלו. אכן, מדהים.

  6. א.ה. הגיב:

    ואגב, העלילה מסתבכת, "גם באתר החלופי יש קברים":

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3866078,00.html

    • שונרא הגיב:

      אם הבעיה ההלכתית היא שהקברים הם של יהודים, מה קל יותר? יתכבדו הרבנים ויחליטו שעקב המעשה הנלוז של קוברי העצמות במקום זה, מן הראוי להחרימם מהעם היהודי והופ, יחסכו ים של כסף.

      חלופית, יכולים לבוא אנשים טובים ובידיהם מי קודש נוצריים ולהטביל רטרואקטיבית את הקבורים. עדיף שיעשו את זה תיירים, גויים של בית-חולים, כדי שאפשר יהיה לגרשם מן הארץ בטקס רב רושם לאחר שהמעשה נעשה ואי אפשר להשיבו.

    • אלכס ז. הגיב:

      מתוך 53 התגובות הראשונות יש רק שתיים בעד החרידים, וגם הן מפחדות להגיד זאת מפורשות ומתחבאות מאחורי קריאות האנטישמיות. זה קצת מעודד, לא?

      • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

        האספסוף לא מסמפט את החרדים רק כי אלה אינם נאמנים לציונות. החרדים הציונים, קרי המתנחלים, דווקא זוכים להרבה כבוד מצד הידו-נאצים אוכלי הטרפות ובועלי הנידות.

  7. אבנר לנגוט הגיב:

    יוסי אני לא מבין, מה החידוש? זאת פעם ראשונה שמזיזים בניה ציבורית בגלל קברים? זאת הממשלה הראשונה שנכנעת בנושא הזה לחרדים? כמה כבישים בישראל אתה מכיר שנראים כמו נחשבים בגלל הרצון לעקוף קברים? זה לא היה בזבוז של מליונים? לא סיכן חיים? למה דווקה המקרה הזה מקפיץ אותך?

    • רותם הגיב:

      איזו מן תגובה מטופשת. כשבנו את הכבישים סביב צפת ליוסי עוד לא היה בלוג, ועכשיו יש לו. חוץ מזה, הצורה בה זה נעשה (בממשלה, ואחרי שחלקים כבר נבנו), והמבנה בו זה נעשה (בית חולים באיזור מוכה טרור, ולא כביש שעוד לא נבנה), מקוממים במיוחד.

      התגובה שלך רלוונטית בערך כמו אם הייתי כותב לך "מה, אבנר, כל שבוע יש ליוסי איזה פוסט כזה, למה דווקא זה מקפיץ אותך?".

  8. עדיגי הגיב:

    חשוב לציין שגם רוב הרבנים החרדים מתנגדים להזזת חדר המיון, כי מדובר בעניין של "פיקוח נפש". אבל כרגיל, כולם מעדיפים להתיישר לפי הקיצוניים.

    • ygurvitz הגיב:

      אכן, וכפי שציינתי אחד מחברי הכנסת של ש"ס אפילו הוציא פסק הלכה שלו בנושא, ששרי המפלגה שלו דרסו ברגע שאלישיב התיישר לצד ליצמן.

  9. אלון הגיב:

    כמעט 60% מתושבי אשקלון הצביעו לליכוד או לישראל ביתנו. המחשבה על כמה מהם יזכרו את החרפה הזו בפעם הבאה, לאור נסיון העבר, עושה אותי מאוד עצוב

    • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

      העובדה שאף אחד לא מוכן להציע להם אלטרנטיבה (פאק, אפילו ההפגנה של מרצ כנגד ההחלטה התרחשה בת"א, כאילו, מה הקשר?!) עושה אותי עצוב מאוד.

      • אסף רזון הגיב:

        הייתי בהפגנה. נאמר שם שביום א' תהיה גם משמרת מחאה באשקלון.

  10. עמית הגיב:

    ומה בנוגע להעלמת אזרחים, יוסי?
    http://www.richardsilverstein.com/tikun_olam/2010/03/18/shin-bet-detains-israeli-reporter-for-leaking-top-secret-memos-on-targeted-assassinations/

    חיפוש של "ענת קם" בגוגל מעלה עוד כמה תוצאות.

    וזה קורה עכשיו.
    כאן.

    • ygurvitz הגיב:

      חשבתי על זה ארוכות. ענת קם הודיעה, גם לאנשים שאני מכיר אישית ושדיברו איתי ישירות, שהיא לא רוצה שהנושא יפורסם. אני לא מתכוון לצאת למאבק שבסופו היא זו שתשלם את המחיר.

      • עדו הגיב:

        נשמע כאילו הצליחו להפחיד אותה כהוגן.

        • מני זהבי הגיב:

          אם הסיפור נכון (לפי פרסומים זרים), אזי נראה שזוהי עבודה של המלמ"ב ולא של השב"כ.

    • TIBERIVS הגיב:

      לא "העלימו" את ענת קם, היא שרירה וקיימת בביתה ובוחרת להוריד פרופיל (ראה את תגובתו של יוסי).

      • מני זהבי הגיב:

        תראה, אולי אתה צודק. ואולי לא. אולי שליחיו של יחיאל חורב איימו על קם שאם תתפתח תנועת מחאה סביב כל הפרשה, היא תיחטף, תירצח וגופתה תושלך באיזו מזבלה. ואולי לא. אולי יש צו איסור פרסום על כל הפרשה, ואולי לא.
        מה שמקומם כאן הוא לאו דווקא המעצר של קם (אם התרחש), אלא העדר כל ידיעה רשמית על כך. ספק רב אם טובת החקירה (עד כמה שישנה כזאת) דורשת מניעה גורפת כל-כך של פירסום, למשך כל-כך הרבה זמן. מעצרו של יעקב טייטל והחשדות נגדו פורסמו הרבה יותר מהר. לי יש השערות מסוימות לגבי הסיבה למניעת הפירסום, אבל אני לא רוצה השערות. אני רוצה לדעת מה קרה. בשביל זה בדיוק יש תקשורת, ואם זו מנועה מלמלא את תפקידה, יש ישיבות מליאת הכנסת שמשודרות בשידור ישיר.

        • עמית הגיב:

          אני מסכים, העניין הספציפי לא ידוע לנו והוא לא העיקר. מה שמפריע הוא האיפול.
          אני לא יודע מה היא עשתה, ויכול להיות שהיא מרשעת גדולה שמעלה בתפקידה וכו' או צדיקה תמימה ששכבה על הגדר למען … לא יודע למען מה.
          כך או כך – צו איסור פירסום על צו איסור פירסום הוא דבר מסוכן כשלעצמו.

        • TIBERIVS GRACCVS הגיב:

          דווקא אם עקבת אחר הפרסומים אודותיה היית יכול לקבל מושג על מה היא עשתה.

          ושוב, להבנתי יודעים שהיא נעצרה אבל היא עצמה רוצה להוריד פרופיל כדי לסגור עיסקת טיעון.

          • מני זהבי הגיב:

            מה שאתה עושה זה ממחזר שמועות בלתי-בדוקות. גם אני יכול לעשות את זה, אבל זה לא מה שצריך לעשות במצב כזה. מצב שבו רשויות המדינה מגבילות את חירותו של אדם (אם זה מה שקרה) בלי לפרסם לא רק את החשדות נגדו אלא את עצם ההגבלה הוא מצב חמור מאוד. קשה לחשוב על עילה שתצדיק מצב כזה.

            • מני זהבי הגיב:

              דרך אגב, יש התפתחות מוזרה בכיסוי התקשורתי של הפרשה.
              מקור רשמי לא פחות מ"קול ישראל" (אומנם בערבית) מפרסם את הפרשה, אם כי תוך הסתמכות על מקור שאינו ישראלי:

              http://rotter.net/forum/scoops1/34266.shtml

              (אני מביא את הקישור לרוטר.נט רק לשם נוחות, כי שם מופיע גם המקור האמריקאי באותה חבילה. אם העמוד יוסר מהפורום של רוטר, אביא את הקישור המקורי לידיעה כפי שפורסמה בקול ישראל בערבית.)

              עכשיו, אין לי מושג אם יש צו איסור פרסום על הפרשה או לא, ומה בדיוק הוא אוסר. אבל אם מותר, מבחינה משפטית, לפרסם את הפרשה תוך הסתמכות על מקורות זרים, למה לעזאזל הדבר הזה אינו מרוח על העמוד הראשי של כל פורטל חדשות ישראלי? ואם גם פירסום כזה אסור, האם מישהו ירים את הכפפה וידרוש מרשויות המדינה, בסגנון הדיסידנטים הסובייטיים, "לשמור על החוקים שלהם-עצמם"?

  11. איציק. הגיב:

    מסכים עם כל מילה.

    הרשקוביץ איבד את האמון שלי.

  12. עדו הגיב:

    לחתימה על עצומה בנושא :
    http://www.atzuma.co.il/kdushathahai/1000/

  13. א.ה. הגיב:

    יכול להיות שההתלהמות קצת מוקדמת, לפחות לגבי חלק מהשרים:
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/084/778.html?hp=1&loc=3&tmp=7764

    הפיסקה האחרונה:
    " יו"ר 'הבית היהודי', שר המדע והטכנולוגיה, הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ אמר בעקבות החלטת הממשלה בנושא בית החולים 'ברזילי' באשקלון: "אני מאמין שבתוך חודש יוכח כי אין בעיה הלכתית בהעתקת הקברים, ולכן תמכתי בהצעת הפשרה של השר בגין. אם לאחר בחינה מחודשת המחלוקת תישאר בעינה, אדרוש להביא את הנושא שוב להכרעת הממשלה, כדי להעתיק את הקברים בהתאם להלכה – ולא את חדר המיון". "

    כפי שנאמר למעלה, מדובר בהחלטת ממשלה שאינה סופית בדרך ניסוחה.

    • עדו הגיב:

      וצריך לדחות לחודש כל תוכניות של הממשלה לתקוף בעזה ברגע שהמיון יושלם. כמובן ייתכן שלחמאס יש תוכניות משלו ועוד כמה חודשים הוא יחליט לתקוף בעצמו בטילים את אשקלון וחזר המיון הממוגן יהיה בדיוק חודש לפני סיום הבניה שלו. במקרה כזה תהיה בטוח שכל מי ששלח את 11 המופלאים לכנסת יתקוף בשצף קצף את השמאל הבוגדני שעוזר לחמאס.

  14. גרייף הגיב:

    אז אפשר לחכות חודש ולראות מה יקרה, אבל הסיטואציה שבה זה לא טריוויאלי להזיז כמה עצמות לא ידועות ומעדיפים להוציא מעל 100 מיליון שקל על העתקת חדר המיון… זו סיטואציה מאוד מכאיבה.

  15. אבנר לנגוט הגיב:

    מעניין לעניין באותו עניין

    סוף סוף מתחילים להישמע קולות לתיקון הקטסטרופה שנקראת לימודי היסטוריה בישראל:
    http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/1158023.html
    מה שבאמת מעודד זאת העובדה שהרוב המוחלט של טוקבקיסטים תומכים בהצעה (לא מתוך הנחה שטוקבקטיסטים מהווים מדגם מייצג של "העם" אלא מתוך הנחה שהם מהווים מדגם מייצג של סוג הקיצונים שמכשילים רפורמות שפויות)

    • ב' הגיב:

      מדובר בהארץ, המגיבים שם קצת יותר שפויים מהזוהמה שמפזרים אלה בוויינט ובנרג'.

  16. אזרח הגיב:

    למה להעליב את הוודו? לא שאני מתמצא בנושא, אבל נראה לי הימור די בטוח, שדת הוודו ותרבות הוודו הם יותר ידידותיים לאנושות מדתם של אלישיב וליצמן.

  17. אבנר לנגוט הגיב:

    סדק בחומה החרדית?
    "לראשונה: רב חרדי מביע התנגדות לעמדת ליצמן"
    http://www.kikarhashabat.co.il/%D7%94%D7%A8%D7%91-%D7%91%D7%A8%D7%A0%D7%93.html